Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bjerke


Guest Jonna

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Troligvis det beste tipset!?

Ellers er det mulig å plassere biler myyye bedre her på Bjerke enn det de har gjort tidligere, da. Utenfor banen der camperne pleier å stå, den store asfaltplassen mot store veien, på baksiden (stallsiden), etc, etc.

Kun litt planlegging som gjør at det umulig kan bli fullt mulig...

Susanne

Ja, de er jo kjent for å være skikkelig gode på det :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 248
  • Created
  • Siste svar

Åh. har lyst til å nedover ja! Bare ikke Shira tenker å få løpetid akkurat da.. Hvordan får jeg overtalt samboer til å stille en hund, evt finne noen annen som kan stille en hund...? Skulle liksom stillt 4-5 hunder over 2 raser når man først tar turen. Også må man sjekke om noen av dommerene er noe å stille for... Vil vil vil!

Er det så trangt at man ikke får vist bevegelser sikkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal stille begge to begge dager.

Akkurat denne utstillinga blir nok jentetur for meg og min datter.

Så da får hun æren av å stille Hampus, men jeg selv stiller Linus.

Jakter fortsatt på stort CERT for LInus, kan jo ikke la sjansen med 2 dagers NKK-utstilling gå fra seg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kylah? Kanskje vi også skal melde oss på å prøve oss på en revansje for i fjor...

Jepp, forstod det som hun skulle meldes på begge dager. Må jo prøve på å håve inn en tittel til :) Dessuten ble hun cruftskvalifisert i fjor - men vi kunne ikke ta henne med pga at vi ikke rakk karantenetiden :)

Planer om å melde på bøllefrøet mitt

JA! Litt mer enn de 3 vi var i fjor hadde v'ært fint! :whistle: Men meld helst på hannhunder da, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så mange soniser som skal! Nesten sånn at jeg fikk lyst til å melde på Foffisen, i utgangspunktet har jeg vel flyttet sørover rett før. Tror jeg.

OT, men hvor er "sørover"? :whistle:

Jeg er også veldig spent på hvordan de skal løse dette med flere ringer og parkering... Jeg ser for meg at det kommer til å bli trangt og knotete. De kan sikkert bruke noe av selve banen til ringer, eventuelt flytte standsområdet til banen, men likevel - det har vært trangt og kronglete der før, jeg ser ikke for meg at det blir noen bedring nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg er i form til det så kommer jeg og kikker en tur, uten Loke ... Det med parkeringsplasser stresser meg litt da. Jeg må nesten ha med noe å sitte på og å ta t-banen med fluktstol og stor ekkel ballong på magen frister ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT, men hvor er "sørover"? :whistle:

Jeg er også veldig spent på hvordan de skal løse dette med flere ringer og parkering... Jeg ser for meg at det kommer til å bli trangt og knotete. De kan sikkert bruke noe av selve banen til ringer, eventuelt flytte standsområdet til banen, men likevel - det har vært trangt og kronglete der før, jeg ser ikke for meg at det blir noen bedring nå.

bruker de ikke parkeringen ved hesteringen (ved stallende?? der er det jo en del plass :)

Skal komme tidlig jeg i hvertall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og trollbolla kommer for å heie! Hun skal ikke stilles, men jeg er en racer i ringen ( i all ydmykhet; i alle fall etter å ha møtt hunden og jobbet med den :whistle: ), så hvis noen skulle trenge en handler (fotrinnsvis gruppe 5 siden det er dem jeg kjenner best), så skrik ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg meldt på Dina og Nora på lørdag, og bare Nora på søndag.. Egentlig hadde jeg tenkt å melde de på hver sin dag, men så tenkte jeg shit au, det hadde vært morsomt med TO cert den helgen *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig tenkt å reise dit, men så oppdaget jeg at den helgen er vi fortsatt i Danmark. Meen, like greit det tror jeg, sikkert mye koseligere der, enn i full trengsel på Bjerke :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoshi er meldt på begge dagene. Lørdagen i juniorklassen i håp om å få CRUFTskvalifisering. Det hadde vært morsomt med Englandstur til neste år! Når han blir voksen blir det så himla vanskelig å kvalifisere seg, men som junior burde vi ha gode muligheter siden han som regel vinner junior klassen. På søndagen blir det unghundklasse og vi håper selvfølgelig på norsk vinner, cacib osv, men det er nok lite trolig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det er jo akkurat den helgen vi skal kjøre Europamesterskap jo. Jeg hadde faktisk tenkt å melde på her i år, men da slapp jeg jo det. Dere andre får ha lykke til og håper dere får akkurat passe vær.. *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...