Gå til innhold
Hundesonen.no

Iphone


Yodel

Recommended Posts

Jeg sitter her med en veldig ren, men akk så våt og lite virksom HTC telefon.

Av en eller annen grunn streiker den etter en runde i vaskemaskin på 40 grader.

Så, jeg har byttet til min gamle telefon- som er KUN en vanlig telefon, og jeg savner mulighet for FB innlogging m.m.

Jeg har ikke så mye kunnskap om Iphones og slikt, men tenkte noen som har peil på slikt kan gi meg en pekepinn på¨hva jeg bør kjøpe? Linker settes pris på.

Har du f.eks. en iphone du er fornøyd med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er superfan av Iphone. Faktisk så mye at jeg er snurt over at ingen fortalte meg HVOR fantastisk den er for leeeenge siden. For da hadde jeg skaffet den for lenge siden også :D Men ja, jeg er altså fan. Her har vi nemlig en telefon som du bestemmer selv hva skal inneholde, gjennom apps. Om du vil ha tv på telefonen så laster du bare ned nrk nett-TVappen, eller om du ønsker deg ditten eller datten av andre ting så laster du ned det. Enkelt og greit. Tar veldig få sekunder å laste ned en hvilken som helst app. Du kan ha banken din sin app rett på mobilen og kjapt overføre penger eller betale regninger. Uannsett hvor du er! Og du kan være på facebook, skype, msn, hundesonen osv osv til en hver tid :D Det er bare fantasien som stopper deg når det kommer til Iphone.

Jeg personelig bruker bare trådløsnett, slik at jeg ikke skal bli overrasket over regningen.

Og om jeg skal nevne noe jeg ikke er fornøyd med, så må det være at man må være på nett for å bruke radioen. Ellers terningkast tusen millioner :D:ahappy:

Jeg kan ikke forstå at jeg noen sinne vil finne på å kjøpe en annen telefon enn Iphone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke skrive langt, men , alt en iphone kan, kan en Android + litt til...

Java i nettleseren er liksom et must...

Å måtte bruke itunes er helt horribelt...

ooo, iphone 4, nå med BLITZ!

egen skrivebordbakgrunn?

egen ringelyd på mail?

egen egen egen = android...

iphone er ikke dårlig, det er bare så fryktelig oppskrytt...

iphone_comic.gif

hilsen 1års iphone eier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, jeg tittet litt på priser, og de var for å si det mildt avskrekkende.

Særlig med tanke på at jeg har ganske stort mobilforbruk med mobilspisende hunder, do-kastende to-åring, distre eier som glemmer igjen og vasker i vaskemaskin og slikt :ahappy:

SÅ jeg vet jaggu ikke om jeg tør å invistere så mange tusinger. Hva slags alternativ kan man gjøre tilnærmet det samme i (FB surfing, mulig hundesonen surfing, mail-lesing m.m.) Men til rimeligere penge?

Gjerne linker igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, jeg tittet litt på priser, og de var for å si det mildt avskrekkende.

Særlig med tanke på at jeg har ganske stort mobilforbruk med mobilspisende hunder, do-kastende to-åring, distre eier som glemmer igjen og vasker i vaskemaskin og slikt :ahappy:

SÅ jeg vet jaggu ikke om jeg tør å invistere så mange tusinger. Hva slags alternativ kan man gjøre tilnærmet det samme i (FB surfing, mulig hundesonen surfing, mail-lesing m.m.) Men til rimeligere penge?

Gjerne linker igjen :D

Da vil du ikke ha iphone 4 ihvertfall. Begge sidene er i glass (forside OG bakside) og flere har blitt sendt til rep. pga knust glass (enda Apple påstår glasset skal være ripesikkert osv)

En kompis av meg har iphone 3 og den ser ikke ut på forsiden i glasset. FULL av riper.

Vil anbefale deg å sjekke ut en telefon som heter HTC Gratia. Kanskje det er noe for deg. Samboeren min kjøpte seg en slik. Jeg syns den er veldig søt, og funker supert til surfing og alt man vil gjøre med en smart-telefon, så lenge man ikke er superduper nerd. Det er ikke noe "kraft-kasse" liksom.

