Zitka Skrevet 7. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 7. Oktober 2014 I går hadde vi hjemmelagde elgkarbis med potet, brokkoli og blomkål, og hjemmelaget sopp-/fløtesaus..I dag skal jeg ha helstekt fjellørret med potet, grønnsaker og saus Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Guest Jonna Skrevet 7. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 7. Oktober 2014 Lammefile marinert i timian, litt chilly, vårløk og pittelitt hvitløk. Div rotgrønnsaker som var ovnsbakt og krydret med frisk timian og maldonsalt. Og potetemos av uskrelte mandelpoteter med masse smør og pepper. *ekte høstmat* Siter
Pringlen Skrevet 7. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 7. Oktober 2014 Rotmos og hjemmelagde pølser av vilt. (Syntes jeg lagde myyye pølser, men snart tomt i fysen jo bestille mer tarm, ja.... ) Siter
Guest Gråtass Skrevet 7. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 7. Oktober 2014 Rotmos og hjemmelagde pølser av vilt. (Syntes jeg lagde myyye pølser, men snart tomt i fysen jo bestille mer tarm, ja.... ) Oppskrift på pølsene?? Sent from my ST27i using Tapatalk 2 Siter
borderen Skrevet 7. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 7. Oktober 2014 Idag laget jeg deilig Fransk kjøttgryte med litt ekstra creme fraiche, gulrøtter og steinsopp. Masse kajennepepper. Ble megagodt! Også har jeg middag for mange dager! Kanskje jeg fryser ned en posjon også http://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/kjott/fransk-kjøttgryte 1 Siter
sham Skrevet 7. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 7. Oktober 2014 Forslag til gryte å lage til et 50 årslag? (Ikke stroganoff) vi blir en del mennesker Siter
Guest Gråtass Skrevet 7. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 7. Oktober 2014 Forslag til gryte å lage til et 50 årslag? (Ikke stroganoff) vi blir en del mennesker Fårikål!!! Sent from my ST27i using Tapatalk 2 Siter
Guest Yellow Skrevet 7. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 7. Oktober 2014 Indisk korma kyllinggryte, laget dobbel så det blir i to dager. I gryten ble det denne gangen: Kyllingbiter, kormasaus på glass, en boks kokosmelk, en boks mais stekt med kyllingbitene, spinat, koriander, blanding av vanlig og fullkornsris så begge blir fornøyde () Og pitabrød til (passer jo ekstra godt med nan). Siter
borderen Skrevet 8. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 8. Oktober 2014 Idag skal jeg lage pai: Paibunn: mel, cottage cheese, ltt smør og salt Fyll: egg, kokt skinke, fetaost, brokkoli, tomater, løk, sopp, paprika Tilbehør: hjertesalat, ruccola, tomater, løk, fetaost, pinjekjerner, soltørkede tomater, reddik, tynne brokkoliskiver lett stekt Siter
SandyEyeCandy Skrevet 8. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 8. Oktober 2014 Lagde kjøttkaker: 400g kyllingkjøttdeig 2 økologiske egg 1 rød paprika finkutta med min elskede Tupperware-trommelkutter 4 hvitløksfedd Muskat (som jeg hadde fordi jeg kjøpte feil til baksten, skulle ha kardemomme, men brukte muskat. ) Malt pepper Paprikakrydder 4ss soltørka tomater Legges i panna med skje Kokte blomkål til og lagde peppersaus fra pose med matfløte i stedet for melk. Jeg er awesome til å lage mat! Siter
Guest Gråtass Skrevet 9. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2014 "Barnet" lagde ytre filet av svin, med pommes frites, brokkoli og bernaise saus (som ikke jeg spiser) men godt var det!Sent from my ST27i using Tapatalk 2 Siter
Stine Skrevet 9. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2014 Koteletter med hjemmelagd potetstappe, kokte gullerøtter og erter Siter
Pringlen Skrevet 9. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2014 Oppskrift på pølsene?? Sent from my ST27i using Tapatalk 2 Jeg er ikke så god på å følge oppskrifter Så det blir mye slump og improvisering.. Men anbefaler boka "pølser fra mitt kjøkken" . Der står prinsipper, framgangsmåter og blandingsforhold greit. Så er det bare å bruke hva man har og fantasien Nå skal jeg snart til å lage spekepølser av de voksene sauene, det blir gøy Siter
Fillerya Skrevet 20. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 20. Oktober 2014 I dag ble det hjemmelaget falafel. De ble litt myke i konsistensen og ble ikke så fine da de ble stekt. De var gode da Siter
Mardina Skrevet 20. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 20. Oktober 2014 Brødblingser med godt pålegg I morgen tenker jeg at jeg tar plukkfisk Siter
Stine Skrevet 30. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 30. Oktober 2014 Idag blir det hjemmelaged chilli con carne med litt boil in bag villris og grønn salt Siter
Gro Skrevet 30. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 30. Oktober 2014 Fiskegryte med ris attåt. Prosjekt spis mer fisk er i gang! Siter
Symra&Pippin Skrevet 30. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 30. Oktober 2014 Jeg har blingsa på pakken med biffstrimler i kjøleskapet, var gått ut på dato jo! Da ble det stekt kjøttdeig i gryta, sammen sopp, paprika og løk. Ris til. Siter
Mardina Skrevet 30. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 30. Oktober 2014 Rester fra i går, dvs pasta m/kjøttsaus Siter
Guest Gråtass Skrevet 30. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 30. Oktober 2014 Spist middag på jobb i dag, Beinløse fugler med kålstuing og potet. (Ja jeg jobber på sykehjem... eneste stedet man spiser sånt til middag, selv om det er godt. Ikke aner jeg hvor det har fått navnet sitt fra heller, for det finnes jo ikke fugl i de avlange kjøttkakene..) Siter
SFX Skrevet 31. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 31. Oktober 2014 I dag lager jeg meg det som jeg tror blir ille godt, det lukter i hvert fall snadder. To poteter, en søtpotet, to gulrøtter, en persillerot, en halv kålrot, 12 cm purreløk, en vårløk, to middagspølser og en dæsj røkt skinke i biter, kokes i en halvtimes tid med diverse krydder og et par buljongterninger. Og dette holder leeenge. Mmm... Gleder meg! Og trenger ikke lage middag resten av helga. Jeg innbiller meg at nystekte rundstykker hadde vært godt til, men det orket jeg ikke å bake, og det blir nok mer enn bra nok uten. Siter
Stine Skrevet 31. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 31. Oktober 2014 Restechilli fra igår I morra blir det Lørdagsgrøt Siter
Recommended Posts