Gå til innhold
Hundesonen.no

Stangehallen


Caroline

Recommended Posts

  • Svar 159
  • Created
  • Siste svar

4 dommere kommer ikke grunnet aske.

Dette gjelder Catalan, de to polske og australieneren.

*For lat til å sjekke navn*

Det jobbes på spreng i øyeblikket med å løse situasjonen, men utstilling blir det!

Kommer med tilbakemelding straks jeg vet noe mer, ellers legges det vel ut informajon på klubbenes hjemmeside fortløpende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt - jeg har abstinenser som bare det, har ikke vært på utstilling siden NKK Bø. Jeg trenger månedlige doser! ;)

Pøh, stakkars deg ;) Har ikke vært i noen ring siden januar vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gruer jeg meg egentlig skikkelig til helgen, for prøvde å løpe og stå litt med Lundii i sted, hun løper fint, men står som en sagkrakk. Teite hunden, hun kan jo dette her! ;) Jaja, satse på det går bedre når det gjelder. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Campingvogna er klar, gubben har sjekket lufttrykket i hjulene og ordnet noe elektrisk noe. Symra er badet med white on white. Kamerabatteriet er ladet og det meste er pakket. Jeg har vondt i en fot, den må bli bedre veldig fort, ellers får Sara det travelt i ringene. Nå skal jeg stryke to skjorter og børste Pipsemann, så er vi der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 dommere kommer ikke grunnet aske. Dette gjelder Catalan, de to polske og australieneren.

*For lat til å sjekke navn*

Det jobbes på spreng i øyeblikket med å løse situasjonen, men utstilling blir det!

Kommer med tilbakemelding straks jeg vet noe mer, ellers legges det vel ut informajon på klubbenes hjemmeside fortløpende.

Jeg regner med at det nok kom til å bli endringer ja. Spiller ingen rolle for min del - nesten litt spennende å se hvem man får ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig - og mn ER jo der uansett...

Så det skal være veldig "ille" for at man skulle ville sitte ringside å se på fremfor å gå inn i ringen. Men interessant å se i alle fall.

Huff.. Skulle vært litt mere effektiv siden formiddags"økten" tidligere i dag. Har vel bare ladet kamerabatteriet siden sist.

OG fjernet en neve borrer fra bryst og albuer på lillegutt, da. Men han trenger sårt et bad - så det holder jeg på å forberede nå.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amagad! Kanskje den skumle kamphunden din kan hilse på den lille veskehunden min etter at han har blitt BIS Veteran? :wub:

Den skumle gamle gråskjegga veteranen min hilser gjerne på små veskehunder... Han liker de veldig godt... ;)

Jeg skjønner deg godt - jeg har abstinenser som bare det, har ikke vært på utstilling siden NKK Bø. Jeg trenger månedlige doser! :wub:

NKK Bø ekke så lenge sia da.. :wub:

Tenk meg da som gikk helt fra NKK Hamar 2008 til Letohallen 2010... uten utstilling... ;)

4 dommere kommer ikke grunnet aske.

Dette gjelder Catalan, de to polske og australieneren.

*For lat til å sjekke navn*

Det jobbes på spreng i øyeblikket med å løse situasjonen, men utstilling blir det!

Kommer med tilbakemelding straks jeg vet noe mer, ellers legges det vel ut informajon på klubbenes hjemmeside fortløpende.

Da kan jeg vel si at mine ikke kommer.. 1 fra Estland og 1 fra Polen.

Synd.

spennende hvem jeg får istedenfor da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KjerstiG, vi vil også gjerne hilse på den superskumle kampfhunden din! :wub: Men, jeg må advare deg, det kan hende basselusk-veskedyret mitt prøver å spise på kampfhunden din, altså, hun er litt sær mot fremmede hunder. ;) Det kan også hende at hun elsker ham over alt på jord. :wub: Som sagt, litt sær. Lille pingle-etnahund synes nok din er morsom, tenker jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser det ut som det blir opptil 10 grader og sol både lørdag og søndag. Sjekk her. ;)

JIPPI! Kanskje vi ikke kommer til å fryse ihjel likevel, da! Flott!

Den skumle gamle gråskjegga veteranen min hilser gjerne på små veskehunder... Han liker de veldig godt... :wub:

NKK Bø ekke så lenge sia da.. :wub:

Tenk meg da som gikk helt fra NKK Hamar 2008 til Letohallen 2010... uten utstilling... ;)

Da kan jeg vel si at mine ikke kommer.. 1 fra Estland og 1 fra Polen.

Synd.

spennende hvem jeg får istedenfor da.

2 år uten utstilling? Er det i det hele tatt mulig??

