Gå til innhold
Hundesonen.no

WDS i Paris 2011


Benedicte

Recommended Posts

Jippi! Amira og jeg er tatt ut paa landslaget i lydighet og skal gaa VM I Paris! Akuratt dette mesterskapet har vaert maalet i flere aark saa dette var sinnsykt moro og en seier i seg selv!

Jippi! :D

Så lenge det ikke krasjer med vår superviktige utstilling så kommer vi for å heie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 269
  • Created
  • Siste svar

Grattis bcAmira - kjempemoro!

Og da var det 21.356 hunder påmeldt. Antar de er mer fornøyde med dèt antallet, disse fransmennene...

Jeg fikk svar på blodprøven til Moxy i går (heldigvis var alt i orden) - med under 3 mnd igjen til utstillingen kunne det jo fort ha blitt et stort "problem" for hennes deltakelse, hvis den IKKE var okey...

Kontrollfreak som man er - fortsatt "veterinærspørsmålet" på utstillingen der, da. Pga ormekuren de må ha før hjemreisen.

Får vel prøve å finne ut av om det er noen folk man kjenner som kjenner noen veterinærer som skal dit.

DET funket et par ganger i Danmark, vet jeg. En vet. som stemplet og signerte papirer for "kjente og ukjente" for en 50-lapp. KLART billigere enn de 250,- utst.veterinæren skal ha i alle fall.

Man kunne såklart få gjort det her i Norge før man reiser, men reglene er egentlig ganske klare på akkurat det punktet - det skal gjøres i utlandet før man kommer inn i Norge. Dustete regel - det må da være tidsfristen som er interessant, ikke hvilken veterinær som har gjort det?

Men, men.. Mox'ern er superglad i reisebagen sin, vi har brukt den noen ganger og hun STUPER inn i den, ligger der så snilt når jeg har brukt den i bilen og sånn. (Hun skal reise i Sherpabag i cabinen på flyet).

Er glad for at det er HUN som skal være med av mine - når man tenker på hvor varmt det kan være der. Hun elsker varme, ligger gjerne på og under skinnfeller og tuller seg inn i pledd så fort hun kan. Kanskje hun får pustevansker - men varme måååå hun ha..

Vurderer et sånt kjøledekken.. Lurer på om det funker?

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også fått blodprøvesvaret til den brasilianske. Hvor var det man skulle sende det igjen?

Susanne: Kjøle-tepper fungerer supert på basenjier- men det skalø være VARMT før en basenji trenger de da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken klasse melder man på?? Åpen eller champion? Kan man velge?

Ja, du kan velge. Men dersom jeg har forstått reglene, så kan man ikke ta CERT fra championklasse. Så dersom du vil ha mulighet til å vinne et fransk CERT så må du melde på hunden i åpen klasse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

4500-5000,- for en slik tur kan da ikke være så alt for ille? 8 dager inkl. reise, overnatting.. (Omtrent det samme som jeg betaler for flyreise og hotell i 4 netter)

Har hørt at slike bussturer visst kan være virkelig hyggelige greier også. Men det er sjelden man hører om dem nå for tiden. Før var de mye mer vanlige, særlig fra Danmark og nedover kontinentet.

Sikkert morsomt for en større vennegjeng - enn å kjøre i 3-4 forskjellige biler, altså.

Ellers - 27.043 hunder påmeldt, og de tar visst imot påmeldinger fram til 1. juni. Så det er ennå ikke for sent for de som ikke har meldt på!

Og "puh" - blodprøven til Moxy kom tilbake okey, så med den innført i passet så blir det bare å "tut og kjør" for oss i alle fall.

Skal bli skikkelig morsomt!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4500-5000,- for en slik tur kan da ikke være så alt for ille? 8 dager inkl. reise, overnatting.. (Omtrent det samme som jeg betaler for flyreise og hotell i 4 netter)

Har hørt at slike bussturer visst kan være virkelig hyggelige greier også. Men det er sjelden man hører om dem nå for tiden. Før var de mye mer vanlige, særlig fra Danmark og nedover kontinentet.

Sikkert morsomt for en større vennegjeng - enn å kjøre i 3-4 forskjellige biler, altså.

Ellers - 27.043 hunder påmeldt, og de tar visst imot påmeldinger fram til 1. juni. Så det er ennå ikke for sent for de som ikke har meldt på!

Og "puh" - blodprøven til Moxy kom tilbake okey, så med den innført i passet så blir det bare å "tut og kjør" for oss i alle fall.

Skal bli skikkelig morsomt!

Susanne

Skikkelig synd, ser for meg at en egen sonen-buss kunne blitt gaske sosialt i allefall :) I Polen var det hauger av busser fra ulike land fylt med hunder, bur, bord og glade (gale :lol: ) hundemennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Indy, 18 April 2011 - 04:02 PM skrev:

Hvilken klasse melder man på?? Åpen eller champion? Kan man velge?

Ja, du kan velge. Men dersom jeg har forstått reglene, så kan man ikke ta CERT fra championklasse. Så dersom du vil ha mulighet til å vinne et fransk CERT så må du melde på hunden i åpen klasse

- Hvor har du lest det? :S Finner ikke noe sånn jeg. Ettersom de er i et FCI land, så skal jo certet deles ut i beste tispe/hannhund ring. Man kan jo ta cert selv om man er champion(bare ikke fransk fra før).. :)Er ihvertfall sånn i norge, og vi er jo i FCI. Men link meg dit du har lest det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indy, 18 April 2011 - 04:02 PM skrev:

Hvilken klasse melder man på?? Åpen eller champion? Kan man velge?

