Gå til innhold
Hundesonen.no

Mikke & Gneis

Guest janson
 Share

Recommended Posts

• Svar 275
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Den diskusjonen kan dere vel ta i en annen tråd. Jaggu har frøkna blitt høy! Og mikke må man bare digge.

Hahah Akkurat på det stevne har jeg også dårlige erfaringer! Jeg TRYNA under foten i mine egne skolisser hahaha Dritt stevne!

Gratulerer med dagen, Mikke!

• 2 weeks later...

Mikke :heart: Han er så kul! Håper jeg møter han i virkeligheten en dag! Og søte Gneis da :)

Takk! Han er en skikkelig fin tulling! :ahappy:

:lol: :lol:

Ja, det er det jeg også gjør! :lol:

Det der er bare et fantastisk radarpar altså! *total meltdown*

8098026420_abea351e57_o.jpg

Trenger jeg å si mer? :lol: :lol: (Og takk, jeg har vært veldig heldig med disse gærningene mine. :wub: )

8097946413_18a093978b_o.jpg

8097946313_7755eb02b0_o.jpg

Mikke ser så sabla fornøyd ut: «Se muttern! Jeg har klippa håret til lillesøster!», mens Gneisen tydeligvis ikke er like begeistret..

8098018451_6e9f1d4ae4_o.jpg

Søskenkjærlighet!

8105962770_9f80c02276_o.jpg

Grimmern er Gneisens store helt! :heart:

Ellers har Gneisen blitt hele 5 måneder og gjør sitt beste med å beskytte oss mot den store onde verden. Og spretter opp og bjeffer hver gang Mikke promper i søvne. :lol: Ellers er hun «skalla» bortimot 80% av tida, og har nå knertet sin første sak/sele.

Mikke og jeg skal i ilden om noen uker (off. LP1) og nervene (=mine) har begynt så smått å dukke opp. Han tar det hele med ro og fokuserer mest på å raide flest mulig lommer på folk vi møter/stjele Gneis sine tyggeben.

8125726869_d85e92c577_o.jpg

8125726765_23f8de9a05_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Herlige begge to :wub:

Taaaakk! :ahappy:

Sjekk de to der a. Herlig! :lol: :lol:

De er ganske artige, ja! :lol:

Å jeg elsker disse bildene.. idag er jeg litt sur men de bildene og man bare må smile uansett så muggen man er! Takk Janson!

Du er fin du, Tonje. Og herlig at vi kan hjelpe litt på humøret! :ahappy:

I likhet med AnetteH og Grim så var også jeg og Mikke i LP-ilden på Alna den 17. nov. Det ble en hyggelig opplevelse i ringen, med litt alternative avslutninger og selvbelønning med kjegle. For noen ble litt «høyere enn himmelen» underveis. :lol: Utrolig nok så holdt det også akkurat til opprykk!

Min bror sa det egentlig ganske så bra:

Klassisk Mikke å ikke anstrenge seg mer enn han må. Grattis!

6692334573_1837ed5a6a_o.jpg

5946595341_ac970a7cb5_o.jpg

(sjekk bloggen for poeng og kommentarer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Guest janson

På årets nest siste dag så tok jeg og Meisebolla turen til Letohallen og Romjulsutstillinga. Mine utstillingskunnskaper er noe rustne og Gneisen har ikke blitt ringtrent, men vi kom oss nå ut i ringen! :ahappy:

Mest overrasket er jeg over hvor fort det gikk. Inn i ringen, løpe rundt, prøve å få frøkna til å stå, og så løpe rundt etter hannhunden. Og så stod jeg der plutselig med en svær sløyfe i hånda og skjønte ikke helt hva vi hadde fått. :lol: Gneis ble da BIR-valp på sitt første valpeshow, og det ga jo så absolutt mersmak!

Kritikken:

«Correct type, correct ears, eyes. Correct bite. Parallell movement. Very correct in body. Very promising.»

010113.jpg

301212.jpg

(bilder tatt av Jeanette/Kennel Deepeyes)

Og her endte den fine sløyfa! :lol:

8326815411_19c017a51c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Oooh Grattis med fina BIR Gneis :sorcerer: så fin hon är!

nydelig :-) gratulerer!

