Gå til innhold
Hundesonen.no

Australsk Kelpie kull


Guest Jonna

Recommended Posts

Guest Jonna

Åh, jeg tipper 5. Minst! Og iallfall 3 er tisper. Dermed basta!

Hvor mange har du på liste som ønsker det ene og det andre`?

3 + 3 hadde faktisk vært det perfekte antallet. Evt 4 + 2 med overvekt på tisper. Har en som ikke er bestemt på kjønn, men vil helst ha en hannhund.

Nye bilder er selvsagt tatt i dag. Så her kommer 7 ukers bildet mot 5 ukers bildet.

38065_10150228228155072_834435071_13689729_5009643_n.jpg

34186_10150218159210072_834435071_13415454_2418048_n.jpg

Også litt flere "mage" bilder fra i dag.

38065_10150228228160072_834435071_13689730_4005142_n.jpg

38065_10150228228165072_834435071_13689731_1443572_n.jpg

Å måle henne rundt buken har jeg gitt opp, målene blir forskjellig iløpet av 10 min liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 986
  • Created
  • Siste svar
Guest Jonna

"Lambada ÅÅååå"

Ser ut til at det er starten på en liten fest i magen til Talli nå. På tur i dag viste hun tydelig at "noe" skjer og hun vagget rundt og måtte titte litt på magen sin iblandt. Så dagen runde ble grundig kuttet ned.

Etter å ha sjamert potensiel valpekjøper i senk (som forøvrig selv er oppdretter og mente det var 2 på her side, men ikke lett å kjenne med hennes stramme muskelatur) så måtte hun VIRKELIG slappe av på fanget mitt.

Etter en stund ser jeg ene brystvorten henne begynner å bevege seg i en litt annen takt enn pusten og pulsen hennes og samtidig kjenner jeg en anntydning til "snurring" på andre siden. Så nå blir det liv :rolleyes2:

Men litt skye som de tydeligvis er så ble de borte en stund før jeg nok en gang så en annen brystvorte drive med en helt annen takt enn alt det andre som bevegede seg.

Om noen dager nå så skal det nok blir lettere å kjenne aktivitet :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy!

Men de er ikke skye, de har bare veldig mye de skal gjøre og da kan man ikke ligge å sløve på et sted! :rolleyes2: Så du bør sikkert begynne med hovtrening ganske snart.

De runderer sikker jo :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spännande! Håller alla tummar för att allt går bra. Här röntgade vi Fly idag och såg 5 valpar. Känns ganska lagom, fast en till får gärna gömma sig där inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Spännande! Håller alla tummar för att allt går bra. Här röntgade vi Fly idag och såg 5 valpar. Känns ganska lagom, fast en till får gärna gömma sig där inne...

Jeg trooor jeg ser en ekstra ryggrad når jeg forstørrer bildet og legger på litt ekstra kontraster. Men vanskelig å si ettersom jeg tror det er det jeg ser oppe ved tarmene. Hvor stor er hun rundt buken nå? Utifra røntgen bildet så ser hun heller ikke så dyp ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Første uken i august. Så det er bare 2 uker til. :rolleyes2:

Vel, Jessy som er bestemor til Norrisen var av typen som ikke så drektig ut første gang hun skulle ha valper. Det var sånn "tjaaaa - om det er noen der så er det en eller to" når jeg leverte henne til Anne Grete 8 dager før nedkomst - i løpet av 5 dager svellet hun ut så hun så ut som en strandet hval og fødte 8 valper tre dager før termin.

Jeg ville ikke bannet på at det bare var tre valper i Talli *ler* Jeg tipper 6 valper jeg - og skal vi se - 2 hanner og fire tisper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trooor jeg ser en ekstra ryggrad når jeg forstørrer bildet og legger på litt ekstra kontraster. Men vanskelig å si ettersom jeg tror det er det jeg ser oppe ved tarmene. Hvor stor er hun rundt buken nå? Utifra røntgen bildet så ser hun heller ikke så dyp ut?

Jag har faktiskt aldrig mätt henne runt buken, men jag upplever henne som mer bred än djup. Hoppas att du har rätt om den extra ryggraden - det är ju lov att hoppas :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Jessy som er bestemor til Norrisen var av typen som ikke så drektig ut første gang hun skulle ha valper. Det var sånn "tjaaaa - om det er noen der så er det en eller to" når jeg leverte henne til Anne Grete 8 dager før nedkomst - i løpet av 5 dager svellet hun ut så hun så ut som en strandet hval og fødte 8 valper tre dager før termin.

Jeg ville ikke bannet på at det bare var tre valper i Talli *ler* Jeg tipper 6 valper jeg - og skal vi se - 2 hanner og fire tisper.

Det er samme antall og fordeling jeg har tippet, så får vi se da :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samme antall og fordeling jeg har tippet, så får vi se da :wub:

Jeg og. :D Prøvde å tippe noe som ikke var tippet fra før av, men bommet visst der. Jeg får tippe sju valper jeg da, med fire tisper og tre hanner. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke tippe jeg heller, er så innmari dårlig på sånt, hihi.

Det eneste jeg vil er at alt går bra og søte, små, velskapte Talli'banere ser dagens lys helt uproblematisk :wub: Du skal ikke se bort fra at jeg tigger meg til et valpebesøk (endelig skal jeg finne ut hvor du bor, hihi).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...