Gå til innhold
Hundesonen.no

WDS i Paris 2011


Benedicte

Recommended Posts

Sånn jeg også har forstått det, 2 utstillinger - og 3 cert. Man må stille i åpen (istedet for champ.) for å ta cert.

Vi skal kjøre bobil forøvrig. Så soniser velkommen til vår camp inne på området for bbq-party, hihi :)

Kanskje campinglysten min tar helt overhånd også må jeg bare finne noen på messecampen en kveld - da minner jeg deg om den kommentaren!

Utvilsomt det hyggeligste og mest sosiale stedet å bo på en slik utstilling! (Selv om et hotellrom med kjøkken og aircondition sikkert også er greit, da..)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 269
  • Created
  • Siste svar

Jeg har ledig seng på hotellrom om du er interessert. Sikkert ikke den beste luksusen der, men det koster 1200 ca per pers for en hel uke. Jeg har heller ikke meldt på enda...

Hørtes faktisk interessant ut :) Får sjekke litt med mor og far og slikt, samt sjekke økonomien :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Organisatorfoten rykker lett her nå, så jeg synes definitivt at vi skal ha en sonencamp med oppdateringer, mat, vin og forlystelse! :)

Når det nærmer seg kan vi kanskje lage en liste over alle som skal dit og hvor de forskjellige skal bo (hvis man vil si det, såklart). Kanskje man da ser en klar og tydelig "base camp" et eller annet sted - et sonen-senter?...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meldte på til både Verdensvinner og Fransk Vinner i går. Det stod at man må sende inn "rabies certificate" (om jeg ikke har misforstått)... Hvilken e-postadresse skal man sende det til? Vil de ha bekreftelsen på godkjent rabies-blodprøve eller rabies-vaksinasjonene (i passet) - eller begge? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meldte på til både Verdensvinner og Fransk Vinner i går. Det stod at man må sende inn "rabies certificate" (om jeg ikke har misforstått)... Hvilken e-postadresse skal man sende det til? Vil de ha bekreftelsen på godkjent rabies-blodprøve eller rabies-vaksinasjonene (i passet) - eller begge? :)

Jeg lurer på det samme :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lyst!! Og kunne jo kombinere med å besøke en valpekjøper i Paris...

Men dessverre så er det økonomien som stanser planene. Hadde tenkt å legge litt side fra planlagt kull, men så ble det ingen valper.

Ser ikke ut som om det blir mer enn 60% stilling, og det er ikke så enkelt å kombinere med en annen jobb... (Leter etter en tilleggsjobb....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsto heller ikke den greia der, men tenkte sende kopi av siste vaksinen bare sånn for "syns skyld".

Har meldt på + betalt, og hvis man blir strøket pga noe slikt så er det jo merkelig - i så fall får de i alle fall forklare det på et språk man forstår først, synes jeg.

Kan ta blodprøven på Moxy nå nårsomhelst. Burde kanskje gjort det NU, så man rekker en omgang til før det evt. er for sent...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det ikke kun var jeg som lurte på dette! :)

Har gjort litt research... Fant til slutt ut at rabies certificate skal sendes till denne e-postadressen:

expo@cedia.fr

Jeg sendte dem en mail og spurte om de kunne presisere dette med rabies certificate, men fikk selvsagt svar på fransk! Er det noen som kan fransk her inne og som kan oversette for oss?

"IMPORTANT : pour les chiens en provenance de l'etranger ou de 2e categorie

VOUS DEVEZ IMPERATIVEMENT FAIRE PARVENIR A L'ORGANISATEUR UNE COPIE DU CERTIFICAT DE VACCINATION ANTIRABIQUE

et pour les chiens de 2e categorie une copie de la declaration en Mairie"

Det er vel bare å sende inn alt man har av bekreftelser på godkjent rabies blodprøve, rabies vaksinasjoner osv. MEN! Hva med hundene som er for unge og som må vente på å ta blodprøven?

Dette er første gang jeg har vært borti rabies certificate MED påmeldingen :lol:

Det blir veldig mye ekstra jobb for arrangørene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

google translate

"VIKTIG: For hunder fra utlandet eller andre klasse

Du må sende en kopi av ARRANGØR CERTIFICATE av rabies vaksinering

Hunder og andre klasse en kopi av erklæringen på rådhuset "

ble ikke så mye klokere :lol: så best at ekte personer oversetter ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det oversatt av en franskmann som at det er vaksinekort til hunden som trengs. Og to kategorier for hunden til utstillingsfolkene (?). En skal ikke være fra landet, og den andre kategorien sier at hvis det er en hund fra den andre kategorien, trenger du papirer fra rådhuset (jepp!). Du trenger også rabiesvaksinekort fra rådhuset (og norsk ambassade i Frankrike).

