Gå til innhold
Hundesonen.no

WDS i Paris 2011


Benedicte

Recommended Posts

Syke, syke folk... what's the deal? Jeg synes det er styr å kjøre mer enn en time fra Oslo for å stille ut liksom. :P Og ihvertfall masse reise med mer enn 20 kg hund, spesielt hvis det er fordelt på flere individer. :blink:

God tur! Jeg er sannsynligvis et sted i den norske fjellheimen den uka. Trygt unna ringer og dommere.

Det verste er jo at det er helt frivillig :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 269
  • Created
  • Siste svar

Hva ble egentlig greia her, jeg har meldt på Marvin men lurer på et par ting.

1. Jeg har fått rabiesstempelet i passet hans. Skal jeg liksom scanne inn den siden og sende de på mail? Eller skal jeg gå til veterinæren og be de om å skrive en bekreftelse på engeslk på når vaksinene er tatt og at blodrpøve er ok, som jeg så scanner inn og sener?

2. Chmampion bevis. Hvordan sender jeg det til dem? Har en mailadresse, men jeg har jo bare beviset sendt i posten til meg og alt står på norsk..

Hvordan har dere gjort dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syke, syke folk... what's the deal? Jeg synes det er styr å kjøre mer enn en time fra Oslo for å stille ut liksom. :P Og ihvertfall masse reise med mer enn 20 kg hund, spesielt hvis det er fordelt på flere individer. :blink:

God tur! Jeg er sannsynligvis et sted i den norske fjellheimen den uka. Trygt unna ringer og dommere.

JEG og! (og det tror jeg både min og Linux sin psyke har godt av, kjenner jeg blir stressa av å lese om dette her;) Men lykke til dere som drar nedover;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ble egentlig greia her, jeg har meldt på Marvin men lurer på et par ting.

1. Jeg har fått rabiesstempelet i passet hans. Skal jeg liksom scanne inn den siden og sende de på mail? Eller skal jeg gå til veterinæren og be de om å skrive en bekreftelse på engeslk på når vaksinene er tatt og at blodrpøve er ok, som jeg så scanner inn og sener?

2. Chmampion bevis. Hvordan sender jeg det til dem? Har en mailadresse, men jeg har jo bare beviset sendt i posten til meg og alt står på norsk..

Hvordan har dere gjort dette?

WDS oppgir kontaktinfo. Dersom du er hundeutstiller og har spørsmål, kan du ta kontakt med denne dama: catherine.abitbol@centrale-canine.fr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WDS oppgir kontaktinfo. Dersom du er hundeutstiller og har spørsmål, kan du ta kontakt med denne dama: catherine.abitbol@centrale-canine.fr

Jo det kan jeg alltids gjøre, men jeg har spurt NKK jeg siden det er et eller annet for for engelskoversatt bevis jeg må sende dit ned. Og da trodde jeg ikke det hjalp å spørre de i Frankrike. Jeg skjønner jo at de må ha tilsendt et bevis på at han faktisk er champ, men jeg har ikke et sånt bevis å sende dem :)

Har sendt mail til NKK, men får vel ringe, de pleier ikke å være så fryktelig raske på pletten at det gjør noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det kan jeg alltids gjøre, men jeg har spurt NKK jeg siden det er et eller annet for for engelskoversatt bevis jeg må sende dit ned. Og da trodde jeg ikke det hjalp å spørre de i Frankrike. Jeg skjønner jo at de må ha tilsendt et bevis på at han faktisk er champ, men jeg har ikke et sånt bevis å sende dem :)

Har sendt mail til NKK, men får vel ringe, de pleier ikke å være så fryktelig raske på pletten at det gjør noe :P

Jeg fikk sånt skrevet bevis fra NKK jeg - om at hunden er champion - med signatur og greier fra ei kennelklubb dame - etter og ha skrevet mail til de :) Så det funker :)

Samt jeg har scannet noen sider i passet med info om vaksinene - og info om bikkjene , og sendt det ned - så nå er mine "godkjent" der nede - det har jeg fått bekreftelse på.

contactc@cedia.fr er den mailen jeg har sendt mitt til - og da ble ting i allefall i orden .

