Gå til innhold
Hundesonen.no

Heve kjøpet?


elinebj93

Recommended Posts

Hei du valpeeier!

Skjønner det er frustrerende og ikke fått papirene, men enkelte ganger kan det ta tid. Jeg har selv valpekull, og dessverre har det tatt tid og fått solgt disse. Jeg sender kontaktene til NKK når siste valp er solgt.

Syns derfor du må prøve og smøre deg meg tålmodighet og heller kose deg med valpen (noe jeg har forstått du allerede gjør)..

Har du byttet for etter du har kjøpt valpen? Kanskje han rett og slett reagerer på foret! Ta og prøv med fiskepudding eller fiskeboller da dette kan hjelpe til å binde magen hans. Ellers bør du som andre har skrevet få sjekket hos dyrlegen - kanskje har han parasitter eller allergisk for noe i foret han får?

Tilslutt vil jeg håpe du ikke hever kjøpet. Tror du fort vil kunne angre på dette. Ettersom du er blitt veldig glad i den lille gutten.

Mvh Tesa

Det er lurt å lese tråder før man svarer på dem, så vet man hva som er sagt tidligere. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Det jeg har hørt mest, er om han kanskje ikke tåler det vanlige foret, og at han må gå på vetrinærfor. Dette har jeg erfaring med, ettersom jeg bor med noen som har en shæfer som lever på vet.for. Jeg skal ta en telefon til vetrinæren, få bestilt en time og skjekket han GRUNDIG.

Det med forsikringen, så kunne jeg visstnok forsikre han med en såkalt vetrinærforsikring. Som da skulle dekke sånne ting. Ja, det var veldig dyrt, men det er verdt det.

Men, det jeg tenker er om Tassen har hatt diare mye hos forrige eier også, så syntes jeg det også er rart at det ikke har blitt skjekket.

Men selv er det jeg som har kjøpt han, men syntes det er veldig leit om jeg finner ut at han reagerer på foret utenom vet.foret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke navnet på ormkuren jeg ga hun her om dagen. Men jeg fikk den ihvertfall hos vet.

langt fra alle tar giardia. så det ville jeg sjekket opp! Giardia er en encellet parasitt, og trives godt i hundemager.

og så ville jeg gitt hunden ris og biola eller canicur/zoolac noen dager , og så innført fôr forsiktig igjen. Diare i to mnd er IKKE bra for en valp. Det kan gi senskader at den ikke har fått tatt opp den næringa den skulle tatt opp. Dette MÅ du få gjort noe med så snart som mulig! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg sjekke det:) Ris prøver jeg å gi, men han spytter det ut når jeg ikke ser.. Han har også kastet opp en del, så jeg begynner jo å bli bekymra.

Unnskyld at jeg maser, men slik du fremlegger dette så må du ringe veterinær "pr promte momento straks og uten opphold" og legg fram saken slik at du får hastetime. Det er ikke noe å vente på eller se an, det må handles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den andre tården du skrev. Der kom det opp navn og registreringnummer på hunden. Hvis dette er rette nummeret så står det oppdretter: Ida Edvardsen eier: Marit Edvardsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, h*n får ikke løs mage når han spiser fiskeboller? Så gi han fiskeboller da!

Nei, han kan ikke leve på det hele livet, men en periode går det nok helt fint.

Jeg vil tro det er bedre enn å ha diare i uke etter uke...

Og når magen har stabilisert seg og det har gått fint en god stund, så introduserer du et annet for- begynn f.eks med en spiseskje v&h.

En liten valpemage kan bruke lang tid på å stabilisere seg og kanskje vil det være litt til og fra helt til h*n er voksen...

Og få vet til å ta prøver, så du helt sikkert vet at det ikke er noe galt!

Hadde jeg vært så usikker som det virker som om du er- selv etter at du var hos vet- så hadde jeg gått til en annen vet. Bare for å dobbeltsjekke og berolige meg selv om at jeg hadde gjort alt jeg kunne...

Og du kan helt fint forsikre en hund helt uten papirer.

Men noen selskap krever nok at du har chip- sjekk det hos vet og sett inn om det ikke er gjort.

Jeg hadde nok tatt en stor bit av det sure eplet og betalt for det selv dersom det måtte gjøres.

