Ingvild Skrevet 13. Mai 2013 Rapporter Skrevet 13. Mai 2013 Retten over tok ca 15 min fra jeg startet til jeg var ferdig Min tok tre! Neida, jeg vet at det ikke er spesielt tidkrevende å lage ordentlige, gode, relativt sunne middager fra bunnen av, for det er jo det jeg gjør stort sett hver dag ellers. Men en gang i blant er det deilig å gå for lettvindt-løsning altså! Siter
borderen Skrevet 13. Mai 2013 Rapporter Skrevet 13. Mai 2013 Kyllingfilet, pasta og pestosaus (pesto, creme fraiche og melk/fløte) med salat ved siden av. Veldig godt, men kanskje ikke så sunt. Siter
Stine Skrevet 13. Mai 2013 Rapporter Skrevet 13. Mai 2013 Wok med masse grønnsaker, kylling og sweet chilli Siter
Symra&Pippin Skrevet 13. Mai 2013 Rapporter Skrevet 13. Mai 2013 Min middagslaging tok vel fem minutter tenker jeg. Pose med ferdig thai kyllingsuppe og et rundstykke. Helt greit når man har lyst på noe som smaker litt men ikke orker å stå og lage mat. Siter
Siri Skrevet 13. Mai 2013 Rapporter Skrevet 13. Mai 2013 4 knekkebrød - 2 med røkelaks og majones, 2 med ridderost . Yoghurt til dessert. Siter
MegaMarie Skrevet 13. Mai 2013 Rapporter Skrevet 13. Mai 2013 I dag skal jeg lage pasta carbonara Sjokolade til dessert! Siter
Maria Skrevet 13. Mai 2013 Rapporter Skrevet 13. Mai 2013 Prøv kokt torsk i den hvite sausen i stedet. Putt alt i en ildfast form, hiv oppi en boks gulrøtter/erter og strø litt ost på toppen. 200 grader til osten har smeltet og blitt gylden. Hildrande du så godt dette er!Med unntak av fiskebollene er nok jeg en av de største fiskehaterene du noen gang vil snakke med, så ellers takk jeg hater alt fra havet. At fiskeboller er ugjenkjennelig fisk er grunnen til at jeg spiser det Alltid hatt en særdeles anstrengt forhold til sjømat og fisk, så det er noe jeg bare har gitt opp. Siter
Guest Gråtass Skrevet 13. Mai 2013 Rapporter Skrevet 13. Mai 2013 Steik er vel kjøttstykker som er knytt tett sammen med sånn netting. Altså uten bein? Nei steik er i utgangspunktet lår, skulder eller bog, med eller uten bein. I dag ble det to speilegg på brød med ost til middag og en halv plate firkløver til dessert. Siter
borderen Skrevet 13. Mai 2013 Rapporter Skrevet 13. Mai 2013 Nei steik er i utgangspunktet lår, skulder eller bog, med eller uten bein. Ok, da må steik være alle slags store kjøttstykker man seiker helt, for steik er også kjøttstykker som surres sammen og stekes som ett stykke. http://www.matprat.no/matnyttig/matprat-tv/informasjonsfilmer/matprat-tv-slik-surrer-du-en-stek Siter
Debbie Skrevet 13. Mai 2013 Rapporter Skrevet 13. Mai 2013 Fiske kaker og Toro's Rotmos- og den var faktisk veldig godt:) Siter
Guest Gråtass Skrevet 13. Mai 2013 Rapporter Skrevet 13. Mai 2013 Ok, da må steik være alle slags store kjøttstykker man seiker helt, for steik er også kjøttstykker som surres sammen og stekes som ett stykke. http://www.matprat.no/matnyttig/matprat-tv/informasjonsfilmer/matprat-tv-slik-surrer-du-en-stek Ja jeg vet hva steik er jeg Siter
mokken Skrevet 13. Mai 2013 Rapporter Skrevet 13. Mai 2013 Marinerte lammekoteletter(koriander, sitron, hvitløk). Ovnsstekt sammen med purre, rødløk, champinong, gulrot, squash, herm. tomat, salt og pepper. Digg! Siter
Guest Gråtass Skrevet 27. Mai 2013 Rapporter Skrevet 27. Mai 2013 Frosne torske fileter i ildfast fat sammen med vårløk, paprika, sukkererter og gulerøtter. Strø over litt sitronolje, salt og pepper. En liten dæsj hvitvin og en matfløteskvett på toppen. Inn i ovenen på 180 grader varmluft. etter 15 min snu fiskefiletene, stek 15 min til. Om man vil, så er dette perfekt tidspunkt å legge litt pesto på fisken... mmmmm. Perfekt middag uten store mengder karbohydrater, kjempesunt og godt etter en treningsøkt. Siter
Stine Skrevet 16. Juni 2013 Rapporter Skrevet 16. Juni 2013 Igår hadde vi ovnsbakt kylling, ovnsbakte poteter, hjemmelagd fløtesaus og stekt paprika/løk. Idag blir det en helt plain hjemmelagd pizza med pizzafyll fra Toro pose Siter
MegaMarie Skrevet 18. Juni 2013 Rapporter Skrevet 18. Juni 2013 I dag har jeg tatt bildet selv også Nachos 3 Siter
Tinkie Skrevet 19. Juni 2013 Rapporter Skrevet 19. Juni 2013 Åhh, jeg gleder meg til middag! Foliebakt laks med brokkoli og blomkål, sopp, lobnobs og en pakke fetaost med oliven. Med hvitløkspepper. Åhhh, namnam. Siter
Guest Gråtass Skrevet 19. Juni 2013 Rapporter Skrevet 19. Juni 2013 Pesto torsk med sukkererter, cherry tomater og paprika. Serveres med litt makaroni og rømme. I dag flashet jeg den opp med litt scampi og kamsjell i forma også. Jummy in my tummy! Siter
mokken Skrevet 19. Juni 2013 Rapporter Skrevet 19. Juni 2013 Grovbrødskive med trøffelpostei og paprika... Siter
Maria Skrevet 20. Juni 2013 Rapporter Skrevet 20. Juni 2013 Taco! Som alltid like gæærn når jeg spiser taco på en torsdag. Lenge siden sist nå Siter
Pajko Skrevet 20. Juni 2013 Rapporter Skrevet 20. Juni 2013 Rugbrød med røget ørret og æggestand med spinat... Siter
Guest Gråtass Skrevet 24. Juni 2013 Rapporter Skrevet 24. Juni 2013 Pølsegrateng: Etter trening fyser jeg alltid på karbohydrater, kjøtt/fisk og grønnsaker. I dag hadde jeg ikke kjøtt, men ett par bratwurstpølser. Koker makaroni etter anvisning på pakken (kan gjerne bruke fullkornspasta, metter mer og er mer fiber) med litt olje i vannet. Siler av vannet, setter kjelen med makkis tilbake på plate, har oppi en god dæsj med melk (jeg bruker H-melk), når dette koker rører jeg inn en spiseskje jevning eller maizennamel. Tar makkisen av plata og hiver den oppi en ildfast form, har i pølsebiter, vårløk og cherrytomater, strør mozzerella ost på toppen. Inn i ovnen på 200 grader varmluft i 10 min til osten er gylden. Verdens enkleste, raskeste og veldig veldig gode middag som kan varieres i det uendelige med kjøtt, fisk og grønnsaker. Siter
Recommended Posts