Gå til innhold
Hundesonen.no

Mikke & Gneis


Guest janson
 Share

Recommended Posts

  • Svar 275
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Den diskusjonen kan dere vel ta i en annen tråd. Jaggu har frøkna blitt høy! Og mikke må man bare digge.

Hahah Akkurat på det stevne har jeg også dårlige erfaringer! Jeg TRYNA under foten i mine egne skolisser hahaha Dritt stevne!

Gratulerer med dagen, Mikke!

  • 2 weeks later...

Mikke :heart: Han er så kul! Håper jeg møter han i virkeligheten en dag! Og søte Gneis da :)

Takk! Han er en skikkelig fin tulling! :ahappy:

:lol: :lol:

Ja, det er det jeg også gjør! :lol:

Det der er bare et fantastisk radarpar altså! *total meltdown*

8098026420_abea351e57_o.jpg

Trenger jeg å si mer? :lol: :lol: (Og takk, jeg har vært veldig heldig med disse gærningene mine. :wub: )

8097946413_18a093978b_o.jpg

8097946313_7755eb02b0_o.jpg

Mikke ser så sabla fornøyd ut: «Se muttern! Jeg har klippa håret til lillesøster!», mens Gneisen tydeligvis ikke er like begeistret..

8098018451_6e9f1d4ae4_o.jpg

Søskenkjærlighet!

8105962770_9f80c02276_o.jpg

Grimmern er Gneisens store helt! :heart:

Ellers har Gneisen blitt hele 5 måneder og gjør sitt beste med å beskytte oss mot den store onde verden. Og spretter opp og bjeffer hver gang Mikke promper i søvne. :lol: Ellers er hun «skalla» bortimot 80% av tida, og har nå knertet sin første sak/sele.

Mikke og jeg skal i ilden om noen uker (off. LP1) og nervene (=mine) har begynt så smått å dukke opp. Han tar det hele med ro og fokuserer mest på å raide flest mulig lommer på folk vi møter/stjele Gneis sine tyggeben.

8125726869_d85e92c577_o.jpg

8125726765_23f8de9a05_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Herlige begge to :wub:

Taaaakk! :ahappy:

Sjekk de to der a. Herlig! :lol: :lol:

De er ganske artige, ja! :lol:

Å jeg elsker disse bildene.. idag er jeg litt sur men de bildene og man bare må smile uansett så muggen man er! Takk Janson!

Du er fin du, Tonje. Og herlig at vi kan hjelpe litt på humøret! :ahappy:

I likhet med AnetteH og Grim så var også jeg og Mikke i LP-ilden på Alna den 17. nov. Det ble en hyggelig opplevelse i ringen, med litt alternative avslutninger og selvbelønning med kjegle. For noen ble litt «høyere enn himmelen» underveis. :lol: Utrolig nok så holdt det også akkurat til opprykk!

Min bror sa det egentlig ganske så bra:

Klassisk Mikke å ikke anstrenge seg mer enn han må. Grattis!

6692334573_1837ed5a6a_o.jpg

5946595341_ac970a7cb5_o.jpg

(sjekk bloggen for poeng og kommentarer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Guest janson

På årets nest siste dag så tok jeg og Meisebolla turen til Letohallen og Romjulsutstillinga. Mine utstillingskunnskaper er noe rustne og Gneisen har ikke blitt ringtrent, men vi kom oss nå ut i ringen! :ahappy:

Mest overrasket er jeg over hvor fort det gikk. Inn i ringen, løpe rundt, prøve å få frøkna til å stå, og så løpe rundt etter hannhunden. Og så stod jeg der plutselig med en svær sløyfe i hånda og skjønte ikke helt hva vi hadde fått. :lol: Gneis ble da BIR-valp på sitt første valpeshow, og det ga jo så absolutt mersmak!

Kritikken:

«Correct type, correct ears, eyes. Correct bite. Parallell movement. Very correct in body. Very promising.»

010113.jpg

301212.jpg

(bilder tatt av Jeanette/Kennel Deepeyes)

Og her endte den fine sløyfa! :lol:

8326815411_19c017a51c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Oooh Grattis med fina BIR Gneis :sorcerer: så fin hon är!

nydelig :-) gratulerer!

Gratulerer igjen! :D

Du er forøvrig ikke den eneste som endte med å henge sløyfa i treet etter helgen :lol: Synes den gjorde seg bra jeg! :)

Fineste Gneisen! :D

Tusen takk, alle! :D Og selvfølgelig skal sløyfa henge i juletreet! Nå som treet er borte så sliter jeg med å finne et nytt egnet sted…

------------------

Siden sist har Gneis blitt 8 måneder, BIM-valp og nordmann. Periodevis i sin egen verden, men ellers utrolig søt og god. Mikke prøver å lære seg ruta og annet for klasse 2, og henger med til Trondheim når jeg går instruktørkurset til Canis i år.

