Gå til innhold
Hundesonen.no

Australsk Kelpie kull


Guest Jonna

Recommended Posts

Guest Jonna

Norris er ikke my precious, hun leker my precious, alle lekene hennes og pinnene hennes og ballene hennes er my precious, så om hun er noen så må hun jo være Smeagol/Gollum (stakkars bikkja *flir*)

Men jeg tenker på Norris og ler litt hvergang jeg hører de to ordene. Ikke at det er feil å tenke på Norris :P , men ikke i AK bebis sammenheng *ler*

Fy flate, Jeanette. Jeg har lest hele tråden nå, og fikk helt gåsehud over kroppen da det hele kulminerte i at du faktisk deler potensielle navn med oss. Du bruke Shall not Pass og Come and Claim - fy flate så mektig! (Ja, jeg er også LOTR-nerd, hehe).

Er utrolig glad på dine vegne, og gleder meg over å få følge et sånt kull på "kloss hold". Tenker stadig vekk på hund nr 3 (for hund nr 2 blir nok uansett en shiba til), og heller veldig mot en AK som jeg kan virkeliggjøre alle bruks- og utstillingsdrømmene mine med. Fint å få se hvordan de skal være og brukes gjennom din deltakelse her. :P

"Desverre" så har jeg gitt mine valpekjøpere litt spillerom. Dvs de har fått velge i mitt utvalg av navn. Jeg syns de skal få lov til å velge iallefall pitte litt. Men jeg er helt enig, det er mektige navn!

Koselig at du liker AK da :P Kom gjerne på besøk, ellers så er ikke jeg vond å be med å ta valpene på armen og besøke folk (når de er gamle nok selvsagt).

Foreløpig ser det ut til at disse navnene kommer til å bli tatt i bruk:

Deepeyes Small Chance Of Success II

Deepeyes Through Shadow II

Deepeyes Seduced By Power II

Jeg tror selv at förvert tispen jeg skal ha ut på för (om det kommer noen tispe osv osv) kommer til å få ett av disse navnene:

Deepeyes Sleepless Malice II (aka Alice :P , syns det var en god ide jeg. Men noe må vel stakkars förvert få velge også )

Deepeyes Beyond Any Of You II

Har ett par til på valpelisten min som ikke har bestemt seg for noe navn. Forståelig nok, noen er mer nerder enn andre *ler*

Talli oppfører seg forresten veldig drektig. Hun har t.o.m problemer med å plassere magen sin alt. Hadde besøk og hun holdt på å le seg ihel av Talli som alt lider av sin "store" mage :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 986
  • Created
  • Siste svar

Men jeg tenker på Norris og ler litt hvergang jeg hører de to ordene. Ikke at det er feil å tenke på Norris :P , men ikke i AK bebis sammenheng *ler*

"Desverre" så har jeg gitt mine valpekjøpere litt spillerom. Dvs de har fått velge i mitt utvalg av navn. Jeg syns de skal få lov til å velge iallefall pitte litt. Men jeg er helt enig, det er mektige navn!

Koselig at du liker AK da :P Kom gjerne på besøk, ellers så er ikke jeg vond å be med å ta valpene på armen og besøke folk (når de er gamle nok selvsagt).

Foreløpig ser det ut til at disse navnene kommer til å bli tatt i bruk:

Deepeyes Small Chance Of Success II

Deepeyes Through Shadow II

Deepeyes Seduced By Power II

Jeg tror selv at förvert tispen jeg skal ha ut på för (om det kommer noen tispe osv osv) kommer til å få ett av disse navnene:

Deepeyes Sleepless Malice II (aka Alice :P , syns det var en god ide jeg. Men noe må vel stakkars förvert få velge også )

Deepeyes Beyond Any Of You II

Har ett par til på valpelisten min som ikke har bestemt seg for noe navn. Forståelig nok, noen er mer nerder enn andre *ler*