Gratulerer igjen! :D

Du er forøvrig ikke den eneste som endte med å henge sløyfa i treet etter helgen :lol: Synes den gjorde seg bra jeg! :)

Fineste Gneisen! :D

Tusen takk, alle! :D Og selvfølgelig skal sløyfa henge i juletreet! Nå som treet er borte så sliter jeg med å finne et nytt egnet sted…

------------------

Siden sist har Gneis blitt 8 måneder, BIM-valp og nordmann. Periodevis i sin egen verden, men ellers utrolig søt og god. Mikke prøver å lære seg ruta og annet for klasse 2, og henger med til Trondheim når jeg går instruktørkurset til Canis i år.

Ellers står heftig dynking på planen om dagen. Stor stas sier bikkjene!

8458382218_ed236b116d_o.jpg

8458382176_94454b925e_o.jpg

8457280123_82acb1fd84_o.jpg

Mikke ser jo så innmari fornøyd ut! :lol:

8458382074_0af7c837d6_o.jpg

8458382018_cea245230a_o.jpg

8458381978_4a5bf7f19d_o.jpg

8458381922_0abf7bf666_o.jpg

Busted! Der lurer jeg veldig på hva frøkna hadde planlagt videre. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Guest janson
Hahaha :D :D :wub: Så utrolig søte (vet ikke om søt passer bildet, men likevell) :P

Kult bilde!! :lol:

Takk! :D Egentlig veldig beskrivende bilde av de to. Gneis lever veldig i nuet, blir lett revet med og får ikke alltid helt med seg hva som skjer rundt henne, mens Mikke… ja, han er litt underlig. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest janson
Jeg bare elsker det radarparet der altså!

Takk! Det blir aldri kjedelig! :lol:

-------------------------

I dag blir verdens beste Mikke Mus 3 år!

8598624450_8cb9aaecce_o.jpg

At han blir 3 år føles litt sånn passe absurd. At Gneis blir 1 år om 2 måneder er da helt naturlig.. :P Dagen har blitt feiret med en god løpetur på golfbanen (og rulling i møkk til min store glede), og så blir det nok en liten treningsøkt og noe ekstra godt til maten i kveld. :ahappy:

Og for å feire Mikkedagen kjører vi på med en liten bildeserie med Mikke som smaker på snø og ender opp med en raptus. :lol: Han er litt rar, han.

