Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bjerke


Guest Jonna

Recommended Posts

Hæ? Syntes da aldri de har vært så spesielt små der. Kan da alltids bli større selvfølgelig :)

HVIS de faktisk klarer å passe på syntes jeg dette er bra. For det er jo forj*velig om man må bo i Oslo & Omegn for å få teltplass.

Veldig enig - men det er ikke de lokale som er kjappest ute med teltene sine - det er de som camper (og de kommer langveis fra). De sitter klare fra onsdag/torsdag, og bare venter på å få klarsignal på hvor ringen befinner seg...

Du skulle ha sett på NKK Tr.heim - fasinerende mange telt overalt..

Det som dog er litt sært: okey om alle respekterer dette teltforbudet utenfor "sonene" som der oppmerket. Men når man vel kommer til selve utst.dagen er det INGEN som bryr seg om det noe mer - og da popper teltene opp litt overalt.

Forby teltingen på utstillingene - så vil vi raskt ha endel flere utst.områder som kan brukes. La arrangørene sette opp sånne retter med partytelt istedenfor - da vil alle kunne "klemme seg inn" hvis det er regn, men ved okey vær vil de fleste velge å sitte utenfor... Fungerer på langt større utstillinger i utlandet - men ikke her, tydeligvis..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 248
  • Created
  • Siste svar

Veldig enig - men det er ikke de lokale som er kjappest ute med teltene sine - det er de som camper (og de kommer langveis fra). De sitter klare fra onsdag/torsdag, og bare venter på å få klarsignal på hvor ringen befinner seg...

Du skulle ha sett på NKK Tr.heim - fasinerende mange telt overalt..

Det som dog er litt sært: okey om alle respekterer dette teltforbudet utenfor "sonene" som der oppmerket. Men når man vel kommer til selve utst.dagen er det INGEN som bryr seg om det noe mer - og da popper teltene opp litt overalt.

Forby teltingen på utstillingene - så vil vi raskt ha endel flere utst.områder som kan brukes. La arrangørene sette opp sånne retter med partytelt istedenfor - da vil alle kunne "klemme seg inn" hvis det er regn, men ved okey vær vil de fleste velge å sitte utenfor... Fungerer på langt større utstillinger i utlandet - men ikke her, tydeligvis..

Susanne

Men samtidig vanskelig å regulerer skygge/lufting. Hadde folk vært flinkere til å dele (har til stadighet flere inni teltet vi - har jo som regel bare 1 eller 2 hunder med oss. Samme som når jeg ser de som har 2(?) telt? Ett til seg selv og ett til bikkjene. Med mindre det er mye plass til overs syntes jeg det er i overkant egoistisk. Er det plass er det selvfølgelig enn helt annen sak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært på Bjerke før, og jeg ser at det kommer til å bli kaotisk med parkeringsplassene... Er det slik at man må gå laaaange avstander her hvis man har en vanlig bil?

Jeg spør fordi ryggen min står for tur til operasjon igjen og å gå langt er en umulighet for meg. Og da er det kanskje like greit å holde seg hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært på Bjerke før, og jeg ser at det kommer til å bli kaotisk med parkeringsplassene... Er det slik at man må gå laaaange avstander her hvis man har en vanlig bil?

Jeg spør fordi ryggen min står for tur til operasjon igjen og å gå langt er en umulighet for meg. Og da er det kanskje like greit å holde seg hjemme?

Nå aner jo ingen hvordan det blir den helgen.... Men til vanlig er det ikke langt å gå,bare et travbane område liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært på Bjerke før, og jeg ser at det kommer til å bli kaotisk med parkeringsplassene... Er det slik at man må gå laaaange avstander her hvis man har en vanlig bil?

Jeg spør fordi ryggen min står for tur til operasjon igjen og å gå langt er en umulighet for meg. Og da er det kanskje like greit å holde seg hjemme?

Neida - sååå langt er det sikkert ikke å gå. Det finnes masse muligheter rundt om i området her, men jeg tror det er lurt å være ute i litt god tid i tilfelle køer.

