Gå til innhold
Hundesonen.no

Mikke & Gneis


Guest janson
 Share

Recommended Posts

Så flotte bilder av herlige hunder!

Takk! :ahappy:

Väldigt fina bilder av kelpieduon :D

Takker! :D

Knallfine bilder, og kule hunder, altså!

Takk! :D Er mye moro med de der! :lol:

Veldig flotte hunder!

Fant nettop ut at bestemoren (?) til gneis, er fra samme kennel som mittelspitsen til mamma ^^ (cefeus kennel).

Jeg er forøvrig også helt forelsket i de begge to!

Mamma-Gneis er Cefeus-hund. :ahappy: Og hyggelig å høre! :wub:

-------------------------------------------------------------------------------------

Lenge siden sist!

Her lever vi alle sammen. Jeg med et par ekstra grå hår, Gneis med litt varierende grad av hørsel og hjerneceller og Mikke.. ja, han er Mikke. Jeg sa til @Grim her en dag at Mikke hadde blitt litt mer voksen det siste året og sekundet sperra han opp øya, la øra flatt og trakk bakparten under seg for en skikkelig raptus. Så det var jo overbevisende..

Gneis har fått prøve seg to ganger i utstillingsringen, en gang i Letohallen i oktober (?) med VG som resultat og på D4A med en Excellent. Hun syntes det hele var ganske ubehagelig da vi var i Leto, så da var det godt å ha med seg en gla'-Gneis i ringen på D4A. :ahappy: Ellers har hun vel akkurat rundet 20 måneder og det varierer litt om hun er til stede eller ikke. :P Lever for å løpe og er en liten arbeidsnarkoman.

Mikke har fått gå to offisielle stevner og Sonenmesterskapet i kl 2 siden sist, og jeg innser at han lever opp til navnet sitt - Across the Universe. Akkurat nå er det fristende å henge på en 20 kg vekter på hver ben samt teipe igjen kjeften hans med gaffa, men vi kjører i stedet prosjekt "hold-bena-på-bakken-og-dropp-den-raptusen", og håper at vi på neste stevne kan unngå kjeglestjeling og raptuser. :icon_redface::innocent:

Litt diverse bilder fra de siste månedene:

10290417575_62569160d4_z.jpg

11049421246_d0da5aa3b6_z.jpg

Før...

11049456524_cb268e6a25_z.jpg

.. etter.

10573474494_d2b63d84a8_z.jpg

Gneis mener kjettingtrekk er for pingler - her tar vi fotballmål i stedet! Hun stod opprinnelig ved siden av den grå sekken på venstre side.. :P

11858858545_2f3ed739c8_z.jpg

Mikkes store kjærlighet er fotballer. Og der ble han sittende...

11049450694_9e473cbe74_z.jpg

Vidvinkel er sjelden kledelig! :lol:

11276472896_0ba866afd0_z.jpg

Gneis var overlykkelig da snøen endelig kom!

11276544453_3001b7ecd6_z.jpg

11888736455_30de50638f_z.jpg

12193057143_8f08f96424_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 275
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Den diskusjonen kan dere vel ta i en annen tråd. Jaggu har frøkna blitt høy! Og mikke må man bare digge.

Hahah Akkurat på det stevne har jeg også dårlige erfaringer! Jeg TRYNA under foten i mine egne skolisser hahaha Dritt stevne!

Gratulerer med dagen, Mikke!

11276472896_0ba866afd0_z.jpg

Gneis var overlykkelig da snøen endelig kom!

Hahaha, det bildet der bare beskrev alt :D Så utrolig morsomt :lol: Gneis er så overlykkelig at du ikke ser henne en gang!

Det var påtide med en update! Jeg har savnet en bildespam fra deg :ahappy: Mikke høres bare utrolig underholdene ut, for alle oss andre :P Kanskje ikke like underholdene for deg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

De er fine disse to tullingene dine :ahappy:

Takk! :ahappy:

Søtingene! :wub:

Tullingene er vel et vanlige uttrykk her i huset enn søtingene, men hyggelig å høre at du synes så! :lol::wub:

Hahaha, det bildet der bare beskrev alt :D Så utrolig morsomt :lol: Gneis er så overlykkelig at du ikke ser henne en gang!

Det var påtide med en update! Jeg har savnet en bildespam fra deg :ahappy: Mikke høres bare utrolig underholdene ut, for alle oss andre :P Kanskje ikke like underholdene for deg.

Dagen etter du skrev dette så fikk han raptus da en forbipasserende mann snakket til han. Da vi kom hjem fikk han raptus i stua og løp rundt og rundt ene bordbenet. Og Mikke er ikke akkurat kjent som liten og smidig. :sleep:

Haha, jeg ler fortsatt av det fotballbildet, DER hadde han lim i rumpa... Kanskje vi skal teste litt diskré dobbelthandling under neste stevne :lol:

Jeg synes dette begynner å bli en bra plan, jeg! Gaffateipe igjen kjeften hans så vi unngår lyd, vekter på bena så vi slipper unødvendig raptus og litt dobbelthandling under fellesdekken. Perfekt! :D

-------------------------------------------------------------

Aldri har vi gått spor så sent på året (22. desember) og aldri har vi gått spor så tidlig på året (23. februar).