Ja, du kan velge. Men dersom jeg har forstått reglene, så kan man ikke ta CERT fra championklasse. Så dersom du vil ha mulighet til å vinne et fransk CERT så må du melde på hunden i åpen klasse

- Hvor har du lest det? :S Finner ikke noe sånn jeg. Ettersom de er i et FCI land, så skal jo certet deles ut i beste tispe/hannhund ring. Man kan jo ta cert selv om man er champion(bare ikke fransk fra før).. :)Er ihvertfall sånn i norge, og vi er jo i FCI. Men link meg dit du har lest det :)

Dette står presisert i påmeldingsskjemaet. Jeg siterer "Intermediate, Open and Working Class compete together for the CACS" og "Intermediate, Open, Working and Champion Class compete together for the CACIB".

Dette står under klassebeskrivelsene i dette påmeldingsdokumentet:

Påmeldingsskjema

På verdensvinnerutstillingene kåres det vanligvis en beste hannhund & beste tispe (som vinner CACIB dersom den ikke er en junior eller veteran) og en reservevinner (som får res.CACIB dersom den ikke er en junior eller veteran). Altså er det ikke vanlige beste hannhund- og beste tispeplasseringer slik det er her i Norge, selv om utstillingen arrangeres av et FCI-land.

Simon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så kom antallene ut - HER.

(Velg gruppe og så rase)

Wæææ... 19 boston terrier junior tisper, liksom. (96 totalt!) HA HA HA - morsomt å se såååå mange, da.

Det nærmer seg....

Susanne

Antar JEUNE er junior, da var det 11 tisper. Dærsken.

Jaja, 10 nå da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utstilling to dager. Da jeg melte på, så betalte jeg 81E og tenkte at da er saken biff. Men jeg har altså klart å ikke forstå hvordan jeg skulle melde på til begge dagene. Nå er det en stund siden jeg gjorde dette, så jeg husker ikke helt hvordan oppmeldingen var. Men skulle jeg ha betalt 2*81E for å få stilt begge dagene? Noen som vet hvordan det fungerer?

Edit: Eller har de bare delt opp gruppene over to dager så de har noen av rasene den ene dagen og resten den andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er to forskjellige utstillinger. Mener WW utstillingen var 81 E. Fransk vinner utstillingen var ikke fullt så mye. Mellom 40-60 Euro et sted om jeg ikke husker feil. Såvidt jeg kan forstå er du da bare påmeldt til WW utstillingen. Fikk du bare en bekreftelse? Du skulle få en pr. utstilling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er to forskjellige utstillinger. Mener WW utstillingen var 81 E. Fransk vinner utstillingen var ikke fullt så mye. Mellom 40-60 Euro et sted om jeg ikke husker feil. Såvidt jeg kan forstå er du da bare påmeldt til WW utstillingen. Fikk du bare en bekreftelse? Du skulle få en pr. utstilling...

Altså, da jeg hadde beltalt fikk jeg mail med kvittering på hvem som var påmeldt og hvor mye jeg hadde betalt. Ikke hva jeg hadde meldt på til. Jeg kan ikke se det av mailen jeg fikk nå heller. Synes det var litt teit jeg :(

Edit: Men fransk vinner, er ikke det på siste dagen da? For gr 8 dømmes torsdag og fredag og fransk vinner står det skal være siste dagen..? Eller eller er jeg heeelt på bærtur nå? :P

Edit2: Eller er det sånn at WW utstillingen er den første dagen, og den andre dagen er det kvalik til fransk vinner, og siste dagen er det fransk vinner konk? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, da jeg hadde beltalt fikk jeg mail med kvittering på hvem som var påmeldt og hvor mye jeg hadde betalt. Ikke hva jeg hadde meldt på til. Jeg kan ikke se det av mailen jeg fikk nå heller. Synes det var litt teit jeg :(

Edit: Men fransk vinner, er ikke det på siste dagen da? For gr 8 dømmes torsdag og fredag og fransk vinner står det skal være siste dagen..? Eller eller er jeg heeelt på bærtur nå? :P

Edit2: Eller er det sånn at WW utstillingen er den første dagen, og den andre dagen er det kvalik til fransk vinner, og siste dagen er det fransk vinner konk? :P

Ja, jeg går også i surr av systemet deres.

Men man fikk iallefall 2 kvitteringer. Et for hver utstilling, og ustillingene ble trukket hver for seg og kostet forskjellig beløp. WW utst. var betydelig dyrere.

Tror det er forskjellig fra rase til rase om det er WW eller fransk vinner som går først. Hos basenjien går fransk vinner på fredag og ww søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, Ops hadde vært eneste juniortispe! Mot bare to hannhunder :blink: Vi hadde jo nesten hatt en sjanse jo. Om ikke jeg har misforstått fransken helt da. Sykt.

hun hadde fått tittelen, får ikketispene en og hannhundene en da? om jeg husker korrekt, kan være jeg surrer maks dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg går også i surr av systemet deres.

Men man fikk iallefall 2 kvitteringer. Et for hver utstilling, og ustillingene ble trukket hver for seg og kostet forskjellig beløp. WW utst. var betydelig dyrere.

Tror det er forskjellig fra rase til rase om det er WW eller fransk vinner som går først. Hos basenjien går fransk vinner på fredag og ww søndag.

Jaja, når jeg er så teit å ikke forstår det så.. :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...