Tror du egentlig bare må få en signert "attest" på en måte, med stempel og slikt som sier at hunden din er rabiesfri. Men jeg synes det er rart allikevel ... en veterinærattest burde holde, liksom. Og den må ikke være eldre enn to måneder (veterinærattesten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8673 påmeldte til nå...

Fortsatt en god stund til siste frist (1.April), men skulle nesten tro at det burde vært flere til nå likevel.

Utst.området ser gedigent ut på kart/hjemmesiden deres. Tror det er en god idè å ta taxi dit, ja - for en luksus: bli sluppet av midt foran hovedinngangen!

Nå har vi jo ikke bil der nede, men man vurderer jo buss/t-baneløsninger, etc. Selv om man bor på hotell rett "borti gata".

Jeg reiser sammen med en venninne, og hun sa så kjekt - vi kan kanskje gå dit?

Jeg lo høyt - det er sikkert helt greit for meg og Moxy. Men er ikke helt sikker på at det er sååå kult å labbe gatelangs for henne og hennes nybadede og fønede Ccoton de Tulear (hvit liten hund med bakkelang pels).

I tillegg skal hun sikkert slepe med seg trimmebord, børster, kammer, sakser, etc. JEG kommer med en støvklut og litt godteri, liksom.

Gleder meg, jeg...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8673 påmeldte til nå...

Fortsatt en god stund til siste frist (1.April), men skulle nesten tro at det burde vært flere til nå likevel.

Utst.området ser gedigent ut på kart/hjemmesiden deres. Tror det er en god idè å ta taxi dit, ja - for en luksus: bli sluppet av midt foran hovedinngangen!

Nå har vi jo ikke bil der nede, men man vurderer jo buss/t-baneløsninger, etc. Selv om man bor på hotell rett "borti gata".

Jeg reiser sammen med en venninne, og hun sa så kjekt - vi kan kanskje gå dit?

Jeg lo høyt - det er sikkert helt greit for meg og Moxy. Men er ikke helt sikker på at det er sååå kult å labbe gatelangs for henne og hennes nybadede og fønede Ccoton de Tulear (hvit liten hund med bakkelang pels).

I tillegg skal hun sikkert slepe med seg trimmebord, børster, kammer, sakser, etc. JEG kommer med en støvklut og litt godteri, liksom.

Gleder meg, jeg....

Susanne

vi bor på samme hotell forøvrig, så kanskje vi bumper inni hverandre :)

Jeg tror også det blir taxi på oss, selvom vi ikke tar med stellebord,blåser etc :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kameraten min oversatte til (sendte han epost for en stund siden :P )

Important: For Dogs provisionally entered in catagory 2e.

It is imperative that you provide the organisation with a copy of the Rabies Vaccination Certification

and also for dogs in category 2e, a copy of the Town Hall Declaration.

Ikke at ting gir så mye mer mening, grrrr... :P

18:07:56 <majorddf[MHAtWork]> not sure what a Town Hall Declaration might be...

perhaps certificate of registration with local

government?

18:10:07 <majorddf[MHAtWork]> write back asking them what a Norwegian

equivalent is for that certification... and if no

equivilent exists, if you need to register your

dog with the French Government to compete

Kanskje man skulle svart dem det.. hmmm

Veterinæren min ante ikke hva jeg skulle ha med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Syke, syke folk... what's the deal? Jeg synes det er styr å kjøre mer enn en time fra Oslo for å stille ut liksom. :P Og ihvertfall masse reise med mer enn 20 kg hund, spesielt hvis det er fordelt på flere individer. :blink:

God tur! Jeg er sannsynligvis et sted i den norske fjellheimen den uka. Trygt unna ringer og dommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syke, syke folk... what's the deal? Jeg synes det er styr å kjøre mer enn en time fra Oslo for å stille ut liksom. :P Og ihvertfall masse reise med mer enn 20 kg hund, spesielt hvis det er fordelt på flere individer. :blink:

God tur! Jeg er sannsynligvis et sted i den norske fjellheimen den uka. Trygt unna ringer og dommere.

Hundegalskap :blink: vi har 90 kg hund med oss på tur... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...