Også er det jo HTC Desire, vet ikke helt hva prisen er på de nå, men den er kåret til årets telefon i 2010 mener jeg det var. En telefon man kan stole på, og man får 1000-vis av beskyttelses-deksler i alle farger og materialer til dem siden de er så populære. Mange som sverger til sin Desire. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Kuppe tråden bittelitt*

Noen som har noen erfaring med HTC Wildfire kontra desire'n?

Jeg driver også og skal kjøpe ny telefon og har luktet litt på Wildfire'n. Men hører rykter om at den er litt treg? Noen erfaringer? :ahappy:

Jeg kjøpte Wildfire først. Synes ikke den var så treig, men skjermen på Desire er MYE bedre. Jeg er mye mer fornøyd med Desire. Liker de fysiske knappene på den ( meny, startsiden, tilbake og søk ). Skal man surfe en del på nettet så er det deilig med en klar skjerm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betyr egentlig android? Og når man har apps og er på nett osv med en android tlf koster det fremdeles penger?

Android er et operativstystem. Og man velger som med mange andre tlf, hvordan man skal koble seg til nett. Kobler man seg f.eks til netcom så betaler man for det, kobler man seg til det trådløste nettet hjemme (eller andre steder) så blir det som du gjør med dataen - det koster jo ikke noe ekstra. Det finnes mange gratis apps, også har man de man må betale for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil du ikke ha iphone 4 ihvertfall. Begge sidene er i glass (forside OG bakside) og flere har blitt sendt til rep. pga knust glass (enda Apple påstår glasset skal være ripesikkert osv)

En kompis av meg har iphone 3 og den ser ikke ut på forsiden i glasset. FULL av riper.

Vil anbefale deg å sjekke ut en telefon som heter HTC Gratia. Kanskje det er noe for deg. Samboeren min kjøpte seg en slik. Jeg syns den er veldig søt, og funker supert til surfing og alt man vil gjøre med en smart-telefon, så lenge man ikke er superduper nerd. Det er ikke noe "kraft-kasse" liksom.

Også er det jo HTC Desire, vet ikke helt hva prisen er på de nå, men den er kåret til årets telefon i 2010 mener jeg det var. En telefon man kan stole på, og man får 1000-vis av beskyttelses-deksler i alle farger og materialer til dem siden de er så populære. Mange som sverger til sin Desire. :ahappy:

Her var det mytji rart.... For det første er glasset herdet og "hardcore", og disse "flere har blitt sendt til rep pga knust glass" - kan du bekrefte at HTC, Nokia, Sony Ericsson og andre smart-phones ikke hadde blitt knust ved samme behandling? På hvilket grunnlag kan du trekke fram at mobiltelefoner sendes inn til reparasjon som en negativ ting, når det ikke kan vises en trend til at det er MERKET som har utgjort skaden? Eg berre spør.

Her i huset finnes både iphone 3gs og iphone 4 uten en eneste ripe etter hard bruk i henholdsvis 1 og 2 år (friluftsliv, fjell, jobb, utdanning og ferie i bukselomma), 3'ern har flydd over steingulv, den har overlevd å ligge i snøen i flere timer, falle i isen - ja til og med har den overlevd en aldri så liten dusj :D Det finnes mange forskjellige beskyttelsesdeksler til iPhone også, noe begge mobilene har. Det har helt sikkert bidratt til en trygg og god bruk av mobilene våre. Forøvrig er det ikke snakk om å ha deksel over fronten på mobilene - og hold deg fast - de er ripefri! Sannsynligvis fordi dekselet har en "forhøyning" rundt skjermen.

Greit at man synes HTC er bedre enn iPhone, men kom nå med litt bedre argumenter enn å slenge dritt og usannheter mot mobiler. Alle har et fritt valg og man får heller trekke fram konkrete styrker ved "det man ønsker å fremme" i stedet for å lyve om motstandern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Kuppe tråden bittelitt*

Noen som har noen erfaring med HTC Wildfire kontra desire'n?

