Gå til innhold
Hundesonen.no

X'en har fått valper


SFX

Recommended Posts

  • Svar 800
  • Created
  • Siste svar

Hvis jeg sier.. Jeg gjetter at det kommer valper... får jeg sjokolade da? :innocent:

LOL, nice try, men jeg spesifiserte i spillereglene at en måtte ha rett på både antall valper og kjønnsfordeling.

Then again, så kan hun jo absorbere hele shiten og gå tom, så 0 er jo også et gyldig innlegg i konkurransen, grøss og gru :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo ikke noe vits å konkurrere da...siden jeg er synsk liskom :innocent:

Jeg kan fortelle dere hvor mange valper og fordeling av kjønn jeg!

Det blir 6 valper. 4 tisper og 2 hanner. Alle blir meget gode, men en får litt vel mye hvitt (ser andre også har sagt det, men det er fordi flere har den synske evnen litt sånn uten å vite det selv :whistle: ) Jeg ser også at to av tispene blir enda flottere enn hva Emma noen sinne kunne ønsket, og at hun kommer til å slite sånn med å velge en av de at hun beholder begge to. Emma kommer til å gi de komiske navn, og hele sonen vil bli veldig glade i de. Som to maskotter. :D

Edit: Jeg gidder ikke å rette opp liskom jeg. Bare sjarmerende å stokke om bokstaver av og til :aww:

Edit2: Hvis du synes det blir litt mye å beholde to, kan du jo ha ut en på for. *løsningsorientert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit2: Hvis du synes det blir litt mye å beholde to, kan du jo ha ut en på for. *løsningsorientert*

Jeg skal ikke ha to bernervalper samtidig, nei, det er ikke rettferdig for hundene. Men jeg vurderer fôrvert eller medeier på en tispe, om de ser lovende ut - som en helgardering. Hvis jeg klarer å beholde den i kullet som får C på hoftene, er det greit å ha avlsmuligheter på en tispe til.

Jeg kjøpte X'en med avlsrett for oppdretteren, så neste kull blir i oppdretters regi. Da er X'en fem år, og jeg vil gjerne se an begge de to kullene før jeg vurderer om hun skal få et tredje, men da er hun brått borti syv år før det er aktuelt. Så om jeg ikke synes hun er i form til det, eller verdt et tredje kull, er det greit dermed å helgardere seg på dette kullet, så det ikke tar 13 nye år før G-kullet.

Så ja, fôrvert anyone? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så 11 ble gjettet, det er ikke usannsynlig med tanke på X'ens mammas fertilitet, men jeg trenger ikke så mange...

Men har forutsett det, så da skjer det. Jeg er også synsk nemlig! Veldig flink på å gjette antall og kjønn, både hos dyr og mennesker, tenk :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper 5 valper! 3 tisper og 2 hannhunder! Alle sammen fine og uten feil! ;)

Bli spennende å seeee! :D Enda mere valper..! Sonen drukner i valper joh! Når er termin?

Termin er St. Hans - med parring over tre døgn er det vanskelig å anslå eksakt, men sånn rundt 24. juni en gang. Det blir valpeshowdebut 22. eller 29. oktober, avhengig av når de bestemmer seg for å komme ut :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og planlegging av valpeshowdebut allerede? :lol: Er verre enn meg du :lol:

Pføy, sånne viktige milepæler kalkulerte en da første parring var over. Fire måneder? Ni måneder? Hvilken klasse på den utstillingen? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men søte du, skrive så langt med crap tastatur - du er for snill!

Og selvfølgelig kan du få komme på besøk, det er da bare koselig - valpene må sosialiseres på alt mulig rart, også kelpier. Vi trenger garantert aviser både da og senere.

Jippi! :D

Jeg deler sjokoladen med Caroline og gjetter 6 valper, 3 av hver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner deg tiden om en 3 ukers tid jeg, å kjenne valper som sparker i magen er den beste følelsen i hele verden! Og på sin egen tispe er det bare helt fantastisk.. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er det som er litt trist med valpetiden, de blir så raskt store😄 Her blir det kanskje litt størrelse også, ganske store poter😍 Treningstips for sommeren: start på skiltene i RL, ta ett og ett om gangen. Sånn, trenings-sommeren er i boks😄
    • Hei, har noen tips til brae kenneler til stor hund? Fra Trondheim ned til Oslo området/Kristiansand? 
    • Det er fullt mulig å lære hunden å leke og ta leke som belønning. Jeg hadde en hund lik din, og fikk ham like fokusert på lek. I hovedsak gjøres det ved å belønne fokus på lek med mat. Legg en leke på gulvet, vent til hunden ser på den, belønn. Vent videre til han tar borti den med snute eller pote, så til han plukker den opp, osv. Bruk mat med "lav" verdi. Bruk tørrfôr som belønning, og jobb mye med ro når mat er involvert. Jeg tenker at her spiller mange faktorer inn. Hvordan er det på stuegulvet, hjemme? I hagen, på kjente områder? Begynn i lette omgivelser uten distraksjoner for hunden. Start med lave kriterier, enkle øvelser han kan. Hvis du bor i nærheten av en god hundeskole, sjekk om de har kurs i belønningsutvikling eller kan hjelpe deg med dette kanskje med en privattime eller to?  
    • Jeg tror nok løsningen her er å være tålmodig, og gi ham tid til å forstå hva som er forventet av ham. Du har åpenbart en matmotivert hund, som i seg selv er en stor fordel i lydighetstrening Vær nøye med å ikke gi godbit før han viser ønsket atferd, og gjør nok repetisjoner slik at han forstår mønsteret.    Gi det litt tid, så forstår han at det ikke hjelper å hoppe etter godbiten for å få den, iallfall!
    • Jeg har en hund som er veldig glad i mat og alt med mat skaper stress. Lydighet er vanskelig fordi uten godbiter så vil han ikke gjøre noe og med godbiter så blir han så stressa og kun opptatt av godbit og da hører han ikke etter hva han skal gjøre. Hvordan kan jeg trene lydighet da? Han liker ikke leker så det utgår. Han er ikke stresset uten mat men med en gang mat er med i bildet så stresser han fullt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...