Gå til innhold
Hundesonen.no

Australsk Kelpie kull

Guest Jonna

Recommended Posts

• Svar 986
  • Created
  • Siste svar
Guest Jonna

Jeg også teller 7. Oppe ved hofta er det en som ikke er markert på bildet i spoileren, man ser jo ett lite framben der også :)

Sjekket nå og det ser ut som det kommer to framben ut av bekkenet hennes og en anntydning til noe rundt der også. Så jeg er nesten sikker på 7 nå ja :D

Men jeg har også en skalleløs ryggrad som forvinner inn i tarmene/ribbena til Talli. Skal prøve lage noen piler.

Åååå jeg glemte å si at jeg er veldig veldig veldig veldig glad på dine vegne Jeanette, dette er vel fortjent og jeg krysser fingre for at alt gå fullstendig smertefritt og fint :lol:

Takk ;)

Jeg håper det jeg også, holder på å bygge meg opp en støttegruppe nå så ikke jeg ser "feil" overalt når fødselen begynner. Blitt veldig god på å se når ting går som det ikke skal. Men usikker på hva som er normalen :D

Jeg ser også minst 7. Nesten overraskende mange til at Talli er så slank og smekker enda. Ikke rart hun angrer med så mange terrorister som runderer i magen hennes. ;) Nei, lykke til med siste innspurten - måtte det gå like godt som det har gjort til nå. :lol:

Du er nok ikke alene om den overraskelen. Ikke har hun lagt på seg noe mer enn 2,5 kg. (men hun har jo også brått blitt tynn :) Og mistet litt muskelmasse siden hun ikke vil trimme)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

talli7kids.jpg

Samme ser jeg :)

Sjekket nå og det ser ut som det kommer to framben ut av bekkenet hennes og en anntydning til noe rundt der også. Så jeg er nesten sikker på 7 nå ja :lol:

Men jeg har også en skalleløs ryggrad som forvinner inn i tarmene/ribbena til Talli. Skal prøve lage noen piler.

Jeg ser de samme som SaraS :) Er jo så spent på disse små som kommer :lol: Og nå skal de siste dagene gå like bra de også, fødsel tar fineste Talli på strak arm, bare vent og se :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Da er det nytt bilde etter studering og studering av orginalen. Ganske sikker på 7 jeg også nå, men har også "a blind spot" hvor jeg ikke får ting helt til å stemme overrens.

DSCF3888-1-2.jpg?t=1280229976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Duuuu.... jeg føler at jeg ser flere jeg - har du lyst til å sende meg ett bilde på mail så jeg kan leke litt i photoshop med det?

*sendt*

Håper du har adressen som står på hjemmesiden din :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

*sendt*

Håper du har adressen som står på hjemmesiden din :lol:

Kult - ja, den burde være rett den :lol:

Da har jeg noe å leke med når jeg kommer hjem he he he he - tror nemlig den hodeløse valpen din gjemmer hodet sitt bak den mørkeblå (ellers så har den ett innmari digert hue)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Kult - ja, den burde være rett den :lol:

Da har jeg noe å leke med når jeg kommer hjem he he he he - tror nemlig den hodeløse valpen din gjemmer hodet sitt bak den mørkeblå (ellers så har den ett innmari digert hue)

Ja det er noe i det område der oppe jeg ikke helt får til å stemme.

Morro å se hva du kommer fram til :)

ps: Talli skal nå virkelig få gode prosjoner med mat framover nå tror jeg :lol:

En liten edit til:

Jeg tok vare på kvitteringen min i dag og sjekket nå hva jeg betalte for Herpes vaksinen. Jeg syns jeg betalte mye mindre enn det jeg har "hørt" andre betale og at den skulle være så dyr. Veterinæren her bestilte og søkte for meg om å få den inn. Og pr vaksine har jeg betalt 335,20 NOK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Jeg synes jeg ser noen ribbein mellom den mørkeblå og den rosa også jeg (sånn under den ene streken som JeanetteH har til venstre for det rosa hjertehodet) :lol: Etter litt "mysing" så kan det være ribbein eller ryggrad... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååå dette er bare så gøy :lol:

Hun synes nok hun fortjener litt ekstra mat nå med så mange i magen, for nå skal hun jo virkelig ese ut den siste tiden. Ebba sier hun trenger ekstra mye, for her blir det mye jobb. :lol:

Da er det bare å vente enda litt til da...

Skjønner forresten at jeg skal bytte vetterinær for herpesvaksina.

Eller kan Ebba fortelle at hun likte veldig godt geitemelk på slutten av drektigheta og etter fødsel, og jeg kjøpte inn en boksemat fra Hills hos veterinæren(skal finne ut hvilken type) som er en energibombe og lett å fordøye. Den falt veldig i smak her før fødsel og etterpå.

*danse litt rundt i felles glede*

Dette har du virkleig fortjent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Åååååå dette er bare så gøy :lol:

Hun synes nok hun fortjener litt ekstra mat nå med så mange i magen, for nå skal hun jo virkelig ese ut den siste tiden. Ebba sier hun trenger ekstra mye, for her blir det mye jobb. :)

Da er det bare å vente enda litt til da...

Skjønner forresten at jeg skal bytte vetterinær for herpesvaksina.

Eller kan Ebba fortelle at hun likte veldig godt geitemelk på slutten av drektigheta og etter fødsel, og jeg kjøpte inn en boksemat fra Hills hos veterinæren(skal finne ut hvilken type) som er en energibombe og lett å fordøye. Den falt veldig i smak her før fødsel og etterpå.

*danse litt rundt i felles glede*

Dette har du virkleig fortjent!

Nå overrasker stadig denne veterinæren med priser på enkelte ting. Eks så betaler jeg bare 500,- for blodprøve som skal til analyse. Så vidt jeg har hørt så betaler man mer på Veterinær høyskolen.

Jeg kjøpte med meg 3 slike Hills bokser med A/D nå hos veterinær. Jeg har brukt det på Blaze etter begge snittene hennes og det var det eneste jeg fikk i henne (utenom kokt høne). Veldig energirikt og velsmakene ser det ut som på hundene.

Desverre sto det ikke noe om hvor mye kalk det var i det föret, så Talli får havregrøt og ett som mellommåltid framover også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som husker Astrid I. sin oppskrift til tispene under valping? Den som inneholder havregrøt og egg?

Jeg finner ikke oppskriften min.

Jeg fant ikke noen med havregrøt, men denne:

hønsekraft med 20g kalsiumfosfat eller kalsiumlaktat pr liter,

druesukker 50g pr liter

hønsekjøtt/malt storfekjøtt

rå eggeplommer etter smak

Ellers : Yipee, masse ekornbebiser! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...