Gå til innhold
Hundesonen.no

Dagens Middag


tm100021
 Share

Recommended Posts

Guest Gråtass

I dag ble det et dypdykk i fryseren og opp kom en pakke med kyllingklubber, som jeg oppdaget når jeg hadde stekt de- antageligvis har ligget litt for lenge i fryseren. De smakte ikke noe særlig, så det ble bare noen få før jeg spiste en halv pose sørlandschips og to havrekjeks til middag i stedet. I morgen blir det fiskegrateng eller ovnsbakt torsk med grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tror jeg sprekker... To flotte blomkålhoder brekt i store buketter, forvellet i vann til nesten møre. En god liter hvit saus med muskat over blomkålen (som ble sirlig stappet ned i en ildfast fo

Omnomnomnomnom!!!

Jeg leste først... Morrabrød

Posted Images

Prøver å bli flinkere til å bruke av det vi har før det blir kjøpt så mye nytt. I dag ble det kyllingwienerpølser med lomper, og i morgen blir det en gryte av noe av det vi alt har i hus, svinefiletkjøtt, ris, litt grønnsaker, kokosmelk og så har vi chilisaus, soysaus, Toro-poser og mye forskjellig krydder, så får bare se hva der blir i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med ukas meny. Skal egentlig være sunne, men blir en del som ikke er så sunt. Da begrenser vi heller mengden, og spiser mye salat ved siden av, så hvertfall kaloriene blir noenlunde innafor ;)

Idag: baguetter med tacokjøttdeig og ost. Salat ved siden.

Onsdag: tomatsuppe med kjøttdeig og egg.

Torsdag: Grøt

Fredag: Pizzabaguetter og salat

Lørdag: Hjemmelagde hamburgere i brød og med salat

Søndag: Hvit fisk med poteter og raspet gulrot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal spise ute i morgen og drar på hyttetur på fredag, så vil lage et eller annet som holder i alle fall til middag i dag og torsdag, og gjerne lunsj en dag eller to. Har fire kyllingfileter i kjøleskapet som må brukes eller fryses, samt brokkoli, paprika, løk, gulrot, chili, hvitløk, matfløte, rømme, tacosaus, avocado, cherrytomat (ja, én) og en del tørrvarer. Forslag? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha noe vi bruker å kalle "cowboy-mat" her i heimen i dag.

Det er Falukorv, skåret opp og stekt i panne i skiver. Spises sammen med rikelig med varme tomatbønner og ovns-stekte potetbåter.

Ganske godt, og som regel blir det ikke noe til overs når vi har dette til middag. Og det er også en av de få middagsrettene poden faktisk liker, så...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag blir det hjemmelagd ertesuppe :D Har lagd til ihvertfall 4 middager, er kjekt å hente opp av fryseren en kald høstdag :) Billig er det og! Litt under 100 kr for svineknoker (2 stk) 2 pk erter til 6 kr pakka, poteter har vi fra egen "åker" et samme med gullerot (måtte bare ha et par kjøpegullerøtter) en kålrot, 1 løk og 1 purreløk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Stine

hvordan koker du svineknokene? Har du dem oppi suppa? Hvor lenge må en svineknoke koke for å bli skikkelig tillagd?

Har personlig ikke så stor sans for svinekjøtt lengre, men mannen elsker det, så om jeg kan lokke med svineknoke så kanskje han går med på å ha suppe til middag en gang...."Suppe er ikke mat" pleier han å si når jeg foreslår det, men med en hel svineknoke i må det vel bli "mat" når man har suppe til middag! :)

På forhånd takk for tips og svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Stine

hvordan koker du svineknokene? Har du dem oppi suppa? Hvor lenge må en svineknoke koke for å bli skikkelig tillagd?

Har personlig ikke så stor sans for svinekjøtt lengre, men mannen elsker det, så om jeg kan lokke med svineknoke så kanskje han går med på å ha suppe til middag en gang...."Suppe er ikke mat" pleier han å si når jeg foreslår det, men med en hel svineknoke i må det vel bli "mat" når man har suppe til middag! :)

På forhånd takk for tips og svar :)

Jeg koker knokene i ca 3 timer oppi suppekjelen, sammen med ertene, løken og timian. Når det er ca 20-30 min igjen av koketiden putter jeg oppi resten av grønnsakene, også tar jeg ut knokene og river av kjøttet før jeg har det oppi igjen :) Det er første gangen jeg gjør det idag, så håper det blir ok. Jeg har lest flere steder at man ikke behøver å koke knokene så lenge, men jeg har god tid så jeg koker de så lenge idag :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag blir det hjemmelagd ertesuppe :D Har lagd til ihvertfall 4 middager, er kjekt å hente opp av fryseren en kald høstdag :) Billig er det og! Litt under 100 kr for svineknoker (2 stk) 2 pk erter til 6 kr pakka, poteter har vi fra egen "åker" et samme med gullerot (måtte bare ha et par kjøpegullerøtter) en kålrot, 1 løk og 1 purreløk :D

7.5 middager ble det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal spise ute i morgen og drar på hyttetur på fredag, så vil lage et eller annet som holder i alle fall til middag i dag og torsdag, og gjerne lunsj en dag eller to. Har fire kyllingfileter i kjøleskapet som må brukes eller fryses, samt brokkoli, paprika, løk, gulrot, chili, hvitløk, matfløte, rømme, tacosaus, avocado, cherrytomat (ja, én) og en del tørrvarer. Forslag? :D

Kremet (fullkorns-)pasta med kylling og grønnsaker. Jeg pleier å ha paprika, rødløk, gulrot, chili, purre eller vårløk - men man kan jo i teorien ha hva som helst. Ville kanskje droppa avocadoen akkurat her, men du kan jo hive i brokkolien - og slenge den stakkarslige cherrytomaten på et av måltidene ;)

Når jeg lager i store porsjoner for restemiddag og -lunsj pleier jeg å bruke fusilli eller penne, bare fordi jeg synes det er fryktelig lettvint å spise rett fra boksen, men det er smak og behag. Vanligvis bruker jeg lett creme fraiche, men matfløte med en dæsj rømme bør vel også gå fint :)

edit; det innlegget var fra i går ja, da var det kanskje litt for seint.. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er innkjøpsansvarlig her i hus, eventuelt sender jeg liste til hva som må handles siden noen ikke evner å tenke på sånt selv. Idag sov jeg helt til han var hjemme fra jobb (syk:P) og det vil si at her var det ingenting spiselig omtrent. Så etter dypdykk i fryseren ble frokost, lunsj, middag OG kvelds, karrimarinert svinefilet med sjysays (veldig stolt av den, aldri laget før) og brokkoli :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

I dag ble det ovnsbakt torsk med grønnsaker. Hadde i et ildfast fat: 3 poteter i skiver, 1/2 paprika i strimler, 2 gulerøtter i staver, 1/2 pk sukkererter, 1/2 rødløk (burde heller brukt gul løk) 4 stykker bein og skinnfri torsk og hadde kjøpt en ferdig pestosaus oppå, den kan med fordel droppes. Den var ok, men smakte litt lite og ble sammen med rødløken en litt pussig grågrønn farge på sausen... Neste gang bruker jeg min egen pesto og matfløte skvett. Stekes på 180 grader (med varmluft) i 40 min. Holder til 3-4 pers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...