Gå til innhold
Hundesonen.no

Tullas første kull


Huldra

Recommended Posts

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Finingene :) Så rart at de plutselig skal hete helt andre navn, og bo hos andre. Men det er vel enda mer rart for deg å skulle sende fra deg nesten alle sammen.. Men Tullingen blir vel boende en stund enda han og da kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fortsatt Buddy og Nenya for min del. ;) Guri altså, springervalper er skjønne. :P

Hva er det med Buddy da? :) Jeg synes han ikke viser seg så bra på bilder, eller, dvs han ser jo nesten bedre ut på bilder enn i virkeligheten, haha! :D Men det som er med han, er hans enormt store sjarm-utstråling - MAKAN til godgutt! :P

Ååå jeg vil ha Buddy!

Sorry, han skal nok langt unna.. :P Helt til Bergen faktisk! Jammen godt vi har slekt der så vi kan stikke innom og hilse på. :P

Noooh, da ble hun plutselig min favoritt asså! :P

Ah, selvsagt ble hun det! :P Jeg synes bildet av henne var ganske dårlig, man ser jo godt hun ikke står pent, og hva som må gjøres (bakbeina er jo helt feil), men det var det beste vi fikk. Buffy skal bli jakthund, så for hennes eiere er det kanskje ikke så viktig at hun ser pen ut på slike bilder, og derfor gadd vi ikke styre mer med det.. :P

Finingene ;) Så rart at de plutselig skal hete helt andre navn, og bo hos andre. Men det er vel enda mer rart for deg å skulle sende fra deg nesten alle sammen.. Men Tullingen blir vel boende en stund enda han og da kanskje?

Det er fryktelig rart! Kjenner jeg blir uvel av å tenke på det - hvordan i alle dager skal det gå liksom? :D Beste lille bebisene mine skal ut i den store verden jo.. :) Det er med meget delte følelser jeg sender de avgårde; jeg kan jo ikke ha ti hunder liksom, og de får det helt sikkert bra, men jeg kommer til å savne de..

å jeg vet hvem jeg syns er søtest og finest og vakrest og penest altså...

Hihi, det gjør du nok! Cocker-venninnen min som hjalp til med oppstillingsbildene, hadde mest troen på Fasit av alle hannene, så da vet du det også! :D Og jeg er såklart helt enig - han ER pen! Og det "verste" er at han faktisk ser ut til å trives med å bli stilt opp; det gjorde han sist gang også; stod som en prest! Og ja.. han var den eneste som gjorde det.. :P

Tullingen og Nenya, mine favoritter fra dag 1 og for alltid, får vi håpe :D

:P

Gratulerer med valget, hun er virkelig nydelig og får et flott navn! :P Også så søt film av valpene. Jeg lo høyt! De er jo bare så klumsete og gode :D

De er herlige, det skal jeg love deg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, det gjør du nok! Cocker-venninnen min som hjalp til med oppstillingsbildene, hadde mest troen på Fasit av alle hannene, så da vet du det også! :) Og jeg er såklart helt enig - han ER pen! Og det "verste" er at han faktisk ser ut til å trives med å bli stilt opp; det gjorde han sist gang også; stod som en prest! Og ja.. han var den eneste som gjorde det.. :P

Passer jo finfint at han står som en prest :D men jeg syns jo det er litt småteit å gjemme vekk de søte halene på sånne oppstillingsbilder, men jeg skjønner jo at det er sånn det skal gjøres -men ærlig talt, de har jo verdens vakreste logrehaler, og dem GJEMMER man..

men nå er det faktisk bare to dager igjen til jeg kommer og henter Fasit :) Det blir gøy det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med Buddy da? :) Jeg synes han ikke viser seg så bra på bilder, eller, dvs han ser jo nesten bedre ut på bilder enn i virkeligheten, haha! :D Men det som er med han, er hans enormt store sjarm-utstråling - MAKAN til godgutt! :)

