Gå til innhold
Hundesonen.no

Neglsliper - verdt pengene?


Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Jeg har brukt dremel nå i 4år på hundene mine, de er ikke glade i støyen som kommer fra den.

Nå har derimot Dremel laget en liten maskin som er laget for å stelle klør med "Dremel 7300-PT".

Dere som er skeptiske til å slipe sorte klør. man kan ikke slipe en klo særlig lengre en 3sekunder av gangen(ca 2-3mm), siden det produseres varme, og da ser man meget tydelig hvor langt det er igjen til nærven, selv på en sort klo. Det ligner litt på årringer i trevirke når man ser på en slipt klo.

Hunden sier og ifra når du nærmer deg nærven, da begynner de å dra litt med labben.

Denne damer er littt for hard med dremelen, og hun tar ikke pauser for å observere den slipte siden av kloen, det er slik man ser når man nærmer seg nærven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har kjøpt denne fra Oster (total pris 280 kr).

Var flere å velge i, men valgte Oster siden det skal være et bra merke når det kommer til trimmerutstyr, og så var det ikke rare prisforskjellen heller. Den går på AA-batterier som jeg har glemt å kjøpe, så har ikke testet den enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en dremel, men aldri forsøkt å pusse negler med den. :ahappy:

Her klipper jeg først grovklippen med klotanga, så bruker jeg en stor neglklipper (til mennesker)og klipper sidene og til slutt tuppen. Kloen blir uten skarpe kanter, og man ser at kloen forandrer seg fra "tørt og sprøtt" til gummiaktig i midten. Kommer tett innpå nerven også med denne metoden- og det bråker mindre :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dealextreme.com/p/pedipaws-electronic-pet-manicure-nail-safe-trimmer-for-cats-and-dogs-19802

Den har faktisk fått god omtale, og til 50kr så er det jo ikke mye å gamble på=)

Det er den jeg har. Den er helt ok, selv om vi ikke greier å bruke den på hundene enda (dvs. har ikke hatt tålmodighet nok til å venne dem ordentlig og forsiktig til - og Odin hater å bli holdt i bena).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dealextreme.com/p/pedipaws-electronic-pet-manicure-nail-safe-trimmer-for-cats-and-dogs-19802

Den har faktisk fått god omtale, og til 50kr så er det jo ikke mye å gamble på=)

Den kjøpte jeg 4 stk av på E-bay, og er kjempefornøyd!

Gav to til venner med hund, og der er de delt 50/50, den ene hunden til venninna mi likte ikke lyden, mens kompisen sine to hunder ikke har reagert i det hele ;)

Mine måtte tilvennes, men bare to gangers testing krevdes.

Eneste minuset er at det kun er av/på knapp, ingen trinnløs innstilling på hastigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kjøpte jeg 4 stk av på E-bay, og er kjempefornøyd!

Gav to til venner med hund, og der er de delt 50/50, den ene hunden til venninna mi likte ikke lyden, mens kompisen sine to hunder ikke har reagert i det hele ;)

Mine måtte tilvennes, men bare to gangers testing krevdes.

Eneste minuset er at det kun er av/på knapp, ingen trinnløs innstilling på hastigheten.

Dette er for min del en stor ulempe. Bruker justeringen masse mens jeg filer, særlig i begynnelsen når vi drev med tilvenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes også batteridrevne fra utlandet så slipper man adapter. Kjekt på tur kanskje. Jeg prøvde en på mine hunder men de fikk helt fnatt av slipefølelsen på neglen. Det går greit med klotang, men nå har jeg en helt ubrukt batteridreven klosliper da som ligger og støver... Har hørt mange som liker de kjempegodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...