Gå til innhold
Hundesonen.no

Tullas første kull


Huldra

Recommended Posts

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Enig :D Men jeg tar gjerne hele gjengen jeg! Farlig søt film altså :D

Og jeg er sikker på at du klarer å ta de riktige valgene Huldra. Valpekjøperne blir sikkert strålende fornøyde uansett! Alle valpene er jo herlige :D

Tja.. det kan virke som om noen blir veldig fornøyd (enn så lenge i alle fall!) :( og noen virker ærlig talt litt skuffet. :D

Jeg er veldig spent på hvem som blir sonenhunder altså :D

Jeg også! :D Men jeg skal hilse og si det er overhodet ikke enkelt med denne kabalen; i alle fall ikke når folk bestemmer seg for å bytte kjønn (det kan forsåvidt være fint det altså, men da må jeg jo fordele de andre på nytt, haha) - gjerne flere ganger også, eller når de begynner å tvile på om de vil ha likevel når jeg sier at de får tilbudet om X eller Y valp. Likevel ser det ut som om det skal ordne seg og at kabalen skal gå opp, og jeg har i alle fall nok kjøpere, så noen må antageligvis skuffes hvis ikke noen trekker seg når de får tilbudet om en valp de ikke helt hadde sett for seg å få.. Men jo, jeg er veldig spent på hva enkelte *hostoghark* bestemmer seg for når det gjelder visse ting. :( Hvor var den isen i magen mon tro, den har blitt til sommerfugler?! :) De som er 100% bestemt hvor skal, det er Buddy, Tullingen og Prikken, og sannsynligvis Dottie. De andre sjongleres fremdeles litt rundt.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Ja, det er sånn ca. nå jeg får lyst på springer *ler*

De er så skjønne i den alderen de er nå.

Flotte bebiser altså :D

Haha det tenkte jeg og :) Nesten så jeg får lyst til å dra ut en tur og stappe en under jakka når jeg går. Men ingenting og bekymre seg for Huldra. Jeg hadde levert den tilbake igjen med en gang jeg kom på at jeg ikke vil ha springer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig spent på hvem som blir sonenhunder altså :D

ja,det blir det veldig spennende å finne ut av :(

Tja.. det kan virke som om noen blir veldig fornøyd (enn så lenge i alle fall!) :D og noen virker ærlig talt litt skuffet. :D

Jeg også! :D Men jeg skal hilse og si det er overhodet ikke enkelt med denne kabalen; i alle fall ikke når folk bestemmer seg for å bytte kjønn (det kan forsåvidt være fint det altså, men da må jeg jo fordele de andre på nytt, haha) - gjerne flere ganger også, eller når de begynner å tvile på om de vil ha likevel når jeg sier at de får tilbudet om X eller Y valp. Likevel ser det ut som om det skal ordne seg og at kabalen skal gå opp, og jeg har i alle fall nok kjøpere, så noen må antageligvis skuffes hvis ikke noen trekker seg når de får tilbudet om en valp de ikke helt hadde sett for seg å få.. Men jo, jeg er veldig spent på hva enkelte *hostoghark* bestemmer seg for når det gjelder visse ting. :D Hvor var den isen i magen mon tro, den har blitt til sommerfugler?! :) De som er 100% bestemt hvor skal, det er Buddy, Tullingen og Prikken, og sannsynligvis Dottie. De andre sjongleres fremdeles litt rundt.. :(

Haha, jeg syns du hoster og harker litt mye her nå.. og jeg er bare glad for å lese at jeg ikke er den eneste vanskelige valpekjøperen -for jeg har i alle fall ikke laget alt det klusset på egen hånd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha det tenkte jeg og :D Nesten så jeg får lyst til å dra ut en tur og stappe en under jakka når jeg går. Men ingenting og bekymre seg for Huldra. Jeg hadde levert den tilbake igjen med en gang jeg kom på at jeg ikke vil ha springer :D

Hehe, kan tenke meg det blir noe sånt ja! :(

ja,det blir det veldig spennende å finne ut av :D

Haha, jeg syns du hoster og harker litt mye her nå.. og jeg er bare glad for å lese at jeg ikke er den eneste vanskelige valpekjøperen -for jeg har i alle fall ikke laget alt det klusset på egen hånd :(

Kanskje jeg begynner å bli forkjølet? :) Men neida, det er ikke bare din "feil" at vi ikke vet så mye mer enda, det er flere som sitter på pinebenken og i skammekroken og på gjerdet og lurer på hvilken valp de vil ha, eller om de får den de vil ha. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg begynner å bli forkjølet? :) Men neida, det er ikke bare din "feil" at vi ikke vet så mye mer enda, det er flere som sitter på pinebenken og i skammekroken og på gjerdet og lurer på hvilken valp de vil ha, eller om de får den de vil ha. :D

kanskje vi må ha en sonen-avstemning. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje vi må ha en sonen-avstemning. :D

