Gå til innhold
Hundesonen.no

www.allehunderaser.com


Kaja

Recommended Posts

http://www.allehunderaser.com/chinese_crested

Fniser at det står minimalt med pelsstell. Nevner ikke engang at det finnes puffer :getlost:

"Chinese crested hund har alminnelige halvt hengende ører."

Vell det er jo valgfritt...

"Chinese Crested hund er også kjent som Chinese Hairless, Chinese Powder Puff with veil coat. Kallenavn på engelsk på chinese crested hund er Chinese Crested Dog."

Fniser godt!

Likte spesielt at de ikke hadde noen å anbefale under:

"Her ser du en rekke hunderaser som du også kan være interessert i hvis du likte chinese crested hund:"

*TOMT*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pekingeseren:

Hunderasen er noe mer sanselig i forhold til mange andre raser.

og hva mener de med sanselig? :icon_confused:

Pekingeser er noen av de minst intelligente raser.Pekingeser er medium vanskelig å trene.

Det er stor forskjell fra hund til hund og opphav. Piraya er en veldig enkel hund å trene, hun lærer veldig fort og jeg vil tørre å påstå at hun er en smule mer inteligent enn terriern min :whistle:

Har nesten ingen uheldige predatorinstinkt.

Jeg er veldig nysgjerrig på hva de mener med Uheldige Predatorinstinkt, ser at det er skrevet på flere andre raser på nettsiden også.

Og sist men ikke minst: De bjeffer forholdsvis lite. :blink:

Jeg beklager men Pekingesere er noen skikkelige gneldre bikkjer! Jeg har hittil aldri lest en rasebeskrivelse om Pekingeseren som påstår at de bjeffer lite.

Hehe, veldig morsomt å lese om dere andres raser her inne :lol:

Tittet litt på Dogo Canarioen også :wub:

Bare overskriften på denne bør få en til å bytte nettside..:

"Kamphund raser"

Dogo Canario

Disse hundene kan bjeffe mye, men er ikke blant verstingene

og jeg håper Pekingeseren kan kvalifiseres som en av verstingene :lol:

Hunden er typisk ikke så kinkig å finne hos oppdrettere :blink: Hvaforno?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av det ser jo ut som det er oversatt med Google, uten å korrekturlese etterpå.

Det er den sikkert også, for meg virker det som den rett og slett er en norsk google-oversettele av www.dogbreedworld.com ... Akkurat like mye dårlig info der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basenji er de dummeste hunderaser. Krav til mental stimulering vil være minimal i forhold til hunderaser som er mer smart.

Hehe.

Om whippet har de skrevet:

Whippet er en svært intelligent hunderase. Mental stimulering er nødvendig for trivselen.

Nå er jeg på ingen måte uenig i at en whippet er smart, men den - og mynder generelt - er smart på samme måten som en basenji er smart, og ikke på måten en gjeterhund er smart. Nå er whippet sikkert noe mer "førervennlig" enn en basenji, men det er begge snakk om jakthunder som må ta avgjørelser på egenhånd under jakten, ofte langt unna eier; dette er altså hunder som er genetisk disponert for å handle mer utifra egne impulser, og "intelligensen" eller "smartheten" er derfor også deretter også.

Alle hunder trenger mental stimulering, men en whippet og en basenji trenger vel en annen type mental stimulering enn en border collie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si at Cosmo er smart hvertfall, han åpner dogmanbur fra innsiden, han har funnet ut låsen på barnegrinda (så tesh ikke skal gå ned trappa), han åpner både dører og skuffer om det er noe spennende bak eller inni der, og han åpner tilogmed skuffer så han klarer å komme seg opp på kjøkkenbenken. Er ikke det smart så veit ikke jeg!

Han slipper også Tesh ut av valpegrinda eller tøyburet (drar opp glidlås) dette er ting han har lært av å se på hva vi gjør.

