Gå til innhold
Hundesonen.no

WDS i Paris 2011


Benedicte

Recommended Posts

Du får si ifra, hvis jeg ikke har hotell innen da.

Mamma er litt skeptisk.. hun syntes det er litt langt å dra på hundeutstilling, styre med fly og sånn. Men jeg får det nok til :aww:

Tja. Kjøp biletter nå er lurt , veldig billig med sas, vi fikk tur retur til 1700 for 2 mennesker. Også bestilte jeg for Amiga. (oi vent,det har jeg glemt:P shit shit. må ringe i morgen). Og så lenge du ikke trenger å bo superfancy så er hotellet vi bor på med shuttle bus fra airporten der SAS lander. Også et kvarter til uttstillingen.

Hotellet het Hotel Median Roissy CDG Airport. Vet noen andre soniser også bor der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 269
  • Created
  • Siste svar

Det er to forskjellige utstillinger der (på samme utst.område). Verdensutstillingen som foregår over 4 dager. OG en vanlig internasjonal utstilling, som går over tre dager (torsdag, fredag og lørdag).

F.eks. boston terrier (alle i gruppe 9)stiller da på den internasjonale (de kaller den France Championchip og det er Fransk Vinnerutstilling) lørdag den 9'ende, og på Verdensutst. søndag den 10.

Beardisene (gruppe 1) stiller på den int. på torsdag, men på VV utstillingen på lørdag.

Se på hjemmesiden - de blå "knappene" for å melde på, den ene er Mondiale (VV), den andre er Championchip.

Ang. hotellrom, så er det selvsagt kjempefint å ha et rom på et hotell i nærheten. Men tenk på at dette er et godt stykke utenfor sentrum. så hvis man reiser med noen som har lyst til å gjøre annet, se Paris, sightseeing, etc, KAN det lønne seg å kanskje bo inne i by'n.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Kjøp biletter nå er lurt , veldig billig med sas, vi fikk tur retur til 1700 for 2 mennesker. Også bestilte jeg for Amiga. (oi vent,det har jeg glemt:P shit shit. må ringe i morgen). Og så lenge du ikke trenger å bo superfancy så er hotellet vi bor på med shuttle bus fra airporten der SAS lander. Også et kvarter til uttstillingen.

Hotellet het Hotel Median Roissy CDG Airport. Vet noen andre soniser også bor der.

Tusen takk for gode tips :aww: Jeg får bestille så snart jeg får lønning.

Det er to forskjellige utstillinger der (på samme utst.område). Verdensutstillingen som foregår over 4 dager. OG en vanlig internasjonal utstilling, som går over tre dager (torsdag, fredag og lørdag).

F.eks. boston terrier (alle i gruppe 9)stiller da på den internasjonale (de kaller den France Championchip og det er Fransk Vinnerutstilling) lørdag den 9'ende, og på Verdensutst. søndag den 10.

Beardisene (gruppe 1) stiller på den int. på torsdag, men på VV utstillingen på lørdag.

Se på hjemmesiden - de blå "knappene" for å melde på, den ene er Mondiale (VV), den andre er Championchip.

Ang. hotellrom, så er det selvsagt kjempefint å ha et rom på et hotell i nærheten. Men tenk på at dette er et godt stykke utenfor sentrum. så hvis man reiser med noen som har lyst til å gjøre annet, se Paris, sightseeing, etc, KAN det lønne seg å kanskje bo inne i by'n.

Susanne

Takk for forklaring, nå skjønte jeg mye mer, inkludert hvordan man skal melde på. Gruppe 7 er også lørdag og søndag, akkurat som gruppe 9. Og jeg blir der jo ihvertfall de to dagene :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hvordan er folk kommet i planleggingen?

Valpen min har fått sin andre rabiesvaksine, så da var det bare å vente i 120 dager for så å ta blodprøve. Kommer til å melde på både til WDS og fransk vinner, når jeg først er der nede liksom. Det står at fransk vinner-tittel blir utdelt til hund med CACS. Hva betyr det? Regner jo med at det er BIM og BIR som får tittelen da. Er det også fransk juniorvinner og veteranvinnertittel?

