Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bjerke


Guest Jonna

Recommended Posts

Ja du må komme å heie på oss, for jeg er nervøs allerede! hehe

Det ordner seg;) I den store sammenhengen så er jo ikke 7/10 hunder noen ting, tenk på flat'ene som er kanskje 100 til sammen! Da kan det bli tett i ringen! Skal se om jeg tar en tur, men det blir trolig uten hund og bil, for jeg frykter at det kan bli rimelig kaos der oppe... (som andre også sier i denne tråden)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 248
  • Created
  • Siste svar
Guest Belgerpia

Vi er overraskende mange :blink: 16 stk faktisk på søndagen. 11 på lørdagen.

Det er jo morsomt med mange!

Etter å ha sett ringoppsett (ved vår ring ser det ut til at det er plass til 2-3 telt, og vi er 86 i den ringen, over 100 totalt i rasen), at det er 4 og 4 ringer sammen (maks 2 sider pr ring) samt når jeg vet hvordan det har vært tidligere år med kapasitet når det har vært fordelt på 2 dager så må jeg si at jeg ikke gleder meg. Tror at det blir mer trengsel og kaos enn kos. Og dersom det skulle bli varmt syntes jeg synd på hundene - rett og slett. En ting er at ikke alle har telt, men er det skikkelig varmt "låner" man skyggen fra teltet til noen som har telt ovs. Jeg HÅPER ikke at det blir et slikt kaos, men er ikke noen optimist gitt..

Sålenge folk ikke får satt opp telt så blir nok plassen rundt ringene aldeles utmerket tenker jeg - istedet for at fire får plass ringside så får nå det femdobbelte plass på hver side - det er jo helt genialt. Jeg synes det har vært en skikkelig udregelig utstilling i alle år fordi folk kramper telta sine helt oppå ringene og gir **** i alle andre enn seg selv. Hurra for NKK som går inn å styrer det i år - kanonbra. Blir det varmt så får man bare sørge for å kjøle ned hunden og gi den vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordner seg;) I den store sammenhengen så er jo ikke 7/10 hunder noen ting, tenk på flat'ene som er kanskje 100 til sammen! Da kan det bli tett i ringen! Skal se om jeg tar en tur, men det blir trolig uten hund og bil, for jeg frykter at det kan bli rimelig kaos der oppe... (som andre også sier i denne tråden)...

Jada, det er jo egentlig ganske så få, og det går nok bra :blink: Jeg gleder meg ikke til parkering, men får være tidlig ute og håpe jeg får en plass. Hyggelig om du kommer, men forstår om du drøyer det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innså akkurat at med 55 bernere på lørdag, og det eneste rase i ringen, kan vi jo faktisk få det romslig og fint rundt ringen. Men jeg sitter likevel og spekulerer på om jeg skal ta kollektivt eller dra opp tidlig med egen bil. Det teite er at kollektivt tar en time og bil tar 15 minutter, så det er ikke sikkert jeg sparer noe særlig til tid på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo morsomt med mange!

Sålenge folk ikke får satt opp telt så blir nok plassen rundt ringene aldeles utmerket tenker jeg - istedet for at fire får plass ringside så får nå det femdobbelte plass på hver side - det er jo helt genialt. Jeg synes det har vært en skikkelig udregelig utstilling i alle år fordi folk kramper telta sine helt oppå ringene og gir **** i alle andre enn seg selv. Hurra for NKK som går inn å styrer det i år - kanonbra. Blir det varmt så får man bare sørge for å kjøle ned hunden og gi den vann.

Hvis du regner 2 sider av en ring i gjennomsnittlig NKK størrelse til 86 hunder med eiere for utmerket plass så be my guest - men det kaller ikke jeg utmerket plass..

Edit; Litt fort i svingene med formuleringa ser jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du regner 2 sider av en ring i gjennomsnittlig NKK størrelse til 86 hunder med eiere for utmerket plass så be my guest - men det kaller ikke jeg utmerket plass..

