Gå til innhold
Hundesonen.no

Neglsliper - verdt pengene?


Recommended Posts

Jeg kunne godt tenke meg en sånn der hvis det funker sånn at neglene ikke fliser seg!

Må forresten få korrigere Anette her. Frakt ER inkludert i prisen når det beregnes toll. Maks. 200 inkl frakt er grensa. Tro meg - jeg handler ukentlig på nett fra utlandet. Dersom du ikke ble belastet med toll har du vært heldig.

Det er ikke helt riktig. Grensa er 200 kr på varen. Men DERSOM det skal beregnes toll (mva, for ordens skyld) så regnes det ut i fra den totale verdien på varen OG frakt. Men altså bare dersom selve varen er over 200 kr.

Og jeg synes faktisk det er en helt grei ting å betale toll. Dersom alle skulle importere selv i hytt og pine av alt de trenger, så ville handelsstanden i Norge gå konkurs, og rive med seg hele Norges økonomi. Sånn, sett i store konsekvenser, såklart. Da betaler jeg heller de to hundrelappene ekstra. Det blir jo som oftest billigere enn å kjøpe fra Norge uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Jeg kunne godt tenke meg en sånn der hvis det funker sånn at neglene ikke fliser seg!

Må forresten få korrigere Anette her. Frakt ER inkludert i prisen når det beregnes toll. Maks. 200 inkl frakt er grensa. Tro meg - jeg handler ukentlig på nett fra utlandet. Dersom du ikke ble belastet med toll har du vært heldig.

Det er ikke helt riktig. Grensa er 200 kr på varen. Men DERSOM det skal beregnes toll (mva, for ordens skyld) så regnes det ut i fra den totale verdien på varen OG frakt. Men altså bare dersom selve varen er over 200 kr.

Og jeg synes faktisk det er en helt grei ting å betale toll. Dersom alle skulle importere selv i hytt og pine av alt de trenger, så ville handelsstanden i Norge gå konkurs, og rive med seg hele Norges økonomi. Sånn, sett i store konsekvenser, såklart. Da betaler jeg heller de to hundrelappene ekstra. Det blir jo som oftest billigere enn å kjøpe fra Norge uansett.

Det er som Simira sier. sålenge VAREN er under 200 så er alt greit. Tro meg jeg handler nok på nett jeg også... og har betalt toll for varen kostet 203 kr, frakten kostet 300. det er varen det går på, ikke totalsummen.

Men over til hva du spurte om, nei det fliser ikke. neglene blir slipte, så de blir jevne og fine, også når man får inn teknikken så får man rundet de runde og pene og søte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virket utrolig genialt. Ettersom hunden hater kloksaksen bruker jeg en vanlig neglefil, men det tar så utrolig laang tid så må nok kjøpe en slik :lol:

Håper de har forbedret motoren da, noen av tilbakemeldingene gikk jo på at den gikk så fort i stykker.

Da er det kanskje best å kjøpe hos den norske butikken, de reklamere jo med norsk garanti så skulle tro man fikk pengene tilbake eller at de ordner problemet i så fall ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg funderer på; hvordan vet denne sliperen hvor nerven er hen da? Hvis man putter kloen i et hull, så ser man vel heller ingenting.. Skeptisk :lol:

Forresten, så har jeg selv prøvd dremel da frøkna mi ikke er særlig overbevist at kloklipp er noe gøy, men det var tabbe det.. Det bråkte og styra og frøkna ble bare enda værre.. Så den ligger ubrukt et sted den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er heller ikke glad i dremelen. Egentlig like skeptisk til den som til kloklipperen. Men jeg bruker den likevel. Har på nest laveste hastighet og passer på at selve maskinen ligger på teppet for da bråker den mindre enn om den ligger på parketten (har sånn forlenger med slange liksom som festes til maskinen). Jeg syns jeg får filt klørne mye kortere med den enn jeg får klippet med tanga. Og mye mer avrundet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slipte over neglen til Peggy en gang. Det kom en og en halv dråpe blod. Jeg merker det MYE raskere om jeg tar nerven med filer'n enn med tanga, for med tanga så tar man jo så mye man tar uansett. Med filer'n så napper bikkja til seg beinet og skriker (mest sannsynlig) det sekundet den treffer nerva, og da får man ikke gjort så mye skade. Når det er sagt, så skal man bare bruke klosliperen i tre-fire sekunder per negl i strekk, for at det ikke blir for varmt. Sånn jeg gjorde det på Nemi sine i dag, så holdt jeg fileren i ca fire sekunder rett på neglen, slik at den ble helt flat. Gjorde det på alle neglene på en pote, så begynte jeg på den første igjen, og runda av "kantene". Da ble de sånn som på bildet. Fungerte helt fint, og hvis man gjør noe sånt en gang i uka, så skal man nok klare det på til og med sorte klør. Den tar jo ikke mye av gangen hvis man ikke vil. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slipte over neglen til Peggy en gang. Det kom en og en halv dråpe blod. Jeg merker det MYE raskere om jeg tar nerven med filer'n enn med tanga, for med tanga så tar man jo så mye man tar uansett. Med filer'n så napper bikkja til seg beinet og skriker (mest sannsynlig) det sekundet den treffer nerva, og da får man ikke gjort så mye skade. Når det er sagt, så skal man bare bruke klosliperen i tre-fire sekunder per negl i strekk, for at det ikke blir for varmt. Sånn jeg gjorde det på Nemi sine i dag, så holdt jeg fileren i ca fire sekunder rett på neglen, slik at den ble helt flat. Gjorde det på alle neglene på en pote, så begynte jeg på den første igjen, og runda av "kantene". Da ble de sånn som på bildet. Fungerte helt fint, og hvis man gjør noe sånt en gang i uka, så skal man nok klare det på til og med sorte klør. Den tar jo ikke mye av gangen hvis man ikke vil. :frantics:

Høres fornuftig og bra ut :banana: Mulig jeg må investere i denne altså! Norma er enkel og grei å klippe med vanlig klosaks, men Orry har blitt verre og verre med årene... Mulig denne kan gjøre at det går fortere og greiere :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også fristet av deres enormt gode og gjennomtenkte produktforklaring her inne. Føles liksom som etl itt "tryggere kjøp" nå, når folk man kjenner har prøvd den aktivt og man kan se at den funker slik den "burde".

Ingen av mine hunder har noen store probl. med kloklipping, men jeg merker at JEG blir mer og mer pysete. Synes det blir mer og mer ekkelt å gjøre det, greier aldri å klippe de korte nok, og ... nei, egentlig bare en fæl sysselsetning. Håper at denne filingen kunne være morsommere og enklere for oss alle, ja.

Men sånne kommer nok til å dukke opp i fleng på forskjellige stands utover sommeren - får passe på når man ser dem der.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter folks "anmeldelser" her, så kommer jeg nok til å investere i en. Fra Amazon dog, ikke de dyre norske. :frantics:

Dessverre er problemet med Odin håndtering av føttene mer enn selve kloklippingen, men sjansen for å klippe feil blir jo mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter folks "anmeldelser" her, så kommer jeg nok til å investere i en. Fra Amazon dog, ikke de dyre norske. :frantics:

Dessverre er problemet med Odin håndtering av føttene mer enn selve kloklippingen, men sjansen for å klippe feil blir jo mindre.

Du får en som går på vanlige batterier (den kjøpte Lill) og en som er oppladbar (den kjøpte jeg). Om du kjøper oppladbar har jeg et ekstra sett med konverter amerikansk til norsk :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei

Jeg bestilte nettopp den klosliperen fra Nalle og hunden etter å ha lest litt her, men hvor lang tid ca tar tilvennings tiden? og hvordan gjorde dere det, gjorde dere det sånn som det står beskrevet på nalleoghunden.no?

Og til slutt vil det være vanskeligere/ lettere å venne en valp på 16 uker å slipe klørne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...