Også må jeg spørre om noen av dere kjenner til dommerne Paul Jentgen eller Pascal Grappin? Liker d cattledog-varianten av kelpie burde jeg kanskje fete henne opp før utstillingen.

Ellers har jeg to ledige senger (av tre) på Premiere Classe Le Blanc Mesnil‏, ikke langt fra utstillingen. Det er fra 6-12 juli. Om vi er tre personer blir det 1100,- per person for hele oppholdet :rolleyes2:

Jeg må også booke flybillett for meg og hunden. Er Norwegian billigst og greiest å bruke? Og hvilke flyplasser var det som lå i nærheten av Paris som er mest praktisk å lande til? Blir det mye mer stress å ta med en ekstra hund montro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har jeg to ledige senger (av tre) på Premiere Classe Le Blanc Mesnil‏, ikke langt fra utstillingen. Det er fra 6-12 juli. Om vi er tre personer blir det 1100,- per person for hele oppholdet :rolleyes2:

Jeg må også booke flybillett for meg og hunden. Er Norwegian billigst og greiest å bruke? Og hvilke flyplasser var det som lå i nærheten av Paris som er mest praktisk å lande til? Blir det mye mer stress å ta med en ekstra hund montro?

Marion er veldig interessert i en seng :whistle:

For meg ble Norwegian billigst, for de hadde plass til hund på de billigste flyavgangene (det hadde ikke sas). I tillegg til at prisen for hund på norwegian var veldig mye billigere enn sas (husker ikke helt nøyaktig, men det ble flere hundre kroner billigere). N har også plass til 4 hunder pr fly, i stede for 2 som sas har. Ulempen er at N kun går til den flyplassen som er lengst unna, som jeg heller ikke husker hva heter :wub: Kan sjekke billettene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er folk kommet i planleggingen?

Valpen min har fått sin andre rabiesvaksine, så da var det bare å vente i 120 dager for så å ta blodprøve. Kommer til å melde på både til WDS og fransk vinner, når jeg først er der nede liksom. Det står at fransk vinner-tittel blir utdelt til hund med CACS. Hva betyr det? Regner jo med at det er BIM og BIR som får tittelen da. Er det også fransk juniorvinner og veteranvinnertittel?

Også må jeg spørre om noen av dere kjenner til dommerne Paul Jentgen eller Pascal Grappin? Liker d cattledog-varianten av kelpie burde jeg kanskje fete henne opp før utstillingen.

Ellers har jeg to ledige senger (av tre) på Premiere Classe Le Blanc Mesnil‏, ikke langt fra utstillingen. Det er fra 6-12 juli. Om vi er tre personer blir det 1100,- per person for hele oppholdet :rolleyes2:

Jeg må også booke flybillett for meg og hunden. Er Norwegian billigst og greiest å bruke? Og hvilke flyplasser var det som lå i nærheten av Paris som er mest praktisk å lande til? Blir det mye mer stress å ta med en ekstra hund montro?

Norwegian og SAS er helt full mandag,tirsdag,onsdag fra oslo til paris (har du ikke fått med deg meg som har sittet på telefon med de i mange dager? :whistle: ). Sjekket ikke norwegian på mandagen, fordi det blir så himla tidlig å dra. Sas sjekket begge avgangene alle 3 dagene og det var helt fult.

Jeg flyr torp -> københavn -> paris. Og paris -> oslo hjem.

SAS ba meg ringe Norwegian, Norwegian var fult.

Jeg melder på frank vinner greia og WDS

Norwegian flry til ORLY som er på andre siden av paris.

SAS flyr til flyplassen som er 10 minuttre fra WDS området. Og de har shuttle bus til hotellet mitt :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det glemte jeg å si, når du skal finne fly nå. RING FØRST, be de sjekke avgangen etc. Så ikke du betaler også er det fult. Med norwegian "booket" de meg og hunden, og når hunden ikke gikk igjennom trakk de ingenting.

Så slipper du iallefall å sitte der med masse i minus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som bor på Østlandet kan jo det å fly fra Göteborg være et alternativ, det er ikke mye lengre dit enn til Gardermoen eller Torp.