Edit; Litt fort i svingene med formuleringa ser jeg...

Jeg håper bare de har laget litt bredere "gater" rundt ringene enn det man har sett tidligere, jeg. Slik at alle de som dropper teltene og kommer med 2-3 burer får plass der istedenfor..

Ja, de aller fleste med telt vil ta absolutt myyye mindre plass uten denne utingen rundt seg. Men endel vil raskt greie å okkupere en god del av langsiden på enhver ring med burer, trimmebord, stoler og bikkjer, da.

SÅ jeg ville sagt at et totalforbud mot telt ville faktisk vært bedre enn det dette her tegner til å bli. Men det SKAL bli moro å se hvem som greier å være først ute og slå opp teltene ringside, da!

(VI har ingen ringside for telt den ene dagen, og med 20 beardiser og kanskje 15 telt... Tja...)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbausende lite påmeldt??? Dalmisen var heller ikke stor.

Jeg hadde meldt på, men trekker bikkja. Ho har jo fått spondylose,og går på smertestillende, og det er jo ikke lov. Og selvom jeg ikke gir smertestillende den dagen(hvis det er en god dag, så er vel ikke det heller lov?) Jeg hadde lyst til å stille siden det er rasedommer- det er jo alltid litt gøy! Men men, får se om jeg bare er tilskuer da eller om jeg orker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Da har jeg fått PM og Noah'n min skal i ringe som hund nummer 25, det betyr at det er tervueren hannhunder før han i ringen. Hmm... kanskje det er flest tisper.... 2neeeeeeeeeeeeeee hvilket nummer har du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oliver og Fredrik er nummer 1 og 2 i ringen. Og Gross, som er champion, er nummer 14, altså er det maks 13 hanner som går om certet! :lol:

Med mindre det er en bunch med utenlandske championer og veteraner :D

Og jeg fikk rett på Facebook i går...

X'en går som nummer 35 - altså er det 20 tisper etter henne, og det er neppe sååå mange championer og veteraner, så altså 15-20 tisper i åpen klasse. Sukk, artig med en rase hvor halvparten går i vår klasse. Skal kjøpe meg entlebucher neste gang, det var ikke så mange påmeldte av dem... :D :D :lol:

Og skal en fortsette å spå høyt, så er det vel et visst sukkertøy som vil bli champion den helga :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre det er en bunch med utenlandske championer og veteraner :lol:

Og jeg fikk rett på Facebook i går...

X'en går som nummer 35 - altså er det 20 tisper etter henne, og det er neppe sååå mange championer og veteraner, så altså 15-20 tisper i åpen klasse. Sukk, artig med en rase hvor halvparten går i vår klasse. Skal kjøpe meg entlebucher neste gang, det var ikke så mange påmeldte av dem... :D :D :D

Og skal en fortsette å spå høyt, så er det vel et visst sukkertøy som vil bli champion den helga :D

Vakkert sukkertøy i tilfelle :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått PM og Noah'n min skal i ringe som hund nummer 25, det betyr at det er tervueren hannhunder før han i ringen. Hmm... kanskje det er flest tisper.... 2neeeeeeeeeeeeeee hvilket nummer har du

Skal vi se.. Dina, champion klasse tispe groenendael, er hund nr 22 i ringen.

Nora, åpen klasse tispe tervueren, er hund nr 43 i ringen.

Ja, jeg tror det er en del tisper jeg, Merete..

EDIT: Eller kanskje ikke, skriveleifer er dumt :lol: Noah var hund 35 i ringen han, da ble det ikke sååå ille å ha tervtispe allikevel.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer PM på mail eller "din side" på NKK? Har ikke fått noe jeg enda.

Jeg fikk på mail - men jeg vet fra tidligere utstillinger at ikke alle får samtidig. Serveren får vel et hjerteinfarkt om nesten 9.000 mail skal sendes samtidig, så det kommer i porsjoner.

