Gå til innhold
Hundesonen.no

Fast fellestrening på Ekeberg?

Benedicte

Recommended Posts

• Svar 172
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Ja, fy flate, skikkelig bra oppmøte i dag da, folkens! :whistle:

labbis, Ikke, Cita, Aiko, de to flinkisene med bordercollier og jeg representerte som bare det, i hvinende vind og dansende løv. Lufta flyr fort på Ekebergsletta (=gammelt indianerordtak). :frantics:

Skrevet

Jeg kommer! Litt usikker på hvilken av hundene/ begge jeg tar med enda men det finner jeg ut! Hvis jeg klarer å lure samboer med (tvilsomt) kommer jeg garrantert med begge!

Men hvor er dere? jeg vet det er forkalrt tidligere men jeg ble ikke klok på det.. Jeg vet hvor veien til parkeringsplassen ovenfor EKT er så fint om dere kan forklare derifra ;)

Skrevet

Jeg skal visst hjelpe til på et barmarksløp NTK arrangerer, så da rekker jeg det ikke.. (Og det er så klart på en onsdag neste uke også ;) )

Skrevet

Jeg kommer ;)

Kan prøve å forklare veien, men jeg er ikke så god på dette... Kan bare veien fra Ryenkrysset:

Følg skilting til Ekebergsletta helt til:

Når du kommer opp bakken (etter du har kjørt oppover i svingete vei med fin utsikt) får du innkjøringen til campingen på høyre hånd sammen med en liten grusparkeringsplass. Dit skal du IKKE. På andre siden av veien (venstre hånd) kjører du først forbi en liten gresslette. Rett etter denne kommer en nokså stor innkjøring til en nokså stor parkeringsplass. Ikke kjør dit. Så kommer en innkjøringen til den samme p-plassen 50 meter etterpå. Ikke kjør dit heller. MEN, rett ved siden av/etter denne er det en liten grusvei som tar deg mellom noen trær mm. Kjør inn der! Så ser du oss ;)

Kort: På venstre hånd: bussholdeplass, gresslette og to innkjøringer til en stor p-plass, så inn på grusveien rett etterpå.

For en forklaring. Kanskje noen her er bedre på dette...?

Skrevet

Jeg kommer ;)

Kan prøve å forklare veien, men jeg er ikke så god på dette... Kan bare veien fra Ryenkrysset:

Følg skilting til Ekebergsletta helt til:

Når du kommer opp bakken (etter du har kjørt oppover i svingete vei med fin utsikt) får du innkjøringen til campingen på høyre hånd sammen med en liten grusparkeringsplass. Dit skal du IKKE. På andre siden av veien (venstre hånd) kjører du først forbi en liten gresslette. Rett etter denne kommer en nokså stor innkjøring til en nokså stor parkeringsplass. Ikke kjør dit. Så kommer en innkjøringen til den samme p-plassen 50 meter etterpå. Ikke kjør dit heller. MEN, rett ved siden av/etter denne er det en liten grusvei som tar deg mellom noen trær mm. Kjør inn der! Så ser du oss ;)

Kort: På venstre hånd: bussholdeplass, gresslette og to innkjøringer til en stor p-plass, så inn på grusveien rett etterpå.

For en forklaring. Kanskje noen her er bedre på dette...?

Men om du tar inn på den store parkeringsplassen med en gang du kommer til den, så går det grusvei inn fra den også ;) Helt i starten.

Skrevet

huuum, det er ingen som har mulighet til å tegner på et kart med paint hvor dere er ? jeg er enda ikke helt med... ;)

Skrevet

huuum, det er ingen som har mulighet til å tegner på et kart med paint hvor dere er ? jeg er enda ikke helt med... ;)

Her: http://kart.finn.no/?lng=10.77918&lat=59.89643&tab=search&zoom=18&mapType=finnraster&markers=10.77869,59.89596,r,Ca.+her+har+vi+%22camp%22+%3A-+)&activetab=search

Rød markør forteller hvor vi pleier å sette bilene (de ser du jo når du kommer dit også), og som du ser kan du kjøre dit fra både parkeringsplassen og veien. ;)

Skrevet

Takk! Nå skjønner jeg hvor det er ;) Jeg kommer med buss og trodde dere var på andre siden av EKT så det kunne jo blitt en lang gåtur ;)

Men da vet jeg hvor det er og da sees vi på onsdag ;)

Skrevet

Jeg har tidligvakt imorgen, så da skal jeg prøve å komme meg utover :wub:

Men først lurer jeg på hva dere egentlig trener, jeg driver jo mest med freestyle for tiden.. men vi driver jo også med litt lydighet og sånn også.

