Gå til innhold
Hundesonen.no

WDS i Paris 2011


Benedicte

Recommended Posts

  • Svar 269
  • Created
  • Siste svar

Det er gøy å lese slike PM, og se de store påmeldingstallene for raser en vanligvis ikke ser i Norge. En burde jo vært der for å få sett mangfoldet av det udde, egentlig.

207 bernere, cirka som forventet, men skuffende få veteraner. Bare én tispe - det får være X'ens mål, det da. Veteranverdensvinner i 2015.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper Marvin har tenkt til å vise seg litt bedre i ringen enn han gjorde i Drammen.. Hvis han skal gjøre som sist; løpe i vill iver etter hunden foran for å ta den igjen, leke med naboen og løpe som en kalv, og jeg må prøve å dempe løpingen med å vekselsvis gå og ha stramt bånd for å få styr på han, da altså! :P

Første gangen han har vært sånn, så håper vi gjør det bedre nå altå. Heldigvis er det innendørs, for det pleier å være bedre.

Hvis noen har løpetid i nærheten av oss, så er vi butfu*kt. Rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utstilling to dager. Da jeg melte på, så betalte jeg 81E og tenkte at da er saken biff. Men jeg har altså klart å ikke forstå hvordan jeg skulle melde på til begge dagene. Nå er det en stund siden jeg gjorde dette, så jeg husker ikke helt hvordan oppmeldingen var. Men skulle jeg ha betalt 2*81E for å få stilt begge dagene? Noen som vet hvordan det fungerer?Edit: Eller har de bare delt opp gruppene over to dager så de har noen av rasene den ene dagen og resten den andre?

Du har ikke meldt på til Fransk Vinner, for du sa det holdt med en dag. :P

Altså, da jeg hadde beltalt fikk jeg mail med kvittering på hvem som var påmeldt og hvor mye jeg hadde betalt. Ikke hva jeg hadde meldt på til. Jeg kan ikke se det av mailen jeg fikk nå heller. Synes det var litt teit jeg :(Edit: Men fransk vinner, er ikke det på siste dagen da? For gr 8 dømmes torsdag og fredag og fransk vinner står det skal være siste dagen..? Eller eller er jeg heeelt på bærtur nå? :PEdit2: Eller er det sånn at WW utstillingen er den første dagen, og den andre dagen er det kvalik til fransk vinner, og siste dagen er det fransk vinner konk? :P

Og man måtte aktivt sjøl velge å trykke på de ulike påmeldingsknappene, mondiale 2011 eller french championship. :)

Oi, Ops hadde vært eneste juniortispe! Mot bare to hannhunder :blink: Vi hadde jo nesten hatt en sjanse jo. Om ikke jeg har misforstått fransken helt da. Sykt.

Hadde hun fått excellent, ville hun blitt JWW11. :hmm: Men frisk og rask først! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo en excellent valp, så det er klart hun hadde fått :aww: (Det er veldig lett å si det når vi ikke skal stille i hvert fall :lol: ) Dustevalp. Men hallo, er det en ting som er lite viktig - så er det en utstillingstittel. Hun skal bare bli frisk hun! Og vi heier på resten av de franske sonisene, og vi krever hyppig oppdateringer! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo en excellent valp, så det er klart hun hadde fått :aww: (Det er veldig lett å si det når vi ikke skal stille i hvert fall :lol: ) Dustevalp. Men hallo, er det en ting som er lite viktig - så er det en utstillingstittel. Hun skal bare bli frisk hun! Og vi heier på resten av de franske sonisene, og vi krever hyppig oppdateringer! :ahappy:

mhmm.. indeedio, samt noen må bort og stalke corgi ringen :whistle:

og det kreves daglige oppdateringer!

Jeg har to flybilletter til paris 5-12 juli med hund til salgs, om ikke toya skal ha de. Legger ut tråd når de får bestemt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått noen mailer utover bekreftelse på at vi er påmeldt, jeg. Men her står det følgende:

Note to foreigner exhibitors

I – The Customs are liable to require, to an exhibitor with several dogs, a tax declaration and payment of corresponding charges.

