Gå til innhold
Hundesonen.no

Australsk Kelpie kull


Guest Jonna

Recommended Posts

Jeg mistenker også 8 stk, for et mylder, hehe.. Gratulerer igjen, og krysser armer og ben for at fødsel går skikkelig for seg..

Stiller gjerne mine barn til disp om du trenger litt barnemiljøtrening etterhvert.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 986
  • Created
  • Siste svar
Guest Jonna

Jeg mistenker også 8 stk, for et mylder, hehe.. Gratulerer igjen, og krysser armer og ben for at fødsel går skikkelig for seg..

Stiller gjerne mine barn til disp om du trenger litt barnemiljøtrening etterhvert.. :lol:

Det trenger de garantert etterhvert. Er litt opptatt av at de skal komme seg ut til andre også jeg da og håper noen stiller hus/hage/garasje til disp. Tar med meg bæsjeposer, papir og ferdig blandet såpe på sprayflaske :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger de garantert etterhvert. Er litt opptatt av at de skal komme seg ut til andre også jeg da og håper noen stiller hus/hage/garasje til disp. Tar med meg bæsjeposer, papir og ferdig blandet såpe på sprayflaske :lol:

*rekke opp hånda* :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par oppskrifter som funker fint her, både på store og små hunder:

1.

1 l vann, 0,5 dl. havregryn, 0,5 dl. byggmel, 2 -3 sp. kalsiumkarbonat, 2 - 3 sp. druesukker.

2.

1 l vann, 1 dl. havregryn, 2 store sp. kalsiumkarbonat, 4 sp. druesukker.

Kan evt. ha i en eggeplomme også.

Lykke til med bebissgjengen, ser ut til at det blir et stort, fint kull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Nå overrasker stadig denne veterinæren med priser på enkelte ting. Eks så betaler jeg bare 500,- for blodprøve som skal til analyse. Så vidt jeg har hørt så betaler man mer på Veterinær høyskolen.

Jeg kjøpte med meg 3 slike Hills bokser med A/D nå hos veterinær. Jeg har brukt det på Blaze etter begge snittene hennes og det var det eneste jeg fikk i henne (utenom kokt høne). Veldig energirikt og velsmakene ser det ut som på hundene.

Desverre sto det ikke noe om hvor mye kalk det var i det föret, så Talli får havregrøt og ett som mellommåltid framover også :lol:

Kalsium er viktig, men for mye er farlig.

Det jeg har gjort er at jeg har kjøpt en boks med kalsiumpr.... (fyll ut selv resten) og gitt tispa en halv teskje i maten fra noen dager før fødsel til valpene har vært to uker gamle.

Siden du oppe i her etterlyste oppskriften på havregrøt med egg tenkte jeg det er greit å nevne at proteiner fra kjøtt, egg og en del kornsorter HINDRER opptak av kalsium fra tarmen og er dermed ikke spesielt heldig å gi til drektige tisper som føder eller nærmer seg fødsel. Det hun trenger er tilskudd av kalsium og D-vitamin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger de garantert etterhvert. Er litt opptatt av at de skal komme seg ut til andre også jeg da og håper noen stiller hus/hage/garasje til disp. Tar med meg bæsjeposer, papir og ferdig blandet såpe på sprayflaske :lol:

De trenger helt sikkert øving påbilkjøring og så hilse på hest, høns, katter, snuser og jodler altså. :lol: *overbevist*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Jeg har et par oppskrifter som funker fint her, både på store og små hunder:

1.

1 l vann, 0,5 dl. havregryn, 0,5 dl. byggmel, 2 -3 sp. kalsiumkarbonat, 2 - 3 sp. druesukker.

2.

1 l vann, 1 dl. havregryn, 2 store sp. kalsiumkarbonat, 4 sp. druesukker.

Kan evt. ha i en eggeplomme også.

Lykke til med bebissgjengen, ser ut til at det blir et stort, fint kull.

Den nr.2 er vel den jeg har lest før, men en eggeplomme for smaken sin skyld.

Kalsium er viktig, men for mye er farlig.

Det jeg har gjort er at jeg har kjøpt en boks med kalsiumpr.... (fyll ut selv resten) og gitt tispa en halv teskje i maten fra noen dager før fødsel til valpene har vært to uker gamle.

Siden du oppe i her etterlyste oppskriften på havregrøt med egg tenkte jeg det er greit å nevne at proteiner fra kjøtt, egg og en del kornsorter HINDRER opptak av kalsium fra tarmen og er dermed ikke spesielt heldig å gi til drektige tisper som føder eller nærmer seg fødsel. Det hun trenger er tilskudd av kalsium og D-vitamin.

Hmm det med egg der var jeg faktisk ikke sikker på. Men jeg vet at det ikke er noe bra med for mye heller derfor var tanken at hun kunne få det igjennom mat.

Får stikke innom apoteket/helsekosten i morgen og se om jeg får tak på kalsium-ting :lol:

Så godt at mange velvillig stiller opp som miljø katastrofer for terrorister etterhvert :lol:

Forresten så har jeg fått Belgerpia sin versjon av antall valper. Blir veldig spennende å se hvem som har rett! Veterinær (6) eller sonen (7/8).

39147_1273341448687_1684459348_529348_7589948_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger de garantert etterhvert. Er litt opptatt av at de skal komme seg ut til andre også jeg da og håper noen stiller hus/hage/garasje til disp. Tar med meg bæsjeposer, papir og ferdig blandet såpe på sprayflaske :lol:

:lol::):D Veldig velkommen her også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg er på tippern med 8 eller 9 terrorister jeg, og jeg ser dere snakker om aviser, bæsjeposer og sprayflaske med ferdigblandet såpe - men serriøst - hvor er hoven??

Og enda mer seriøst - jeg har tenkt å kreve å få komme å ta bilder av små terrorbarn - DET må nemlig være den ultimate test for ett kamera. *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger de garantert etterhvert. Er litt opptatt av at de skal komme seg ut til andre også jeg da og håper noen stiller hus/hage/garasje til disp. Tar med meg bæsjeposer, papir og ferdig blandet såpe på sprayflaske :lol:

Jeg stiller stue, hage, veranda og bullemamma til disposisjon. Moppen og bøtta står fortsatt fremme. :) Så vi vil gjerne ha besøka av hele banden. Alt her bærer litt preg av kullet til Ebba så det gjør ikke noe med en ny runde med gale valper. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Jeg er på tippern med 8 eller 9 terrorister jeg, og jeg ser dere snakker om aviser, bæsjeposer og sprayflaske med ferdigblandet såpe - men serriøst - hvor er hoven??

Og enda mer seriøst - jeg har tenkt å kreve å få komme å ta bilder av små terrorbarn - DET må nemlig være den ultimate test for ett kamera. *ler*

Syns det holder med 8 terrorister jeg nå, ikke telle mer :lol:

Det må være den ultimate test å holde de samlet tror jeg :lol:

Med tre så hadde vi problemer med å gå samme vei liksom.

Jeg stiller stue, hage, veranda og bullemamma til disposisjon. Moppen og bøtta står fortsatt fremme. :) Så vi vil gjerne ha besøka av hele banden. Alt her bærer litt preg av kullet til Ebba så det gjør ikke noe med en ny runde med gale valper. :)

*ler* Det er en date!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Så spennende! Hvor mange valper er det vanlig kelpiefrøkner får?

Edit: Eller heter det kelpiedamer??

Alt opp til 9 er vanlig egentlig. Det er vel mer uvanlig å få under 4 stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det må være den ultimate test å holde de samlet tror jeg :P

Med tre så hadde vi problemer med å gå samme vei liksom.

Tone er god på det - hens oppstillingsbilde av 7 tervueren valper fra Noah's første kulle *fnise*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På det første bildet du la ut, før folk begynte å gjette, så jeg 6-7 hodeskaller og 7-8 ryggrader (jeg ble ikke heeeelt enig med meg selv). Jeg gleder meg til å se hvilket antall det faktisk blir til slutt :P

Mange er det uansett, så dette blir spennende :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker også 8 stk, for et mylder, hehe.. Gratulerer igjen, og krysser armer og ben for at fødsel går skikkelig for seg..

Jeg ser også 8, men lurer på om det er 9 inni der :P

Gratulerer så mye og jeg tror du trenger mer enn én hov :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone er god på det - hens oppstillingsbilde av 7 tervueren valper fra Noah's første kulle *fnise*

Døh, hun har alt truet med å sende de hit når de er 6 uker gamle, så du trenger liksom ikke å love meg bort til noe :P:P

Fiskegarn?

*ler* Jeg får veldig morsomme bilder i hodet mitt nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskegarn?

:P

Uten å ha den store kunnskapen om hvordan/hva i forhold til å lese slike bilder, må jeg si jeg syns det ser ut som Merete er inne på noe i når det gjleder antall :P Blir spennende å se hvor mange det blir.

Uansett, lykke til med forestående fødsel, også krysser jeg armer og bein for at det kommer masse fine ekornbeibisser til verden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! :innocent: Jeg tipper 9 stk (evt 20, men det er kanskje litt for mange?)! Det er alltids noen som gjemmer seg. Og man er vel nesten garantert å ikke se flere valper enn det som kommer, sannsynligvis ser man vel heller færre. Ergo; ser man 8 kommer det minst 9. :thumbsup: Gleder meg på dine vegne Jeanette, dette fortjener du! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg har en hund som er veldig glad i mat og alt med mat skaper stress. Lydighet er vanskelig fordi uten godbiter så vil han ikke gjøre noe og med godbiter så blir han så stressa og kun opptatt av godbit og da hører han ikke etter hva han skal gjøre. Hvordan kan jeg trene lydighet da? Han liker ikke leker så det utgår. Han er ikke stresset uten mat men med en gang mat er med i bildet så stresser han fullt. 
    • Han raser opp i vekt han der. I går var vi på miljøtrening med valpekurset, og fikk veid han inne på en dyrebutikk. Nå veier han 10,3 kg 🤯 Kan ikke tro at den lille valpen er så tung allerede! Vi har hatt mange gode dager i det siste, og noen utfordringer. Som gjeterhund så har han altså begynt å reagere på biler, joggere, syklister, folk på sparkesykler. Men vi har jobbet masse med det, og det er allerede blitt mye bedre ☺️ Vi må bare fortsette å jobbe med det tenker jeg. Ellers har han hatt mange dager uten uhell inne, og han er begynt å gi beskjed ved å skrape på enten altandøren eller ytterdøren. Så det er bra! 😄 På tirsdag er siste dagen av valpekurset. Kjedelig! Det har gått så fort. Syns det har vært fint å ha en fast ting i uken å dra på med han, i tillegg til noen som setter øvelser som skal trenes på, slik at vi må trene på de øvelsene til neste kurskveld. Så jeg er litt gira på å lete frem et nytt kurs allerede. Vi får se hva jeg finner. Det er sikkert ingen kurs før etter sommerferien uansett.
    • Du sier at hunden ikke har vist aggresjon, men at den har knurret flere ganger. Og blitt oversett eller irettesatt for det. Her har det kommet så mange advarsler og så mye undertrykking av signalene at det til slutt har tippet over. Hunden trenger en eier som forstår og leser signalene dens, og respekterer grensene. Og det kan ta lang tid å bygge opp igjen den tilliten som er brutt. Hvis eier er villig til å lese seg opp, gå kurs og få veiledning innen språk og adferd, så kan det nok gå. Men de begynner ikke på scratch, men på en ganske dårlig negativ. En dominant hund er ikke stresset og utrygg, og dette har ingenting med det å gjøre. Jeg ville omplassert, med mindre eier OG familie er innstilt på en vesentlig endring og jobb med hunden. Og da til noen som kan og er innstilt på de samme kriteriene. Problemet er nok bare at det er mange nok omplasseringshunder med de problemene og for få folk med kompetansen til at det er realistisk å finne noen.
    • Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Voksen omplasseringshund som eier har hatt noen få måneder, hund har knurret på eier noen få ganger tidligere. På tur så havner båndet bak beinet på hunden, eier bøyer seg ned for å løfte opp beinet og fjerne båndet, hunden knurrer da på eier. Igjen havner båndet bak beinet og eier bøyer seg ned og da biter hunden såpass at hånd måtte sys 15 sting.  Hunden er stresset ute når den møter andre hunder men rolig hjemme. Ikke vist aggression tidligere, knurret noen få ganger når feks blir holdt for å fjerne flått, klippe klo.  Eier har vært streng tidligere på tur, gjentar kommandoer med streng stemme flere ganger helt til hunden hører etter. lagt hunden i bakken 3x tidligere for å "vise" hunden hvem som er sjefen når den har hatt stress reaksjon i møte med andre hunder.  Kan det være en reaksjon på en allrede stresset hund som ikke håndterer ny eiers strenge væremåte ? Eier er også kosete og mild så ikke kun streng altså.  Kan eier stole på hunden igjen ? Blir det lettere for hunden å bite igjen nå ? Kan hunden snus med positiv belønnings basert trening uten streng tone og sjefete trenings metode ?  Litt spent på svar da jeg har ment at eier har skapt mer stress i hunden med denne strenge "jeg er sjefen" metoden og selvom dette er en rase som kan prøve seg på rang stigen så mener jeg dette er basert mer på frykt og stress hos hunden en dominant oppførsel.  Hva ville du ha gjort i situasjonen ? Vurdert omplassering, avliving da hunden har bitt et menneske ? Forsøkt positiv hundetrening med fokus på mental trening ? Ville du tørt å ha denne hunden rundt en tenåring ?   
    • Vet beds kan man enkelt klippe til selv og er veldig populært for bruk i bilbur. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...