Gå til innhold
Hundesonen.no

Salukivalper


Tøfflus

Recommended Posts

  • Svar 255
  • Created
  • Siste svar

Kjære ærede soniser!

Jeg har den glede av å fortelle dere at en av disse vakre sorte gutta skal bli MIN! Jaaaa! Dere leste riktig! MIIIIN (Okei da, han skal deleies :wub: ) Så vår da! :lol:

Foreløpig favoritt er gutt 2 og silvervalpen :lol: YAY! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære ærede soniser!

Jeg har den glede av å fortelle dere at en av disse vakre sorte gutta skal bli MIN! Jaaaa! Dere leste riktig! MIIIIN (Okei da, han skal deleies :lol: ) Så vår da! :lol:

Foreløpig favoritt er gutt 2 og silvervalpen :D YAY! :wub:

Grattis! :lol:

Jeg føler at det er stor kontrast mellom mops og saluki :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så moro Synnøve!!

Deleie med Tøfflus? Hvorfor sort hann? (annet enn at de er nydelige :wub: )

Trodde liksom Tøfflus var in løv med den brune tispa :lol:

Utstilling???? Skal bli kjempespennende å følge med på hvem det blir!

Flotte bilder btw- og nydelige valper!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Kjære ærede soniser!

Jeg har den glede av å fortelle dere at en av disse vakre sorte gutta skal bli MIN! Jaaaa! Dere leste riktig! MIIIIN (Okei da, han skal deleies :lol: ) Så vår da! :wub:

Foreløpig favoritt er gutt 2 og silvervalpen :lol: YAY! :D

Ognåblejegikkemissuneligidetheletattda :lol:

Grattis så mye! Og jeg krever å få se masse bilder av gullgutten altså :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! :lol:

Jeg føler at det er stor kontrast mellom mops og saluki :D

Pshyyt! De er akkurat like Elegante.. :lol: Rriiight! :lol:

Åh, så moro Synnøve!

Deleie med Tøfflus? Hvorfor sort hann? (annet enn at de er nydelige :lol: )

Trodde liksom Tøfflus var in løv med den brune tispa :wub:

Utstilling???? Skal bli kjempespennende å følge med på hvem det blir!

Flotte bilder btw- og nydelige valper!

Takk for det! :lol:

Ja, Tøfflus eller Evy (biscotti oppdretteren) Sort hanne... joo.. Jeg vet liksom ikke. Sjokoladeguttene var tatt da jeg alt innså at jeg bare MÅTTE ha en :lol: Så da ble det sort da.. Merker jo nå at jeg ikke ser på bildene av sjokoene engang :D er så forberedt på sorting at jeg tror jeg plager livet av Astrid her *ler*

Tror frk brun blir boende hos biscotti :D

Utstilling ja! Han er så si påmeldt valpeshow allerede.. :D Stord/Fitjar Hundeklubb 13/14 nov. 4 mnd og 1 uke gammel... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære ærede soniser!

Jeg har den glede av å fortelle dere at en av disse vakre sorte gutta skal bli MIN! Jaaaa! Dere leste riktig! MIIIIN (Okei da, han skal deleies :lol: ) Så vår da! :lol:

Foreløpig favoritt er gutt 2 og silvervalpen :wub: YAY! :D

Det forklarer litt mer av navneletingen ja :lol: Grattis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære ærede soniser!

Jeg har den glede av å fortelle dere at en av disse vakre sorte gutta skal bli MIN! Jaaaa! Dere leste riktig! MIIIIN (Okei da, han skal deleies :lol: ) Så vår da! :lol:

Foreløpig favoritt er gutt 2 og silvervalpen :wub: YAY! :D

Men det er jo ikke en pug, det er just a dog! (Grattis! :lol: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ognåblejegikkemissuneligidetheletattda :wub:

Grattis så mye! Og jeg krever å få se masse bilder av gullgutten altså :lol:

*flir* skjønner deg VELDIG godt! :D Skal å hilse på de på Mandag.. Gleder meg bare piiittelitt! :lol:

Det forklarer litt mer av navneletingen ja :lol: Grattis!

:lol: Jaa! :lol:

Leter fortsatt etter navn da.. tror egentlig jeg har det.. men leter litt til tilfeller jeg finner noe enda bedre..

Da jeg tror fru oppdretter ikke var heelt fornøyd :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joo, må det - for de svartingene der kommer til å bli vanvittig nydelige - og her er det fult. Fult, sier jeg! :lol:

Jadda, jadda, men du kan vel hilse på dem for det vel...hihi.

Sånn om ca 10 år eller noe, for først skal jag ha et par grander til, kull også om det passer seg sånn, og SÅ kan jeg få sjokkolukis også. Men helt ærlig, går de som regel greitt overens med husets katt(er) eller ikke, innendørs spesielt tenker jeg på.

Det bruker ikke være noe problem så lenge kattene er der først og valpen er valp liksom. Og da er det også lettere når det kommer nye katter i hus, når den er vant. Onkel til valpene bor med en haug med katter, både som var der når han kom og som har flyttet inn etterpå :D Men naboens katter (og Toril sine, hilsen Indiana som faktisk er vokst opp med katter) er noe helt annet :wub:

Huff bildene ble jo helt rare.... noen som har tips?

Det fikset Synnøve :lol:

Jeg skal ha saluki neste gang... Og da ville jeg gjerne hatt den siste gutten der :D Men får vel vente noen år...

Skal du ha en brun tror jeg du må vente i maaaange år. Siste fødte brune i Norge var i 1993, men det har vært noen i Sverige og Finland, men ikke så sjoko, mer diluted. Men USA har en pen stamme med brune, farmor til valpene er fra en oppdretter med mye brunt i linjene :lol:

Jeg har den glede av å fortelle dere at en av disse vakre sorte gutta skal bli MIN!

Og derrrrrr..sprang bomben :lol:

Åh, så moro Synnøve!

Deleie med Tøfflus? Hvorfor sort hann? (annet enn at de er nydelige :lol: )

Trodde liksom Tøfflus var in løv med den brune tispa :lol:

Utstilling???? Skal bli kjempespennende å følge med på hvem det blir!

Flotte bilder btw- og nydelige valper!

Tøfflus skal nok beholde lille brun ja :D Men en hanne for evt fremtidig avel er heller ikke å forakte :D

Herlige :D En vakker dag skal jeg ha saluki :D

Det syntes jeg du skal ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære ærede soniser!

Jeg har den glede av å fortelle dere at en av disse vakre sorte gutta skal bli MIN! Jaaaa! Dere leste riktig! MIIIIN (Okei da, han skal deleies :lol: ) Så vår da! :lol:

Foreløpig favoritt er gutt 2 og silvervalpen :D YAY! :wub:

Åhhh gratulerer så masse :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...