Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bjerke


Guest Jonna

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Og nå annonserer NKK at det er fullt på plassene som man kan campe på. Fullt allerede?

Lurer på hva de skal gjøre når de samme camp.bilene som ikke får overnatte kommer dagen etter og skal parkere, jeg. De kan jo ikke nekte dem dèt, liksom...

Men det virker å kunne bli litt parkeringsproblemer der, ja - skal bli skikkelig interessant å se hvordan de skal løse dette. En god gjennomføring hvis de noensinne skal ha Europavinnerutstilling...

Håper det blir mange, mange på utstillingene, jeg - så det viser at det er fornuftig å slå sammen store arrangementer slik. Det MÅ da ha vært lønnsomt med disse 3 og 4-dagers giganarrangementene som f.eks. Sverige har hvertannet år.

Susanne

Jeg har tenkt å være på plass i 7 tiden begge dager - for helt ærlig, det der med parkering på Bjerke kommer til å gå rett til h.... med store bokstaver. Det er bare ikke plass. Gleder meg til å se løsningen. Og jeg lurer på HVOR små de kan klare å få ringene. Ringene på Bjerke har jo aldri vært store liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 248
  • Created
  • Siste svar

Hvordan er det å komme seg dit kollektivt? For jeg bor jo nærme t-banen, og jeg begynner å lure på om det er best jeg dropper bilen. Da blir det jo en plass mer :blink:

Det jeg lurer på er vel om det stopper noe buss/t-bane nærme banen så man slipper å gå veldig langt!

Med buss er det veldig nære og bra - Trondheimsveien ligger jo bare noen meter ifra.. T-bane er "et stykke" unna (sikkert 20 min. å gå) - Økern eller Risløkka.

Og ja - jeg vurderer også andre alternativer enn å parkere her (jobber på Bjerke - derfor "her"). Kanskje reise og få satt opp telt, etc dagen før + få noen til å kjøre meg og hundene dagene vi skal stille. Får se - og ja, jeg har spurt NKK-folk og de virker ikke heeeelt overbeviste dem heller.

Men det er flere områder her på Bjerke som ikke har vært i bruk som parkering tidligere, da. Men om det er tilstrekkelig? Tja...

Ringene, ja - spennende å se!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå annonserer NKK at det er fullt på plassene som man kan campe på. Fullt allerede?

Lurer på hva de skal gjøre når de samme camp.bilene som ikke får overnatte kommer dagen etter og skal parkere, jeg. De kan jo ikke nekte dem dèt, liksom...

Men det virker å kunne bli litt parkeringsproblemer der, ja - skal bli skikkelig interessant å se hvordan de skal løse dette. En god gjennomføring hvis de noensinne skal ha Europavinnerutstilling...

Håper det blir mange, mange på utstillingene, jeg - så det viser at det er fornuftig å slå sammen store arrangementer slik. Det MÅ da ha vært lønnsomt med disse 3 og 4-dagers giganarrangementene som f.eks. Sverige har hvertannet år.

Susanne

Men kan de ikke bruke parkeringen i hesteringen også?? Er da en del plass der de kan bruke også og ikke bare på publikumsplassen :lol:

Vi skal i hvertfall komme grytidlig :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Men kan de ikke bruke parkeringen i hesteringen også?? Er da en del plass der de kan bruke også og ikke bare på publikumsplassen :lol:

Vi skal i hvertfall komme grytidlig :blink:

Hvor skal hestene gjøre av seg da i tre dager? Det er liksom ikke så mye plass å ta av og det er jo litt mer enn en hest der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal hestene gjøre av seg da i tre dager? Det er liksom ikke så mye plass å ta av og det er jo litt mer enn en hest der.