Har aldri vært med på like mye "styr" for en Verdensvinner før - men nå er det i allefall i orden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk sånt skrevet bevis fra NKK jeg - om at hunden er champion - med signatur og greier fra ei kennelklubb dame - etter og ha skrevet mail til de :) Så det funker :)Samt jeg har scannet noen sider i passet med info om vaksinene - og info om bikkjene , og sendt det ned - så nå er mine "godkjent" der nede - det har jeg fått bekreftelse på. contactc@cedia.fr er den mailen jeg har sendt mitt til - og da ble ting i allefall i orden . Har aldri vært med på like mye "styr" for en Verdensvinner før - men nå er det i allefall i orden :)

Oki, men da kan jeg vente på svar fra NKK da, siden jeg sendte mailen om det i dag :) Så kan jeg scanne inn sidene i passet, men skal ta ny vaksine i april, så da får jeg sende det senere.

Må man sende stamtavle også?

Lurer jeg også på, ikke fordi jeg har fått beskjed om å sende det, men fordi jeg har sett andre har snakket om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer jeg også på, ikke fordi jeg har fått beskjed om å sende det, men fordi jeg har sett andre har snakket om det...

ja det var derfor jeg også lurte. Fikk bare advarsel om rabies når jeg meldte på. Jeg la inn mor og far da :icon_confused:

edit:

okay supert takk toya. Da får jeg få rotet meg til vet for å skrive på i passet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ble egentlig greia her, jeg har meldt på Marvin men lurer på et par ting.

1. Jeg har fått rabiesstempelet i passet hans. Skal jeg liksom scanne inn den siden og sende de på mail? Eller skal jeg gå til veterinæren og be de om å skrive en bekreftelse på engeslk på når vaksinene er tatt og at blodrpøve er ok, som jeg så scanner inn og sener?

2. Chmampion bevis. Hvordan sender jeg det til dem? Har en mailadresse, men jeg har jo bare beviset sendt i posten til meg og alt står på norsk..

Hvordan har dere gjort dette?

Send en mail til championatansvarlig i NKK (Linda Bekkelund for gr 8). Jeg fikk mail tilbake med bekreftelse på hans championat på engelsk i løpet av noen timer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er kun det beviset og vaksinasjonsgreiene de trengerjeg ahr spurt de flere ganger :)

Åja, takk! :)

ja det var derfor jeg også lurte. Fikk bare advarsel om rabies når jeg meldte på. Jeg la inn mor og far da :icon_confused:edit:okay supert takk toya. Da får jeg få rotet meg til vet for å skrive på i passet.

Jeg har ikke fått noe mail om rabiesen, men sender det allikevel siden jeg vet de skal ha det :P

Send en mail til championatansvarlig i NKK (Linda Bekkelund for gr 8). Jeg fikk mail tilbake med bekreftelse på hans championat på engelsk i løpet av noen timer :)

Supert, takk! Da sender jeg en mail rett til henne også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulp! Ikke rabiesvaksine, vel? For da rekker du ikke å få svar på blodprøven før vi drar. Men jeg trur jeg husker at du alt har fått svaret, så da er det sikkert noe annet. :)

Den årlige vaksinen bare ;)

Men jeg har nå et annet spm. Er det andre ting jeg må tenke på/fikse enn Rabiesen og den årlige vaksina? Type orme/markkur eller andre vaksiner?

Kjekt å vite det nå og ikke når jeg står på Gardermoen :innocent::whistle::icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den årlige vaksinen bare ;)

Men jeg har nå et annet spm. Er det andre ting jeg må tenke på/fikse enn Rabiesen og den årlige vaksina? Type orme/markkur eller andre vaksiner?

Kjekt å vite det nå og ikke når jeg står på Gardermoen :innocent::whistle::icon_redface:

Jepp, jeg fikk et brev fra vet. om hva man burde gjøre når man skal til utlandet (og oppgitt land). Kan sjekke når jeg kommer hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg fikk et brev fra vet. om hva man burde gjøre når man skal til utlandet (og oppgitt land). Kan sjekke når jeg kommer hjem :)

Supert! Jeg spurte vet for lenge siden, men fikk egentlig bare svar om at jeg måtte sjekke selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har nå et annet spm. Er det andre ting jeg må tenke på/fikse enn Rabiesen og den årlige vaksina? Type orme/markkur eller andre vaksiner?