Gneis virker som om hun er fornøyd med det! :ahappy:

12718354395_50eb4b55e4_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Guest janson

Herlighet for noen uttrykk hun har! :lol:

Du skal se henne på morgenen - ørene ligger flate, øya sperra opp og munnvikene trukket bakover. «DU ER VÅÅÅKEEEN!». :lol:

Hun ser veeeldig fornøyd ut. :wub:

Gneis er glaaad! :D

Hahaha diggar den bilden av henne, såååå söt och glad :wub::lol:

Gneis er lett å glede. :ahappy:

Og siden det er prat om Gneis og uttrykk:

12952824815_4c58eb5864_z.jpg

12953255184_1ef5702a4d_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Guest janson

Kjære vene.. du vet sannelig å ta flotte bilder av et av de skjønneste radar-parrene ever! Har også et nydelig radar-par jeg.. men det syns ikke så fint på bilder. Her ser man jo kelpienes 1000 ansiktsuttrykk! :lol:

Jeg synes det er så fascinerende! Kan ikke huske at siste labradoren vår hadde halvparten av alle disse uttrykkene som dukker opp hos disse to! :lol:

Helledussen for noen skjønninger ^__^ Gneis minner meg om My av en eller annen grunn... Tror det må være ansiktet med de tusen uttrykkene som gjør det :wub:

EDIT: Skulle også spørre hvilken sele den der er?

:wub: Heeeeelt ok om hun minner deg om My. Hu må jo være en av de søteste aussiene jeg vet om! Selen er fra Björkis forøvrig.

---------------------------------------

Siden sist har Mikke Mus blitt 4 år, han har fått påvist forkalkning i et kne ( :no: ) og nå har vi også prøvd oss i D-sporet. Vi var et godt stykke unna noe som minnet om opprykk, men han gikk et supert spor og hadde bena på bakken gjennom hele konkurransen (null raptuser!) så jeg er kjempefornøyd! :ahappy: Har meldt oss på flere stevner så det er ikke lenge til vi skal prøve oss igjen.

13197020834_4cd2b4064a_z.jpg

13946444299_9c9b06a84c_z.jpg

En veldig blaut dag på konkurranse!

13912614323_619b13ef40_z.jpg

Vi tilbrakte påsken på hytta i Sverige igjen. Det er herlig å se at bikkjene setter like stor pris på stedet som jeg gjør. :ahappy:

13939190339_b05c8e19c4_o.jpg

Gneis nærmer seg 2 år med stormskritt og fikk nå endelig løpetid - bare 10 måneder siden sist... Dermed ble det også endelig klart at Skrulla skal få gå MH 22. juni i Örebro.

13177778053_38942284f8_z.jpg

Med tanke på hvor hardt det innimellom går for seg så er det utrolig at vi ikke har hatt noen alvorlige skader. Hvis man nå ser bortifra Mikkes forkalkning så må jo dette være noe av det verre. Skrulla løp løs før vi skulle trene og løp rett inn i nettet som står rundt fotballbanen, bare to meter fra der inngangen er. Trillet nedover bakover og ristet seg litt i ørska før hun så løp videre med blodet rennende. Null problem! :lol:

13917750406_15d065d28f_z.jpg

Jeg har blitt veldig begeistret for asfaltspor denne våren og med påsken ble det økter nesten daglig. Gneis som var helt katastrofal i sporet i fjor (sirkusponni i terrengløp!) har hatt en enorm utvikling og jeg storkoser meg når jeg får gå etter henne i sporet. Vi har også gått et par blodspor denne våren, er nå påmeldt et kurs i juni og håper å få gått en bevegelig prøve eller to til høsten! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Guest janson

:lol: :lol: Belgeruttrykk!

Fine bilder! Så ut som de kosa seg max :ahappy:

Takk! :ahappy: Det tror jeg de gjorde!

Grim fant plutselig ut at han ville beholde en av pinnene, og ikke bare måtte gi de til kelpiene hver gang :lol:

Fine bilder! :D Jeg må få lagt ut noen også.

:lol: :lol: Var vel på tide!

Herlig :-D Og gneisen ligner litt på vegasen synes jeg :-D

:ahappy: Utseendemessig tenker du?

-------------------------------------------

4. juni tok Mikkemann opprykket til C-spor med 250,50 poeng (stod over forangående i line og budføringen). Etter å ha kjørt oss litt på ville veier så var det så vidt vi rakk stevnet og det var omtrent rett ut på banen for lydighetsdelen. Flinke Mikke holdt seg på matta og klarte også nesten å holde kjeft. :lol: På sporet fikk vi 9,5 poeng, alle pinner inn, men litt trekk for surr i vinklene.

9307950743_9934e8bf5b_z.jpg

22. juni gikk Gneisen endelig MH! Dagen startet kl 4 med at hun trilla ut av senga og vekket alle i hytta i riktig Skrulla-ånd. :lol: Hun overrasket også underveis i løypa og klarte seg bedre enn forventet. :ahappy: Det ble 2 på skudd og skjema finnes for de spesielt interesserte.

14480501801_44242bc597_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Guest janson

Grattis med opprykk til C og med gjennomført mh :-D jeg sender deg en pm i mårra :-P

Takker! :ahappy: Og jeg venter spent på den PMen!

Så fin MH :ahappy: Nå blir det bruks fremover :D

Takk! Jaaaaa, nå blir det bruks! :D

-----------------------------------

I serien «vi gjør ting vi aldri har gjort før» så har Gneis og jeg hoppa i det og prøvd oss på bronsemerkeprøven. Knærne mine skalv med vinden under enkeltdekken, og jeg forventa ikke at hun skulle bli stående på stå under marsj, men det var visst null problem og det ble 171 poeng av 180 mulige. Fornøyd med den! :ahappy:

14544916506_26b338e178.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...