Gå til innhold
Hundesonen.no

Mikke & Gneis


Guest janson
 Share

Recommended Posts

Guest janson

Etter nesten 2 hundeløse år har det endelig kommet en ny firbent i hus!

01.jpg

Mikke som han tilslutt ble hetende (for stakkaren gikk uten navn flere dager og ble bare kalt «du!») er en av valpene til Killja som det har vært tråd om her inne. Hennes fulle navn er Sandskogens Akillja og faren er Korad SLCH SUCH Midimys Myrre. Valpene ble født 30. mars. Navnet er inspirert av en gammel australsk helt, nemlig Mick (Crocodile) Dundee. Og kanskje også litt av en kjent mus med en lignende størrelse på ørene sine.

02.jpg

Sjarmøren har nå bodd her siden onsdag og har så langt vært en morsom sak å ha i hus. Han er full av fart (og innimellom f... også), glad i å jobbe med tre, han får yodaører når han er trøtt og han glaner en hel masse på alt og alle.

03.jpg

Planene er å hovedsakelig LP og spor/bruks, og så får vi se hva annet som frister på veien. Moro tror jeg det uansett blir! smile.gif

04.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 275
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Den diskusjonen kan dere vel ta i en annen tråd. Jaggu har frøkna blitt høy! Og mikke må man bare digge.

Hahah Akkurat på det stevne har jeg også dårlige erfaringer! Jeg TRYNA under foten i mine egne skolisser hahaha Dritt stevne!

Gratulerer med dagen, Mikke!

Æsj, så det sort/hvitt bilde av han i akkurat-nå tråden og har slitt med konstant valpesyke siden! De andre bildene her gjorde jo bare ting værre :wub: Nyyydelig liten gutt altså :wub: Og farligfarlig uttrykk for oss som konstant jobber for å holde valpesjuken asjour :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest janson

Tusen takk alle sammen! :aww: Jeg har vært utrolig heldig som har fått en sånn fin krabat.

Anette: Synes Emil passer veldig fint til han og hadde veldig lyst til å bruke det til tross for at jeg ikke hadde funnet på det selv. Men så fant jeg en annen kelpie-Emil og med tanke på at kelpien ikke er så tallrik i Norge så syntes jeg han fortjente et «eget» navn!

Only Blondie: Han var min favoritt også, så jeg kan virkelig ikke klage!:wub:

010610.jpg

En uke har gått og og lille Mikke har blitt 9 uker. Så langt har han besøkt en hel masse steder pga bachelorppgaven min (trykkeri, jobben til mor, skolen, Oslo etc) og har taklet det hele veldig bra, han har tatt ansvaret for å finne hver eneste hybelkanin jeg har oversett her i leiligheten min på Gjøvik (takk for den..) under bachelorjobbinga, han har funnet ut at beste soveplassen ofte er oppå sekken min og ommøblering av skohylla har også blitt veldig populært.

Skal innrømme at jeg er veldig, veldig fornøyd med han så langt!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette: Synes Emil passer veldig fint til han og hadde veldig lyst til å bruke det til tross for at jeg ikke hadde funnet på det selv. Men så fant jeg en annen kelpie-Emil og med tanke på at kelpien ikke er så tallrik i Norge så syntes jeg han fortjente et «eget» navn!

Det er uvant når valper man har fulgt litt plutselig endrer navn, men det er ikke nødvendigvis negativt. Det er moro med navn som er mer kreative og originale, og som skiller seg litt ut. Kjedelig å stå på for eksempel Hundejordet i Frognerparken og rope samme navnet som en tre-fire andre.... :ahappy: Emil er et veldig fint navn, men det er godt brukt (dessverre). Mikke er stilig, spesielt med tanke på hvorfor du har valgt det. Apropos det, så hadde jo Micke vært stilig og, men den tanken har vel streifet deg allerede.

Moro å høre at ting går bra, og jeg både håper og regner med at jeg ser mer til dere framover :whistle:

*og vips der hadde navn nr2 blitt borte* :rolleyes2:

:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Guest janson

Åå, jeg ønsker meg en sånn, en Mikke-kopi :lol: Liker bildene dine veldig godt forresten! De er så stemningsfulle og koselige :wub:Skal ikke Mikke få seg en blogg eller noe hvor man kan lese og se bilder av han? :D

Takk! Det er spesielt morsomt å høre fra deg! :D Jeg har alltid beundret dine bilder. Og blogg kommer! Den skulle jo egentlig vært på plass allerede da jeg fikk han, men så ble det noe hektisk med bachelor og så døde macen og samtidig har man hatt en del andre designprosjekter som har krevd sitt! Ting tar tid, men nå ser det ut som om jeg endelig kommer i mål om ikke altfor lenge! :)