Talli oppfører seg forresten veldig drektig. Hun har t.o.m problemer med å plassere magen sin alt. Hadde besøk og hun holdt på å le seg ihel av Talli som alt lider av sin "store" mage :lol:

hehe, geniale navn, kan ikke annet enn å le av deg - hehe, stakars valpene må jo få bli født først heheh :P

Kan forstå at du gleder deg, skal krysse fingre og labber for at det går bra all the way nå vi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg tenker på Norris og ler litt hvergang jeg hører de to ordene. Ikke at det er feil å tenke på Norris :P , men ikke i AK bebis sammenheng *ler*

"Desverre" så har jeg gitt mine valpekjøpere litt spillerom. Dvs de har fått velge i mitt utvalg av navn. Jeg syns de skal få lov til å velge iallefall pitte litt. Men jeg er helt enig, det er mektige navn!

Koselig at du liker AK da :P Kom gjerne på besøk, ellers så er ikke jeg vond å be med å ta valpene på armen og besøke folk (når de er gamle nok selvsagt).

Foreløpig ser det ut til at disse navnene kommer til å bli tatt i bruk:

Deepeyes Small Chance Of Success II

Deepeyes Through Shadow II

Deepeyes Seduced By Power II

Jeg tror selv at förvert tispen jeg skal ha ut på för (om det kommer noen tispe osv osv) kommer til å få ett av disse navnene:

Deepeyes Sleepless Malice II (aka Alice :P , syns det var en god ide jeg. Men noe må vel stakkars förvert få velge også )

Deepeyes Beyond Any Of You II

Har ett par til på valpelisten min som ikke har bestemt seg for noe navn. Forståelig nok, noen er mer nerder enn andre *ler*

Talli oppfører seg forresten veldig drektig. Hun har t.o.m problemer med å plassere magen sin alt. Hadde besøk og hun holdt på å le seg ihel av Talli som alt lider av sin "store" mage :lol:

Dakar Talli.. Hun kommer til å slite big time når hun blir 8-9 uker drektig - da er hun jo ikke annet enn mage liksom.. :P

Jeg holder forresten en knapp på Beyond Any Of You - steike så mektig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Nå går jeg helt :P i vill glede :P Og så godt å slippe å tenke "ikke" i denne tråden.

Håper at alt går bra med Talli fremover og at hun leverer mange flotte terroristekorn ( :P ). Ah, jeg ble virkelig glad på dine vegne når jeg leste at UL gikk så fint :lol: For ikke å snakke om de tøffe navnene da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

hehe, geniale navn, kan ikke annet enn å le av deg - hehe, stakars valpene må jo få bli født først heheh :lol:

Kan forstå at du gleder deg, skal krysse fingre og labber for at det går bra all the way nå vi :P

Mobbe med navn? Hallo folk bestemmer jeg seg jo for navn til barna sine før de finner partner liksom *ler*

Selvfølgelig er navnene geniale :P Får jo nesten lyst på valp bare for navnets skyld liksom! Men det får holde å være "tante" til de små brune :P

Selvsagt! Hvordan kan ikke de navnene være geniale :lol::P

Dakar Talli.. Hun kommer til å slite big time når hun blir 8-9 uker drektig - da er hun jo ikke annet enn mage liksom.. :P

Jeg holder forresten en knapp på Beyond Any Of You - steike så mektig!

Mektig navn ja! Men jeg liker sleepless malice også, den søte snille hunden som det sitter en liten djevel/terrorist inni som iblandt dukker fram fra slumringen sin.

Heldigvis så har hun en aktivitet hun syns er steike kult enda, men det er også den eneste. Svømme er vist veldig morro enda. Utenom det så går hun bare i bena mine.

*mumle noe om drektighet og verdighet og slikt*

34331_10150217096595072_834435071_13387588_6569403_n.jpg

Nå går jeg helt :D i vill glede :D Og så godt å slippe å tenke "ikke" i denne tråden.

