Gå til innhold
Hundesonen.no

Fast fellestrening på Ekeberg?

Benedicte

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har lyst til å komme, men vet ikke om jeg rekker, da jeg har en avtale klokka fire som jeg ikke aner hvor lang tid tar.

• Svar 172
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Hvordan er det å ta med nyvaksinert valp ut blant mange hunder? Ikke vaksineres tirsdag. Hvis hun ikke er ekstra utsatt for smitte akkurat da, så kommer jeg som vanlig :)

Hun er nok ikke mer utsatt enn vanlig. Det man sier, er jo at dersom man vil passe seg for smitte, så skal man unngå for mye klining med andre hunder nettopp fram til den har blitt vaksinert, men Ikke har jo vært med på alt uansett, så da spiller det ingen rolle. Min er i alle fall frisk og fin, og vaksineres også den dagen. :ahappy: Aiko har time med Claudio 10.30, kanskje dere sees? :)

Skrevet

Vi skal nok en gang prøve å komme...

Det går nok fint med Ikke Benedicte :ahappy:

De skal ikke bli slitne rett etter vaksinen fordi immunforsvaret jobber, men de kan møte andre hunder.

Skrevet

Kommer ikke likevel, selv om jeg endelig hadde fått det til idag. Men etter flere timer ute er regntøyet klissvått, og hundene er ganske lei været de også.

Skrevet

Kommer det noen i morgen? Jeg tenkte kanskje å ta turen, men gidder naturlig nok ikke å dra opp på Ekebergsletta uten hund om jeg blir den eneste der oppe! Forøvrig har det blitt så mørkt at det ikke lenger er noen vits i å ta med kamera, men jeg kan ta med termos og godt humør og trene litt hopp over hinder, jeg. :wub:

Skrevet

Hm, onsdag i morra ja. Kanskje det ja, siden det faktisk skal være oppholdsvær, og gutta har fått lite aktivitet i dag. Se det an sier gubben... men jeg får det nok som jeg vil. :wub:

Skrevet

Jeg kommer ikke...

Ca. en billiard sider jeg burde lest

Har hund med låsninger, stive muskler og treningsforbud.

:):P:wub::D:P:P:P:P

Æsj :P

Har ingen forslag om hvor vi kan trene, forresten. Men jeg skal klare å komme i morgen, selv om jeg har litt altfor mye å gjøre!

Skrevet

Jeg vet det ikke finnes dårlig vær, bare dårlige klær - men alle de gode regnværsklærne mine ligger i Trondheim og jeg begynner å bli forkjøla (og har virkelig ikke tid til å bli ordentlig sjuk!), så jeg tror nok jeg dropper å komme i dag allikevel...

Skrevet

Idag hadde jeg jo tenkt å komme å greier. Men jeg har jo ikke bil og da rekker jeg ikke Ekeberg idag heller :wub:

Får se om dere finner ett nytt sted iløpet av dagen siden det er så mørkt der dere trener nå

Skrevet

På Bjerke er det opplyst når det er løp (og tror det går løp der på onsdager). Da er det flombelysning utover kvelden, perfekt å trene der! :wub:

Jeg stemmer for Bjerke! :)

Jeg vet det ikke finnes dårlig vær, bare dårlige klær - men alle de gode regnværsklærne mine ligger i Trondheim og jeg begynner å bli forkjøla (og har virkelig ikke tid til å bli ordentlig sjuk!), så jeg tror nok jeg dropper å komme i dag allikevel...

Det skal bli oppholdsvær utover dagen. Vi kommer heller ikke hvis det regner noe særlig, tror jeg.

Skrevet

Det er en liten grusbane ved Grefsen barneskole, som jeg tror pleier å være opplyst...

Er ikke 100% sikker, men gatelysene lyser i hvert fall opp litt selv om lysene til selve banen ikke står på. Greit å komme seg dit både med tbane, buss og trikk, men man må gå litt. Ikke langt, kanskje 5-10 min, spørs hva man kommer med. Er også en parkeringsplass rett ved.

Skrevet

Som sagt så er jeg ikke helt sikker på om det er lyst nok der, vet at det var belysning der før i alle fall. Hvis man tar tbanen kan man gå av i nydalen, gå over ringveien og opp en bratt bakke. Hvis man tar trikken kan man gå av i Gladsvei, gå over veien og følge Gladsvei helt bort, da ser man en skole i enden av veien.

Det hender det er noen som spiller fotball der, men selve banen er såpass liten at det er god plass til å trene rundt :wub:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...