Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder som har spist gjenstander


Recommended Posts

Hero har spist så godt som alt av både materiale og inventar i både bil og hus. Har tatt han på fersk gjerning da han tygde på diverse skøyteledninger og.. En dag sluttet han i alle fall med det.. mon tro om han fikk seg et lite støt..? Han brukte å være løs i bilen til pappa før, nå får han ikke være der i det hele og store, i og med at han ødela bilens inventar for flere tusen av kroner... Like fin har han alltid vært, og har aldri hatt noen alvorlige problemer som har endt med dyrlegebesøk, heldigvis :)

Rocky har og tatt litt vel av med diverse møbler og materialer... :rolleyes2:

De kom seg gjennom alt med null problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

hihihi, morsomt å lese alt det rare disse firbeinte sniker til seg.

Anita er også kjempeglad i å spide ting som ikke hører hjemme i magen...

Listen er evig lang og det er vel ikke noe hun ikke har (prøvd) å spist. :blink:

Kan bland annet nevne

-store plastbiter fra ukjent leke

-batterier

-sokker (og de går som regel ned hel uten å tygges)

-klemmer og hårstrikk

-plastikk

-skumgummi

-papir (og snytepapir smaker best i følge Anita.. så forkjøla personer er hun glad i :rolleyes2: )

-seler og halsbånd

-bestikk

-øredobber og smykker

-kulepenner

-ledninger

...osv osv osv

Så vi har hatt et par visitter til dyrelegen.

Men alt har gått sin naturlige gang :) , og det har til tider nesten vært litt interessant å plukke bajs...

"hva tror du kommer ut av rumpen til Anita i dag da?" - er noe jeg stadig hører fra venner når vi går tur sammen.. hihihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innpakningspapir til V&H er like blå og fin når den kommer ut som da den gikk inn. Det har testa. Hun har og funnet ut at blikkbokser går ikke an å spise, og ispinner løser seg opp i magen.

For dere som bor i Oslo, så bør dere ta en tur innom Oslo Dyreklinikk og se i skapet deres. Mye rart de har henta ut av hunder der. :lol: (Og jeg har alltid lurt på om gynekologer og har et slikt "skrytealbum" :whistle: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innpakningspapir til V&H er like blå og fin når den kommer ut som da den gikk inn. Det har testa. Hun har og funnet ut at blikkbokser går ikke an å spise, og ispinner løser seg opp i magen.

For dere som bor i Oslo, så bør dere ta en tur innom Oslo Dyreklinikk og se i skapet deres. Mye rart de har henta ut av hunder der. :lol: (Og jeg har alltid lurt på om gynekologer og har et slikt "skrytealbum" :whistle: )

hahah :P ikke som jeg har sett iallefall :lol:

Når jeg leser alt hundene deres har spist er jeg glad for mine to som aldri har rørt noe :P Amiga prøvde seg på en plastikk bit engang men den smakte ikke noe godt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha for noen hunder dere har :lol:

Mine har heldgivis ikke spist noe unormalt, men Chanti spiste en uåpnet pakke med frysetørket vom som tilsvarer 2 kg fersk vom. Hun este ut og ble trill rund. :blink: Men det gikk bra. Litt promping og 1 døgn sløving så gikk det fint.

Noen i hundeklubben har en dobber som spiste en hel pakke med morsmelk erstatning. Det ble som sement i magen og tarmene så den måtte opereres for å få ut alle klumpene. Huff. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha for noen hunder dere har :lol:

Mine har heldgivis ikke spist noe unormalt, men Chanti spiste en uåpnet pakke med frysetørket vom som tilsvarer 2 kg fersk vom. Hun este ut og ble trill rund. :blink: Men det gikk bra. Litt promping og 1 døgn sløving så gikk det fint.

Noen i hundeklubben har en dobber som spiste en hel pakke med morsmelk erstatning. Det ble som sement i magen og tarmene så den måtte opereres for å få ut alle klumpene. Huff. :P

til det første: :lol:

og det andre: :o

Mine har aldri spist værre ting enn menneskebæsj og småstein f.eks. Ikke akkurat uvanlig.. :P Denne tråden er jo både til skrekk og advarsel, samt underholdning :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer jo litt på hva det er som gjør at noen hunder spiser diverste ting og tang og noen ikke. Er de mer sulten eller har et slags behov/trang? :P Jeg har jo masse ting liggende omkring, men hundene mine er kun ute etter noe som faktisk er normalt spiselig. De spiser ikke batterier, sokker, nåler, fjernkontroller, kondomer og hva enn annet som ligger rundt. :P

Hva tror dere kan være grunnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer jo litt på hva det er som gjør at noen hunder spiser diverste ting og tang og noen ikke. Er de mer sulten eller har et slags behov/trang? :P Jeg har jo masse ting liggende omkring, men hundene mine er kun ute etter noe som faktisk er normalt spiselig. De spiser ikke batterier, sokker, nåler, fjernkontroller, kondomer og hva enn annet som ligger rundt. :P

Hva tror dere kan være grunnen?