Håper at alt går bra med Talli fremover og at hun leverer mange flotte terroristekorn ( :o ). Ah, jeg ble virkelig glad på dine vegne når jeg leste at UL gikk så fint :lol: For ikke å snakke om de tøffe navnene da :lol:

Takk!

*ler* ja det er litt godt å faktisk kunne håper og tro at nå blir det valper. Den ikke tenkingen var forferdelig slitsom her også. Hvergang jeg syns jeg så ett posetivt tegn så måtte jeg snu det til negativt inni hode mitt.

Edit:

Snibben, pappen til kullet, debuterte i kl.1 LP i dag og fikk 189 poeng med opprykk til kl.2 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

:aww: :aww: :aww::)

Altså jeg syns liksom jeg har sett Talli vokse i bredden med det blåtte øyet. Normalt så kan jeg ca ta henne rundt buken med to hender på det smaleste.

Dagen før ultralyd målte jeg henne til 53 cm på det smaleste, og det var jo forje mandag. (Caroline får hjelpe meg å huske for jeg skrev det ikke ned). Sjekket målene mine fra forje "drektighet" og da lå hun jevnt på 46-50 alle målingene.

Målte henne på det smaleste nå og hun er 70 cm :D

Jeg sjekket faktisk meg selv 4 ganger for det kan da ikke stemme???? :whistle: :whistle:

Mye er nok jur, men hvis hun fortsetter å vokse slik som jeg ser det nå og måleene faktisk stemmer så må da det virkelig være mer enn 4-5 stk der inne!

Blaze var 56 cm rundt buken på 6 drektighets uke med 3 valper, og det var hennes andre kull og hun var da "slappere" rundt buken enn det første.

*************

Edit:

*puh* jeg måtte sjekke meg selv 3 ganger til og brått var den nede på 60 cm på tredje "kontrollen av kontrollen" :aww: Gudene må vite hva hun driver å fyller magen sin med for å skremme meg :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen er sikkert full med sjenerte terrorister som du fanget med målebåndet før de rakk å gjemme seg, 60cm var når de hadde gått i dekning igjen :whistle:

:aww:

Jeg er bare altfor flink til å se det for meg. :aww:

Er så spennende dette! :thumbs: Skulle ønske jeg kunne komme og kikke på de før de forlater deg, Jeanette, kan tenke meg de blir skjønne. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må virkelig ha en porsjon humor for å ha AK skjønner jeg *ler* Fine Talli! Skal man ha valper, må man jo gjøre det skikkelig liksom! Selv on det "bare" var 60 synes jeg det var en ganske bra økning på så kort tid altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Magen er sikkert full med sjenerte terrorister som du fanget med målebåndet før de rakk å gjemme seg, 60cm var når de hadde gått i dekning igjen :whistle:

*ler* Det første jeg tenker på er Huldretussene Ronja Røverdatter, "hvafordådå" ??

Er så spennende dette! :thumbs: Skulle ønske jeg kunne komme og kikke på de før de forlater deg, Jeanette, kan tenke meg de blir skjønne. :aww:

Bare til å komme, kan sikkert sitte valpevakt også *ler*

Man må virkelig ha en porsjon humor for å ha AK skjønner jeg *ler* Fine Talli! Skal man ha valper, må man jo gjøre det skikkelig liksom! Selv on det "bare" var 60 synes jeg det var en ganske bra økning på så kort tid altså!

Syns det var stor økning jeg også, men jeg tror jeg tar det med en klype salt. (Men invisterer i hov tror jeg) :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60 cm?! KØDDER DU?!? Er det rundt buken? Jeg måtte tilbake i valpebloggen for å sjekke, og joda - Tulla var 61 cm ved 7 ukers drektighet! Hun hadde åtte i magen, så hvis man setter opp et regnestykke her, så vil det si at Talli har noen og tjue valper i magen?! :) Har du valpekjøpere nok? :)

:D Talli er morsom hun!