Cosmo trenger derimot ikke sånn kjempemasse mental stimulering konta tur, men vil nå kalle han ganske så smart ja ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaja: Basenjien blir ofte beskrevet som for smart for sitt get beste. De hadde vel ikke overlevd i flere tusen år om de var "stokk dumme" slik de fremstår her. Det er vel ingen hundekyndige som tar den siden seriøst, men dessverre kan jo uerfarne mennesker tro på det som står der, og det er det som provoserer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si at Cosmo er smart hvertfall, han åpner dogmanbur fra innsiden, han har funnet ut låsen på barnegrinda (så tesh ikke skal gå ned trappa), han åpner både dører og skuffer om det er noe spennende bak eller inni der, og han åpner tilogmed skuffer så han klarer å komme seg opp på kjøkkenbenken. Er ikke det smart så veit ikke jeg!

Han slipper også Tesh ut av valpegrinda eller tøyburet (drar opp glidlås) dette er ting han har lært av å se på hva vi gjør.

Cosmo trenger derimot ikke sånn kjempemasse mental stimulering konta tur, men vil nå kalle han ganske så smart ja ;P

Nettopp.

Det ligger vel dessuten mye mental stimulering i en vanlig tur for jakthunder. Lukter, bilder, inntrykk. Alt er informasjon som kvernes gjennom systemet på en litt annen måte enn hos andre raser. Hermes trenger heller ikke mye av det som vanligvis kalles mental stimulering; han trenger å få snuse litt og få rase fra seg, så blir han en fornøyd herremann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto ikke så mye feil om labradoren, annet enn at de er litt følsomme hunder... Vet ikke helt om det men, vår er da ganske robust både fysisk og mentalt... :icon_redface:

Men måtte inn og sjekke på søsterns terv, og der var det en fin kommentar:

"Tervuren er meget lettlært og overhode ikke tidkrevende å dressere. Dette er en fin førstegangshund. Tervuren er en meget fintfølende hund og nøye planlagt trening er derfor en nødvendighet. Disse hundene har massevis av energi. Rasen trenger atskillig av trim."

Det er vel en selvmotsigelse??? Fin førstegangshund, men den er fintfølende og nøye planlagt trenging er en nødvendighet. :blink: Må si det at da vi fikk Luna, som er vår første hund, så var ikke treningen akkurat nøye planlagt. Vi kunne jo ingenting! Burde vel heller kanksje stått at man kunne ha god nytte av å gå kurs, for å lære hvordan man skulle lagt opp teningen, HVIS man er førstegangseier. Eller noe sånt... :icon_redface:

Men selv jeg, som er på min første hund, ser at denne siden er full av feil, så håper andre førstegangskjøpere snakker litt med andre hundefolk og studerer litt flere sider før de bestemmer seg. Denne siden var i hvertfall ikke til å stole på! :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lundehund er de raser med høyest IQ. Dersom en slik hunderase ikke stimuleres mentalt kan den få problemer med å tilpasse seg."

-Ja nå har jeg hørt det også! hahaha! Greit at de ikke er dumme hunder altså, antageligvis for smart for sitt eget beste til tider, men med høyest IQ... Den må de lenger ut på landet med altså :lol:

"Lundehund er veldig problematisk å trene, selv for mennesker med hundeerfaring."

-Nei, finner du riktig forsterker/belønning så er de suverene å trene! Dog noe vanskelige og belønne, det skal jeg være enig i! (Ikke Shensi da.. Hun er en drøm sånn sett, alt går ned av godbiter. man jobber for et gresstrå liksom)

"Hundene kan være mistenkelig og på vakt ovenfor fremmede."

-Siden når?

"Disse hundene kan bjeffe mye, men er ikke blant verstingene."

-Jeg håper VIRKELIG de er blant verstingene, for de bjeffer avsindig mye...

"Disse hundene kan håndtere ekstrem kulde svært bra."

-Ikke individuelt i det hele tatt dette nei. Forrige lundisen elska vinteren, mens Shensi ikke takler kulde i det hele tatt :P

Haha, jeg fikk meg en mektig god latter om ikke annet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...