Jeg vet ikke hva det er, men han "snakker" litt til meg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer jo finfint at han står som en prest :D men jeg syns jo det er litt småteit å gjemme vekk de søte halene på sånne oppstillingsbilder, men jeg skjønner jo at det er sånn det skal gjøres -men ærlig talt, de har jo verdens vakreste logrehaler, og dem GJEMMER man..

men nå er det faktisk bare to dager igjen til jeg kommer og henter Fasit :P Det blir gøy det :P

Haha, jeg, vi ler litt av cocker-venninnen min som er vant til å gjemme bort halene! *fnis* Jeg drar den jo rett bak (og siden hånden min er så stor skjuler jeg jo halen), men hun krøller den pent bak hunden, som om den skulle vært kupert. :) Hun er forresten flink å stille opp, og får de til å bli så rolige som jeg bare kan drømme om. Menmen, så er hun jo litt fremmed da, og da er det sikkert best å ikke finne på noe tøys! :)

Jeg vet ikke hva det er, men han "snakker" litt til meg. :P

:D Jeg har troen på han på alle punkt bortsett fra eksteriøret, der er jeg nok mer tilbakeholden på at han blir noen stor stjerne, og derfor er det så rart synes jeg at det er nettopp slike oppstilingsbilder som "taler til deg". Ellers ser han ut som en super gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Jeg har troen på han på alle punkt bortsett fra eksteriøret, der er jeg nok mer tilbakeholden på at han blir noen stor stjerne, og derfor er det så rart synes jeg at det er nettopp slike oppstilingsbilder som "taler til deg". Ellers ser han ut som en super gutt!

Haha, det har ikke noe med at det er oppstillingsbilder å gjøre, jeg gir egentlig katta i utstilling. Så lenge hundene er sunt konstruert, så det er ikke eksteriøret jeg ser på. :) Det er bare den der berømte magefølelsen min, ikke aner jeg hvor det kommer fra eller om det er noe å stole på. Men det har altså ikke med noe utstillingsstjerne-utplukking å gjøre. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det har ikke noe med at det er oppstillingsbilder å gjøre, jeg gir egentlig katta i utstilling. Så lenge hundene er sunt konstruert, så det er ikke eksteriøret jeg ser på. :P Det er bare den der berømte magefølelsen min, ikke aner jeg hvor det kommer fra eller om det er noe å stole på. Men det har altså ikke med noe utstillingsstjerne-utplukking å gjøre. :P

Nemlig - det var derfor det skurret hos meg.. :icon_redface: Du er jo ikke sååå utstilling lizzm, så at du skulle "se" noen fra et slikt (mer eller mindre dårlig) oppstillingsbilde var derfor litt rart syns jeg. Men godt det var andre ting du så på, eller følte på, eller hørte, eller hva du nå gjorde.. :D Jeg har troen på lille Buddy'en jeg, tror han blir en kanonbra jakthund blant annet. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det du som har brun jakke og venninen din med cocker som har stripete jakke? Isåfall synes jeg du var mye flinkere til å stille de opp enn hun var. :icon_confused: (Bortsett fra på Nenya sine bilder)

Ønsker alle valpene lykke til i sine nye hjem jeg, skal bli spennende å følge de videre. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det du som har brun jakke og venninen din med cocker som har stripete jakke? Isåfall synes jeg du var mye flinkere til å stille de opp enn hun var. :D (Bortsett fra på Nenya sine bilder)

Ønsker alle valpene lykke til i sine nye hjem jeg, skal bli spennende å følge de videre. :P