Ser for meg at det kunne blitt livat med 10-15 kelpievalpiser...

Nerdete humor på meg i dag, men hvis du hadde skrevet nynorsk, hadde det blitt "kelpiekvalpisar" da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nerdete humor på meg i dag, men hvis du hadde skrevet nynorsk, hadde det blitt "kelpiekvalpisar" da? :)

:)

Jeanette, det er mulig du har skrevet det i tråden allerede, men hva ønsker du med tanke på antall og kjønnsfordeling? Skal du beholde noe selv?

Ja, jeg vet jeg kunne lest i gjennom tråden selv, men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

60 cm?! KØDDER DU?!? Er det rundt buken? Jeg måtte tilbake i valpebloggen for å sjekke, og joda - Tulla var 61 cm ved 7 ukers drektighet! Hun hadde åtte i magen, så hvis man setter opp et regnestykke her, så vil det si at Talli har noen og tjue valper i magen?! :) Har du valpekjøpere nok? ;)

Nerdete humor på meg i dag, men hvis du hadde skrevet nynorsk, hadde det blitt "kelpiekvalpisar" da? :)

:) Målebåndet er kastet, det må være feil. For så stor kan hun ikke være!!! *ler*

:D

Jeanette, det er mulig du har skrevet det i tråden allerede, men hva ønsker du med tanke på antall og kjønnsfordeling? Skal du beholde noe selv?

Hva jeg ønsker meg ja. Jeg vil gjerne ha 4 tisper og 3 hannhunder, det hadde vært perfekt :D

Jeg beholder ingen hjemme denne gangen. Gud bedre om jeg skulle klart å trene og få resultater med 3 AK :( Da må jeg slutte på jobb.

Nei noen ny valp (unntagen evt om jeg får noen i retur i periode e.l.) Blir det nok ikke før Blaze kanskje begynner bli pensjonist, sånn ca i 2013 eller noe :P

Men jeg skal sette en ut på halvför/deleie. Det blir en tispe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg ønsker meg ja. Jeg vil gjerne ha 4 tisper og 3 hannhunder, det hadde vært perfekt :)

Jeg beholder ingen hjemme denne gangen. Gud bedre om jeg skulle klart å trene og få resultater med 3 AK :) Da må jeg slutte på jobb.

Nei noen ny valp (unntagen evt om jeg får noen i retur i periode e.l.) Blir det nok ikke før Blaze kanskje begynner bli pensjonist, sånn ca i 2013 eller noe :D

Men jeg skal sette en ut på halvför/deleie. Det blir en tispe.

Næh, jeg skjønner IKKE hvorfor du ikke vil kombinere en arbeidshverdag med tre aktive AK'er :D

Da krysser vi fingre, labber, ører osv for minst 4 tisper og minst 3 hannhunder, det er jo moro om både du og valpekjøpere på liste får det de ønsker seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Fra en ikke-tråd til en kose-seg-inntilvidere-men-tar-ingenting-for-gitt-tråd! Jeanette du må legge ut bildet fra bloggen din av den "kompetente valpemoren"! Det bildet er til å le seg fillete av!

Denne du tenkte på :)

SG1L0499.jpg

ps: faktisk så tryner hun ikke. Jeg tror hun bare gjør seg klar for å ta en veldig brå sving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Neei, det med de gale øynene mener hun vel? Fantastisk :)

(Å jada, jeg måtte bare snikse i bloggen..)

Den ser da helt normal ut på alle bilder :)

Men dette dere mener?

34376_10150218160315072_834435071_13415489_2999297_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • At man ikke bør skaffe seg valp når man er student er en påstand helt uten hold, etter min mening. Det kommer helt an på hvert enkelt tilfelle. Det virker på meg som at dere har tatt alle de viktige faktorene i betraktning, og håper dere velger å gå for det, uavhengig av hva andre skulle ha og si om den saken!
    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...