Gå til innhold
Hundesonen.no

Australsk Kelpie kull


Guest Jonna

Recommended Posts

Guest Jonna

Talli har begynnt å øve hun. Hun har aldri vært en "graver", men har tydeligvis bestemt seg for at biabeden i stuen er en bra plass å få valper etterhvert. Også bamsene som ligger der har blitt "stelt og pusslet" med. At hun knertet nesen på en av de i går snakker vi ikke om :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 986
  • Created
  • Siste svar

Talli har begynnt å øve hun. Hun har aldri vært en "graver", men har tydeligvis bestemt seg for at biabeden i stuen er en bra plass å få valper etterhvert. Også bamsene som ligger der har blitt "stelt og pusslet" med. At hun knertet nesen på en av de i går snakker vi ikke om :)

Hælledussan Talli ;) Tror kanskje du må øve litt mer på det der :banana: Minner meg om en viss aussie-frøken når hun graver... Alt blir bare til en eneste stor ball under henne, men hun ordner videre, biter i teppet, flytter på det, dytter med nesa og graver med beina... Helt til teppet er 1) krøllet sammen til en ball så det ikke går ann å ligge på eller 2) teppet forvinner ut av sofaen/hundesenga/whatever, og hun må begynne helt på nytt :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Da har det gått 8 uker siden første parring!

8 uker, 5 uker og "normal" 1 uke.

38803_10150232373510072_834435071_13817119_8149955_n.jpg

34186_10150218159210072_834435071_13415454_2418048_n.jpg

28408_10150202195375072_834435071_12953658_5367756_n.jpg

Også magebilde selvsagt

38803_10150232373515072_834435071_13817120_4755355_n.jpg

Hun har lagt seg ut ca 20 cm. Jeg målte henne ikke i starten, så Blaze har fått være "normalen".

Tirsdag er det tid for røntgen og antall (jeg tror fortsatt 3-4 stk) og siste herpes vaksinen.

På torsdag tenker jeg at jeg begynner forberede tanken på at det kommer valper og tempe henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukene har gått fort og nå kommer de jammen meg snart... :aww: :rolleyes2:

JA! De har gått så sykt fort! Var det ikke vinter nettopp? Og så er Talli plutselig parret og ikke minst drektig, og nå skal hun steike meg snart valpe..! :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det legges ut slike bilder på fora for gravide kvinner? Særlig sånne magebilder tatt skrevende nedenifra! :rolleyes2:

Ellers vel.. det er noe inni der, blir spennende å se hva det er!

edit: Kl når på tirsdag er røntgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Jeg lurer på om det legges ut slike bilder på fora for gravide kvinner? Særlig sånne magebilder tatt skrevende nedenifra! :rolleyes2:

Ellers vel.. det er noe inni der, blir spennende å se hva det er!

edit: Kl når på tirsdag er røntgen?

Klokken på tirsdag blir nok 10. (om jeg bare får bilen min igjen :aww: )

Og ja Talli er kjempe tjukk :aww: Hun ser jo ut som en utstillings labbe *fniser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Talli er forresten drittlei i dag og angrer :rolleyes2:

Hun går rundt med rett ut ører og når hun ligger på rygg på fanget er ørene fortsatt rett og øynene helt åpne, munnen halvåpen og ligger helt-helt stille imens det er lambada i magen henne samtidig.

Hun har forresten alt fått melk i de 4 bakerste jurene. Det oppdager jeg når jeg koste med henne, brått var jeg fuktig på hånden og da hadde de begynnt å lekke pga magekos. Det er jo fortsatt 6 dager til dag 63.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar lille Tallimor... Husker Rikke også var drittlei på slutten, var ekkelt å bevege seg, ligge stille, sitte stille, stå stille - alt var gæernt. *sende masse medfølelse til Talli* Jeg tipper forøvrig 7 valper - 6 tisper og 1 hanhund.

Gått til innkjøp av håv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talli er forresten drittlei i dag og angrer :aww:

Hun går rundt med rett ut ører og når hun ligger på rygg på fanget er ørene fortsatt rett og øynene helt åpne, munnen halvåpen og ligger helt-helt stille imens det er lambada i magen henne samtidig.

Hun har forresten alt fått melk i de 4 bakerste jurene. Det oppdager jeg når jeg koste med henne, brått var jeg fuktig på hånden og da hadde de begynnt å lekke pga magekos. Det er jo fortsatt 6 dager til dag 63.

Staaakars, staaaakars, staaaaaaaaakars mishandlede Talli! TENK å utsette sin hund for slike påkjenninger :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talli er forresten drittlei i dag og angrer :aww:

Hun går rundt med rett ut ører og når hun ligger på rygg på fanget er ørene fortsatt rett og øynene helt åpne, munnen halvåpen og ligger helt-helt stille imens det er lambada i magen henne samtidig.

Hun har forresten alt fått melk i de 4 bakerste jurene. Det oppdager jeg når jeg koste med henne, brått var jeg fuktig på hånden og da hadde de begynnt å lekke pga magekos. Det er jo fortsatt 6 dager til dag 63.

Hehe, få ørene helt ned nå, så kunne du jo faktisk tatt henne med som labrador på utstilling. :rolleyes2:

Men det skal vel bli godt å bli ferdig for henne, tenker jeg - etter fødselen er det jo bare to måneder med terrorister igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tispe som og har kull nå, ikke for å kuppe tråden eller noe, jeg merket melk på henne 3 dager før hun fødte, og hun endte opp med å føde for tidlig, bare sånn ett lite apropo :aww:

Forøvrig tipper jeg 3 hanner og 3 tisper :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Blaze har hatt melk en uke før på begge sine kull. Så om hun har arvet det av Blaze så tror jeg ikke det er noen krise enda.

Men man vet selvsagt ikke -med eller uten melk.

Forresten bilde av Blaze ved 8 uker med 3 valper:

2008_12040002-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da , vet at noen kan ha melk lenge før, men jeg fikk fødsel kasta i fanget med Marissa :aww: Derfor jeg ville dele litt erfaring, marissa fødte 3 dager før tiden, og hun hadde melk :rolleyes2:

jeg og regnet med at hun faktisk skulle gå til dagen hu faktisk hadde termin :aww: MEn såå gikk det ikke :D

Lykke til med fødsel når den tid kommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Ja da , vet at noen kan ha melk lenge før, men jeg fikk fødsel kasta i fanget med Marissa :aww: Derfor jeg ville dele litt erfaring, marissa fødte 3 dager før tiden, og hun hadde melk :rolleyes2:

jeg og regnet med at hun faktisk skulle gå til dagen hu faktisk hadde termin :aww: MEn såå gikk det ikke :D

Lykke til med fødsel når den tid kommer :D

Ikke negativt ment altså! Ikke missforstå.

Men får hun valpene før fredag så nekter jeg henne å føde. Setter inn en propp eller noe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det høres ut som en veldig fin ordning  Min senior kan ikke gå så lange turer lengre pga. en dårlig skulder, men samtidig har hun bare ett gir, og det går i hundre hver eneste tur. Så jeg må begrense henne veldig for at den skuldra ikke skal bli enda verre. Hun er jo en liten hund så jeg hadde håpet på å kunnen gå turer med henne i sekk, men det var hun i hvert fall ikke interessert i 🙈 Hun har også blitt fullstendig hemningsløs på sine gamle dager (et snev av demens?), så hvis jeg ikke følger med på henne hele tiden driver hun med de mest utrolige akrobatiske påfunn (som å kaste seg ned trappa), så her er det selvmordsforebygging på daglig basis... Heldigvis har vi Nosework da, som hun elsker. Det er virkelig en fantastisk aktivitet for gamle hunder, og ettersom, det er uoffisielt kan vi konkurrere selv om hun går på medisiner. Til helga skal vi på kurs i Nosework, og i juli er vi påmelding Nord-Norges første Nosework-konkurranse  Så helt dødt er det ikke her, men savner det livet vi hadde før utrolig mye. Dette er første gang jeg har gammel hund, så jeg er nok litt i sjokk over hvor begrensende det faktisk er.  Ellers luftet jeg så smått tanken på å kjøpe ny hund som kan bo hos min mor inntil videre, og hun var ikke helt fremmed for det. Den eneste innvendingen var "men hva gjør vi når jeg skal reise bort?" 😅 Hun og samboeren har hatt hund i "alle år", men nå som pensjonister ønsker de et litt friere liv uten hund. Men en hund som kan bo der, samtidig som jeg har det meste an ansvaret ellers, er kanskje ikke en helt fjern idé? 🤔
    • Hilse på Izuba. Henter i juni.)  
    • Jeg har en eldre hund som ikke kan konkurre eller trene så mye lenger. Hun får lengere turer, masse bad og er mer på hengekøyetur. Hun blir også lånt ut til andre, hun er  med en som jogger korte strekninger , og elsker det. Får jo valp nå, og er utrolig fornøyd med den ordningen.
    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...