II – The admittance in France is only permitted for dog 3 months old, subject to presentation to customs of a certificate, delivered by an official veterinary attesting than rabies, Carré disease, infectious hepatitis vaccination have been carried out for more than one month and less than one year. For animals more than one year old accompanying travellers, only rabies certificate is required. You don’t need to send us a copy of rabies certificate valid for your dog. You just need to present it the day of the exhibition at the veterinary control. A French or English translation will be required for countries using a different alphabet. Dogs without these documents will be refused.

III – These documents are required for admission to the Show. The dogs must be in perfect health condition. The origins of each dog will be proved at any time. The official Vet may refuse the admission of dogs in the Show in the event of non conformity to health regulations.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okej, nå blei jeg sur. Det er dommerendring, og vi skal brått ikke stille for japaneren likevel. Da var det liksom litt poengløst å melde på. Men det er "bare" 15 juniortisper, så nå får knertmonsteret bare stramme seg opp! :lol:

Du, vi fikk dommerbytte i 2008, og det gikk ****** bra! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Oi, Ops hadde vært eneste juniortispe! Mot bare to hannhunder :blink: Vi hadde jo nesten hatt en sjanse jo. Om ikke jeg har misforstått fransken helt da. Sykt.

:blink:

Ble sjokkert selv her, det er jo drit få AK tisper påmeldt og bare 20 stk tilsammen!?

OUVERTE FEMELLE er vel åpen klasse? Der er det 7 stk tisper ellers bare en i hver klasse. Også med så mange utstillings AK som fins i Nederland o.l.

Eller kanskje flere har tenkt som meg, fransk dommer med en fot innenfor den franske raseklubben :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, vi fikk dommerbytte i 2008, og det gikk ****** bra! :lol:

Hehe, det er jo faktisk helt sant! Men jeg har ikke noe håp om noen tittel, og meldte på for å høre hva en fra rasens hjemland ville synes om henne.

Der er det 7 stk tisper ellers bare en i hver klasse. Også med så mange utstillings AK som fins i Nederland o.l. Eller kanskje flere har tenkt som meg, fransk dommer med en fot innenfor den franske raseklubben :innocent:

Hvilket har hva å si...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke fått noen mail om å sende rabiesbevis. Fått samme info som Sandra

den infoen sandra fikk har aldri jeg fått :P menmen, jeg skal jo ikke lengre uansett :aww:

Fikk det tilogmed oversatt av flere, men jeg påmeldte veldig tidlig, kan hende de endret litt etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhmm.. indeedio, samt noen må bort og stalke corgi ringen :whistle:

og det kreves daglige oppdateringer!

Jeg har to flybilletter til paris 5-12 juli med hund til salgs, om ikke toya skal ha de. Legger ut tråd når de får bestemt seg.

Jeg er kaaanskje intr. om ikke Toya er- Let me know?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg stokk idiot, eller finnes det ingen påmeldte gårdshunder? Jeg finner de ikke på listen, men vet om flere som har meldt på? :icon_confused: :icon_confused:

Edit: de heter vist : CHIEN DE FERME DANO-SUEDOIS på fransk :lol: Merkelig at de ikke skiver danish swedish farmdog :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg stokk idiot, eller finnes det ingen påmeldte gårdshunder? Jeg finner de ikke på listen, men vet om flere som har meldt på? :icon_confused: :icon_confused:

Er det ikke disse da?

Edit, så at du fant dem. Selvsagt skriver ikke franskmennene et hundenavn på engelsk, skjønner du vel! De har da også vært en stormakt i hine hårde dager! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da kom "utstillerinfoen". Relativt begrenset med kun ett lite pappkort som lover gratis adgang, katalog samt forteller rase/klasse/kat.nr.

Men, men, mer info får man på hjemmesiden..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette & Amiga: Takk for PM, men vi får det dessverre ikke til med valper og slikt. Kanskje noen andre er intr. i biletten?

Og da kom "utstillerinfoen". Relativt begrenset med kun ett lite pappkort som lover gratis adgang, katalog samt forteller rase/klasse/kat.nr.

Men, men, mer info får man på hjemmesiden..

Susanne

Jeg fikk kun to adgangskort. Is that it?? Nummerlapp da?? Mer info??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...