Poter Skrevet 9. November 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9. November 2013 Åhåå, søteste lille Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinL Skrevet 9. November 2013 Rapporter Share Skrevet 9. November 2013 Labradåååren Skulle egentlig på kurs i Tromsø 2 dager i neste uke, da hadde jeg tenkt å høre om man kunne hilse på hvis det passet. Men nå blir det ikke kurs lell 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 10. November 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10. November 2013 Labradåååren Skulle egentlig på kurs i Tromsø 2 dager i neste uke, da hadde jeg tenkt å høre om man kunne hilse på hvis det passet. Men nå blir det ikke kurs lell Det hadde vært koselig! Du får ta kontakt om det blir aktuelt en annen gang 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinL Skrevet 10. November 2013 Rapporter Share Skrevet 10. November 2013 Det hadde vært koselig! Du får ta kontakt om det blir aktuelt en annen gang Ja For det er lov å stalke bikkjer, sant? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 10. November 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10. November 2013 Ja For det er lov å stalke bikkjer, sant? Helt klart 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 15. November 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. November 2013 Natt til å går hadde Eine kasta opp på badet og i hele gangen. Stakkars, var kvalm hele dagen og gikk og smattet og brekte seg. Det går visst noe greier her i området. Heldigvis gikk det raskt over og i dag er han i fin form igjen. Litt stress av begge dyrene var syke samtidig, men kanskje like greit å få det unnagjort! Husker ikke om jeg har lagt ut dette bildet, det ble tatt etter en ekstra våt og kald tur tidligere i høst. Passet jo fint som "illustrasjonsfoto" nå 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 15. November 2013 Rapporter Share Skrevet 15. November 2013 Finingen! Trente rundering i helga hvor instruktøren hadde noen flotte jaktlabbiser, men Eine er enda finere enn de Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 15. November 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. November 2013 Finingen! Trente rundering i helga hvor instruktøren hadde noen flotte jaktlabbiser, men Eine er enda finere enn de Å! Det var stas å høre :D 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 25. November 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25. November 2013 Eine har pynta seg til advent! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 5. Desember 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. Desember 2013 Det blir ingen trening her for tiden, bare fysisk trim. Enten turer hvor han får løpe løs, skiturer hvor han trekker eller løpeturer hvor han faktisk nå løper med stram line i vakkert trav. Det er ganske så koselig å løpe bak ham og se på hvor nydelig han beveger seg. Flinkeste treningskameraten Får litt panikk fordi jeg trener så lite med ham, jeg vil jo utnytte potensialet hans, mens nå lever han mest som en aktiv familiehund og det var jo ikke akkurat helt det jeg hadde planlagt for ham. Jeg har bare ikke motivasjon for noe trening. Håper den kommer over nyttår, ønsker meg det i julegave! Han lider ingen nød, han er fornøyd med tilværelsen, men jeg skulle gjerne trent mer sånn at vi hadde kommet videre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinL Skrevet 6. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Desember 2013 Det blir ingen trening her for tiden, bare fysisk trim. Enten turer hvor han får løpe løs, skiturer hvor han trekker eller løpeturer hvor han faktisk nå løper med stram line i vakkert trav. Det er ganske så koselig å løpe bak ham og se på hvor nydelig han beveger seg. Flinkeste treningskameraten Får litt panikk fordi jeg trener så lite med ham, jeg vil jo utnytte potensialet hans, mens nå lever han mest som en aktiv familiehund og det var jo ikke akkurat helt det jeg hadde planlagt for ham. Jeg har bare ikke motivasjon for noe trening. Håper den kommer over nyttår, ønsker meg det i julegave! Han lider ingen nød, han er fornøyd med tilværelsen, men jeg skulle gjerne trent mer sånn at vi hadde kommet videre. Trives han som treningskamerat så er det ikke noe å stresse med Viktigst å kose seg Vil ha noen nye bilder en Eine Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 6. Desember 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6. Desember 2013 Trives han som treningskamerat så er det ikke noe å stresse med Viktigst å kose seg Vil ha noen nye bilder en Eine Ja, det er jo egentlig ikke noe stress, bare noe press jeg legger på meg selv. Det viktigste er jo at vi har det fint sammen og det har vi Håper bare motivasjonen kommer etter hvert sånn at vi kan