Susanne

(Det går sikkert bedre enn den "svartmalingen" vi har bedrevet med her, da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Veldig enig - men det er ikke de lokale som er kjappest ute med teltene sine - det er de som camper (og de kommer langveis fra). De sitter klare fra onsdag/torsdag, og bare venter på å få klarsignal på hvor ringen befinner seg...

Du skulle ha sett på NKK Tr.heim - fasinerende mange telt overalt..

Det som dog er litt sært: okey om alle respekterer dette teltforbudet utenfor "sonene" som der oppmerket. Men når man vel kommer til selve utst.dagen er det INGEN som bryr seg om det noe mer - og da popper teltene opp litt overalt.

Forby teltingen på utstillingene - så vil vi raskt ha endel flere utst.områder som kan brukes. La arrangørene sette opp sånne retter med partytelt istedenfor - da vil alle kunne "klemme seg inn" hvis det er regn, men ved okey vær vil de fleste velge å sitte utenfor... Fungerer på langt større utstillinger i utlandet - men ikke her, tydeligvis..

Susanne

I Trondheim i fjor fikk folk beskjed om å fjerne teltene sine fra de områdene som skulle være teltfrie - og de var påpasselig. Det var mange som ikke fikk opp teltene sine. Jeg håper det blir sånn på Bjerke i år også - for ellers blir det jo ikke plass til noen ting der.

Jeg har jo telt, men jeg tar ikke teltet med til Oslo i år. Jeg tar med ett bur og så får bikkjene bytte på å ligge i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Trondheim i fjor fikk folk beskjed om å fjerne teltene sine fra de områdene som skulle være teltfrie - og de var påpasselig. Det var mange som ikke fikk opp teltene sine. Jeg håper det blir sånn på Bjerke i år også - for ellers blir det jo ikke plass til noen ting der.

Jeg har jo telt, men jeg tar ikke teltet med til Oslo i år. Jeg tar med ett bur og så får bikkjene bytte på å ligge i det.

Kjempefin tanke - og de greide det ganske bra i Tr.heim. Men vi var der før halv 8, og fikk sette opp telt i 3. rekke utenfor ringen.. og SÅ mange har ikke kommet tidligere enn oss, altså. Så de var helt sikkert satt opp kvelden før.

Men skitt samme - jeg tar med meg bur og parasoll, jeg. Skal jo bare stille èn - så hva klager JEG for, liksom..?? :)

Kan også sørge for å bli kjørt til utstillingen (og hentet når jeg vil), kan sette igjen alt av utst.utstyr på mitt eget kontor i Hestesportens hus også..

Kanskje det ville være mest fasinerende å sitte på verandaen her i 3 etg og se utstillingen herfra?

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik det høres ut med parkering og telt tror jeg nesten jeg skal være på plass med søstersen og hennes samboer natt til lørdag :P

Skal ha med 4 hunder + at noen skal dele telt med oss med sin GD :) Så da vil vi ha teltplass ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh. har lyst til å nedover ja! Bare ikke Shira tenker å få løpetid akkurat da.. Hvordan får jeg overtalt samboer til å stille en hund, evt finne noen annen som kan stille en hund...? Skulle liksom stillt 4-5 hunder over 2 raser når man først tar turen. Også må man sjekke om noen av dommerene er noe å stille for... Vil vil vil!

Er det så trangt at man ikke får vist bevegelser sikkelig?

Du skal så vel komme! detta har vi snakka om;) og jeg har som sagt en handler til deg som har gått ett par kurs og som ikke skal stille selv;) mulig jeg ikke skal stille heller. så da stiller jeg gjerne dine;) kom kom kom! -Ailin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal så vel komme! detta har vi snakka om;) og jeg har som sagt en handler til deg som har gått ett par kurs og som ikke skal stille selv;) mulig jeg ikke skal stille heller. så da stiller jeg gjerne dine;) kom kom kom! -Ailin

Nei jøss, der var du også ja! Du skal så visst ikke stille mine, du skal stille DIN :wub::lol:

Kommer neddover, men med bare en hund! De hvite har ikke sjangs hos den ene dommeren, og jeg tviler veldig på den andre også, så da kaster jeg ikke bort penger og energi på det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jøss, der var du også ja! Du skal så visst ikke stille mine, du skal stille DIN :wub::lol:

Kommer neddover, men med bare en hund! De hvite har ikke sjangs hos den ene dommeren, og jeg tviler veldig på den andre også, så da kaster jeg ikke bort penger og energi på det. :D

Du har stilt for de begge før eller? Torbjørn granheim skal dømme shibaene. Hørt noe om ham? Er han en nazi på tannvisning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har stilt for de begge før eller? Torbjørn granheim skal dømme shibaene. Hørt noe om ham? Er han en nazi på tannvisning?

Jeg stilte vorstehhunden for Torbjørn. Fikk rød sløyfe og 1. KONK, men ikke BIR eller CK siden hun manglet 2 P1 under. Vet ikke om han er like streng på andre raser :wub:

Edit: Tannvisning, da mener du kanskje hvordan om han er brå osv.? :lol: Han så leeenge etter de manglene tennene, og vrengte overleppa oppover for å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har stilt for de begge før eller? Torbjørn granheim skal dømme shibaene. Hørt noe om ham? Er han en nazi på tannvisning?

Nei har ikke stillt for noen av de før, men har mine kilder :wub:

Kjenner ikke til TG nei, kanskje noen andre her som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt jeg vet om TG er at han anbefalte hun jeg leier hos om å ta med seg en kjepp/pinne på tur og slå ned halen til tispa si hver gang hun bar den høyt, for det var så synd med den høye haleføringen hennes.. :wub:

Har stilt et par hunder for han selv og synes han er helt ok å stille for, kan ikke huske han var spesielt nazi på tannvisning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte vorstehhunden for Torbjørn. Fikk rød sløyfe og 1. KONK, men ikke BIR eller CK siden hun manglet 2 P1 under. Vet ikke om han er like streng på andre raser :wub:

Edit: Tannvisning, da mener du kanskje hvordan om han er brå osv.? :lol: Han så leeenge etter de manglene tennene, og vrengte overleppa oppover for å se.

syntes detta hørtes passe nazi ut jeg:S jaja. trene trene trene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik det høres ut med parkering og telt tror jeg nesten jeg skal være på plass med søstersen og hennes samboer natt til lørdag :wub:

Skal ha med 4 hunder + at noen skal dele telt med oss med sin GD :lol: Så da vil vi ha teltplass ja :lol:

Godt du har planene klare, søsters! :D Vi må jo ha plass til Hege & Co...:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stilt Amigo for Torbjørn Granheim og han er kjempekoselig. Har ikke opplevd ham som merkelig på noe vis; flink med bikkja og flink med nervøs handler :banana:

godt å høre. men hvor nøye sjekka han tennene på hunden din.? vi driver å trener på å få Mio trygg på at alle kan sjeke tennene hans uten at han protesterer, og noen er mer brutale på å vrenge lepper og alt det der enn andre :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Marvin meldt på begge dagene. Svei litt i lommeboken når man venter så lenge med å melde på :banana:

Ser ut som det er Claudio De Giuliani vi skal stille for, noen som har kjennskap til han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Marvin meldt på begge dagene. Svei litt i lommeboken når man venter så lenge med å melde på :rolleyes2:

Ser ut som det er Claudio De Giuliani vi skal stille for, noen som har kjennskap til han?

Ja, han er veldig hyggelig synes jeg :aww: Stilt både valp og voksen for ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Marvin meldt på begge dagene. Svei litt i lommeboken når man venter så lenge med å melde på :rolleyes2:

Ser ut som det er Claudio De Giuliani vi skal stille for, noen som har kjennskap til han?

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke nett da påmeldingsfristen gikk ut, og den utsatte går vel ut imorgen.

Tenker å bare melde på en dag isåfall.

Men er denne utstillingen så spesiell at det ikke er vits å melde på om man ikke har en veldig god hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...