Gå til innhold
Hundesonen.no

Påske på Rena


Raksha

Recommended Posts

Her kommer noen bilder fra påsken i galehuset på Rena. Dagens bilder er tatt med Heidi sitt kamera.

Påsken startet allerede på tirsdag, da Tulip, Heidi, Valpis, Balder, Silva og Mio kom på besøk. Dagen i dag har jeg bilder av på pcen så vi starter med dem, mer kommer serenere.

Det var litt slitsomt å være meg i dag, så jeg flata ut med Snusern og Valpis i sola:

5644326313_6dfbd58473.jpg

Det var ganske slitsomt å være Balder også i dag, så han gikk likegreit å la seg, først i bålet:

5644326771_98eb64366f.jpg

5644892738_fe92c3fa5a.jpg

Så i garasjen:

5644893166_176a7effb7.jpg

Dagens høydepunkt var en ridetur! Vi startet friskt med en Bugg som mente at alt av skjenkelkontakt betød full fart, derav "litt" odd sits. :lol: Tulip startet med å ri Bestas:

5644328173_3ee2326daa.jpg

Balder og Valpis fikk være med på turen, mens minte tre måtte furte inne, var to stk som kooooosa seg!

5644894216_1e21a03c7e.jpg

Skogens konge:

5644894680_795fde2441_z.jpg

Etter en stund byttet Tulip og Heidi, på Bestas. Flinke Bestas var snill med Heidi, og Heidi fikk for første gang ri tur uten at enten hun og, eller, hesten ramla.

5644329435_4c67b74c9a_z.jpg

Bugen lurer fææælt på hva den rare dama som spretter frem foran henne på stien driver med:

5644329845_2185aea979.jpg

Bare pittelitt bortskjemt med fine turområder.

5644330177_8c4a3ff1e3.jpg

Fiine Balder!

5644896340_41389b05e2.jpg

Som herre som hund:

5644330957_7b3a29e5f5_z.jpg

Flere bilder kommer etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. :ahappy:

Meg: Jeg har bare en hjelm, og den prioriterer jeg at de som rir Bugen bruker, siden hun er den heiteste. Eneste untaket er dersom jeg har med folk under 18 år, de får ikke ri uten hjelm. (ikke at det skjer så ofte) Voksne folk regner jeg med at tar en risikovurdering selv. Jeg informerer om at jeg kun har en hjelm før folk kommer.

Fanhvit: Balder er vel drøye 5 år nå - fiiiin flott herremann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanhvit: Balder er vel drøye 5 år nå - fiiiin flott herremann!

ja han er fin han! Balder, ei venninde av meg, Fenris og jeg har vært til Stockholm sammen vi :) Fenris og Balder er skikkelige buddiser, Fenris synes Balder er dritkul (og svæær, og det er kuuult!)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang hjelm. Jeg rir heller uten hjelm enn med en som er for stor eller for liten. Jeg har selv opplevd å få sikkerhetshjelm knust, mens den satt på hodet mitt. I tillegg er jeg visstnok voksen, så jeg tror jeg vet hva jeg gjør. Helt ærlig, det er ikke hodet jeg er redd for om jeg skulle falle/bli kastet av!

Dette betyr ikke at jeg ikke vet hvor viktig det er med hjelm, men jeg forbeholder meg retten til å velge selv.

Fakedit: som dere ser, så bryter jeg jammen båndtvangen også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang hjelm. Jeg rir heller uten hjelm enn med en som er for stor eller for liten. Jeg har selv opplevd å få sikkerhetshjelm knust, mens den satt på hodet mitt. I tillegg er jeg visstnok voksen, så jeg tror jeg vet hva jeg gjør. Helt ærlig, det er ikke hodet jeg er redd for om jeg skulle falle/bli kastet av!

Dette betyr ikke at jeg ikke vet hvor viktig det er med hjelm, men jeg forbeholder meg retten til å velge selv.

Fakedit: som dere ser, så bryter jeg jammen båndtvangen også..

Din pøbel! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig nok er det ofte hodet som regel får seg en smell om man blir kastet av. :icon_confused: Poltiet påbød feks hjelm etter at en politidame døde av hodeskader etter rideulykke.

armer og bein heles, men EN enkel hodeskade kan man slite med resten av livet (konsentrasjonsproblemer, synsproblemer, varig hodepine).

hjelmen jeg brukte gikk også i stykker da jeg ble kastet av. Hvordan hodet mitt hadde sett ut om den IKKE hadde tatt av for støtet, tør jeg ikke tenke på. Brillene mine ble i hvertfall knust, nesen skjev og leppene så ikke ut...