Men slike utstillinger tror jeg en bør planlegge fly til veldig mye tidligere - de mest aktive utstillerne med flere hunder booker nok ganske så tidlig, for selv om de ikke vet HVILKEN hund de skal stille, vet de AT de skal stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Emma, når denne tråden ble startet i september hadde jeg allerede booket og betalt flyreisen (inkl. hund i cabinen) samt hotellet.. Det gjorde vi i midten av august, hvis jeg ikke husker helt feil.

Derfor har vi også fått flyruten akkurat som vi ville - dager og tidspunkt.

Hunden jeg skal ha med var da 3 mndr gammel... (Har bare en som er liten nok til å være med i cabinen på flyet).

Jo lenger man venter jo mindre sjangs er det å få plass på noen fornuftig fligt. Og jeg ville aldri reist med mellomlanding heller (liker ikke å fly selv + risikoen for at hunden blir stående igjen hvis den reiser i lasterommet)...

Men for oss bil-idioter så ER det faktisk ikke såååå langt å kjøre heller, da. Et par dager - vips så er man framme. Finne et billig men bra hotell midtveis, så blir reisen en opplevelse i seg selv. Og ved å kjøre bil har man full kontroll på hund og bagasje hele tiden, ingen stor fare for å miste bort noen av delene.

Men såklart veeeldig deilig å reise hjemmefra og være på plass på hotellet utenfor Paris 4-5 timer etterpå også, da...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo lenger man venter jo mindre sjangs er det å få plass på noen fornuftig fligt. Og jeg ville aldri reist med mellomlanding heller (liker ikke å fly selv + risikoen for at hunden blir stående igjen hvis den reiser i lasterommet)...

Jeg ville helst ikke reise med mellomlanding, men det avr valget mellom det, droppe å dra, eller ta kiel ferja og ta tog til 4-5 tusen til paris. Har 2 timer i københavn og håper det går bra for Amiga. Hadde likt å vist hva som skjer med henne dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten fugl bak ryggen min ber meg videreformidle at reise fra Torp til Køben burde tilsi at du reiser med Widerøe, og da er hunden i de beste hender. Widerøe flyr ikke videre til Paris, så da må hunden ut av flyet og inn i et nytt fly mellom København og Paris. Mest sannsynligvis flyr du med Boeing eller Airbuss fra SAS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten fugl bak ryggen min ber meg videreformidle at reise fra Torp til Køben burde tilsi at du reiser med Widerøe, og da er hunden i de beste hender. Widerøe flyr ikke videre til Paris, så da må hunden ut av flyet og inn i et nytt fly mellom København og Paris. Mest sannsynligvis flyr du med Boeing eller Airbuss fra SAS.

nei, vi flyr i et rart lite jetfly (som er min erfaring hver gang jeg flyr fra køben til andre steder). Fra køben flyr man i MC Donnell Douglas MD-80 All Series. Noe ala det jeg fløy til England med derfra hvor vi endte opp sjøsyke pga det gynget så :rolleyes2:

Wideroe stoler jeg veldig på, de er så flinke hver gang jeg har reist med Amiga.

Er fra køben og hva som skjer i køben jeg er mest bekymret for :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, vi flyr i et rart lite jetfly (som er min erfaring hver gang jeg flyr fra køben til andre steder). Fra køben flyr man i MC Donnell Douglas MD-80 All Series. Noe ala det jeg fløy til England med derfra hvor vi endte opp sjøsyke pga det gynget så :whistle:

Wideroe stoler jeg veldig på, de er så flinke hver gang jeg har reist med Amiga.

Er fra køben og hva som skjer i køben jeg er mest bekymret for :wub:

Jeg kan jo nevne at Chico hadde det veldig fint da han fløy fra Villahermosa, Mexico til Mexico City, til Amsterdam og tilslutt til Oslo. Husker ikke helt hvilke flyselskaper vi var innom, men ihvertfall Aeromexico og KLM.

Det gikk kjempefint og Chico ble behandlet pent, bl.a. luftet godt i pausene og slikt.