Jeg vet hva jeg ville valgt hvis jeg var deg.. :D

Å helledussan så fin film! :D Eller, fine valper i filmen! :D

Greit at jeg ikke vet hvor du bor tror jeg, for plutselig hadde det manglet en valp eller to fra hagen.. :)

Hehe, godt du ikke får alt for mange hint gjennom filmen da.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen blir veldig skuffet og du har andre valpekjøpere på listen som er like bra, kan de jo bare ha det så godt? Jeg ville ikke gitt fra meg valpen til en som blir skuffet liksom :D

Men har denne hostoghark møtt valpen sin da? Det kan jo forandre alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen blir veldig skuffet og du har andre valpekjøpere på listen som er like bra, kan de jo bare ha det så godt? Jeg ville ikke gitt fra meg valpen til en som blir skuffet liksom :D

Men har denne hostoghark møtt valpen sin da? Det kan jo forandre alt :(

Det tenker jeg også egentlig, at hvis noen blir skuffet kan de gjerne få finne seg valp andre steder, men saken er jo at jeg kan jo ikke si at de ikke får valp Når det er sagt, så husker jeg at jeg helst ville hatt en annen valp enn Tulla selv, og at jeg var litt sånn halvveis misfornøyd. Det har jo snudd helt, og nå er jeg jo veldig glad for at det var nettopp henne jeg fikk. :)

Hostoghark har ikke møtt valpene nei, det var egentlig planen, men planen ble endret. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, følte det litt sånn jeg og, men ville ikke drømt om å si noe om det - eller ikke få valp defra likevel. Det var uansett før jeg hadde møtt henne, da var hun den herligste, og den som sovnet i fanget mitt osv :D

Og har møtt de andre som voksne, så er veldig glad for at Ellie ble min.

Nok OT kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, følte det litt sånn jeg og, men ville ikke drømt om å si noe om det - eller ikke få valp defra likevel. Det var uansett før jeg hadde møtt henne, da var hun den herligste, og den som sovnet i fanget mitt osv :D

Og har møtt de andre som voksne, så er veldig glad for at Ellie ble min.

Nok OT kanskje :)

Da føler vi det nok likedan! Vi ble jo fornøyd etterhvert vi også.. :D:(

Menmen, kan kanskje avslutte diskusjonen ja, er jo ikke gøy å si for mye heller. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest igjennom hele tråden :wub: Tok litt tid :)

Men jøsses så spennende da. Og guriland for noen nydelige små skapninger :D

Hjelp - att du gadd! :D Men joda, det har til tider vært i overkant spennende! Jeg husker det var noen som mente jeg fortjente en fin og enkel valpetid etter alle strabasene, og det må jeg si jeg føler jeg har fått. :getlost: Det har i alle fall ikke vært noen store overraskelser, og ikke noe som har klart å vippe meg helt av pinnen enda. Nå er det bare halvannen uke igjen til første valpen blir hentet, men det kan se ut som om resten av gjengen blir værende en stund til. De fleste vil hente valpen når de er ca ni uker, men noe senere enn dèt får de ikke lov å komme! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å helledussan så fin film! :D Eller, fine valper i filmen! :)

Greit at jeg ikke vet hvor du bor tror jeg, for plutselig hadde det manglet en valp eller to fra hagen.. :getlost:

Men jeg vet hvor du bor :D Kanskje jeg kommer og stjeler en en dag når du ikke følger med! De virker utrolig herlige og underholdende i den alderen de er nå :wub:

Hehe, du hadde nok fått den fort tilbake når jeg oppdaget hvor stor den ble da.. Holder meg til småttisene enn så lenge jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg vet hvor du bor :D Kanskje jeg kommer og stjeler en en dag når du ikke følger med! De virker utrolig herlige og underholdende i den alderen de er nå :D

Hehe, du hadde nok fått den fort tilbake når jeg oppdaget hvor stor den ble da.. Holder meg til småttisene enn så lenge jeg :)

Da hadde det ikke tatt lange tiden før jeg hadde fått den i retur med andre ord.. De er ikke så veldig mye mindre enn en liten terrier nemlig. :getlost:

De er forresten veldig "underholdende" for tiden. :wub: Jeg har endelig tatt til vettet og innsett at skal vi fortsatt ha busker i hagen i mai, må de gjerdes inn med kompostgrinder. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp - att du gadd! :D Men joda, det har til tider vært i overkant spennende! Jeg husker det var noen som mente jeg fortjente en fin og enkel valpetid etter alle strabasene, og det må jeg si jeg føler jeg har fått. :getlost: Det har i alle fall ikke vært noen store overraskelser, og ikke noe som har klart å vippe meg helt av pinnen enda. Nå er det bare halvannen uke igjen til første valpen blir hentet, men det kan se ut som om resten av gjengen blir værende en stund til. De fleste vil hente valpen når de er ca ni uker, men noe senere enn dèt får de ikke lov å komme! :)

:) kan tenke meg det blir godt og bli kvitt de å ja :wub::D Koselig og ha de men sikkert godt når de reiser til sine nye hjem å, hehe.

