Gå til innhold
Hundesonen.no

Tullas første kull


Huldra

Recommended Posts

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar
Guest Dratini

Da har MiniTini, Junior og jeg vært å kosemost med Tullavalpene :ahappy:

For en helt utrolig gjeng, veldig jevn i størrelse og kontaktsøkende, ingen av de som var redd for å komme bort til oss vilt fremmede personene :yawn:

Nå skal jeg straks spise litt mat og så overføre bilder som ble tatt :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Da har jeg fått redigert noen bilder. Siden jeg er sær og nekter å bruke blits (man skal jo ikke det når valpene har åpnet øyene), så ble mange av bildene dårlige. Det er jo ikke enkelt å ta bilder av valper i bevegelse uten blits :wub:

En utrolig jevn og kjempefin gjeng altså! :yawn: Kom rett bort til oss "nykommere" og sjekket ut. En av de krabbet seg godt oppi armkroken min :ahappy:

2010_0321_tulla_0005.jpg

"Underst" er Tullingen.

2010_0321_tulla_0006.jpg

Dottie

2010_0321_tulla_0013.jpg

:yawn:

2010_0321_tulla_0019.jpg

Junior blir sjekket ut av M (det er henne? Er søren meg ikke sikker jeg nå altså...).

Edit: Huldra, håper det er greit at jeg la bildene inne i valpetråden din...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Å, jeg gleder meg til bilder! Jeg skulle gjerne vært på besøk selv også :yawn:

Edit: der var det bilder ja! Se den herlige logrehalen på det siste bildet da *sukk* :yawn:

De var bare nydelige Anette! Utrolig jevne og kjempefine alle sammen :hmm:

Ja, det er ikke vanskelig å se at den halen visper rundt :ahappy: Og de var sånn hele gjengen! Eneste som tok livet med ro var Tullingen, men det var helt til han luktet Tulla i nærheten, DA spratt han opp.

Og Huldra, jeg tror du kommer til å oppleve masse flott med disse valpene fremover... :wub: En utrolig fin gjeng :D

Heldiggris :D

hihi - Jeg vet, og om jeg har mulighet, så skal jeg prøve å få til en tur sammen med Sambo også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Huldra, håper det er greit at jeg la bildene inne i valpetråden din...

Selvsagt er det helt i orden! :yawn:

Og joda, det er M som står og logrer - typisk M; halen går hele tiden, hun logrer konstant! :yawn: Ellers er jeg mektig imponert over at du klarte å se forskjell på de allerede, og faktisk husker hvem som er hvem! :hmm: Utrolig godt gjort spør du meg! Og Junior og Mini'en var jo også forferdelig flinke! :wub:

De var bare nydelige Anette! Utrolig jevne og kjempefine alle sammen :D

Ja, det er ikke vanskelig å se at den halen visper rundt :D Og de var sånn hele gjengen! Eneste som tok livet med ro var Tullingen, men det var helt til han luktet Tulla i nærheten, DA spratt han opp.

Og Huldra, jeg tror du kommer til å oppleve masse flott med disse valpene fremover... :D En utrolig fin gjeng :D

Gleder meg jeg også, er veldig spent på hvordan de vil gjøre det innen diverse grener fremover.

Alle tispene har kjøpere nå, og en hann eller to, ellers venter jeg spent på svar fra noen interesserte. Jeg kan jo si at en tispe skal brukes til jakt, en annen til lydighet og spor, og en tredje til spor, rundering, muligens litt lp og kanskje agility. Den siste skal jo vi ha, men vi vet ennå ikke hvilken. Er utrolig fornøyd med valpekjøperne så langt, håper hannhundene får like gode hjem! Han ene skal i alle fall få prøve seg på redningshundkurs om det blir valp på de jeg tenker på nå. :ahappy:

hihi - Jeg vet, og om jeg har mulighet, så skal jeg prøve å få til en tur sammen med Sambo også.

Åh, så bra! :D Skal fortelle de at de får møte et skikkelig mannfolk etterhvert da! :D Det kommer forresten en i morgen også, men det er liksom vi kvinnfolka som har mest å lyst å kosemose valper kan det se ut som.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Selvsagt er det helt i orden! :yawn:

Og joda, det er M som står og logrer - typisk M; halen går hele tiden, hun logrer konstant! :yawn: Ellers er jeg mektig imponert over at du klarte å se forskjell på de allerede, og faktisk husker hvem som er hvem! :hmm: Utrolig godt gjort spør du meg! Og Junior og Mini'en var jo også forferdelig flinke! :D

Altså, det er jo så mye enklere å se forskjell når de har flekkene og ikke som våre "alle" har smt-tegninger evt blond eller sort :D

Og alle valpene var skikkelig gode, utrolig fin gjeng du har der (og si det til hannhundeieren også :D ).

Gleder meg jeg også, er veldig spent på hvordan de vil gjøre det innen diverse grener fremover.

Veldig spennende :D

Alle tispene har kjøpere nå, og en hann eller to, ellers venter jeg spent på svar fra noen interesserte. Jeg kan jo si at en tispe skal brukes til jakt, en annen til lydighet og spor, og en tredje til spor, rundering, muligens litt lp og kanskje agility. Den siste skal jo vi ha, men vi vet ennå ikke hvilken. Er utrolig fornøyd med valpekjøperne så langt, håper hannhundene får like gode hjem! Han ene skal i alle fall få prøve seg på redningshundkurs om det blir valp på de jeg tenker på nå. :wub:

Ha is i magen når det gjelder kjøpere. Du vet når riktig familie kontakter deg :D Vi hadde en valp fra vårt første kull her til han var 5 mnd innen riktig familie kom. Hadde flere kjøpere, men det var ikke hunden for de.