Men det er vel ingen av flyselskapene du skal bruke regner jeg med.. men ville bare dele en positiv erfaring med flygning :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for oss bil-idioter så ER det faktisk ikke såååå langt å kjøre heller, da. Et par dager - vips så er man framme. Finne et billig men bra hotell midtveis, så blir reisen en opplevelse i seg selv. Og ved å kjøre bil har man full kontroll på hund og bagasje hele tiden, ingen stor fare for å miste bort noen av delene.

Også står en friere til å shoppe all verdens mye rart når en har bil :rolleyes2:

Jeg har for eksempel lyst til å dra på Europavinneren i år, og vurderer sterkt å kjøre framfor å fly, for da har jeg en mye større fleksibilitet i forhold til når jeg vil dra, hva jeg vil se, jeg har bil til å komme meg fra hotell til utstillingsplasser, jeg kan kombinere det med et kennelbesøk eller to, jeg kan kjøpe ting jeg ikke får plass til i en koffert eller tror vil knuse på flyet, også videre.

Men nå må jeg først se om jeg skal levere valper da, så mulig det blir en spontan biltur uansett - for skal en fly burde jeg jo bestilt for lenge siden, selv om jeg ikke skal fly med hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Når en snakker om alternativ transport så vet jeg om en gjeng fra schiperke klubben som har leid buss og tar ca en ukes ferie så dem får vært på utstillingen også skulle dem gjøre litt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. mellomlanding - og hund i lasterommet.

Når du skal ombord i flyet (siste flighten) - SPØR de som står der og tar imot boardingkortene om hunden er lastet ombord. De kan ringe ned til de som stuer bagasjen og spørre.

Jeg går ikke ombord i flyet før jeg får dette bekreftet - og kan de gjøre dette på Heathrow, så kan de det i København, skulle man jo tro.

(Det blir et "helv...." hvis en passasjer nekter å gå ombord, så det vil være langt, langt enklere for dem å finne det ut...)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes sidene til wds er forferdelige, og engelsksidene er fulle av fransk. Så: Er det noen som kan svare meg på hvor mange utstillinger det er for flat? Er det wds + fransk vinner, eller er det flere? TAKK :lol:

Og om folk er inne i det; Hvor mange cert for fransk champion, og fra hvilke klasser kan de taes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

HHC: to utstillinger for flat tror jeg, med mindre raseklubben også har noe eget.

Om man stiller en norsk champion, må jeg allikevel ha 3 cert der nede for å bli fransk ch?

Anette: er Amiga junior under wds?

Det ser ut til at jeg prøver å få med meg Sting/Memphis - eller begge to, nedover også. Hvem var det som ville være med å kjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette: er Amiga junior under wds?

Amiga er junior under WDS, så hun må jo danke ut noen her :)

Men hun blir stilt i unghund på den franske åpne i håp om CACIB. Siden det ikke er noe tittel å hente på den franske.

Jeg flyr forøvrig, etter mye om og men ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at jeg prøver å få med meg Sting/Memphis - eller begge to, nedover også. Hvem var det som ville være med å kjøre?

Kunne muligens tenke meg å være med, men har jo ikke meldt på noe, ei vet jeg når fristen går ut. Og har heller ikke sted å bo :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne muligens tenke meg å være med, men har jo ikke meldt på noe, ei vet jeg når fristen går ut. Og har heller ikke sted å bo :S

Jeg har ledig seng på hotellrom om du er interessert. Sikkert ikke den beste luksusen der, men det koster 1200 ca per pers for en hel uke. Jeg har heller ikke meldt på enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HHC: to utstillinger for flat tror jeg, med mindre raseklubben også har noe eget.

Om man stiller en norsk champion, må jeg allikevel ha 3 cert der nede for å bli fransk ch?

Anette: er Amiga junior under wds?

Det ser ut til at jeg prøver å få med meg Sting/Memphis - eller begge to, nedover også. Hvem var det som ville være med å kjøre?

Sånn jeg også har forstått det, 2 utstillinger - og 3 cert. Man må stille i åpen (istedet for champ.) for å ta cert.

Vi skal kjøre bobil forøvrig. Så soniser velkommen til vår camp inne på området for bbq-party, hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...