Gå til innhold
Hundesonen.no

Pek og klikk spill. Exit room


Kaja

Recommended Posts

AHHH lykken, jeg er ute!! Men altså, seriøst, hvordan dere fant ut av den der sjakkgreia UTEN å søke opp hjelp skjønner jeg ikke... Det skal liksom litt til :whistle: Jeg orket ikke tenke så langt så jeg juksa etter et par feila forsøk på å knekke akkurat den siste kneika der. Kudos til de som har klart det UTEN juks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 172
  • Created
  • Siste svar

Hvordan får jeg opp den musikkboksen? Irriterer meg grønn over at jeg ikke klarer det (og lyden ikke minst). Har fått med meg at lyden skal være lik hele veien, men det hjalp ikke stort :whistle:

Det skal være lyse toner, ikke mørke...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du riktig nr på xx? Vrir du riktige veier? Du trenger ikke være innom 0 for hvert siffer, som man må i "virkeligheten".

xx = 6 står det på lappen min. Det betyr vel at xx er det, ikke bare x? Men jeg må begynne på 0 iallefall? Hrmf, prøve en gang til da.... *sukke*

Edit: neeei, funker ikke altså! Må jeg trykke på noe etterpå eller skal den bare gå opp av seg selv når det er rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

xx = 6 står det på lappen min. Det betyr vel at xx er det, ikke bare x? Men jeg må begynne på 0 iallefall? Hrmf, prøve en gang til da.... *sukke*

Edit: neeei, funker ikke altså! Må jeg trykke på noe etterpå eller skal den bare gå opp av seg selv når det er rett?

Nei, du trenger ikke å klikke på noe, den åpnes av seg selv. Sikker på at du har gjort det rett? Først f.eks. snurre dingsen mot høyre til du kommer til 40, stoppe, og så mot venstre til du kommer til 10? Osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du trenger ikke å klikke på noe, den åpnes av seg selv. Sikker på at du har gjort det rett? Først f.eks. snurre dingsen mot høyre til du kommer til 40, stoppe, og så mot venstre til du kommer til 10? Osv osv.

Jeg har prøvd et utall måter... *sukke* Min kode er 42R34LXXR55L og på lappen står det XX=6. Men det er jo også mange måter å tolke dette på da.... Skal jeg 42 mot høyre, 34 til venstre osv eller skal jeg 42 mot høyre, til venstre til jeg kommer til 34 osv, skal jeg om null osv.... Mener jeg har prøvd alt mulig, men har jo sikkert ikke det siden det har blitt feil... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd et utall måter... *sukke* Min kode er 42R34LXXR55L og på lappen står det XX=6. Men det er jo også mange måter å tolke dette på da.... Skal jeg 42 mot høyre, 34 til venstre osv eller skal jeg 42 mot høyre, til venstre til jeg kommer til 34 osv, skal jeg om null osv.... Mener jeg har prøvd alt mulig, men har jo sikkert ikke det siden det har blitt feil... :whistle:

Der ville jeg snudd mot høyre til nr 42, mot venstre til nr 34(dvs ikke 34 hakk til venstre for 42), mot høyre til nr 6 og mot venstre til nr 55.

Tror det var slik jeg gjorde det. Begynte på 0, men stoppet ikke på 0 på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bytter ut XX med 6.

Koden din blir altså

42R34L6R55L

Slik gjør du:

snur den til høyre til den er på 42

snur den til venstre til den er på 34

snur den til høyre til du er på 6

snur den til venstre til du er på 55

så åpnes den :lol:

NOEN SOM VET HVORDAN MAN ORDNER FARGEKODNE?:D GAAD.. jeg vet det har noe med bokstavene i kofferten å gjøre, og jeg vet at man skal bruke den blå lysgreia. Men skjønner ikke HVORDAN fargene skal være :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bytter ut XX med 6.

Koden din blir altså

42R34L6R55L

Slik gjør du:

snur den til høyre til den er på 42

snur den til venstre til den er på 34

snur den til høyre til du er på 6

snur den til venstre til du er på 55

så åpnes den :)

NOEN SOM VET HVORDAN MAN ORDNER FARGEKODNE?:whistle: GAAD.. jeg vet det har noe med bokstavene i kofferten å gjøre, og jeg vet at man skal bruke den blå lysgreia. Men skjønner ikke HVORDAN fargene skal være :D

Og nå har jeg gjort akkurat det for sikkert 6. gang uten at det fungerer... *sutre*

Den med fargene har jeg skjønt da, med litt doremi-hjelp! ;-) Bokstavene og fargene er ikke a b c som i at første er a osv, men som i skalaen. Mao cdefgah(b på engelsk). Og så bruker du fargene fra kofferten på de forskjellige... Om a var grønn så setter du nr 6 som grønn feks... :D

Edit: Jeg prøvde å gå feil vei (igjen, prøvd det også et par ganger før) og da funka det! Yeeei! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dooooreeeeemiiiiiii.... :whistle:

Carma, har du ikke funnet bolte-dingsen for å ta stol-boltene? Dessverre husker jeg ikke hvor den var...

Jeg får ikke skalaen min riktig tror jeg...

EB

DC

Det står det i kofferten min.. hvor E = turkis B = Gul D = mørkeblå og C = grønn...

Og den ekstra kofferten o kofferten får jeg heller ikke opp.. hvordan gjør jeg det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke skalaen min riktig tror jeg...

EB

DC

Det står det i kofferten min.. hvor E = turkis B = Gul D = mørkeblå og C = grønn...

Og den ekstra kofferten o kofferten får jeg heller ikke opp.. hvordan gjør jeg det??

Da skal nr 1 være grønn, nr 2 være mørkeblå, nr 3 være turkis og nr 7 være gul. :whistle: Funka da jeg gjorde det iallefall! :lol:

Den tingen i kofferten ser ut til å være et pengeskrin eller noe, trenger vel 3 nøkler for å få opp den.

Jeg leter etter magnet jeg nå da... *sukke* Fått opp radioen og funnet kryptiske meldinger inni... Og så mangler jeg batterier til det svarte lyset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke skalaen min riktig tror jeg...

EB

DC

Det står det i kofferten min.. hvor E = turkis B = Gul D = mørkeblå og C = grønn...

Og den ekstra kofferten o kofferten får jeg heller ikke opp.. hvordan gjør jeg det??

Da tror jeg at det skal være: grønn, mørkeblå, turkis, grå, grå, grå, gul.

Kanskje... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får man opp veggen ved siden av fargesafe nøkkel greia?

Trykke på knappen. Holde den inne. Du har fått lapp om det, holde den i 10 sek.

Men jeg trenger tips til å komme videre jeg.... magnet? batterier?? Hjæælp.... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koden min er: 10R40LXXR56L og XX = 3 ifølge lappen.

Slik jeg ser det da så skal jeg

10 til høyre (stå på 10)

40 til venstre (Stå på 40)

XX = 3 til høyre

56 til venstre

Sant?

Ja, høyre er din høyre på låsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...