Og nå er lillegutt badet - og har plutselig fått hvite ben.. Resten av pakkingen får bli etter jobben i morgen..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KjerstiG, vi vil også gjerne hilse på den superskumle kampfhunden din! :wub: Men, jeg må advare deg, det kan hende basselusk-veskedyret mitt prøver å spise på kampfhunden din, altså, hun er litt sær mot fremmede hunder. ;) Det kan også hende at hun elsker ham over alt på jord. :wub: Som sagt, litt sær. Lille pingle-etnahund synes nok din er morsom, tenker jeg. ;)

Han går ned i knestående før søte damer.... og elsker å snakke med damene...

Og liker han de veldig godt blir han veldig pratsom... :wub::lol: :lol:

JIPPI! Kanskje vi ikke kommer til å fryse ihjel likevel, da! Flott!

2 år uten utstilling? Er det i det hele tatt mulig??

Og nå er lillegutt badet - og har plutselig fått hvite ben.. Resten av pakkingen får bli etter jobben i morgen..

Susanne

Neida. er da ikke 2 år.. NKK Hamar er jo i November - Letohallen i Februar. så det ble jo 1 år og 3 mnd... men ... veldig lenge.

Badet ja... der sa du noe.

har lange hvite sokker og hvitt bryst som ikke ligner hvitt lenger.

Hmmmmmm. bade i morgen vel. og ta klippingen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lag tid bruker man ca fra Kløfta/Gardermoen til Stange? Jeg har faktisk ikke vært der før.

Sitter nå og teller på fingrene om jeg skal stille "delvis" Talli eller ikke.. den har ingen pels ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lag tid bruker man ca fra Kløfta/Gardermoen til Stange? Jeg har faktisk ikke vært der før.

Sitter nå og teller på fingrene om jeg skal stille "delvis" Talli eller ikke.. den har ingen pels ;)

Jeg bruker å regne 1,5 time opp fra meg, jeg... Da har jeg rimelig god tid ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han går ned i knestående før søte damer.... og elsker å snakke med damene...

Og liker han de veldig godt blir han veldig pratsom... ;) ;) :wub:

Neida. er da ikke 2 år.. NKK Hamar er jo i November - Letohallen i Februar. så det ble jo 1 år og 3 mnd... men ... veldig lenge.

Badet ja... der sa du noe.

har lange hvite sokker og hvitt bryst som ikke ligner hvitt lenger.

Hmmmmmm. bade i morgen vel. og ta klippingen..

Okey - 1 år og 3 mnd - ille nok, da.. (JEG var uten utst. fra 2. august til NKK Lillestrøm i fjor (nesten 4 mndr).. Føltes meget, meget rart ut når man kom "tilbake" i ringen - og det var jo ikke engang spesielt lenge, liksom!

Puh.. Jobbe noen timer nå - hjem, pakke klær, putte inn hunder i bilen, HÅPE at alt elektrisk funker med den nye bilen kontra camp.vognen - kjøre oppover..

VI regner rett i underkant av 2 timer fra oss (helt nord i Oslo, langs E6) til Stange - og tja.. ca 15 min til Kløfta kan jo stemme.

Susanne

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som skal oppover søndag og kan stille en shibatispe? Hun er alene i rasen

Jeg skal stille valp sekundet før, men dersom ingen andre kan stille tispa, kan jeg godt gjøre det. Har gått på handlerkurs og greier nå, så det bør gå greit, hehe. ;)

Sender meg en pm, så kan vi evt avtale nærmere. Skal stille begge dagene, og drar oppover om kort tid, huff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er der hele helgen og kan sikkert stille, dersom noen kommer med henne og har alt klart?

Jeg skal stille valp sekundet før, men dersom ingen andre kan stille tispa, kan jeg godt gjøre det. Har gått på handlerkurs og greier nå, så det bør gå greit, hehe. ;)

Sender meg en pm, så kan vi evt avtale nærmere. Skal stille begge dagene, og drar oppover om kort tid, huff...

Det ser ut til at jeg får overtalt henne til å stille hunden selv, ellers tuusen takk!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg får dem ikke opp, jeg....

Noen som gidder å sjekke hvem som dømmer briard - begge dager ?

Lørdag dømmer Jadranka Mijatovic, søndag er det fremdeles Ulf Bråthen.

Søndag har vi fått hun som skal dømme i Kristiansand - synd jeg ikke meldte på, så en kunne fått testet om en skal dra nedover eller ei. Jaja, jeg får snoke og se hva hun gjør til søndag, i hvert fall :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag dømmer Jadranka Mijatovic, søndag er det fremdeles Ulf Bråthen.

Ahhh, takker så meget. Mon tro om det ikke var hun som var satt opp opprinnelig - jeg greier ikke å holde alle disse østeuropeiske, fremmede damene fra hverandre lenger, jeg... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 gårdshunder + 3 valper, det blir morsomt :icon_redface:

Spennende :-)

Gud så mange det begynner å bli påmeldt rundt om nå... Husker når jeg fikk Betty så var vi heldige hvis det var 10 stk påmeldt på småutstillinger, og plutselig - POH - så ekploderte antallet påmeldte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...