Hestene pleier jo ikke å trenes på parkeringsplassen da :) I hvertfall ikke når jeg har vært der med mine :lol:

De har egen treningsbane (utenom løpsbanen) de kan bruker :)

For det er jo parkering for hestebiler på løpsdager, så de kan jo bruke den også mente jeg :)

Den som er ved stallene :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hestene pleier jo ikke å trenes på parkeringsplassen da :) I hvertfall ikke når jeg har vært der med mine :lol:

De har egen treningsbane (utenom løpsbanen) de kan bruker :)

For det er jo parkering for hestebiler på løpsdager, så de kan jo bruke den også mente jeg :)

Den som er ved stallene :blink:

De har jo pleid å bruke det som er av tilgjengelig parkeringsplasser fra før på Bjerke - som de har fått lov til å bruke - og når jeg erindrer hvor RASENDE hestefolket ble om det kom en hund på feil plass foregående år så ser jeg ikke helt for meg at det blir spesielt heldig å parkere overalt, men det er meg - jeg er ****** spent på hvordan NKK har tenkt å løse dette. Med knapp plass til halvpartene av rasene før om årene til full pakke to dager nå. Bjerke er lite egnet til slike arrangementer mener jeg.

NKK burde forøvrig kaste ett blikk i retning Sofiemyr - der er det godt med parkering og ett svært flatt og vakkert område med gress som dekker en fire/fem fotballbaner.... Lett å komme til fra E6 også. Ikke sikkert det leies ut - men det er i alle fall ett område som er mer enn egnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har jo pleid å bruke det som er av tilgjengelig parkeringsplasser fra før på Bjerke - som de har fått lov til å bruke - og når jeg erindrer hvor RASENDE hestefolket ble om det kom en hund på feil plass foregående år så ser jeg ikke helt for meg at det blir spesielt heldig å parkere overalt, men det er meg - jeg er ****** spent på hvordan NKK har tenkt å løse dette. Med knapp plass til halvpartene av rasene før om årene til full pakke to dager nå. Bjerke er lite egnet til slike arrangementer mener jeg.

NKK burde forøvrig kaste ett blikk i retning Sofiemyr - der er det godt med parkering og ett svært flatt og vakkert område med gress som dekker en fire/fem fotballbaner.... Lett å komme til fra E6 også. Ikke sikkert det leies ut - men det er i alle fall ett område som er mer enn egnet.

Aha sånn å fortså :lol:

Blir spennende å se hvordan de løser det :) Skal i hvertfall reise i god tid, for jeg vil ha parkering :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig vi har feil i våre antakelser om at det kommer til å bli kaos.. Men joda, det bor ca 100 hester her sånn til daglig (har jeg hørt), men de har en egen treningsbane ved siden av løpsbanen + en liten bane mellom den store og Dyrehospitalet (Rikstotoklinikken heter det visst nå).

Hestebilene vil jo kanskje ha mulighet til å komme seg ut/inn i løpet av helgen, men eierne/trenerne blir jo selvsagt informert om hva som skjer, så vis de VET at de må gjøre et eller annet akkurat de tre dagee så plasserer de kanskje ikke hestebilen innerst i et hjørne..

Kan ikke huske om den store asfaltparkeringen (som er mot Tr.heims veien) brukes når det er utstilling her? Før vet jeg folk campet der, men nå står de jo langsetter husveggene istedenfor. Der er det jo plass til endel biler i alle fall.

Men det blir veeldig interessant å se, ja!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med buss er det veldig nære og bra - Trondheimsveien ligger jo bare noen meter ifra.. T-bane er "et stykke" unna (sikkert 20 min. å gå) - Økern eller Risløkka.

Og ja - jeg vurderer også andre alternativer enn å parkere her (jobber på Bjerke - derfor "her"). Kanskje reise og få satt opp telt, etc dagen før + få noen til å kjøre meg og hundene dagene vi skal stille. Får se - og ja, jeg har spurt NKK-folk og de virker ikke heeeelt overbeviste dem heller.

Men det er flere områder her på Bjerke som ikke har vært i bruk som parkering tidligere, da. Men om det er tilstrekkelig? Tja...

Ringene, ja - spennende å se!