En chip koster ikke så mye, men det kan bli ufattelig dyrt å ikke ha forsikring...

Vet ikke hva det koster for hund, men katten her ble syk før jul og ble nesten innlagt.

Og da fikk jeg beskjed om at det ville koste fra 3000,- og oppover pr.natt!!

Han ble heldigvis frisk og vi forsikret han ganske kjapt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så langvarid diare står hunden din i stor fare for å bli dehydrert. Det kan føre til bl.a. nyresvikt, med alle de stygge følgene det har. Det er ytterst viktig at valpen får drikke MYE ! Jeg ville kjøpt GEMpulver på apoteket, blandet det i kokt, avkjølt vann på en drikkeflaske og tvunget ham til å drikke. Masse. Det synes som om valpen din har en alvorlig sykdom i mage/tarmsystemet. Jeg råder deg til å forlange kontrastrøntgen eller ultralyd. Alt dette burde vært gjort for lenge siden, istedenfor å bruke tiden her på forumet...Kom deg til dyrlege!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt mulig for dyr og mennesker å dø av diare. Man må passe på at valpen ikke blir dehydrert. Jeg har også en hund som har vert mye plaget med diare. Han går periodevis på zoolac og periodevis på vetrinær for. I ekstreme perioder har jeg også tatt pulver mot dehydrering i drikkevannet. Når magen er bra, kan man teste for. Når den ikke er det er det til stor hjelp med vetrinær for. Ja det er dyrere, men man vil jo at hunden skal leve og være frisk. Dessuten er det slik med meg selv også. Jeg tåler også minimalt, og da er det minimalt som kan spises, men man må alltid ha i seg tilstreklig med næring uansett hvor dyrt det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som regel er det "bare" en sart valepemage som har hatt litt problemer og aldri riktig "kommer seg" før man finner, og gjennomøfører, løsningen. Det er ikke "normalen" å ha verken fôrallergier eller andre mer eller mindre umulige diagnoser...

Hunden kan senere da få en stål-mage og tåle hva-som-helst. Men man må først komme til bunns med hva problemet, og løse det. Håper TS nå er på god vei med sin lille valp - lykke til!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt mulig for dyr og mennesker å dø av diare. Man må passe på at valpen ikke blir dehydrert.

Nei, det er det ikke. Nettopp dehydrering (og de konsekvenser det medfører) som følge av diaré kan utmerket godt være dødelig.

Edit: Jeg leste helt feil, så bare se bort fra dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Nei, det er det ikke. Nettopp dehydrering (og de konsekvenser det medfører) som følge av diaré kan utmerket godt være dødelig.

Ja det er jo det det står..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, h*n får ikke løs mage når han spiser fiskeboller? Så gi han fiskeboller da!

Nei, han kan ikke leve på det hele livet, men en periode går det nok helt fint.

Jeg vil tro det er bedre enn å ha diare i uke etter uke...

Og når magen har stabilisert seg og det har gått fint en god stund, så introduserer du et annet for- begynn f.eks med en spiseskje v&h.

En liten valpemage kan bruke lang tid på å stabilisere seg og kanskje vil det være litt til og fra helt til h*n er voksen...

Og få vet til å ta prøver, så du helt sikkert vet at det ikke er noe galt!

Hadde jeg vært så usikker som det virker som om du er- selv etter at du var hos vet- så hadde jeg gått til en annen vet. Bare for å dobbeltsjekke og berolige meg selv om at jeg hadde gjort alt jeg kunne...

Trådstarter: Vær så snill å les dette NØYE fire ganger.

Ellers vil jeg egentlig si som Gråtass; dersom du er så usikker, så bør du spørre pent om å få levere tilbake hunden. Har du betalt noe for den i det hele tatt? :) Du kan se på denne hendelsen som en real lærepenge, og jeg synes oppriktig synd på valpen som har blitt skadelidende av dette... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Jeg har vært hos dyrlegen, men de fant ingenting galt. De sa jeg skulle fortsette på det foret jeg gikk på, og det har fått diaren til å bli litt bedre.

Men de begynte å fundere på om han var allergisk mot hundeforet. For han blir veldig rød på kroppen, og begynner å klø-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...