Gå til innhold
Hundesonen.no

www.allehunderaser.com


Kaja

Recommended Posts

Rota meg inn på www.allehunderaser.com

Og herregud så mye rart det står om hundene der.

sjekka selvfølgelig "mine" raser

og bla. om basenji har de skrevet dette

Basenji er de dummeste hunderaser. Krav til mental stimulering vil være minimal i forhold til hunderaser som er mer smart.

Hva har de skrevet om "dine" raser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke heeeeelt sikker på at Moxy (boston dyret mitt) er enig i:

"Dette dyret har sine predatoregenskaper i behold." eller "Kan oppholde seg i kaldt klima."

Men resten på de og beardisene var litt teit, men ikke hårreisende dustete... (annet enn at beardiser var så smarte... Er ikke HELT sikker på akkurat dèt liksom.. :icon_confused: )

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står veldig mye rart der. Alaskan husky: "Rasehunden har store stående ører. Beina er typisk normalt lange. Alaskan Husky har en noenlunde vanlig kroppstype. Halen er av moderat lengde og hengende. Den har en ganske moderat lengde på snuten. Pelsen på alaskan husky er halvlang. " Veeel, dette er en blandingsrase som varierer veldig i utseendet :P

Alaskan malamute: "Er av natur veldig aggresiv mot andre hunder. Hundene kan være bra for eldre barn. Tendenser til å oppføre seg som et rovdyr er i aller høyeste grad tilstede i denne alaskan malamute. " Hørtes ut som drømmehunden :aww:

Golden står det i grunn bare at den er lettlært og veldig klok (jupps, det er da ihvertfall sant).

Lurer litt på hva dette er for en rase jeg: http://www.allehunderaser.com/native_american_indian_dog En rase med forventet levetid opptil 19 år! Det må jeg si :D:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over etnahunden, sånn utenom at de ikke har fått med seg at den heter etnahund på norsk, da. De hadde vel ikke annen info enn det de fant på nettet. :whistle: Og tilogmed bilde av en etnahund, ikke en farao!

http://www.allehunderaser.com/cirneco_dell_etna

Edit: Den eneste feilen er vel at etnahunden ikke er vanskelig å finne i salgsannonser. :aww: For det er den faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg si at bilde av Kåre som faktisk er sjampinjong er pluss i boka i allefall

http://www.allehunderaser.com/flatcoated_retriever

"Dessverre kan noen hunder få redusert helse. Flat-Coated Retriever er en hunderase som har helseproblemer relatert til hoftedysplasi. Hoftedysplasi er en unormal dannelse av hoftevevet som kan medføre lammelse og smertefull leddgikt. Denne hunderasen har ofte en sykdom som heter PRA. En slik sykdom medfører blindhet."

På PRA lista med bærere fra 85-08 (føres kun i Sverige da) har man ca 30 hunder, vet ikke om det er "ofte" med tanke på hvor mange idivider det er i norden jeg. Får sende dem en maile å spørre hvordan de definerer ofte :P

HD er det jo minimalt av i forhold til Golden og Lab i allefall...

"Flat-Coated Retriever er en stor hunderase. Hannhunder når en høyde på 56 til 58 centimeter høy. Tisper når en høyde på 56 til 58 centimeter høy. Hannhunder kan veie 27 til 32 kilogram. Tisper blir så tung som 27 til 32 kilogram. "

Ups, nevnte jeg at hunden min er nesten 4cm over standard, og han er liten i forhold til mange? :whistle: Og at standarden er lik for tisper og hanner? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, der stod det mye rart gitt :lol:

-Kan være noe aggresiv ovenfor andre hunder.

Noe som hører til skjeldenheten spør du meg...

-Hannhundene er 69cm til 74 cm høy. Tispene kan bli 64cm til 69 cm høy. Hannhundene blir 54 til 91 kg. Tispene vil bli 45 til 59 kg.

Kan jo sies at minstemål for hannhunder er 81cm og 72cm for tisper :P altså er begge mine tisper gigantiske :lol: og jeg kjenner hannhunder på 100kg ;)

Slike ting som står sånn irriterer meg... samme står i mange rasebøker, høyden stemmer nesten aldri og ofte får man lese at GD'en veier rundt 45kg :getlost:

Bilde er heller ikke av en pen GD...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en merkelig side, virket ikke helt profesjonelt og oppdatert..

Jeg lærte i hvertfall i dag at Tibetansk spaniel er en rase som lider mye av hoftedysplasi.. Dette har jeg aldri hørt eller lest etter at jeg fikk rasen i 2005 :blink:

Ellers sto det mye rart altså; Tibetansk spaniel..

Tibben har vanskeligheter med å være alene hjemme..