Susanne

"NKK gjør oppmerksom på at det vil ikke bli mulig å sette opp utstillingstelt utenfor de oppmerkede teltområdene. Vi ber alle om å respektere teltfrie soner rundt ringene. Det vil ikke bli mulig å sette opp teltene på fredag." Link. :blink:

---

Jeg må si at akkurat nå er jeg glad jeg ikke meldte på - dette høres jo overhodet ikke bra ut! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

"NKK gjør oppmerksom på at det vil ikke bli mulig å sette opp utstillingstelt utenfor de oppmerkede teltområdene. Vi ber alle om å respektere teltfrie soner rundt ringene. Det vil ikke bli mulig å sette opp teltene på fredag." Link. :blink:

Hurra - da slipper vi telt-terror!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med buss er det veldig nære og bra - Trondheimsveien ligger jo bare noen meter ifra.. T-bane er "et stykke" unna (sikkert 20 min. å gå) - Økern eller Risløkka.

Susanne

Buss er definitivt best ja, men om man kommer med t-bane er da Vollebekk nærmere Bjerke enn Økern og Risløkka...?

Jeg ser for meg at denne utstillingen blir kaos fra ende til annen, men man kan da ha et ørlite håp om at NKK vet hva de driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra - da slipper vi telt-terror!

HÅPER det er sant... Men neppe - det er vel bare en gavepakke til de som camper der - så de får stå ringside hvor de vil... Ingen fra arrangøren kommer til være på plass etter 20-21 tiden der, og aldri i livet om de kommer til å vente med ringnummerne til morgenen etter - ergo kommer det å være FULLT av telt kl 7 på lørdag morgen.

Hva med et totalt telfrobud på en utstilling - en utfordring for de fleste av oss...

Men, men - jeg har jo bare meldt på èn, så jeg klarer meg jo egentlig helt gret med en parasoll festet i buret jeg, da.. (Kan jo til og med gå inn i Hestesportens Hus, liksom... ;) )

Meeeen - vi møtes vel i 7-tiden der? :)

(Kjempekult hvis man skal stille kl.12....)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vel NKK arrangert en utstilling eller to før, så en får jo tro at det ikke blir det ikke blir det ******* som det tegner til å bli i denne tråden...? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.Angrer på hele påmeldingen nesten jeg,kaos,da mangler det bare noen timer med skikkelig regn så blir det herlig der inne...

Men,jeg må jo ikke reise heller...

Jo, det må du :)

Gross må iallefall! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

teltfrie soner rundt ringen, som noen meter fra ringen uten telt, men vi kan ha telt rundt ringen?? ;)

Jeg forstod det var noe slikt de gjorde under NKK Trd; at visse soner ("gater") var merket opp og markert med at telt var forbudt. Innen andre soner/"gater" er det lov å sette opp telt. Helt inntil ringen er ikke telt tillatt, men et par meter vekk fra ringen er greit. Hadde det vært totalforbud hadde nok det stått, så jeg vil tro de er flinke til å merke og følge med på at ingen setter opp i disse forbudte sonene. Men hva vet vel jeg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vel NKK arrangert en utstilling eller to før, så en får jo tro at det ikke blir det ikke blir det ******* som det tegner til å bli i denne tråden...? :)

NKK består bare av en gjeng enkeltpersoner som har mer eller mindre erfaring, da.

Noen av oss her inne på Sonen har vl også vært med på endel utstillinger, kanskje t.o.m. fler mange NKK'ere. Eler kanskje noen også har snakket med folk på NKK som er like urolig for akkurat dette.

Noen av oss så også bilene parkert langsetter og helt ut på motorveien i forbindelse med Dogs4all, eller sto en time i kø for å komme inn - selv om "NKK" nok ser det som et vellykket arrangement. Det plager jo ikke "NKK" om du må parkere på Aker sykehus og gå tre kilometer til Travbanen heller, liksom..

Men jeg er helt enig med deg 2ne - vi får jo tro at NKK selvsagt har en plan for hvordan de fordobler antall parkeringsplasser i forhold til i fjor!