Så lenge du på dine sider ser at du er påmeldt, er alt i orden, så kommer startnummer sikkert etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: ... og jeg hadde ikke før skrevet det før det tikka inn startnr i mailboksen min. Bare jeg som er utålmodig da hehe.

Amigo skal inn som nr 3 i sin rase (av 12) Hvordan tolker jeg sånt (er helt grønn på dette). Amigo stiller i champ.klassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

:lol: ... og jeg hadde ikke før skrevet det før det tikka inn startnr i mailboksen min. Bare jeg som er utålmodig da hehe.

Amigo skal inn som nr 3 i sin rase (av 12) Hvordan tolker jeg sånt (er helt grønn på dette). Amigo stiller i champ.klassen.

Det tolker du som at det ikke er mange hannhunder *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: ... og jeg hadde ikke før skrevet det før det tikka inn startnr i mailboksen min. Bare jeg som er utålmodig da hehe.

Amigo skal inn som nr 3 i sin rase (av 12) Hvordan tolker jeg sånt (er helt grønn på dette). Amigo stiller i champ.klassen.

Det tolker du som at det ikke er mange hannhunder *ler*

Jupp - og er det mange championer, stiller de i championklassen, du vet jo ikke hvor mange som er etter deg - med mindre du kjenner noen med juniortispe som skal inn som nummer 4 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, lurer litt hær.. Min gutt stller i championklassen. Står at han er nr 51 i ringen, det er 18 malamuter, 42 hunder før de begynner med muttene. Det vil si at han er nr 9 i sin rase. Er det da minst ni championhanner? Siden champion hannhund er sist?

Åsså en ting til, er det bare en av de championene som kan få CACIB? Er vi med å konkurerer om BIR/BIM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, lurer litt hær.. Min gutt stller i championklassen. Står at han er nr 51 i ringen, det er 18 malamuter, 42 hunder før de begynner med muttene. Det vil si at han er nr 9 i sin rase. Er det da minst ni championhanner? Siden champion hannhund er sist?

Åsså en ting til, er det bare en av de championene som kan få CACIB? Er vi med å konkurerer om BIR/BIM?

Det betyr at han er niende hund i rasen som skal i ringen, ja - men det er inkludert junior, unghund, åpen og eventuelt bruksklasse. Så du vet ikke noe om hvor mange championer det er påmeldt.

CACIB går til beste hannhund, uansett om den er champion eller ikke. Eneste unntak er junior og veteran, de kan ikke konkurrere om CACIB, da går det til nummer to hvis denne stiller i riktig klasse, også videre. Hvis den som mottar CACIB allerede er internasjonal champion, vil CACIB'et i senere tid bli gitt videre til den som fikk reserve-CACIB'et.

Hvis dommer mener hundene ikke har kvalitetene til det, kan denne velge å holde CACIB'et tilbake.

Beste hannhund og tispe - uansett om de fikk CACIB eller ei - konkurrerer om BIR og BIM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at han er niende hund i rasen som skal i ringen, ja - men det er inkludert junior, unghund, åpen og eventuelt bruksklasse. Så du vet ikke noe om hvor mange championer det er påmeldt.

CACIB går til beste hannhund, uansett om den er champion eller ikke. Eneste unntak er junior og veteran, de kan ikke konkurrere om CACIB, da går det til nummer to hvis denne stiller i riktig klasse, også videre. Hvis den som mottar CACIB allerede er internasjonal champion, vil CACIB'et i senere tid bli gitt videre til den som fikk reserve-CACIB'et.

Hvis dommer mener hundene ikke har kvalitetene til det, kan denne velge å holde CACIB'et tilbake.

Beste hannhund og tispe - uansett om de fikk CACIB eller ei - konkurrerer om BIR og BIM.

Takk, det sklir inn litt og litt av disse innvikla greiene :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...