Ellers står heftig dynking på planen om dagen. Stor stas sier bikkjene!

8458382218_ed236b116d_o.jpg

8458382176_94454b925e_o.jpg

8457280123_82acb1fd84_o.jpg

Mikke ser jo så innmari fornøyd ut! :lol:

8458382074_0af7c837d6_o.jpg

8458382018_cea245230a_o.jpg

8458381978_4a5bf7f19d_o.jpg

8458381922_0abf7bf666_o.jpg

Busted! Der lurer jeg veldig på hva frøkna hadde planlagt videre. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Guest janson
Hahaha :D :D :wub: Så utrolig søte (vet ikke om søt passer bildet, men likevell) :P

Kult bilde!! :lol:

Takk! :D Egentlig veldig beskrivende bilde av de to. Gneis lever veldig i nuet, blir lett revet med og får ikke alltid helt med seg hva som skjer rundt henne, mens Mikke… ja, han er litt underlig. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest janson
Jeg bare elsker det radarparet der altså!

Takk! Det blir aldri kjedelig! :lol:

-------------------------

I dag blir verdens beste Mikke Mus 3 år!

8598624450_8cb9aaecce_o.jpg

At han blir 3 år føles litt sånn passe absurd. At Gneis blir 1 år om 2 måneder er da helt naturlig.. :P Dagen har blitt feiret med en god løpetur på golfbanen (og rulling i møkk til min store glede), og så blir det nok en liten treningsøkt og noe ekstra godt til maten i kveld. :ahappy:

Og for å feire Mikkedagen kjører vi på med en liten bildeserie med Mikke som smaker på snø og ender opp med en raptus. :lol: Han er litt rar, han.

8507712825_7aebf02b6a_o.jpg

8508819190_9bfee5b6a2_o.jpg

8507712733_0540f25ea3_o.jpg

8507712689_18a7d54333_o.jpg

8507712643_7c5aa93966_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Tja, finnes det egentlig et rett tidspunkt? Jeg har fått valp både som student, i full jobb, og nå i 80% jobb kombinert med deltidsstudie. Det har gått fin-fint hver gang. Har vært heldig og fått lov til å ha med meg valp på jobb frem til den kunne være alene hjemme. Synes det høres ut som et fint tidspunkt for dere. De som sier at det ikke er rett tidspunkt fordi du er student. Hva begrunner de det med?
    • Da kryper jeg inn her 🤣 ikke bare en men 2,5 🤣 Planen var og beholde forhund. Det har jeg gjort🤣  Men jeg har å beholdt deleie hund. Men jagu så ble det igjen en hannhund hjemme å 🤣 jeg skulle aldri ha hannhund igjen. Men Hektor ble unntaket 🤣 Hils på Hektor - 13 uker ❤️
    • Det kan jo hende det finnes oppdrettere på sheltie som har linjer med mindre lyd? 😊 Eller som er bevist på det og tar hensyn til det. Tenker også at mentalitet kanskje har litt og si. En trygg hund har kanskje høyere terskel for å bjeffe enn en litt usikker hund ( Kommer jo seff an på settingen da, men) 
    • Men det er mange hunder av rase med mye lyd i som bjeffer utrolig mye " for de er sånn" . Og ganske mange av de hundene er veldig stressa. Og er på " jobb" hele tiden. Jeg trodde ikke han her skulle bli så stille, hadde ikke mål om null bjeffing.  Bare at han skulle lære at tomte grensa, er den du kan passe på. Gården har egen vakthund, så den trenger ikke vi å passe på o.s.v. Så fikk jeg litt ekstra i gjenn, han kommer løpende til oss når han vil "si ifra" om ting ute..
    • Det går an å jobbe med. Det er noe det sies for alle raser med mye lyd. Men man kan ikke trene bort noe som hunden er genetisk disponert for og avlet for over generasjoner. En kombinasjon av heldig med individ og målrettet trening fra start kan nok kontrollere og begrense bjeffingen, men jeg ville aldri kjøpt en bjefferase med det som forutsetning. Generelt sett bør man ikke anskaffe raser med egenskaper man ikke kan/vil leve med og satse på å "trene de bort" eller "jobbe med", selv om det i noen tilfeller er mulig.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...