Og om noen har en addresse jeg kan plotte inn på GPS'en :)

Skrevet

Her: http://kart.finn.no/?lng=10.77918&lat=59.89643&tab=search&zoom=18&mapType=finnraster&markers=10.77869,59.89596,r,Ca.+her+har+vi+%22camp%22+%3A-+)&activetab=search

Rød markør forteller hvor vi pleier å sette bilene (de ser du jo når du kommer dit også), og som du ser kan du kjøre dit fra både parkeringsplassen og veien. :)

Om du titter på kartet Ingvild linket så kan du trykke på GPS kordinater, disse kan punches inn på de aller fleste GPS'er. I tilleg kan du se gatene rundt og velge deg ut et hus på en gate og sette GPS'en dit :wub:

Skrevet

Jeg har tidligvakt imorgen, så da skal jeg prøve å komme meg utover :wub:

Men først lurer jeg på hva dere egentlig trener, jeg driver jo mest med freestyle for tiden.. men vi driver jo også med litt lydighet og sånn også.

Bare kom! Du trener på akkurat det du vil! :) Vi pleier å kjøre en fellesdekk, men ellers trener vi akkurat det vi vil når vi vil, med de forstyrrelser vi vil også videre. Det vil si, jeg trener jo ikke, for jeg har ikke hund, men jeg er gjerne villig til å kommandere/forstyrre/ta bilder av de som vil. :)

Hvis du plotter inn Stamhusveien 1, er det like ved sletta der vi møtes.

Skrevet

Om du titter på kartet Ingvild linket så kan du trykke på GPS kordinater, disse kan punches inn på de aller fleste GPS'er. I tilleg kan du se gatene rundt og velge deg ut et hus på en gate og sette GPS'en dit :wub:

Har ikke funnet noe sted å plotte inn koordinater dessverre, men tipset om å finne hus var smart, men nå skaffet jo Ingvild meg en addresse.

Trodde først det bare var et bilde som Ingvild at jeg lagt ved, men ser jo nå at det var et kart.

Jeg har jo vært der før, men da kjørte jeg en sinnsyk omvei for å komme meg dit.

Bare kom! Du trener på akkurat det du vil! :) Vi pleier å kjøre en fellesdekk, men ellers trener vi akkurat det vi vil når vi vil, med de forstyrrelser vi vil også videre. Det vil si, jeg trener jo ikke, for jeg har ikke hund, men jeg er gjerne villig til å kommandere/forstyrre/ta bilder av de som vil. :)

Hvis du plotter inn Stamhusveien 1, er det like ved sletta der vi møtes.

Takk :) Da dukker vi nok opp, og takk for addresse :) Jeg kjenner meg nok igjen med engang jeg er på Ekebergsletta :)

Skrevet

Hmm... hvis gubben vil, så kommer vi kaaanskje med begge to. Oodk har agility-trening i morra, og det er så uffent når man trener ro og kontakt. :)

Dessuten er det vel jaggu på tide å treffe litt flere sonen-folk (og bli kjent med flere potensielle ridgeback-pøbel-passere... :wub: ).

Skrevet

Er det noen som kommer i dag som har et ekstra bur jeg kan låne? Til sliten og trøtt valpis, og evt et sted å putte inn Cita/Tia når jeg trener den andre (ja, jeg skal ha med alle tre i dag :wub: )

Skrevet

Jeg hadde tenkt til å komme, men Marvin har vært dårlig i magen i hele natt og har nå tatt rabiesvaksine også. (Stod og shamponerte stumpelump og poter kl 04 i natt..) Så vi tar det helt med ro i dag. Det har vært full rulle ellers denne uka, så er nok greit at det blir luftetur og cowboystrekk i dag. Men lenge siden jeg har vært med nå, så neste gang!

Skrevet

Er det noen som kommer i dag som har et ekstra bur jeg kan låne? Til sliten og trøtt valpis, og evt et sted å putte inn Cita/Tia når jeg trener den andre (ja, jeg skal ha med alle tre i dag :wub: )

Jeg har et ledig bur i bilen :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...