Ja, jeg har brun jakke.. Vi har valgt de beste bildene fra hver valp, og når det er cocker-venninnen min som stiller opp, så er det fordi jeg ikke klarte det. :icon_redface: Hun fikk altså de "verste" valpene, altså de som var helt hypre, eller slange-valpene, eller strittet imot, eller.. Men hun hadde bedre "tekke" med dem, fikk de til å roe seg og stå i ro. Og så har jeg sykt dårlig tålmodighet da.. :icon_confused: Men takk for komplimentet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har brun jakke.. Vi har valgt de beste bildene fra hver valp, og når det er cocker-venninnen min som stiller opp, så er det fordi jeg ikke klarte det. :icon_redface: Hun fikk altså de "verste" valpene, altså de som var helt hypre, eller slange-valpene, eller strittet imot, eller.. Men hun hadde bedre "tekke" med dem, fikk de til å roe seg og stå i ro. Og så har jeg sykt dårlig tålmodighet da.. :icon_confused: Men takk for komplimentet. :D

Hihi, jeg er enig med Caranthir. :P Dessuten likte jeg ikke når halene var bøyd vekk på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har første valpisen reist; Fasit (også kjent som Frakken eller Hann3 eller Show Them The World Is Not Enough) er på vei til minstemann her på sonen. Han skal brukes til spor og rundering, og sikkert få prøvd seg på både lydighet og litt agility. Han vil også bli stilt ut og få utforsket sine spaniel-instinkter med vannapport osv.

Han fikk være med søsknene sine og Aynï og Tulla i hagen i halvannen time før han dro, det er drittvær så de ble ganske trøtte på slutten, så jeg håper han sover godt og lenge i bilen. Tulla snuste han farvel og så bar det avgårde.. Siden flyene ser ut til å skulle holde seg på bakken, ble han med foreldrene mine nedover, siden de skulle dit denne helgen uansett.

De er egentlig både triste og merkelige og gode og kriblende og spente de følelsene som surrer rundt i meg nå. Jeg har jo alltid visst at det var slik det skulle være, men når det kommer til stykket er det så rart å skulle sende de i fra seg likevel.. De bor jo her, gjør de ikke? Hvor ellers hører de hjemme? Og hvordan skal det gå ute i den store verden; masse nye folk, nye hunder, katter, miljø, lyder, lærdom.. Hvordan vil de utvikle seg, hvordan vil de takle ting? Forhåpentligvis får de det bra, det viktigste er jo et godt hjem som er glade i de og som vil bruke de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Babyene drar, joh.... Triste greier! :P litt mer...

(ok da, jeg er sjuk på ørtende dagen og litt überfølsom om dagen... men likevel lissåm... *snufse*)

:icon_redface: Vi kan sitte her og snufse sammen vi to.. :P Godt det ikke bare er jeg som er sensitiv for tiden.. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å de drar fra oss! Jeg syns jo jammen det ikke er lenge siden du fortalte om parreturen, og nå er de leveringsklare!

Ønsker alle valpene lykke til i nye hjem, du kunne ikke gjort en bedre jobb :icon_confused:

Forresten liker jeg Nenya skikkelig godt :icon_redface::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får tårer i øynene selv jeg, og det er ikke jeg som sender valper fra meg en gang :icon_confused: Kan ikke tro hvordan det må være å gjøre det selv. Og nå ser man liksom hvordan en oppdretter har det. Alt de tenker på. Det er jo ikke bare vi som eier av hunden som blir påvirket om hunden blir "dårlig" eller får problemer av et slag.

Også er det den spente delen og da, hvordan vil det gå med de? Blir de gode hunder etterhvert? Har jeg gjort en god jobb som oppdretter? Du får oppdatere denne tråden i fremtiden også :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da, nå er jeg utålmodig -og angrer bittelitt på at jeg ikke valgte en oppdretter nærmere... :)

Neida, men det tar jo sååå lang tid å kjøre fra Trøndelag og til Stavanger.

Hehe, det skjønner jeg godt! :P Men nå er han jo snart hos deg, håper det var vel verdt ventingen, og avstanden til tross.. :lol:

Å de drar fra oss! Jeg syns jo jammen det ikke er lenge siden du fortalte om parreturen, og nå er de leveringsklare!