Nydelig liten tass, lykke til videre med han :D*og vips der hadde navn nr2 blitt borte* :D

Tusen takk og sorry! :D Men jeg regner med at du finner noe bra likevel, ser du har fått mange gode forslag allerede! :D

Det er uvant når valper man har fulgt litt plutselig endrer navn, men det er ikke nødvendigvis negativt. Det er moro med navn som er mer kreative og originale, og som skiller seg litt ut. Kjedelig å stå på for eksempel Hundejordet i Frognerparken og rope samme navnet som en tre-fire andre.... :) Emil er et veldig fint navn, men det er godt brukt (dessverre). Mikke er stilig, spesielt med tanke på hvorfor du har valgt det. Apropos det, så hadde jo Micke vært stilig og, men den tanken har vel streifet deg allerede. Moro å høre at ting går bra, og jeg både håper og regner med at jeg ser mer til dere framover :D:D

Hverken negativt tatt eller ment! :lol: Mikke er jo ikke akkurat uvanlig det heller, men syntes synd på tullingen som gikk navnløs så da fikk det bli det. Vurderte faktisk lenge Micke, men da jeg googlet Mikke/Micke så fikk jeg færrest hundebilder på Mikke og da fikk det bli det!

Vi ses kanskje på Bjerke? Regner med at du stiller der som vanlig? Lurte på om vi skulle ta en liten tur og kose oss siden FBK ikke har huket tak i meg i år. :D

Ellers flyr tiden av gårde (og det gjør jaggu Mikke også!). Tullingen har rukket å bli 4 måneder og vokse en hel del. Det går ikke en dag uten at han skremmer vettet av meg, enten ved å brekke hjørnetenner eller pga manglende bremser. Senest i dag fløy han over sofaen vår. Regner med at han bare skulle hoppe opp for å gi far en runde kelpiekos, men farten var tydeligvis for høy for plutselig var han borte. Heldigvis gikk alt bra og han løp av gårde med en leke bare sekunder etterpå.

Innimellom lurer jeg på om han er dum som et brød, men så overrasker han meg med å lære seg ting før jeg har rukket å snu meg. Så noe finnes det tydeligvis i den lille skallen hans. Ellers vekker han meg på nattestid ved å legge seg oppå hodet mitt, og han vekker meg på morgenen ved å bite meg i tærne. Men jaggu har han sjarmert meg og jeg har vanskelig for å tro på at han bare har vært her i 2 måneder. Føles som en liten evighet!

Også må man vel avslutte med litt bilder også. Litt blandet fra den siste tiden:

a.jpg

Jeg hadde bachelorutstilling i begynnelsen av juni og selvfølgelig var Mikke med!

b.jpgd.jpg

Mikke har en tendens til å sovne litt hvor som helst.

c.jpg

I juli tok vi en tur i Sørmarka, inn til Sterkerudhytta hvor jeg har tilbrakt mange netter som speider. Det var gudsjammerlig varmt og altfor mye mygg, men Mikke så ut til å kose seg:

e.jpg

(jeg får litt kindereggfølelse av disse her - brun utenpå, men blond inni :lol:)

f.jpg

g.jpg

Og jeg var sååå lite kul da jeg dro han opp av et gjørmehull han fant.

I tillegg finnes det også litt bilder av han i efiten vår fra 1. aug. Og mer kommer om ikke altfor lenge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk og sorry! :lol: Men jeg regner med at du finner noe bra likevel, ser du har fått mange gode forslag allerede! :D

*klippet

a.jpg

Jeg hadde bachelorutstilling i begynnelsen av juni og selvfølgelig var Mikke med!

b.jpgd.jpg

Mikke har en tendens til å sovne litt hvor som helst.

c.jpg

I juli tok vi en tur i Sørmarka, inn til Sterkerudhytta hvor jeg har tilbrakt mange netter som speider. Det var gudsjammerlig varmt og altfor mye mygg, men Mikke så ut til å kose seg:

e.jpg

(jeg får litt kindereggfølelse av disse her - brun utenpå, men blond inni :D)

f.jpg

g.jpg

Og jeg var sååå lite kul da jeg dro han opp av et gjørmehull han fant.

I tillegg finnes det også litt bilder av han i efiten vår fra 1. aug. Og mer kommer om ikke altfor lenge! :D

Vi finner nok på noe ja, satser på at vi har det litt klarere når vi har møtt valpene :D

Kjempefine bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...