At de også selvsagt planlegger inn dobbelt så mange ringer, og at regnet ikke lager våtmark på en tredjedel av plenen (som det da ikke kan være ringer på i det hele tatt). En teltgate eller to er nok endel av denne planen, og det løser kanskje endel av plassproblemet (NKK Tr.heim i år var det værste jeg har sett mht telting)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det må du ;)

Gross må iallefall! :)

Hvis du ser en Tjukkågo som rusler sørover på E6,så haiker han egentlig.... :P

Det har jo vært noen år med skikkelig møkkavær og hele utstillingsområdet et gjørmehøl.

Skrekk å gru,ja.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sukk", jeg var hundeløs tilskuer på danske retrieverklubbs spesialer i Vildbjerg i forb. med WDS. En bitteliten by, de hadde fotballbaner med fløyelsgress og nydelige parkområder så langt øyet rakk...God parkeringsplass var der også, ingen p-vakter og politi som løp etter de som parkerte langs veien. Norge er et u-land i så henseende, vi har rett ofg slett ingen steder som passer til slike kjempearrangementer. Jeg skal ikke til Bjerke, kan bare se for meg kaoset og bittesmå ringer. Hvor i alle dager har NKK tenkt å arrangere en Europavinner utstilling?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NKK består bare av en gjeng enkeltpersoner som har mer eller mindre erfaring, da.

Noen av oss her inne på Sonen har vl også vært med på endel utstillinger, kanskje t.o.m. fler mange NKK'ere. Eler kanskje noen også har snakket med folk på NKK som er like urolig for akkurat dette.

Noen av oss så også bilene parkert langsetter og helt ut på motorveien i forbindelse med Dogs4all, eller sto en time i kø for å komme inn - selv om "NKK" nok ser det som et vellykket arrangement. Det plager jo ikke "NKK" om du må parkere på Aker sykehus og gå tre kilometer til Travbanen heller, liksom..

Men jeg er helt enig med deg 2ne - vi får jo tro at NKK selvsagt har en plan for hvordan de fordobler antall parkeringsplasser i forhold til i fjor!

At de også selvsagt planlegger inn dobbelt så mange ringer, og at regnet ikke lager våtmark på en tredjedel av plenen (som det da ikke kan være ringer på i det hele tatt). En teltgate eller to er nok endel av denne planen, og det løser kanskje endel av plassproblemet (NKK Tr.heim i år var det værste jeg har sett mht telting)

Susanne

Sorry, en newbie som meg har selvsagt aldri vært på en utstilling før, og burde holde pusten i spenning når dere erfarne som har vært på flere mange NKK'ere diskuterer store hundeverdensproblemer som kanskje eller kanskje ikke kan oppstå om en måneds tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, en newbie som meg har selvsagt aldri vært på en utstilling før, og burde holde pusten i spenning når dere erfarne som har vært på flere mange NKK'ere diskuterer store hundeverdensproblemer som kanskje eller kanskje ikke kan oppstå om en måneds tid..

Ja - eller muligens omvendt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å være på plass i 7 tiden begge dager - for helt ærlig, det der med parkering på Bjerke kommer til å gå rett til h.... med store bokstaver. Det er bare ikke plass. Gleder meg til å se løsningen. Og jeg lurer på HVOR små de kan klare å få ringene. Ringene på Bjerke har jo aldri vært store liksom.

Hæ? Syntes da aldri de har vært så spesielt små der. Kan da alltids bli større selvfølgelig :)

"NKK gjør oppmerksom på at det vil ikke bli mulig å sette opp utstillingstelt utenfor de oppmerkede teltområdene. Vi ber alle om å respektere teltfrie soner rundt ringene. Det vil ikke bli mulig å sette opp teltene på fredag." Link.

Jeg må si at akkurat nå er jeg glad jeg ikke meldte på - dette høres jo overhodet ikke bra ut! ;)

HVIS de faktisk klarer å passe på syntes jeg dette er bra. For det er jo forj*velig om man må bo i Oslo & Omegn for å få teltplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...