Ønsker alle valpene lykke til i nye hjem, du kunne ikke gjort en bedre jobb :)

Forresten liker jeg Nenya skikkelig godt :hmm: :hmm:

Takk! :P Nei, jeg føler heller ikke det er lenge siden vi var i Sverige, eller jo - akkurat dèt er lenge siden. Det er lenge siden fødselen også syns jeg, men æææh - skal de virkelig dra allerede NÅ?! :hmm:

Jeg får tårer i øynene selv jeg, og det er ikke jeg som sender valper fra meg en gang :P Kan ikke tro hvordan det må være å gjøre det selv. Og nå ser man liksom hvordan en oppdretter har det. Alt de tenker på. Det er jo ikke bare vi som eier av hunden som blir påvirket om hunden blir "dårlig" eller får problemer av et slag.

Også er det den spente delen og da, hvordan vil det gå med de? Blir de gode hunder etterhvert? Har jeg gjort en god jobb som oppdretter? Du får oppdatere denne tråden i fremtiden også :D

Takk for medfølelsen.. :) Det er forferdelig rart.. I dag ble Dottie (aka Tispe 5 aka Show Them Diamonds Are Forever aka Buffy) hentet. Det var vemodig og trist det også gitt.. :lol: De er liksom blitt en del av den lille flokken som bor her nå, hvorfor skal de dra sin kos? Hvorfor kommer det mer eller mindre fremmede folk og bare plukker de opp som om de eide de? :D Snåle greier.. Det er litt lettere når de har fått nye navn, som Dottie som ikke lenger heter Dottie - hun heter Buffy nå plutselig. Det er det jo ikke jeg som har bestemt, og da begynner jeg jo å skjønne at hun er tross alt ikke min... lenger.. :lol:

Men Dott.. eh.. - Buffy skal bli jakt og ettersøkshund hun! Pluss at hun selvsagt skal være familiehund, og har flere hun kan bli kost på av. Og så får hun et kattekrek å bryne seg på. :P Tror det kommer til å gå kjempefint med henne, og jeg er kjempeglad at hun får brukt instinktene sine. :) Så ut som om hun "valgte" seg den familien selv, og de sa selv det var henne de fikk best kontakt med da de var på besøk tidligere. Så det i dag også; hun var den som kom mest til de, og ble sittende lengst å få kos - såklart var det dit hun måtte få da! :) I tillegg synes jeg hun viser flotte tendenser til å kunne fungere fint på jakt også, og dermed var valget enkelt. :P

Det er likevel litt snålt; når jeg skal oppdatere profilen min, og det er èn mindre x Springer Spaniel. Jammen godt vi skal beholde en, hvordan skulle det gått om jeg måtte sende fra meg alle? Bli hyperkresen på valpekjøpere kanskje? Bare velge finske cockeroppdrettere som skulle konvertere til springer, og de skulle være bosatt i Polen og jeg skulle ikke annonsere i verken Finland eller Polen? Hirrhirr... ;)

Jeg lover å oppdatere tråden senere også, håper jo at noen kanskje har noen fine resultater i hist eller pist om en stund? :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er likevel litt snålt; når jeg skal oppdatere profilen min, og det er èn mindre x Springer Spaniel. Jammen godt vi skal beholde en, hvordan skulle det gått om jeg måtte sende fra meg alle? Bli hyperkresen på valpekjøpere kanskje? Bare velge finske cockeroppdrettere som skulle konvertere til springer, og de skulle være bosatt i Polen og jeg skulle ikke annonsere i verken Finland eller Polen? Hirrhirr... :hmm:

Hahaha, du har virkelig planene klare for neste kull du :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hmm: Regner med jeg får solgt de billig som problembikkjer ved ett års alder hvis jeg skulle beholdt et helt kull selv.. :hmm:

:hmm: Ja, det er jo også en plan! Om kanskje ikke en GOD plan, så..

Men... et kull til på Tulla, eller..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...