Gleder meg jeg til vi skal prøve oss på første valpekull etterhvert :lol::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P kan tenke meg det blir godt og bli kvitt de å ja :) :) Koselig og ha de men sikkert godt når de reiser til sine nye hjem å, hehe.

Gleder meg jeg til vi skal prøve oss på første valpekull etterhvert :):)

Det er veldig koselig, samtidig er det ganske mye jobb og til tider litt styr. :) Vi har fått en sti fra verandadøra og til valperommet som ser mer ut som en nedtråkket grss-sti med små harepuser på enn noe annet egentlig.. :) Ja, rent bortsett fra at harepusene strengt tatt er hybelkaniner fra Tulla som nå røyter som et uvær. :) Det er egentlig en ganske teit funksjon det med at de skal røyte ned under dieperioden og avvenningen; det er nok å gjøre om man ikke må støvsuge og vaske hus hver dag i tillegg.. ;)

Og så lurer jeg litt på hvorfor det begynner å hagle inn med valpekjøpere nå.. sånne som virker veldig lovende liksom.. :P Men det er jo flott at jeg får solgt alle da, så jeg skal jo ikke klage. :P Må ærlig talt innrømme at siden det er første kullet og vi er nokså ukjente og jeg heller ikke har satset så voldsomt på sånne show-vinnende hunder, at jeg var spent på pågangen på kjøpere. Og med tanke på alle som ikke får solgt for tiden, så ble jeg jo ikke mindre engstelig for at vi faktisk skulle bli sittende igjen med fjorten stykker (for ja, jeg er sikker på at de som ble igjen ville føltes som fjorten..) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå så småstore og klumsete de er :) :) :P:) tenk at dette er gjenten som lå inne i kondomdressmagen... så rart, og som tiden flyr!

Nei, det er jammen ikke enkelt! :) Det er jo flott at noen har tatt kontakt for lenge siden og fulgt med på fødselen osv, men det er jammen bra å ha litt is i magen også, for jeg tror ikke at selv om de kommer bare et par uker før levering, så er de noe verre valpekjøpere av den grunn, eller mindre seriøse, eller.. Is i magen er en fin ting altså. :)Selv om man her på sonen helst bør ha kjent oppdretter i førti år før man kjøper valp, og ha studert linjene ut og inn og tilbake igjen..

Jupp, de beste valpekjøperne er ikke alltid de som følger kullet fra unnfangelsen av. *peke på seg selv* :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk gjeng :)

Herlighet for noen skjønninger...

Ja gjett om de er! :D

Åååå så småstore og klumsete de er :) :) :) :) tenk at dette er gjenten som lå inne i kondomdressmagen... så rart, og som tiden flyr!

Jupp, de beste valpekjøperne er ikke alltid de som følger kullet fra unnfangelsen av. *peke på seg selv* :D :D :D

Hehe, da vet jeg det til neste gang! :D Og ja, tenk at de lå der inne i kondomdressen da! :blink: Merkelig..

---

Men nå er det altså bestemt, som flere sikkert har fått med seg, hvem som skal bli sonenhund; det er Frakken - rampen, vår lille Emil-i-lønneberget-gutt, han som bryter seg ut av valpegrinden og lekeslåss med sine søstre - ikke spør meg hva minstemann ser i han med tanke på akkurat dèt, men det er nå han hun vil ha! :D Jeg tror han er den peneste av hannvalpene, og jeg har også størst tro på han bruksmessig (også jakt, men sorry, der er nok Buddy fremdeles på topp). Han er tvers igjennom en herlig og stilig hund spør du meg (og det har jo minstemann gjort, så...). :wub:

Vi syntes han var så lovende at vi ikke har følt noe behov for å sende han fra oss med det første. Han virker dessuten som om han blir litt krevende med tanke på å trenge aktivisering og jobb, så vi har faktisk sagt i vårt stille sinn at hvis vi ikke fant en god nok kjøper som ville både bruke han, aller helst konkurrere med han, og som også ville stille han ut, så kunne det bare være - da fikk han bli - i tillegg til den tispen vi selv skal beholde. Men så kom minstemann på litt andre tanker, og begynte å vurdere ikke bare tisper, og lang historie kort: Frakken skal til Stavanger. ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...