Men flotte bilder :) Og man MÅ ikke bruke hjelm. Fine hester var det og- nå fikk jeg lyst til å ri på tur- alt for lenge siden sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiineste påsken det med hyggelig selskap på både to og fire bein og fine bilder :D

Og ja, hjelm er lurt. Sier hun som ennå ikke er heeelt konsekvent selv etter å ha både ramlet av hest med kraftig hjernerystelse og brudd på skallen (uten hjelm og hadde det ikke vært for hurtig hjelp hadde jeg ikke skrevet det her, jeg holdt faktisk på å dø) OG trynings på MC hvor hjelmen ble krakk-bom-bang utenpå hodet mitt og nok en hjernerystelse :lol:

Resten av meg var merkelig nok lite skadd gitt...

Men jeg tenker Tulip vet jeg, "dumt" ja, men hun vet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi storkoser oss! Klart hjelm er lurt, men nå har jeg ikke flere hjelmer, så da blir det jo en vurderingsak om man vil ta sjansen og ri uten, eller la være å ri. Jeg har selv berga livet pga hjelm, og rir "aldri" uten, tror knapt jeg har sittet på hest, ever, uten hjelm. Så formaningene er i grunnen unødvendige. Men vi takker og bukker og nikker og neier for omtanken for hodet til Tulip og Heidi (jeg hadde, som dere så, hjelm). :ahappy:

Nå så jeg Heidi forsvant ut med kameraet, så er vel ikke utenkelig at det dukker opp noen bilder i dag også, selv skal jeg ta med meg Jodlern og krype under dyna en time eller tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke hester, det så koselig ut! :)

Bestas :wub:

Så bra at madam mim har en hjelm til overs, vil veldig gjerne at de som rir Bestas også bruker hjelm altså. Han er snill nesten alltid, men han er ikke en hest jeg ser på som enkel alikevel. Han er en fullblods med alt det innebærer, og han henter det frem innimellom.

Men alt dette vet Anette og det er voksne fornuftige mennesker det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke hester, det så koselig ut! :)

Bestas :wub:

Så bra at madam mim har en hjelm til overs, vil veldig gjerne at de som rir Bestas også bruker hjelm altså. Han er snill nesten alltid, men han er ikke en hest jeg ser på som enkel alikevel. Han er en fullblods med alt det innebærer, og han henter det frem innimellom.

Men alt dette vet Anette og det er voksne fornuftige mennesker det er snakk om.

Var bra du skrev dette, Marie, jeg hadde aldri tillatt noen å ri min hest uten hjelm, flinkeste Marie :thumbs::icon_clapping::thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bra du skrev dette, Marie, jeg hadde aldri tillatt noen å ri min hest uten hjelm, flinkeste Marie :thumbs::icon_clapping::thumbs:

Takk tror jeg? :icon_redface:

Jeg er enig, men det var heller ikke meningen å 'gå imot' det Tulip/ Raksha skrev. De er voksne å tar egen risiko. Hadde det vært barn involvert derimot, men da hadde det aldri vært et issue fra Rak / Anettes side heller.

Men altså, helst ser jeg at de som rir han bruker hjelm! Og nå løser det forhåpentligvis seg hvis hjelmen til Madam mim passer voksne damer. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk tror jeg? :icon_redface:

Jeg er enig, men det var heller ikke meningen å 'gå imot' det Tulip/ Raksha skrev. De er voksne å tar egen risiko. Hadde det vært barn involvert derimot, men da hadde det aldri vært et issue fra Rak / Anettes side heller.

Men altså, helst ser jeg at de som rir han bruker hjelm! Og nå løser det forhåpentligvis seg hvis hjelmen til Madam mim passer voksne damer. :ahappy:

*Gjør sopelima klar og flyr hjelmen til noen som skal oppover snart.* :D Hadde ikke Siri en støvsuger som skulle samme vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Gjør sopelima klar og flyr hjelmen til noen som skal oppover snart.* :D Hadde ikke Siri en støvsuger som skulle samme vei?

Jo! Ting samler seg opp! :ahappy:

Og jeg savner hesten vanvittig...! What a coincident! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...