Jeg driver også og skal kjøpe ny telefon og har luktet litt på Wildfire'n. Men hører rykter om at den er litt treg? Noen erfaringer? :ahappy:

En venninde av meg har den, og jeg som er vant til iphonen min klikker mentalt av den. Hennes henger seg opp og klikker ofte. Den står stille i et minutt også fungerer den igjen, det er fryktelig plagsomt! Vet ikke om det er bare med hennes mobil da :D Har bare prøvd desire z og den var myyeeee raskere og hang ikke en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mytji rart.... For det første er glasset herdet og "hardcore", og disse "flere har blitt sendt til rep pga knust glass" - kan du bekrefte at HTC, Nokia, Sony Ericsson og andre smart-phones ikke hadde blitt knust ved samme behandling? På hvilket grunnlag kan du trekke fram at mobiltelefoner sendes inn til reparasjon som en negativ ting, når det ikke kan vises en trend til at det er MERKET som har utgjort skaden? Eg berre spør.

Her i huset finnes både iphone 3gs og iphone 4 uten en eneste ripe etter hard bruk i henholdsvis 1 og 2 år (friluftsliv, fjell, jobb, utdanning og ferie i bukselomma), 3'ern har flydd over steingulv, den har overlevd å ligge i snøen i flere timer, falle i isen - ja til og med har den overlevd en aldri så liten dusj :ahappy: Det finnes mange forskjellige beskyttelsesdeksler til iPhone også, noe begge mobilene har. Det har helt sikkert bidratt til en trygg og god bruk av mobilene våre. Forøvrig er det ikke snakk om å ha deksel over fronten på mobilene - og hold deg fast - de er ripefri! Sannsynligvis fordi dekselet har en "forhøyning" rundt skjermen.

Greit at man synes HTC er bedre enn iPhone, men kom nå med litt bedre argumenter enn å slenge dritt og usannheter mot mobiler. Alle har et fritt valg og man får heller trekke fram konkrete styrker ved "det man ønsker å fremme" i stedet for å lyve om motstandern.

Det han sa. :D

Ellers skjønner jeg ikke helt dette med at alle sier den er så dyr. HTC Desire ligger vel på rundt 3500 og iPhone fra 3990. http://store.apple.com/no/browse/home/shop_iphone/family/iphone?mco=OTY2ODA2OQ

Så stor forskjell er det jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far har Iphone 4 og den gikk i gulvet, hele baksiden knuste og det er da du virkelig ser at det er glass. Gikk i gulvet hjemme på parketten. Var min bror på 5 år som holdt den og miste den så det var ikke langt ned.

Har hatt iphone 3 selv og var fornøyd. Brukte den ikke fullt ut så var egentlig ikke mye vits for min del å ha den. Var bare mellinger, samtaler og musikk og det klarer en billigere telefon. Men den dagen jeg får interesse av å bruke appsene skikkelig så kommer jeg til å kjøpe en selv, men ikke med glass som på Iphone 4 nei. Men min Iphone holdt godt uten riper ol. men minstet den faktisk på en ridetur og fant den aldri igjen... :ahappy: så da ble valget enklet når jeg skulle ha ny og ikke ville legge mye penger i en telefon, så valget ble en "vanlig" mobil, Sony ericsson xperia pro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke skrive langt, men , alt en iphone kan, kan en Android + litt til...

Java i nettleseren er liksom et must...

Å måtte bruke itunes er helt horribelt...

ooo, iphone 4, nå med BLITZ!

egen skrivebordbakgrunn?

egen ringelyd på mail?

egen egen egen = android...

iphone er ikke dårlig, det er bare så fryktelig oppskrytt...

iphone_comic.gif

hilsen 1års iphone eier...

Så enig. iphone er skryt opp i skyene, og prisen på på iphone 4 er horribel.

Jeg valgt HTC Desire Z, herlig telefon, full av muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mytji rart.... For det første er glasset herdet og "hardcore", og disse "flere har blitt sendt til rep pga knust glass" - kan du bekrefte at HTC, Nokia, Sony Ericsson og andre smart-phones ikke hadde blitt knust ved samme behandling? På hvilket grunnlag kan du trekke fram at mobiltelefoner sendes inn til reparasjon som en negativ ting, når det ikke kan vises en trend til at det er MERKET som har utgjort skaden? Eg berre spør.

