Gå til innhold
Hundesonen.no

Tullas første kull


Huldra

Recommended Posts

Å være oppdretter er visst intense greier. Sore gleder, store bekymringer, store sorger og mye kos. Pippin sin oppdretter hadde solgt valper i et par tiår da vi hentet han, likevel sto hun på trappen med tårene trillende og vinket helt til bilen forsvant da vi hentet han.

Men det er sånn det skal være. Det viser hva oppdretteren har investert av tanker, arbeid og kjærlighet i valpekullet. Det skal ikke være lett å selge valper. Vi liker ikke dem som synes det er lett.

Klem og applaus til Huldra for flott jobb som er ferdiggjort!

(Kanskje ikke helt ferdiggjort forresten, det er vel noe som heter å følge opp valpekjøpere også! :hmm:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

:) Ja, det er jo også en plan! Om kanskje ikke en GOD plan, så..

Men... et kull til på Tulla, eller..??

En plan er en plan, god eller ei. :)

Vet ikke om det blir et kull til på Tulla nei. Vil jo se hvordan dette kullet vokser opp, og innen de er to år, er Tulla nesten sju.. Spørs om det ikke blir Nenya som kanskje må ta den jobben, og da blir det jo enda lengre til, jeg parrer ikke en to år gammel tispe. :P

Å være oppdretter er visst intense greier. Sore gleder, store bekymringer, store sorger og mye kos. Pippin sin oppdretter hadde solgt valper i et par tiår da vi hentet han, likevel sto hun på trappen med tårene trillende og vinket helt til bilen forsvant da vi hentet han.

Men det er sånn det skal være. Det viser hva oppdretteren har investert av tanker, arbeid og kjærlighet i valpekullet. Det skal ikke være lett å selge valper. Vi liker ikke dem som synes det er lett.

Klem og applaus til Huldra for flott jobb som er ferdiggjort!

(Kanskje ikke helt ferdiggjort forresten, det er vel noe som heter å følge opp valpekjøpere også! :)).

Du har så rett - i alt! Det er jo veldig spennende å følge med på hvordan det går med de i nye hjem da! Ut i fra det jeg har hørt, går det bare bra, og jeg vil tro at så snart valpene begynner å bli skikkelig husvarme, så får de nok å henge fingrene i! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være oppdretter er visst intense greier. Sore gleder, store bekymringer, store sorger og mye kos. Pippin sin oppdretter hadde solgt valper i et par tiår da vi hentet han, likevel sto hun på trappen med tårene trillende og vinket helt til bilen forsvant da vi hentet han.

Det gjorde oppdretteren til Blondie også, jeg ble trist selv jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnis! 7x springer spaniel står det under avataren din ja, har ikke lagt merke til det :) Tenk hva folk tror om de ikke vet du har kull.

Skjønner det blir trist å levere fra seg sånne herlige, søte valper.. Blir vel litt tomt etterpå kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnis! 7x springer spaniel står det under avataren din ja, har ikke lagt merke til det :) Tenk hva folk tror om de ikke vet du har kull.

Skjønner det blir trist å levere fra seg sånne herlige, søte valper.. Blir vel litt tomt etterpå kanskje?

Har du ikke sett det? Jeg har jo hatt 9xSpringer jo! :D Har tenkt på hva folk ville trodd, men det har jo blitt en veldig kjent tråd dette da, pluss at kondomdressbildet av Tulla kanskje kom litt for plutselig til at det skulle være overvekt? :D

Show them the world is not enough er så kult navn! Blir nesten litt misunnelig jeg :P

Ellers er det litt :) at sonenkullet forsvinner ut i den store verden, håper du får lokket flest mulig inn hit igjen!

Jeg vet! :) Det er et dritkult navn - og han har fått det av en grunn! Verden, som han kjenner den, er liksom ikke stor nok; han vil mer, han vil utforske mer, han vil videre.. Fasit var utbryterkongen, han var den som presset seg gjennom valpegrinden, den hannvalpen som var mest selvstendig og nysgjerrig på nye ting, som prøvde å stikke av under gjerdet til naboen osv. Valpegrinden, eller hagen var liksom ikke nok for han, og da måtte han såklart få nettopp det navnet. :D Og så synes jeg det er veldig fjongt når kennelnavn og stamtavlenavn passer godt sammen, og det synes jeg det gjør spesielt for han. :)

Jeg har jo lokket Hulder-mannen inn hit da, og minstemann er jo også her (nå hørtes det plutselig ut i mitt hode som om jeg hadde to menn?? :o ), men såvidt jeg vet er det ingen andre valpekjøpere som er medlem her.