Kjekt å vite det nå og ikke når jeg står på Gardermoen :innocent::whistle::icon_redface:

Mattilsynet er alltid rette instans for å få mest mulig korrekt og oppdatert svar på slike spørsmål. De svarer kjapt og utfyllende, bare å ringe de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mattilsynet er alltid rette instans for å få mest mulig korrekt og oppdatert svar på slike spørsmål. De svarer kjapt og utfyllende, bare å ringe de.

Ja selvfølgelig, det burde jeg ha tenkt på :P Thanx!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WDS oppgir kontaktinfo. Dersom du er hundeutstiller og har spørsmål, kan du ta kontakt med denne dama: catherine.abitbol@centrale-canine.fr

Jeg sendte mail til henne i dag tidlig, med scan av passet til Moxy + av reg.beviset. Fikk KJAPT et okey tilbake, så da antar jeg det funket i alle fall..

Har aldri vært med på like mye "styr" for en Verdensvinner før - men nå er det i allefall i orden :)

Det er vel akkurat samme "styret" uansett hvor man melder på (første gang i et nytt land, i alle fall). Bortsett fra en kopi av rabiesvaksinen. Vet ikke om de hadde nektet oss å være med om man ikke hadde sendt det inn heller - vil jo tro at de faktisk skal sjekke hundenes pass ved inngangen uansett?

Mattilsynet er alltid rette instans for å få mest mulig korrekt og oppdatert svar på slike spørsmål. De svarer kjapt og utfyllende, bare å ringe de.

DET hadde jeg ikke stolt på - Mattilsynet er tilsynsorganet for innførsel i Norge, ja. Men de er ikke nødvendigvis oppdatert med hva som trengs for å kjøre inn i Frankrike.

Men vi reiste jo gjennom Frankrike nå i Mars (skulle til England). Passene ble lest med lupe av franske tollen - de sjekket at alt var som det skulle for innreise til England.

Da hadde hundene fått den ormekuren som kreves for England, ellers ikke noe spes.

Man kunne kanskje sjekke om det er noen ormekur-regler for Frankrike også? Noen som har konkurrert der i det siste?

Ellers ser jeg for meg et mareritt å få tak i en veteriær i Frankrike for å få gitt den ormekuren vi må ha for hjemreisen, da.. Wææææ...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jippi! Amira og jeg er tatt ut paa landslaget i lydighet og skal gaa VM I Paris! Akuratt dette mesterskapet har vaert maalet i flere aark saa dette var sinnsykt moro og en seier i seg selv!

Gøy! Håpe jeg klarer å finne ut når og hvor dere går og vi prøver å få sett på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET hadde jeg ikke stolt på - Mattilsynet er tilsynsorganet for innførsel i Norge, ja. Men de er ikke nødvendigvis oppdatert med hva som trengs for å kjøre inn i Frankrike.

Men vi reiste jo gjennom Frankrike nå i Mars (skulle til England). Passene ble lest med lupe av franske tollen - de sjekket at alt var som det skulle for innreise til England.

Da hadde hundene fått den ormekuren som kreves for England, ellers ikke noe spes.

Mattilsynet linker til - og anbefaler å kontakte - tilsvarende myndighet i landet man skal til. ;)

I og med at hun skrev om det å stå rådvill på Gardermoen, så jeg for meg at hun var kommet hjem og lurte på kravene for å komme inn i Norge igjen, så da misforsto jeg sikkert :ahappy:

Og ved henvendelse til Mattilsynet, vil en jo bli sendt til franske tilsvarende myndigheter og sikkert få et bedre svar der enn her/google/lokal veterinær som aldri har vært på Svinesund/etc.

Jippi! Amira og jeg er tatt ut paa landslaget i lydighet og skal gaa VM I Paris! Akuratt dette mesterskapet har vaert maalet i flere aark saa dette var sinnsykt moro og en seier i seg selv!

Så moro, gratulerer så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...