Tenkte det samme selv. Ingen av mine har vært "interessert" i å spise ikke spiselige ting. Eneste My prøvde seg på som valp/unghund var èn sko, og den ble hun fratatt gang på gang på gang hun prøvde å tygge på den (selv om den allerede var ødelagt, jeg skulle få frem poenget mitt :P) og til slutt fikk den stå i fred. Hun fikk også tyggeting utenom... Men jeg tror ikke det har så mye å si. Men det var jo ikke "spising" det gikk ut på, jeg tror bare hun kjedet seg og ville tygge på noe... :P

Emma er enda "værre", hun bryr seg ikke om døde ting. Leker og slikt er hun også kresen på, men eeeelsker å stjele sokker... Dog spiser hun de ikke :P

Det må vel være en eller annen "trang" hundene som gjør det har. Kanskje det kan sammenlignes med når mennesker gjør det...? Da er det en "sykdom", og menneskene føler en trang for å spise ting som egentlig ikke er til for å spises. F.eks papir eller blyanter... :blink:

Wikipedia om "pica" (trang til å spise ikke-spiselige ting hos mennesker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hunder spiser det utroligste. Jeg har støvsugervalp nå og det kommer titt og ofte rariteter ut bak om dagen - dog i små biter - hun har en forkjærlighet for det. Antagelig fordi det er en utfordring for flattrynet å få tak i det så det er gøy...

Min første groenendael derimot var ikke fullt så nøye på størrelsen, hun var litt sånn redd for at andre skulle ta skattene hennes så da spiste hun dem - skattene var sokker - første gang jeg oppdaget det slukte hun min nevø's lille bebisokk - svulp så var den nede. Neste runde var faktisk hjemme - jeg hadde kampet med Timo og en sånn USA strømpe med knute på (stooor laaaang strømpe av bomull) - plutselig ville den sorte leke og det fikk hun og så fikk hun vinne også - det var dumt, for da slukte hun hele greia faktisk... - den måtte dras ut bak to dager senere.

Min brors noe nevrotiske gordon setter åt hånklær han, man dro stadig ting ut av bakparten på han - hans bane ble ett badelaken fra Se og Hør (de var gigasvære) - da sa min bror stopp og hunden ble avlivet istedet for operert. Den hunden spiste svært lite mat, men altså - hånklær var snadder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av sitt første leveår kom et drøyt stort antall truser ut av Chessea.. Hun var seriøst helt manisk etter truser. Det sluttet heldig vis da hun var rundt året, og siden har hun vel neppe spist noe jeg kan komme på som er veldig spesielt annet enn menneske- og hestebajs.

Eller jo...! I fjor vinter ble hun helt febrilsk og løp rundt i stua. Da jeg slapp henne ut prøvde hun desperat å tygge i seg og grave opp gammelt gress fra under snøen. Så selvsagt ble jeg urolig. Men siden hun roet seg ned avventet vi. Og i løpet av natta hadde hun kastet opp en lang taustump med en slags ball i enden, og med masse hår på. Jeg aner ikke hvor hun fikk den fra eller hvorfor det var hår på den, men er veldig glad den kom ut uten problemer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pan klarte å få i seg en tube det hadde vært tunfisk og majones på..

Den ble tygget opp i småbiter, og det endte med operasjon.

Takk til Groruddalen dyreklinikk og Karoline Dolva som var til stor hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dinamor er veldig glad i mat, så hun har spist sånn porsjonsboks med leverpostei en gang, og en annen gang så spiste hun en sånn boks:

78d02eb2-e131-4a01-9f9c-7924e21709a1_orig.png

Har det vært mat i det, så er det helt sikkert spisendes, mener hun :aww:

Hun er også veldig glad i å spise jord, særlig leire og sand, uvisst av hvilken grunn. Så vidt jeg veit så har hun ingen mangelsykdommer eller lignende, hun har jo vært sjekka forholdsvis jevnlig særlig ifjor vinter, jeg tror bare hun liker smaken eller noe :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår er òg EKSTREMT glad i jord / leire, jo meir finkorna, jo betre. Det har vore gongar der vi omtrent har måtta løfte han opp og bere han vekk frå leira, då vi ikkje eingong klarar å dra han vekk.

Elles var eg ute og skulle tømme han her ein dag, og han satte seg ned og byrja å drite. Hadde halde på så lenge som han normalt gjer, og var ferdig. Problemet var berre at det kun var oppi hovudet hans han var ferdig, ut frå baken hang det nemleg ein 20cm lang bæsj og dingla. Det gjekk fort opp for han, og han sprang og vimsa og kasta på seg for å få vekk denne dritten. Til slutt satte han seg ned og dreit ut resten. Det viste seg å vere ein svart sokk, sirleg pakka inn i bæsj. Etterpå aka han rumpa gjennom graset eit par gongar, såg ikkje ut som det var den mest komfortable dritinga han hadde vore med på... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine spiser også jord. Og bark, gress ol. Idag spiste Chanti en god del jord og noen timer etterpå kastet hun opp 2 liter gjørme på stuegulvet :o Det er jo greit at de spiser natur-ting, men ikke når det kommer i retur inne etter noen timer :getlost: (og det gjør det nesten alltid! gaah)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj! Eg ser heldigvis aldri noko til det Laffen et (utanom den eine sokken). Solid mage på han :).