8507712825_7aebf02b6a_o.jpg

8508819190_9bfee5b6a2_o.jpg

8507712733_0540f25ea3_o.jpg

8507712689_18a7d54333_o.jpg

8507712643_7c5aa93966_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Nei, en slik statistikk finnes ikke. Vi kjenner til titalls antall hunder som er avlivet, noen bare for bagateller og andre uten bevis, vi vet siden vi har fulgt med i sakene hva som lå til grunn og hvordan de endte. Ifølgje Martinsen har alle som har klaga på avlivingsvedtak sidan 2014 fått avslag. Det finst ingen nasjonale tal for kor mange hundar som blir avliva kvart år. Berit visste ingenting då hunden vart avliva Quercus og Nala De siste fire årene har politiet sørget for at 77 hunder er blitt avlivet på bakgrunn av den nye hundeloven. Fra 2014 til 2018   Det har ikke blitt bedre etter den nye hundeloven kom i 2021 - 2022 for politi og rettsvesen som selv mangler kompetanse på hunder og hundeatferd bruker bare klipp og lim fra tidligere vedtak og domsavgjørelser. Dette er bare så trist både for hundene og deres eiere og jeg lurer på hvor mange saker vi ikke har hørt om enda. Noen av sakene er tilfeldig at vi fikk høre om og det var dette som var bakgrunn for å spørre her på forumet.                
    • Utallige? Hvor mange hunder har blitt avlivet i Norge etter anmeldelser de siste 10 årene? Jeg antar det finnes klar statistikk på dette?
    • "Vi" er to uavhengige personer, se brevet jeg linket til for våre fulle navn, som selv ikke har hatt noen hendelser med egne hunder eller hunder jeg har hatt for trening før omplassering. Vi har kun fulgt sakene fra sidelinjen, for min del fra rundt 2010, og har gjennomgått vedtak og dokumentasjoner vi har fått fra hundeierne. Jeg skulle virkelig ønske at det var slik som du tror, men sånn er det dessverre ikke. Det er derfor vi har valgt å engasjere oss for bak dette finner man utallige døde hunder og ruinerte hundeeiere som har mistet alt de eide hvor de prøvde å redde livet til hunden sin som betydde alt for dem, men alene har de ikke hatt en sjanse mot maktapparatet som overkjørte dem på en skremmende kynisk og ulovlig måte. Hvis du har Facebook, jeg er ikke der, så er det en gruppe Hund hjelper hund hvor flere av sakene er omtalt. En hund Tonic som var i bånd hvor en unge kom løpende og tråkket ham på poten, Tonic glefset og det ble et rift i buksa til gutten, Tonic ble avlivet. Luna sitter på kennel nå hvor eier kjemper i retten, en nabo påsto Luna lagde et lite blåmerke på ham, men det finnes ingen bevis. En annen hund, Rex i bånd som forsvarte seg selv mot en løs hund som bet den, begge hundene ble skadet, men Rex ble avlivet fordi han var størst. Huskyen Luk, også i bånd, slåss med en annen hannhund og der ble Luk avlivet fordi politiet trodde en husky er større enn en tervueren. Sistnevnte hendelse har jeg beskrevet i en kommentar under dette innlegget publisert i avisa Nordlys. Saken om Milo beskrives i selve innlegget og i brevet til justisministeren. I denne videoen er Luk, Luna og Milo.
    • Hvem er "vi" i denne saken? Det har vært flere avlivingssaker de siste årene, og mange som kjemper mot. Enkelte av sakene har virket ganske urimelige, men uten å ha førstehåndskjennskap til situasjonen og saksbehandlingen så er det vanskelig å si hva som er riktig. Politiet har rutiner for dette, og jeg vil tro at det langt oftere er tilfelle at slike saker blir henlagt, enn at en hund avlives. Både på grunn av kapasitet, bevissituasjon og fakta. En avliving foretas ikke normalt etter vurdering av en enkelt saksbehandler og om de har en god eller dårlig dag. Politiet har hundekyndige folk der minst to ulike vurderer en hund før et slikt vedtak. Jeg er sikker på at noen som kjenner systemet bedre enn meg kan beskrive prosessen fra anmeldelse til potensiell avliving av hund. Likevel er politiet også mennesker med ulike meninger og motivasjoner og systemet kan svikte.  Jeg har vært på forumet her en del år nå, og kan ikke huske at noen her har fått hunden sin avlivet etter anmeldelse, selv om noen har vært borti uheldige tilfeller med bitt. Men flere av sakene som har vært i media har selvfølgelig vært diskutert her også.
    • Jeg ønsker å høre om hundeeiere her på forumet har opplevd å få sin hund avlivet etter uhell hvor saken ble anmeldt til politiet? Uansett, dette er viktig informasjon om du ikke har opplevd det - enda. Vi har fulgt en del slike saker over mange år og er sjokkerte over hvor små hendelser som skal til, et lite rift i et klesplagg eller et lite blåmerke, hunden blir omtrent alltid dømt til døden selv om den har opptrådt helt normalt i gitte situasjoner. Gjengangeren i sakene er at politi og rettsvesen helt uten kompetanse på hund bryter hundeloven, forvaltningsloven og dyrevelferdsloven for å gå til slike drastiske skritt. Nå har vi sett så mye urett er blitt begått at vi har valgt å skrive brev til justisministeren, der har vi tatt for oss den siste saken hvor hunden Milo skal avlives selv om han sto fastbundet i et bånd på ca. en meter og uten fluktmulighet bet han en unge. Det finnes sprikende forklaringer på hendelsen, men felles for de to vitnene som ble avhørt er at hundens handlinger ikke kan betegnes som uprovosert, og det var ikke flere bitt eller skadeomfang som oppfyller kravet til betydelig skade. Andre tiltak skal da etter loven prøves først, men politiet går rett til avliving som de nesten helt uten unntak gjør uansett foranledning og skadeomfang. Et fåtall, kan telles på en hånd, har hatt flaks og truffet en menneskelig saksbehandler eller noen som kan litt om normal hundeatferd, men sånn skal det ikke være at hundens liv avgjøres av hvilket politidistrikt som får saken. Brev til Justis- og beredskapsminister Astri Aas-Hansen ligger her: Vi krever at politi og rettsvesen følger loven Vil du forebygge at din hund blir neste offer for offentlig maktmisbruk anbefales det på det sterkeste å underskrive brevet. Alle kan være uheldige og neste gang er det kanskje deg og din hund det gjelder, men da er ingen der som vil kunne gjøre noe for dette er siste mulighet for å få stanset denne praksisen. Alt annet er prøvd.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...