Gå til innhold
Hundesonen.no

Neglsliper - verdt pengene?


Recommended Posts

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Veldig enig i "TV-Shop" feelingen..

Jeg fikk prøve en slik på Crufts (så i alle fall HELT lik ut). Riktignok hadde jeg ingen hund å teste på, men ble faktisk veldig forbauset og imponert over at den var nærmest helt lydløs. Så og kjentes ut til å være en "smart" greie i alle fall.

Men jeg konkluderte med at ingen av mine har noen probl. med den klotangen jeg har, så gjerrigheten slo til så jeg kjøpte den ikke...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdretteren min brukte en dremmel. Så egentlig det samme som det der, bare ikke "beskyttet" rundt dreiehodet og antageligvis billigere. Amiga har aldri hatt flottere klør enn hver gang jeg møter på de. Jeg har vurdert å prøve selv siden kloklipp er et angst moment her i huset :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg har denne, og det har morsomt nok ført til at hunden ikke lenger har angst for å klippe negler på vanlig måte lenger. :(

Har den angst for sliperen da?

amiga blir nemlig et lam når jeg holdt i den når vi møtte oppdretter på utstilling, hun bare oook.. slip i vei mutter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Dremel og det fungerer kjempebra. Men, den bråker og hundene er ganske redd den, så kloklippingen er ikke så mye enklere enn før. Klørne blir likevel kortere og mer avrundet med sliper enn med tang. Dremel er nå heller ikke billigere enn den som ble linket til her. Fordelen er vel at Dremel kan brukes til alt mulig annet i hjemmet og. (Ikke at jeg har gjort det men).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Dremel i dag, den er nok ikke mye billigere. Men det "beskyttelsesgreiene" er unødvendige på min, siden han er korthåret. Uten Dremel hadde det blitt en stor jobb å holde klørne hans korte - han har kronisk klotangangst, selv om han aldri er blitt klippet feil. Lurer på om klotanga "klemmer sammen" nerven jeg... .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har prøvd de samme produktene som koster under hundrelappen på f.eks. amazon?

Nalleoghunden-folkene advarer jo sterkt mot konkurrenters produkter... jeg spurte hvem som produserte deres slipere, og det nektet de å svare på. Antagelig er det samme produsent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nalleoghunden-folkene advarer jo sterkt mot konkurrenters produkter... jeg spurte hvem som produserte deres slipere, og det nektet de å svare på. Antagelig er det samme produsent...

Den reagerte jeg også på... Ikke beste måten å reklamere for SINE produkter på egentlig. Jeg blir da straks skeptisk.

Jeg har forsøkt kraftig neglefil jeg - funker helt ok det også faktisk (men jeg holdt på å file over nerven der også...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har prøvd de samme produktene som koster under hundrelappen på f.eks. amazon?

Nalleoghunden-folkene advarer jo sterkt mot konkurrenters produkter... jeg spurte hvem som produserte deres slipere, og det nektet de å svare på. Antagelig er det samme produsent...

Jeg tror det er den samme. Her er i hvert fall en som ser helt lik ut, til under 200-lappen:

http://www.amazon.com/Peticure-Elite-Pet-Nail-Trimmer/dp/B001GF2Y3Y/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1291996007&sr=8-2

Jeg har en liten dachsefrøken som hater klosaksa mer enn noe annet, så jeg tror jeg skal gi denne et forsøk. :( Jeg har en billig, dremelliknende sak fra Clas Ohlson, men den er ubrukelig(jeg har i hvert fall ikke klart å slipe klør med den).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er den samme. Her er i hvert fall en som ser helt lik ut, til under 200-lappen:

http://www.amazon.com/Peticure-Elite-Pet-Nail-Trimmer/dp/B001GF2Y3Y/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1291996007&sr=8-2

Jeg har en liten dachsefrøken som hater klosaksa mer enn noe annet, så jeg tror jeg skal gi denne et forsøk. :( Jeg har en billig, dremelliknende sak fra Clas Ohlson, men den er ubrukelig(jeg har i hvert fall ikke klart å slipe klør med den).

Jeg håper virkelig ikke det er samme greia, for det virker ikke som om folk er fornøyde i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest de anmeldelsene (og amazon.co.uk, som har et annet sett), og de negative går i hovedsak på at hunden er usikker på lyden og følelsen av sliperen. Jeg tror ikke forskjellen vil være markant mellom disse og "Nallesliperen". Min teori er at de har vært for kjappe med tilvenningen (om noen), og at hunden antageligvis ikke ville likt "Nallesliperen" noe bedre.

Jeg har vurdert å bestille en av disse og en fra Nalle-folka og sammenligne dem, for så å returnere den dyre. De har 3 mnd ubetinget returrett eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å skaffe en adapter til strømkontakten hvis dere har tenkt å kjøpe fra USA, da... (som alle turister må ha når de kommer hit og vil lade mobiler/kamera)

Spennende å høre våre egne produkttestere uttale seg om dette, da!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frakt på 250??? Sikker? Frakt fra uk er vanligvis billig...

Sambo bestilte fra .com så blir vel statene da :blink: Han betalte så jeg tenker ikke over det jeg :wub: Også var det vist prioritert internasjonal post, kommer om 4 dager. men jeg kunne ikke velge "tregere" shipping :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...