Ja, glasset skal ifølge apple være behandlet på den ene og den andre måten, og skal gjøre det så mye sterkere enn vanlig glass. Bullshit tror nå jeg. :ahappy: Selv har jeg telefon med aliminiumschassi, tror det holder mye lengre enn glass - uansett hvor hardcore glasset påstås å være. Jeg utpekte bare at iphone 4 har glass over hele seg - og glasset har gått istykker på veldig mange iphone 4. Det leser jeg rundt om på forumer. (blant 1000 andre iphone-problemer :D)

Her i huset finnes både iphone 3gs og iphone 4 uten en eneste ripe etter hard bruk i henholdsvis 1 og 2 år (friluftsliv, fjell, jobb, utdanning og ferie i bukselomma), 3'ern har flydd over steingulv, den har overlevd å ligge i snøen i flere timer, falle i isen - ja til og med har den overlevd en aldri så liten dusj :D Det finnes mange forskjellige beskyttelsesdeksler til iPhone også, noe begge mobilene har. Det har helt sikkert bidratt til en trygg og god bruk av mobilene våre. Forøvrig er det ikke snakk om å ha deksel over fronten på mobilene - og hold deg fast - de er ripefri! Sannsynligvis fordi dekselet har en "forhøyning" rundt skjermen.

Så bra. Ikke alle som har den erfaringen, selv om de er så forsikte de bare gidder.

Greit at man synes HTC er bedre enn iPhone, men kom nå med litt bedre argumenter enn å slenge dritt og usannheter mot mobiler. Alle har et fritt valg og man får heller trekke fram konkrete styrker ved "det man ønsker å fremme" i stedet for å lyve om motstandern.

Jeg har ikke slengt noe dritt? Jeg har bare påpekt at hvis man har til vane å være uforsiktige med mobilen sin, så er ikke iphone 4 veien å gå - nettopp pga at den har glass over hele seg - uansett hvor du vender og snur på den. Men lekker telefon, ja det syns jeg også! Kunne godt hatt en iphone 4 jeg, men da måtte jeg ha tydd til jailbraking og det gidder jeg ikke. Jeg har det mye bedre med en android-telefon sånn sett. Så hvor du mener at jeg slenger dritt aner ikke jeg ... Ikke har jeg løyet noe heller, jeg har bare fortalt om det jeg har fått med meg.

Min far har Iphone 4 og den gikk i gulvet, hele baksiden knuste og det er da du virkelig ser at det er glass. Gikk i gulvet hjemme på parketten. Var min bror på 5 år som holdt den og miste den så det var ikke langt ned.

Akkurat slike historier jeg har sett mange av på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg inn i diskusjonen her.

Nå har eg hatt Iphone siden 2007. Riktignokk har eg nå nummer 4 i rekken. Men det er mest fordi eg gjennom jobben kvart år hadde mulighet til og hente ut en ny telefon. Første iphonen eg kjøpte var ein usa importert og "flasha" iphone som nå nermer seg 4 år men fremdeles er i daglig drift. Denne telefonen har fremdeles tilnermet lik batteri levetid som når den var ny.

Videre har eg hatt både Iphone 3G og 3GS i min besittelse. 3G utgaven ble iløpet av året på jobb med meg ikkje overkjørt mindre en 2 ganger av lastebil, mistet i sølepytter og utsatt for sten og grus et ukjent antall ganger (ja eg er i annlegsbransjen) Og fremdeles i drift..

Eg har som forutsettning og beskytte mine telefoner så eg har på eit case fra marware som eg er veldig fornøyd med og eg ville ikkje drømme om og bytte telefon..

Ser bare hvor mye folk rundt meg sliter med htc,ericssoner osv. Ja iphone har sine feil.. Men er veldig fint at mann da kan vertfall gå inn og reparere dem selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bare hvor mye folk rundt meg sliter med htc,ericssoner osv. Ja iphone har sine feil.. Men er veldig fint at mann da kan vertfall gå inn og reparere dem selv.

??

har alle som kjøper iPhone sitt eget elektroverksted?

Eller snakker du om å tilbakestille til factory settings/os?

noe man må ha iTunes til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...