Men trist at de skal dra, det er det. Nestemann ut er forresten Prikken. Akkurat med han er jeg litt delt kjenner jeg; det vil merkes sykt godt at han ikke er her mer (huff, det hørtes jo tragisk ut), fordi han gjør mye ut av seg og er veldig aktiv og en man også hører godt.. :P I det siste har han vel hoppet galant forbi Fasit på dèt punktet; å være vill og gal. Men jeg har troen på Prikken også jeg, og selvsagt kommer jeg til å savne galskapen hans også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UUUÆÆÆÆ, skal de reise alt. :)

Synes det her går litt for fort. Har jo vært så koselig å følge dere på veien(og god hjelp).

Blir jo helt trist av å tenke på de små som skal ut i den store verden :)

Synes du skal beholde alle :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UUUÆÆÆÆ, skal de reise alt. :ahappy:

Synes det her går litt for fort. Har jo vært så koselig å følge dere på veien(og god hjelp).

Blir jo helt trist av å tenke på de små som skal ut i den store verden :lol:

Synes du skal beholde alle :ahappy:

Ja, det er helt utrolig hvor fort tiden går - bare vent! Og NYT valpene mens du enda kan! :ahappy:

I morgen drar Prikken, og dèt tror jeg vil merkes.. :blink: Eller.. de siste dagene har han vært litt rar, lille Prikken som har blitt så stor og strekt seg sånn i høyden, han som var høyt og lavt og vill og gal; de siste par dagene har han sittet litt mutt og bare sett på de andre leke og herje. Han er jo med selvsagt innimellom, men han har vært mye roligere enn han pleier. Jeg lurte på om det kunne være fordi han visste at han var "nestemann ut", men så hadde jeg besøk av en annen springeroppdretter i dag som spurte om noe lurt da; kanskje en av valpene som har reist var en han pleide å være mye med? Og jo, det stemmer på en prikk! Prikken og Fasit hang jo sammen som erteris de to, og de var jo alltid ute med noe ugagn av noe slag; gravde her og reiv der.. Kanskje han rett og slett savner Fasit? :):lol: I så fall skal det bli godt for han å få noe nytt å tenke på - for det høres ikke ut som om Fasit savner Prikken i like stor grad! :blink: Han har jo både kattekrek og Salza å henge tennene på, i tillegg til flotte rhododendronbuskas og snille nabokoner. :hmm:

Uansett hva Prikken funderer på for tiden; i dag er han klippet og dusjet (og han var kanonflink å være rolig i dusjen!), og klørne er klippet og valpepakken praktisk talt ferdigpakket. Da skal alt være klart for nye eventyr for lille Prikke-lusken vår. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Prikken -han savner bestevennen sin han. :ahappy: tenk så rart, det kan jo hende de aldri treffes mer.. Uff, jeg ble nesten litt trist her jeg sitter :ahappy:

Ellers må jeg jo innrømme at jeg var litt småsnurt på søndag, da jeg leste i valpebloggen -og Fasit var ikke nevnt med et eneste ord! Så anonym kan han jo ikke være, tenkte jeg, men så demret det litt da -han var jo alt hos meg :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Prikken -han savner bestevennen sin han. :hmm: tenk så rart, det kan jo hende de aldri treffes mer.. Uff, jeg ble nesten litt trist her jeg sitter :ahappy:

Ja, det er litt synd på han.. :ahappy: Men snart får han jo hodet fullt av andre ting å tenke på, så savnet vil nok minke, det virker i alle fall sånn på Fasit? :ahappy:

Ellers må jeg jo innrømme at jeg var litt småsnurt på søndag, da jeg leste i valpebloggen -og Fasit var ikke nevnt med et eneste ord! Så anonym kan han jo ikke være, tenkte jeg, men så demret det litt da -han var jo alt hos meg :hmm:

Nei, så anonym var han heller aldri! :blink: Det merkes utrolig godt at flokken er blitt mindre, og siden Dottie/Buffy ikke gjorde all verdens ut av seg, så er det sikkert Fasit vi merker ikke er her.. Og når det gjelder tellingen - jeg hadde jo akkurat blitt dritgod på alle kombinasjoner som blir 8 (gikk vel glipp av noe vesentlig på barneskolen kanskje), og plutselig skal jeg bare telle seks, og i morgen bare fem.. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg... En ting har jeg innsett... Jeg kan ALDRI ha kull på noen av hundene mine ever... Jeg sitter her med tårer i øynene og føler at en epoke er over. Vi har fulgt disse valpene fra unnfangelse til nå, og det er veldig bekymringsverdig at de nå bare skal forsvinne :ahappy: . De nydelige små flekkisene med lange ører og store labber... Jeg kommer til å savne å se bilder av de og lese om at det de bedriver tiden sin med. Sender deg en trøsteklem Huldra, for det blir nok noen tunge dager når alle sammen har dratt til sine nye hjem... :ahappy: Håper at alle sammen får flotte hjem som gir de masse kjærlighet og aktiviteter. Det har vært veldig gøy å følge med, og du har virkelig vært flink til å oppdatere oss :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er litt synd på han.. :ahappy: Men snart får han jo hodet fullt av andre ting å tenke på, så savnet vil nok minke, det virker i alle fall sånn på Fasit? :ahappy:

Neida, det virker ikke som om Fasit savner noen.. han er en enkel sjel, han vil ha mat og kos han -så er alt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg... En ting har jeg innsett... Jeg kan ALDRI ha kull på noen av hundene mine ever... Jeg sitter her med tårer i øynene og føler at en epoke er over. Vi har fulgt disse valpene fra unnfangelse til nå, og det er veldig bekymringsverdig at de nå bare skal forsvinne :ahappy: . De nydelige små flekkisene med lange ører og store labber... Jeg kommer til å savne å se bilder av de og lese om at det de bedriver tiden sin med. Sender deg en trøsteklem Huldra, for det blir nok noen tunge dager når alle sammen har dratt til sine nye hjem... :hmm: Håper at alle sammen får flotte hjem som gir de masse kjærlighet og aktiviteter. Det har vært veldig gøy å følge med, og du har virkelig vært flink til å oppdatere oss :ahappy:

Uff, trist ja, men litt godt også. Jeg kan jo seriøst ikke ha ti hunder (i alle fall ikke springere - det måtte vært kloninger av Aynï i tilfelle), så det er jo litt godt å tenke på at de kommer til noen som vil ha de, og som vil ha bedre tid til de enn det jeg ville hatt dersom jeg skulle hatt alle.. :ahappy:

I dag har Prikken/Show Them The Spy Who Loved Me dratt. Han skal sannsynligvis hete Ero, men de er visst ikke helt 100% enige enda.. :blink: Ero skal til Mosjøen og bli familiehund i en småbarnsfamilie, men han vil få andre viktige oppgaver også! Han skal iherdig trenes med et håp om å få han godkjent som lavine-hund, og eierne som til tross for at de til nå har vært hundeløse, er allerede godt inne i miljøet. :blink: Begge de voksne i familien jobber innen ambulansetjenesten, så de har jo interesse av dette faglig sett også. Jeg tror Ero vil egne seg bra - han er kontaktsøkende og veldig frempå, har masse lek (og biting, heh..), og er alltid av de som er først frem når det gjelder nye ting. Minst interesse for vilt har han også hatt, og i hans situasjon er jo ikke dèt det dummeste.

Neida, det virker ikke som om Fasit savner noen.. han er en enkel sjel, han vil ha mat og kos han -så er alt greit.

Godt å høre - tror nok det samme vil gjelde Prikken! :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dag - Buddy og M er nå levert, og det var selvsagt forferdelig trist - det kjennes ut som om en æra er over..! Nesten sånn at jeg er glad vi ikke har funnet god nok eier til Tullingen enda, sånn at vi får litt liv her. :lol: Det skal selvsagt bli godt med litt færre valpiser å telle opp og høre på hylekor fra, men likevel, det gjør vondt. Punktum.

Tullingen kan ikke hete Tullingen så veldig mye lengre, det kler han ikke, for han er slett ingen tulling. Vi prøver å innarbeide navnet "Oberst", men foreløpig ser det ikke ut som om han bryr seg så hardt om dèt. :lol: Men uansett hva han mener han heter, så har han i dag gått sine første valpe-spor, på asfalt av alle ting! Flinke lille bisken sin det, fant nylonstrømpen med V&H i. :blink:

Valpebloggen er oppdatert, og den blir ikke oppdatert så mange flere ganger - ikke før Oberst får ny familie. Siden flesteparten er flyttet hjemmefra, har hele kullet fått sin egen side med info om hvor de havner og videre planer. Denne tråden vil nok ikke bli oppdatert før Oberst har fått nytt hjem, eller det kommer ploppende inn resultater fra fjern og nær.

