Gå til innhold
Hundesonen.no

X'en har fått valper


SFX

Recommended Posts

  • Svar 800
  • Created
  • Siste svar

Hvis jeg sier.. Jeg gjetter at det kommer valper... får jeg sjokolade da? :innocent:

LOL, nice try, men jeg spesifiserte i spillereglene at en måtte ha rett på både antall valper og kjønnsfordeling.

Then again, så kan hun jo absorbere hele shiten og gå tom, så 0 er jo også et gyldig innlegg i konkurransen, grøss og gru :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo ikke noe vits å konkurrere da...siden jeg er synsk liskom :innocent:

Jeg kan fortelle dere hvor mange valper og fordeling av kjønn jeg!

Det blir 6 valper. 4 tisper og 2 hanner. Alle blir meget gode, men en får litt vel mye hvitt (ser andre også har sagt det, men det er fordi flere har den synske evnen litt sånn uten å vite det selv :whistle: ) Jeg ser også at to av tispene blir enda flottere enn hva Emma noen sinne kunne ønsket, og at hun kommer til å slite sånn med å velge en av de at hun beholder begge to. Emma kommer til å gi de komiske navn, og hele sonen vil bli veldig glade i de. Som to maskotter. :D

Edit: Jeg gidder ikke å rette opp liskom jeg. Bare sjarmerende å stokke om bokstaver av og til :aww:

Edit2: Hvis du synes det blir litt mye å beholde to, kan du jo ha ut en på for. *løsningsorientert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit2: Hvis du synes det blir litt mye å beholde to, kan du jo ha ut en på for. *løsningsorientert*

Jeg skal ikke ha to bernervalper samtidig, nei, det er ikke rettferdig for hundene. Men jeg vurderer fôrvert eller medeier på en tispe, om de ser lovende ut - som en helgardering. Hvis jeg klarer å beholde den i kullet som får C på hoftene, er det greit å ha avlsmuligheter på en tispe til.

Jeg kjøpte X'en med avlsrett for oppdretteren, så neste kull blir i oppdretters regi. Da er X'en fem år, og jeg vil gjerne se an begge de to kullene før jeg vurderer om hun skal få et tredje, men da er hun brått borti syv år før det er aktuelt. Så om jeg ikke synes hun er i form til det, eller verdt et tredje kull, er det greit dermed å helgardere seg på dette kullet, så det ikke tar 13 nye år før G-kullet.

Så ja, fôrvert anyone? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så 11 ble gjettet, det er ikke usannsynlig med tanke på X'ens mammas fertilitet, men jeg trenger ikke så mange...

Men har forutsett det, så da skjer det. Jeg er også synsk nemlig! Veldig flink på å gjette antall og kjønn, både hos dyr og mennesker, tenk :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper 5 valper! 3 tisper og 2 hannhunder! Alle sammen fine og uten feil! ;)

Bli spennende å seeee! :D Enda mere valper..! Sonen drukner i valper joh! Når er termin?

Termin er St. Hans - med parring over tre døgn er det vanskelig å anslå eksakt, men sånn rundt 24. juni en gang. Det blir valpeshowdebut 22. eller 29. oktober, avhengig av når de bestemmer seg for å komme ut :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og planlegging av valpeshowdebut allerede? :lol: Er verre enn meg du :lol:

Pføy, sånne viktige milepæler kalkulerte en da første parring var over. Fire måneder? Ni måneder? Hvilken klasse på den utstillingen? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men søte du, skrive så langt med crap tastatur - du er for snill!

Og selvfølgelig kan du få komme på besøk, det er da bare koselig - valpene må sosialiseres på alt mulig rart, også kelpier. Vi trenger garantert aviser både da og senere.

Jippi! :D

Jeg deler sjokoladen med Caroline og gjetter 6 valper, 3 av hver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner deg tiden om en 3 ukers tid jeg, å kjenne valper som sparker i magen er den beste følelsen i hele verden! Og på sin egen tispe er det bare helt fantastisk.. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...