Vi er forresten på kvalpekurs for tida, og då blir det jo ein del godbitar på hundane. då vi var ferdig sist, sto vi og prata med instruktørane og var litt umerksam ein augneblunk, og der sto Laffen og gomla og jafsa på ein haug med pølsebitar som låg på bakken, fint "pakka inn" i gult, tjukt slim. :barfy: Var kjapp med å få han vekk derifrå når vi såg det. Ekle dyr :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første tiden Lady var her så gikk det hardt ut over skosåler. Ellers så har det vært litt forskjellige livlige farger av bajsen etter tau fra trekkeleker. Men stort sett så er det gress det går i. :innocent:

Ellers så har jeg en gang eid en bil som var billig til salgs bla. fordi en stor del av sjåførsetet var oppspist av en glupsk schäfer. Nydelig hund, forresten :wub:

Men en tidligere kollega av meg hadde en hund som fikk tak i en hel steik, med sånt nett utenpå.... nettet satte seg fast i tarmene og den døde. :icon_cry:

Heldigvis så går det stort sett bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn først, SÅ BRA SOKKEN KOM UT!

Tenker litt her nå, kommer ikke helt på hva mine har spist, annet enn at Bridie har en eller annen syk lyst på lekemusene til kattene. Disse går ned på høykant, og opp igjen på en litt skjevere kant... Somregel i løpet av kommende natt. I ei seng eller noe. :getlost:

Hver ***** mus som jeg kjøpte til kattungene har nå altså vært en runde nedom magen til Bridie og opp igjen. Og selfølgelig, deretter rett i søpla.

Det er lite vi ser kommer GJENNOM Bridie. Er det større enn en 5-krone ca, så kommer det i retur. Alltid.

Hun tømte en pose med dumle kjærligheter her også. NAtten etter kom pinnene opp igjen i senga, sammen med et par papirer.

Gry har ikke spist noe uvanlig som jeg kan huske. Hun bare tygger på ting og spytter det ut igjen hun. DET derimot, er hun veldig flink til. Lille makulatoren min. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Når jeg fikk valpen min bæsjet den hvite klumper et par dager framover. Valpene hadde nemlig i løpet av dagene før overlevering fått tak i en isopor plate som var inni en pappeske. Er vel ikke bare bare å holde styr på 11 små valper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Vet at dette begynner å bli et gammelt forum-innlegg.. men jeg trenger hjelp!

Theo (Amerikansk cocker spaniel) var ikke seg selv i dag, og peip og kvinte og skreik vikelig når han bevegde på seg/noen tok på han...

Helt plutselig begynte han å sikle ganske mye, mens han fremdeles hadde vondt..

Bestefaren min fikk kjapt time hos vet. og etter rønken viste det seg at han hadde en firkantet gjenstand i magen.. Jeg vet ikke hva det er.. Men jeg er utrolig bekymret for den lille gutten min!

Noen som har hatt noe lignende hendelser ? Hadde betydd mye for meg om noen gir meg noen tips!

Tusen takk <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at dette begynner å bli et gammelt forum-innlegg.. men jeg trenger hjelp!

Theo (Amerikansk cocker spaniel) var ikke seg selv i dag, og peip og kvinte og skreik vikelig når han bevegde på seg/noen tok på han...

Helt plutselig begynte han å sikle ganske mye, mens han fremdeles hadde vondt..

Bestefaren min fikk kjapt time hos vet. og etter rønken viste det seg at han hadde en firkantet gjenstand i magen.. Jeg vet ikke hva det er.. Men jeg er utrolig bekymret for den lille gutten min!

Noen som har hatt noe lignende hendelser ? Hadde betydd mye for meg om noen gir meg noen tips!

Tusen takk <3

Veterinæren sier vel hva som skal gjøres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men ho var ikke særlig opptimistisk, så jeg lurte bare på om noen hadde noe tips.. :P

Noe annet enn "la naturen gå sin gang"

Men hvis veterinæren ikke er særlig optimistisk, så bør vel hunden opereres? Eller er du ute etter å høre om lignende ting som har gått bra uten operasjon? Mange av de og :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis veterinæren ikke er særlig optimistisk, så bør vel hunden opereres? Eller er du ute etter å høre om lignende ting som har gått bra uten operasjon? Mange av de og :-)

Var vell egentlig noe sånt jeg håpte på..

Men i dagmorres måtte vi dessverre si god natt for godt for den lille gutten våres.. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...