Gå til innhold
Hundesonen.no

Gode TVserier


Nirm

Recommended Posts

Noen som har noen gode TVserier å anbefale? Som finnes på DVD bokser vel og merke, siden jeg har hverken TV eller tid til å følge med på ting på TV.

Jeg har CSI, Prison Break, Rome, Sopranos, The Tudors, samt akkurat kjøpt første sesong av True Blood og har første sesong av Heros.

Jeg er veldig glad i fantasy og historisk fiksjon. Og ikke spesielt glad i legeserier og andre typiske "jenteserier". Lost datt jeg av i sesong 2.

Så. Noen gode anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

X-files

The pretender

Dexter

Fringe

Big Love

Absolutely fabulous (ok, litt jente komi-serie, men tidenes festligste)

Carnivale, en spennende og mystisk serie, som dessverre sluttet litt brått etter et par sesonger. Merkelig, for den var virkelig bra.

Det er noen av mine favorittserier iallefall. Er veldig glad i frustrerte fruer og, men det er vel en litt jentete serie, selv om jeg har guttevenner som og følger med. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte i forrige uke på Sleeper cell sesong 1.

Dette er en serie om terror-celler i USA.

Egentlig lite action, slossing og bilscener som det ofte blir i sånne serier.

Så her i huset har den falt i smak!

Starta på sesong 2 i går kveld, vi måtte jo se hvordan dette fortsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carnivale, the wire, mad men og entourage.

The mentalist, monk, big bang theory og criminal minds er også grei underholdning.(i rette mengder) Jeg blir ikke like "sugd inn" i de seriene, men underholdene er de!

Jeg liker big love også, men den kjenner jeg ingen gutter som liker..

x-files og the pretender er jo også kuuule! Ellers så kan det hende du liker V? Det er en serie om aliens og noe greier. Jeg har ikke sett nok til å kunne anbefale den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supernatural liker jeg godt, masse humor, fin bil, kjekke menn, kul musikk og en god dose overnaturlig stæsj.

Også liker jeg Vampire Diaries, men det er kanskje en litt jentete vampyrserie?

Ellers har du alle de jeg liker faktisk, tror vi har nokså lik smak. Hva synes du om Heroes og Tudors? Har lurt på å kjøpe disse to, evt ønske meg i julegave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser alt for masse serier, og de jeg liker best er - "Sons of anarchy" og "Spartacus".

Kort fortalt handler Sons of anarchy om en motorsykkel gjeng og Spartacus om gladiatorer. Samboeren liker de også, så passer både menn og kvinner :wub: (dog disse er ikke kommet på dvd enda, men får ha det på minnet til de kommer)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På DVD:

  • Sex and the city skoboks
  • Gilmore Girls boks
  • M*A*S*H
  • The West Wing
  • Alle elsker Raymond
  • Friends

Resten har jeg på pcen: (mye finnes jo på dvd da )

  • Americas Got talent
  • Britains got talent
  • Australia got talent
  • Parenthood (2010)
  • X-factor UK
  • X-factor Australia
  • Extreme makeover home edition USA
  • Glee (ELSK :wub: )
  • Americas next top model
  • Beauty and the geek US og Australia
  • Celebrity Rehab
  • Cougar Town
  • Desperate Housewives
  • Det store korslaget
  • Hells kitchen
  • How i met your mother
  • James May Toy stories
  • Top gear
  • Masterchef Australia
  • So you think you can dance US
  • The colony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke alltid så kjekk. Som når jeg bare får inn barneprogram eller kommentarspor. Eller politiske dokumentarer :lol:

Denne uken får jeg inn nyeste sesongen av True blood, og det er derimot helt greit :lol:

Ååååå, jeg er så misunnelig! :wub: Kan jeg spørre hva slags utdanning man må ta, og hvor mye flaks man må ha for å kunne jobbe som oversetter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...