Åh, så bra! :D Skal fortelle de at de får møte et skikkelig mannfolk etterhvert da! :D Det kommer forresten en i morgen også, men det er liksom vi kvinnfolka som har mest å lyst å kosemose valper kan det se ut som.. :D

:D Ja, som eieren av Biko sa da hun traff Sambo første gangen "You didn't tell me that you had a Viking!" :ahappy:

Valper har godt av å treffe alle mulige personer, her har vi endel psykisk utviklingshemmede som går turer, spesielt på sommeren. Og når vi har valper står de nesten på line for å få treffe valpene :D Valpene tar det på strak arm, samme med Amy :D Så nå skal det bli spennende med "barnebarn" her i løpet av året en gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig nydelige de er. Er jo bare til å spise opp :innocent:

Har virkelig vokst godt også :)

Gleder meg til å høre om alle trerror påfunn som kommer.

Ikke enkelt det med valpekjøpere, vil jo at alle skal få best mulige hjem. Nok en ting å bli litt paranoid for :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var bare nydelige Anette! Utrolig jevne og kjempefine alle sammen :innocent:

Påskudd for å besøke Trondheim kanskje, jeg har jo aldri vært der! Kunne slått to fluer i en smekk; se ny by OG hilse på springerbebiser :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Påskudd for å besøke Trondheim kanskje, jeg har jo aldri vært der! Kunne slått to fluer i en smekk; se ny by OG hilse på springerbebiser :innocent:

Helt klart! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig nydelige de er. Er jo bare til å spise opp :blink:

Har virkelig vokst godt også :)

Gleder meg til å høre om alle trerror påfunn som kommer.

Ikke enkelt det med valpekjøpere, vil jo at alle skal få best mulige hjem. Nok en ting å bli litt paranoid for :blink:

Det var derfor jeg ikke ville ha så mange første gangen; enklere å sile ut gode hjem - mer å velge i, pluss at terrorpåfunn blir pittelitt færre i antall.. :blink: Mini-Tulla hang i gardinene i dag, og Dottie tok med seg en kveil ledninger; generelt er hun veldig opptatt av ledninger - stakkars de som skal få henne, de må virkelig valpesikre godt! :blink:

Påskudd for å besøke Trondheim kanskje, jeg har jo aldri vært der! Kunne slått to fluer i en smekk; se ny by OG hilse på springerbebiser :D

God idè! :D To fluer i en smekk, det, spør du meg! :blink:

---

Jeg har oppdatert valpebloggen med masse bilder av hvordan valpegrinden deres ser ut; de har kjempemye forskjellig inne hos seg, og det kommer stadig vekk nye ting. Vi bytter på hva de får ha, hvis ikke hadde det knapt vært plass til valpiser.. :P Veldig inspirert av kennel XO kan man si. :P

Ellers går dagene i mye besøk, og å få være på stua, bordet og bli håndtert. De har fått hilse på Aynï også, men Tulla følger med at alt går riktig for seg. Aynï er ikke så veldig glad i å bli pattet på (noen tar jo ikke et hint!), så jeg må passe på at de ikke plager henne for mye. Blir sikkert bedre etterhvert. :D

Dag28-29%20027%20copy.jpg

Tullingen får kos på bordet.

Dag27-28%20010%20copy.jpg

Prikken får klippet klør av en mann.

Dag26-27%20041%20copy.jpg

Mini-Tulla har møtt sin overhund.. :D

Dag26-27%20023%20copy.jpg

Nytt matfat, valpene er merket.

H1 - Tullingen

H2 - Prikken

H3 - Frakken

T5 - Dottie

T4 - M

T8 - Spesiell

T7 - Mini-Tulla

H6 - Butterfly

Dag26-27%20059%20copy.jpg

Prikken sovnet litt da han undersøkte stuen første gangen, Butterfly sovnet etterhvert ved skoene.

Dag26-27%20045%20copy.jpg

Frakken har møtt en hindring.

Dag26-27%20008%20copy.jpg

Prikken går på gressmatte, den har blitt et yndet sted å tisse og bajse på for alle sammen. Smarte valpisene som skjønner de skal gjøre sånt på grønt stikke-ting! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blink:

Å, nå begynner de å bli VALPER liksom :blink:. Kjempesøt !

Det gjør de absolutt - men jeg må ærlig talt innrømme at jeg gleder meg til de får litt mer rasepreg.. :blink:

:blink: HAHA! Litt komisk at de tasser rundt på oppdagelsesferd i stua og "opplever verden" og alt er så spennende og så...ZZzzzZZZnork! :)

Haha, ja sånn er det! Overveldende inntrykk gjør en liten valp trøtt, og da sovner man helt plutselig der man er. I dag var de ute for første gang, ikke så godt vær her, men det er tross alt ikke 20 minus da. Var ute i ca fem minutter, blir lengre i morgen. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, de er så søte! Jeg som fortsatt er i en åfyfaen-periode med min egen valp klarer ikke anna enn å ønske meg en bitteliten Tullabebis...de ser jo så snille og søte ut? :blink: :blink: :blink: Kan absolutt ikke tro at de biter, bråker eller ødelegger noe som helst, det er de bare altfor sjarmerende for :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var derfor jeg ikke ville ha så mange første gangen; enklere å sile ut gode hjem - mer å velge i, pluss at terrorpåfunn blir pittelitt færre i antall.. :blink:Mini-Tulla hang i gardinene i dag, og Dottie tok med seg en kveil ledninger; generelt er hun veldig opptatt av ledninger - stakkars de som skal få henne, de må virkelig valpesikre godt! :blink:

Det er jo bare å ikke ha sånne gulvlange gardiner mens valpene er i verste hengefastalder det :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...