Isj, det er trist dette.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden flesteparten er flyttet hjemmefra, har hele kullet fått sin egen side med info om hvor de havner og videre planer. Denne tråden vil nok ikke bli oppdatert før Oberst har fått nytt hjem, eller det kommer ploppende inn resultater fra fjern og nær.

Isj, det er trist dette.. :blink:

Supertrist!

De er så vakre alle sammen :lol: Var kjempefine bilder av dem på siden deres, og flotte hjem ser det ut til at de har fått og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Men gleder meg til å høre om alt det fine disse valpene skal oppnå, og ikke minst til neste kull!

Det blir nok noen år til neste springerkull hos oss, men for min del er det vel bare å sette igang og planlegge, samle aviser og spare peng.. :)

Trist jah.... :D Men de har iallefall fått en god bagasje med seg til sine nye hjem!

Så forøvrig annonsen på finn, søte dyret! Får tro den rette eier dukker opp snart for han også! :D

Det håper vi også, men vi har masse is i magen enn så lenge. :D

Trist ja... sitter her å ønsker jeg var et menneske som passet for IKKE Tullingen jeg..

Dessverre er jeg ikke det :blink: Fineste av dem alle han :lol:

Isj da - nå vet ikke jeg hva dine hundeinteresser er, men kan du ikke bare konvertere til ettersøk da?! :D

Supertrist!

De er så vakre alle sammen :lol: Var kjempefine bilder av dem på siden deres, og flotte hjem ser det ut til at de har fått og.

Ja, vi har stor tro på at disse valpene er kommet til flotte hjem; alle sammen skal bruke hundene aktivt til noe, og jeg er sjeleglad for at det finnes slike folk som vil ha en aktiv springer. Siden kombinasjonen kan bli litt mer aktiv enn en gjennomsnittlig springer, var det ekstra viktig å være litt kresen på hvem som fikk kjøpe - jeg tror ikke disse valpene ville passet hvor som helst. Jeg har hørt om flere som har hatt problemer med å finne aktive nok hjem til sine springervalper, som har hatt valpekjøpere som ikke har innsett hvor mye mental/snute-aktivisering en springer trenger, og som derfor har fått litt problemer. Det tror jeg ikke blir et problem for meg, og jeg er evig takknemlig til alle mine valpekjøpere som er så interessert i å bruke hunden sin! :P

Flere av valpene er meldt på valpekurs, og noen skal også melde på valpeshow i sommer. Det er også noen som er meldt på andre kurs senere, og det er de som deltar regelmessig på treff og treningssamlinger - man skal tidlig krøkes som god krok skal bli! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

I dag dro "Tullingen" på nye eventyr. Han skal hete Loke, og flytter til Lillehammer. Der kommer han til å bli trent til ettersøkshund, han skal få prøve seg litt på agility og han kommer også til å bli stilt ut. Show Them You Only Live Twice heter han, og det virker som om det er hans motto; han har nemlig goood tid, det finnes lite å stresse seg opp for, og det man ikke rekker i dag, kan man ta igjen en annen dag.

Et kapittel er avsluttet, og jeg sitter selvsagt nok en gang med tårer i øynene.. Det ER trist når valper drar, og man er så utrolig spent på hvordan det skal gå med de.. Jeg har gjort mitt aller beste i å prøve å finne gode hjem til alle sju, og plassere riktig valp i riktig hjem. Jeg håper jeg har lykkes, men det vil vel bare tiden vise..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooh, Lillehammer! Kanskje jeg plutselig ser han på en eller annen tilstelning da! Kommer til å være febrilsk på utkikk etter springervalper framover! :lol: Du må fortelle ny eier at det er temmelig kort vei til Dokka sånn at de kan være med på valpeutstilling den 30.mai! Isåfall så lover jeg å ta masse bilder asså! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooh, Lillehammer! Kanskje jeg plutselig ser han på en eller annen tilstelning da! Kommer til å være febrilsk på utkikk etter springervalper framover! :) Du må fortelle ny eier at det er temmelig kort vei til Dokka sånn at de kan være med på valpeutstilling den 30.mai! Isåfall så lover jeg å ta masse bilder asså! :blink:

De er ikke gamle nok 30. mai, men bortsett fra det så joda! :lol: Han kommer til å bli stilt ut, så hvis dere er på litt samme utstillinger så ser dere han sikkert. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...