Hunden kan være reservert, varsom og på vakt ovenfor gjester.. Dette har jeg overhodet ingen erfaring med jeg i hvertfall, da Chica elsker kos og mennesker, og står og maser dersom hun ikke blir klappet :lol:

Ellers var det litt om trening og bjeffing som jeg syntes sto litt rart om og som jeg gjerne skulle tilføyd/rettet opp i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte og briard jeg da... Sto MYE rart ja. En liten oppsummering:

"Gjeterhunder har blitt trent til å adlyde verbale kommandoer såvel som plystring og kroppsspråk. "

"Briard er ikke problematisk å trene, og man trenger ikke nødvendigvis ha hundeerfaring for å anskaffe en hund av denne hunderase."

"De har en sterk trang til å legge ut på lange ekspedisjoner på egenhånd, og bør holdes i bånd."

Engelsk Setter:

"Disse hundene er kjent for å sikle til alt overmål."

"Engelsk Setter er normal komplisert å oppdra."

Aussie:

"De kan trenes opp til å skremme og eventuellt angripe inntrengere. "

"Dette er en fin førstegangshund"

Border collie:

"Border Collie er voldsomt lettlært og overhode ikke avansert å dressere. Dette er en fin førstegangshund. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lowchen er middels kinkig å dressere. Rasen er hverken mer eller mindre følsom enn andre hunderaser. Disse hundene har middels med energi og overskudd sammenlignet med andre hunderaser. Rasen krever forholdsvis minimalt fysisk trening." Mine er da ganske energiske, selv om det ikke er overveldende. Vil jo si at de trenger endel morsom og mental trening/lek.

"Hundene kan være reservert, varsom og på vakt ovenfor ikke-familiemedlemmer. Som regel vennlig ovenfor andre hunder. Hundene går godt sammen med barn. Hundene har ganske ikke utpregede rovdyrinstinkter." Mine elsker alt og alle.

"Helseproblemer hos lowchen: Uheldigvis kan en del eksemplarer få svekket helse." Vi anser rasen for å være riktig så frisk med lite kjente sykdommer.

"Lowchen fasong: Lowchen er en bitteliten hund. Hannhundene er 30 til 36 cm høy. Tispene kan bli 25 til 30 cm høy. Hannhundene kan veie fra 5 til 8 kg. Tispene blir 5 til 6 kg. Standarden 25 til 32 cm og ønsket vekt på 6 kg for både tisper og hanner. Også er det en bitteliten hund?

"Mer informasjon om lowchen: Prisen på en lowchen hund er omtrent 36000 kroner. Hunder til salgs kan ha forskjellig pris på ulike steder, pga. ulik etterspørsel i markedet. Lowchen er typisk ikke så kinkig å oppdrive hos oppdrettere. Denne hund har også andre navn: Little Lion Dog, Petit chien lion. Kallenavn på engelsk på lowchen er Lowchen" Skjønner ikke hva vi driver med her på berget som har solgt valper for 12000.

Morsom lesing ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siden provoserte meg så voldsomt med sin totale feilinformasjon at jeg ikke orker å gå inn dit igjen. Forsøkte i en periode å finne en kontaktperson slik at jeg kunne gi dem beskjed om at de var langt ute på viddene, men det fant jeg heller ikke så da har jeg bare prøvd å glmme hele greia. Jeg mener å huske at basenjien var beskrevet som en av de rasene som slet mest med sykdommer også- hvilket vel er det motsatte av sannheten. Arg, nei nå kjenner jeg sinnet koker igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann... Det står visst mye rart om faraohund også. Her er noen av mine "favoritter":

-Helseproblem hos faraohund: Beklageligvis kan enkelte individer få dårlig helse. Det har også blitt registrert en rekke andre helseproblemer hos rasehunden.

*** På hvilket grunnlag kan de skrive noe slikt? Jeg skulle gjerne likt å ha sett dokumentasjon på dette ettersom faraohunden er en meget frisk rase.

-Disse hundene har normal med energi og overskudd i kontrast til andre rasehunder. Rasehunden krever normal fysisk fostring.

*** Dette er helt feil! Faraohunder har godt over gjennomsnittet med energi. Dette er en rase med mye energi, spesielt som valp/unghund, og de må få utløp for dette behovet for å bli rolige, harmoniske hunder innendørs.

-Prisen på en faraohund rase er omtrent 30000 kroner. Disse hundene koster imidlertid ikke rikelig hvis man ikke er så nøye på rasestandard.

*** :blink: Jeg har aldri vært borti eller hørt om en faraohund som har kostet noe i nærheten av 30 000 kroner...

Forøvrig skal hannhunder ifølge FCIs standard være mellom 56-63,5 cm...

Jeg føler jeg blir litt provosert, men samtidig tenker jeg at denne nettsiden må være en eneste stor spøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så mye feil som fløyt på den siden.Jeg skulle ønske vedkommende som står bak,hadde turt å vedkjenne seg og ikke minst kommet med en bekreftelse på påstander h*n kommer med.Min rase var nesten skremmende å lese om.

Leonbergern er ikke verdens letteste hund å ha med å gjøre,hvertfall ikke i lydighet :lol:

Dessuten får denne personen det til å høres ut som leon røyter hele året uansett.

"Hunderasen er til en viss grad populære og nokså enkel å finne til salgs" Tjaaaaaa :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...