kose oss på det området også. Er litt usikker på hva jeg skal prioritere å trene, jeg har vel innsett at jeg ikke har tid til å trene i alle grener sånn som jeg gjorde før, så da må jeg velge noe, men hva! Jeg liker best bruks og rundering, men uten sertifikat er det litt vanskelig og det tar tid å trene rundering. Retrieverjakt er også morsomt og til høsten skal det arrangeres prøve her og det er begynt å bli et miljø her, så kanskje det hadde gått an. Lydighet er jo veldig greit å få trent og krever ikke like mye som bruksen, men er liksom litt kjedelig å velge det "nest beste"... I år har det blitt mest en kombinasjon av retrieverjakt og lydighet. Synes det er viktig han får brukt seg til det han er laget for, ser at han trives veldig med det, og jeg synes også det er morsomt. Er noe eget å se dem jobbe der ute! Tja, som ei sa til meg: "Gjør det du har motivasjon til". Tror det er noe i det, så foreløpig lever jeg etter det Bilder, ja! Speilrefleksen ligger og samler støv, så det har bare blitt iphonebilder i det siste (og ingen nye siden sikkelbildet her oppe) og nå med mørketidslys blir det ikke særlig til bilder. Men det er klarevær nå, så kanskje jeg får tatt noen på søndag, om jeg rekker dagslyset. Viser jo gjerne frem gullhunden 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinL Skrevet 6. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Desember 2013 Ja, det er jo egentlig ikke noe stress, bare noe press jeg legger på meg selv. Det viktigste er jo at vi har det fint sammen og det har vi Håper bare motivasjonen kommer etter hvert sånn at vi kan kose oss på det området også. Er litt usikker på hva jeg skal prioritere å trene, jeg har vel innsett at jeg ikke har tid til å trene i alle grener sånn som jeg gjorde før, så da må jeg velge noe, men hva! Jeg liker best bruks og rundering, men uten sertifikat er det litt vanskelig og det tar tid å trene rundering. Retrieverjakt er også morsomt og til høsten skal det arrangeres prøve her og det er begynt å bli et miljø her, så kanskje det hadde gått an. Lydighet er jo veldig greit å få trent og krever ikke like mye som bruksen, men er liksom litt kjedelig å velge det "nest beste"... I år har det blitt mest en kombinasjon av retrieverjakt og lydighet. Synes det er viktig han får brukt seg til det han er laget for, ser at han trives veldig med det, og jeg synes også det er morsomt. Er noe eget å se dem jobbe der ute! Tja, som ei sa til meg: "Gjør det du har motivasjon til". Tror det er noe i det, så foreløpig lever jeg etter det Bilder, ja! Speilrefleksen ligger og samler støv, så det har bare blitt iphonebilder i det siste (og ingen nye siden sikkelbildet her oppe) og nå med mørketidslys blir det ikke særlig til bilder. Men det er klarevær nå, så kanskje jeg får tatt noen på søndag, om jeg rekker dagslyset. Viser jo gjerne frem gullhunden Mørketid ekke så farlig, man har lommelykt og blitz hihi. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 6. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Desember 2013 Det blir ingen trening her for tiden, bare fysisk trim. Enten turer hvor han får løpe løs, skiturer hvor han trekker eller løpeturer hvor han faktisk nå løper med stram line i vakkert trav. Det er ganske så koselig å løpe bak ham og se på hvor nydelig han beveger seg. Flinkeste treningskameraten Får litt panikk fordi jeg trener så lite med ham, jeg vil jo utnytte potensialet hans, mens nå lever han mest som en aktiv familiehund og det var jo ikke akkurat helt det jeg hadde planlagt for ham. Jeg har bare ikke motivasjon for noe trening. Håper den kommer over nyttår, ønsker meg det i julegave! Han lider ingen nød, han er fornøyd med tilværelsen, men jeg skulle gjerne trent mer sånn at vi hadde kommet videre. Vet du, jeg har bare erfaring med at lange tenkepauser og friperioder gjør godt for hundene, og for oss Vi kan ha trent på noe og så ikke fått det til, så lar jeg være å trene i noen uker, og så prøver vi det og det sitter Tror det er godt med pause så man kan samle opp litt motivasjon hos både hund og fører Tror Eine har det veldig bra jeg 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 7. Desember 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. Desember 2013 Mørketid ekke så farlig, man har lommelykt og blitz hihi. Haha, det og svart hund på hvit bakgrunn blir ikke så lekkert Men det er da bedre enn ingenting! Vet du, jeg har bare erfaring med at lange tenkepauser og friperioder gjør godt for hundene, og for oss Vi kan ha trent på noe og så ikke fått det til, så lar jeg være å trene i noen uker, og så prøver vi det og det sitter Tror det er godt med pause så man kan samle opp litt motivasjon hos både hund og fører Tror Eine har det veldig bra jeg På aussiene erfarte jeg det samme, mens på Eine ser jeg at det tar litt tid å komme inn i det igjen og spesielt å få opp utholdenheten. Mens for egen del er det fint med pauser innimellom hvis motivasjonen ikke er der. Før trente jeg og tenkte jeg hund hele tiden, det ble kanskje til slutt litt for mye av det gode. Samt det å måtte begynne helt på nytt med en ny hund pga skader/avlivning/sykdom hos den forrige hunden. Min forrige hund var ekstremt godt gjennomtrent, når da Eine kom var ikke motivasjonen like høy for å begynne på nytt enda en gang (tredje gang). Tror det er gunstig med denne perioden hvor jeg får reflektert over hva jeg vil, mål osv og finne en ny motivasjon. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 27. Desember 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27. Desember 2013 Har laget en liten bildefilmsnutt av Eine, fra liten til stor, på Flipagram. Får bare lagt inn linken her, men trykk på den, så får dere se noen bilder av ham, med musikk, så ha lyden på 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 28. Desember 2013 Rapporter Share Skrevet 28. Desember 2013 Fine Eine Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 28. Desember 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28. Desember 2013 Fine Eine Ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 11. Januar 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. Januar 2014 Har gått igjennom hundeutstyret i dag, noe Eine fulgte veldig nøye med på: De fleste lekene hans er vasket og det som ikke brukes er enten kastet eller er blitt tatt bilde av for å bli solgt. Skal legge ut bildene i morgen. Nå kjenner jeg at jeg er lei av å bare vise iphonebilder av vakringen. Tror speilrefleksen må tørkes støv av! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 11. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 11. Januar 2014 Ja til speilrefleksbilder! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 22. Januar 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2014 Var ute og trente litt feltsøk i dag, med dummier, så tanken var at det skulle være jakttrening, men egentlig er det vel et helt vanlig feltsøk med dummier som gjenstand Synes det er vanskelig å skille jaktsøk fra feltsøket i bruksen og er usikker på om de vil virke forstyrrende for hverandre. Uansett, synes han er blitt flink til å søke helt ut nå og å sjekke hver ytterkant. Han er ikke så flink å sjekke ut øverst i venstre kant, så det må vi trene mer på. Derfor gikk jeg også litt bort til venstre før jeg sendte ham på tredje slag. Det fikk jeg ikke med på filmen siden batteriet gikk tomt akkurat da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 26. Januar 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26. Januar 2014 Var ute og gjorde et slags "tursøk" hvor jeg først gikk ei løype og kastet ut dummyer og deretter gikk med Eine løs og lot ham følge opp fert. Prøvde å gjemme dummyene litt blant busk og kratt sånn at de ikke lå synlig rett oppå snyen. Morsomt å se ham følge opp fert Her kommer han inn med dummy nummer to: Hadde lagt noen dummyer inni granskogen hvor elgen hadde liggeplass og gjort fra seg. Har film hvor han søker mot granskogen, men han er ofte borte mellom granbuskene, så legger den ikke ut, den er nok for ekstra spesielt interesserte Her er vi på vei tilbake og han finner en dummy han gikk over første gang: Han fikk også søke ned ei bratt skrent, men da hadde telefonen tatt kvelden, så fikk ikke filmet det. Jakt er skikkelig morsot å trene Tror det er fort gjort å bli bitt av basillen! Må bare lære mer, for er jo helt grønn på det. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 13. Februar 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. Februar 2014 Sitter og blar igjennom noen gamle bilder og tenkte jeg måtte dele. Husker ikke hvilke jeg har lagt ut i denne tråden før, men noen av dem skader nok ikke å legges ut på nytt På sin første hyttetur på innlandet Liten fyr! Blir jo trøtt med så korte bein! Fint at halen kan stikke opp som en vimpel *mimre* Her er han på valpekurs og skremmer en bc-valp, tror jeg Stor stas å leke med de andre valpene etterpå! *dele opp* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 13. Februar 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. Februar 2014 Leke med ridgeback`en Det var en fin gjeng valper Her fikk han leke med småhundvalpene litt også Dette halsbåndet fikk folk til å lure på om jeg ville at valpen min skulle bli homofil Søt som sukker! Og ganske så vill og impulsiv også! Omvendt lokking "Jammen, jeg viiiil jo bare snuse der!" *dele opp* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 13. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 13. Februar 2014 :wub: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts