Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
Mine er enda ikke registrert hos NKK :gaah:

Så merkelig! :icon_confused:

Mine ble registrert mottatt 15.03 hos NKK, og jeg fikk svar på mail 07.52 idag.

• Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja! Det ble fritt, HD: B! 

HD A  Da venter jeg bare på AD resultatet.

A på begge sider Tesh er dermed fri foran og bak :D :D

Posted Images

Skrevet
Så merkelig! :icon_confused:

Mine ble registrert mottatt 15.03 hos NKK, og jeg fikk svar på mail 07.52 idag.

mine ble mottat igår til slutt.ikke noe svar enda :aww:

• Like 1
Guest Jonna
Skrevet
Hvordan finner dere ut om bildene er mottatt hos NKK eller ikke? Får dere mail om det?

Se under rekvisisjoner, men kommer kun der om du har forhåndsbetalt.

Skrevet
Se under rekvisisjoner, men kommer kun der om du har forhåndsbetalt.

Selvfølgelig har jeg forhåndsbetalt, jeg har da utålmodig oppdretter! :lol: Stod ingenting om at bildene var mottatt, da. Hm. Håper ikke dyreklinikken har planer om å bruke evigheter på å sende bildene... I morgen har det jo gått en uke alt.

Guest Jonna
Skrevet
Selvfølgelig har jeg forhåndsbetalt, jeg har da utålmodig oppdretter! :lol: Stod ingenting om at bildene var mottatt, da. Hm. Håper ikke dyreklinikken har planer om å bruke evigheter på å sende bildene... I morgen har det jo gått en uke alt.

You are not alone...

Arya sine er heller ikke registrert. Håper virkelig det skjer noe før påsken setter inn. :frantics:

Skrevet
mine ble mottat igår til slutt.ikke noe svar enda :aww:

Jeg vet ikke om det har noe å si altså, men dyrlegen min sa at hun sendte det inn seperat, altså HD for seg og AD for seg. De kunne fort bli litt "vanskelige" hos NKK dersom de ble sendt inn samlet.

Det kan jo være derfor det tar litt tid? Hvis bildene dine ble sendt inn samlet altså? :icon_confused:

• Like 1
Skrevet

Nå føltes det plutselig fryktelig lenge å vente på Dany. En hel måned til hun skal ta bilder :|

Guest Jonna
Skrevet
Også Arya da:

398803_10152650938215072_1315325090_n.jp

Det ble A på søsteren til Geo også :jump:

Bare Albuene igjen å vente på med de to nå.

Skrevet
Disse er tatt i september i fjor, før og etter hofta ble satt på plass (etter påkjørsel). 3 uker senere så man knapt forskjell, og nå er jeg spent på hvordan de ser ut om en måneds tid... Håper Tonks er like heldig som Opsis :)

251657_10152583773415641_1828700485_n.jp

563415_10152583773420641_925851927_n.jpg

Så de offisielle bildene...

306008_10152701156555641_1945113781_n.jp

483322_10152701156550641_254428420_n.jpg

562292_10152701156560641_1103499041_n.jp

Ikke sikkert de blir liggende for alltid pga. fullt navn.

• 2 weeks later...
Skrevet
Røntget lånehannen min fra USA i dag. Bildene må sendes til OFA fordi han ikke er reg i NKK, så det vil vel ta litt tid før svaret kommer. Men det er lov å gjette i mellomtiden!

282807_10151407459181111_428728039_n.jpg

Dette ble OFA Good, tilsvarende A eller B hos FCI. SKK leste dem inoffisielt til B.

Disse hoftene fikk diagnose D, det vil si venstre hofte (høyre på bildet). Det ble funnet markerte forkalkninger.

cr2_hoftevd.jpg

Skrevet
Det ble A på søsteren til Geo også :jump:

Bare Albuene igjen å vente på med de to nå.

Geo og Arya fikk A på albuene også :D

Dette ble OFA Good, tilsvarende A eller B hos FCI. SKK leste dem inoffisielt til B.

Disse hoftene fikk diagnose D, det vil si venstre hofte (høyre på bildet). Det ble funnet markerte forkalkninger.

cr2_hoftevd.jpg

Grattis med Good!

Kjedelig med den D'en :hmm:

Du har ikke bilde i større versjon, jeg er rett og slett nyfiken av meg og lurer på om jeg klarer se noe til det selv.

Skrevet
Grattis med Good!

Kjedelig med den D'en :hmm:

Du har ikke bilde i større versjon, jeg er rett og slett nyfiken av meg og lurer på om jeg klarer se noe til det selv.

Ja, det var kjedelig, spesielt fordi jeg tok en råsjans på å importere tispa fra USA urøntget (pga null registrert HD i familien). Men slikt lærer man jo av. Her er bildet i større versjon. Det var enkelt å se at den ene sida ville få en dårlig diagnose, men jeg klarer ikke selv å se forkalkningene. Den andre siden virker helt fin. Hun er heldigvis helt symptomfri og har mye bedre bruk av bakparten enn noen av mine frirøntgede.

closeup.jpg

Skrevet
Ja, det var kjedelig, spesielt fordi jeg tok en råsjans på å importere tispa fra USA urøntget (pga null registrert HD i familien). Men slikt lærer man jo av. Her er bildet i større versjon. Det var enkelt å se at den ene sida ville få en dårlig diagnose, men jeg klarer ikke selv å se forkalkningene. Den andre siden virker helt fin. Hun er heldigvis helt symptomfri og har mye bedre bruk av bakparten enn noen av mine frirøntgede.

closeup.jpg

Ja der ser jeg tydelig at den ligger ikke noe "pent". Mindre forkalkninger kan være veldig vanskelig å se også.

Droppet selv å ta inn en import hund da de aldri greide få fingen ut (3 mnd) til å røntge. Tok ikke sjangsen på å bruke 30K på en hund som evt ikke kunne brukes osv. Selv om statestikken på min rase er veldig lav.

Utrolig kijpt :(

Skrevet
Ja der ser jeg tydelig at den ligger ikke noe "pent". Mindre forkalkninger kan være veldig vanskelig å se også.

Droppet selv å ta inn en import hund da de aldri greide få fingen ut (3 mnd) til å røntge. Tok ikke sjangsen på å bruke 30K på en hund som evt ikke kunne brukes osv. Selv om statestikken på min rase er veldig lav.

Utrolig kijpt :(

NKK skrev "markerte forkalkninger"... Jeg brukte ikke så mye penger på importen. Oppdretter er veldig lei seg og ønsker å gi meg en ny hund uten å ta denne tilbake - vi får se om jeg finner noe jeg kunne tenke meg etterhvert, men da skal den PennHippes.

Skrevet
NKK skrev "markerte forkalkninger"... Jeg brukte ikke så mye penger på importen. Oppdretter er veldig lei seg og ønsker å gi meg en ny hund uten å ta denne tilbake - vi får se om jeg finner noe jeg kunne tenke meg etterhvert, men da skal den PennHippes.

Det forstår jeg godt, det var vel ikke helt forventet fra de heller :hmm:

Hmm usikker på hvordan man ser det egentlig, kanskje det er de svarte skyggene innerst? Hadde vært intressant å vite egentlig.

Skrevet

Her er Amiga sine bilder som også har D med Markerte forkalkninger i venstre ledd. Markerte forkalkninger i høyre ledd.

Amiga%20rygg15.jpg

Skrevet
Her er Amiga sine bilder som også har D med Markerte forkalkninger i venstre ledd. Markerte forkalkninger i høyre ledd.

Amiga%20rygg15.jpg

Takk for at du delte. Kjenner jeg er litt usikker på hvordan man ser forkalkningene. Er det det hvite i skålene?