Gå til innhold
Hundesonen.no

Tullas første kull


Huldra

Recommended Posts

Samme her, M skiller seg ut - men det er urettferdig å bedømme av ett bilde. Hun står fint, ser ut som hun står mye selv - er hun heldig på bildet og de andre uheldige? Rakk du å flytte hånda i tide? Hvor mye pøt ligger bak, hvor mange bilder er refusert? Blablabla... Basert på bildene, står M seg ut. Men det kan jo endre seg på en uke. Jeg ble også grepet av Tullingens hode, men det er jo noe med vinkel på kamera, tegninger, lys og alt - han ser jo ut som om han skal bære all verdens sorger, den lille tullingen... Hvem kan ikke motstå en tristesse som det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

På mandag kommer det en venninne og hjelper meg å ta skikkelige oppstillingsbilder, håper å få til noen som faktisk viser hvordan valpene egentlig er.. :blink:

I dag og i går har vi tatt en slags valpetest på valpene, resultatet ligger i valpebloggen. Det var veldig interessant, og jeg tror det kan bli veldig nyttig også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig å lese hvordan de reagerte, og hvor forskjellig de reagerte ikke minst! :blink: Er helt sikker på at uansett om det ikke var hundre prosent like forhold (trøtt-ikketrøtt, Tulla i bakgrunnen eller ikke, tissetrengt eller ikke, sulten eller ikke...) så sier dette en del om hvordan de er likevel! Spennende! ;)

Må virkelig si jeg er imponert over hvor mye du gjør med valpene (og hvor mye tanke det ligger bak også). Er helt overbevist om at om dette hadde blitt gjort med Buffy da hun var valp så hadde jeg ikke slitt med vippa (og andre ting som beveger seg uten hennes kontroll) i dag! Dette må jo bare bli et fantastisk kull! ;) Heldige er de som skal ha en Tullababy! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Carma, tror det har mye å si i positiv forstand :blink:

Bare det å få prøve å være litt alene allerede uten mor og søsken osv, har jeg hørt kan være med på å forebygge seperasjonsangst. Flinke er dere ;)

Ikke minst var det herlige bilder med tekst til i bloggen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempe imponert! Dere er veldig flinke, så jeg signerer Marie og Carma :blink:

Det var gøy å lese, fikk meg en god latter når jeg forestilte meg lille "Tullingen" prøve å dra med seg den store bamsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 uker var de i går, nye bilder er tatt i dag:

Tullingen:

6ukerTullingen.jpg

6ukerTullingenHode.jpg

Han er fremdeles en stødig kraftkar. Han har virkelig funnet sin "krok" i stuen som han elsker å sove i. Skulle ta de inn fra hagen, siden de fleste hadde begynt å legge seg til for å sove, og da vi skulle telle opp inne på valperommet manglet det en; det var Tullingen, for han lå der han alltid legger seg når han er i stuen og blir trøtt.. ;o) Han har allerede et utrolig fint hode om jeg kan få si det selv; maskulin hannhund med god bredde allerede. 4,5kg.

Prikken:

6ukerPrikken.jpg

6ukerPrikkenHode.jpg

Prikken er en utrolig morsom fyr - han har litt av alt! Han liker å komme og få kos, kommer ofte og legger seg i fanget mitt dersom han har mulighet, i alle fall når han er trøtt. Ute er det full fart nesten hele tiden, men han kommer stadig innom meg for å "si hei". Han og Frakken stikker ofte av på diverse eventyr sammen, eller lekeslåss litt. I forhold til Frakken virker Prikken som en litt enklere utgave. 4kg.

Frakken:

6ukerFrakken.jpg

6ukerFrakkenHode.jpg

Frakken er en liten ramp; han finner alltid på noe tull; enten skal han stikke av under gjerdet til naboen, eller så bryter han seg ut av valpegrinden.. Han trenger virkelig noe å bryne seg på hver dag, for her går det kjapt unna i hodet! Han vil ha godt av å komme til noen som vil bruke han til noe, gjerne konkurranserettet. Eksteriørt er han heller ikke så dum, han har en veldig god front, noe rasen ikke har overflod av fra før. 3,9kg.

M:

6ukerM.jpg

6ukerMHode.jpg

M er ukens rakett; hun har blitt en skikkelig villstyring som er høyt og lavt og overalt hele tiden! Hun er den som løper mest når de er ute, og hun herjer vettet av sine brødre, spesielt liker hun å erte seg på Frakken og Spesiell, fordi de gjerne er med på litt røff lek. Hun er lett å hvile øynene på, og hun er lett å like; hun logrer mest av sine søstre. Når de er ute kommer hun ofte hoppende opp på meg for å få litt oppmerksomhet. 3,9kg.

Dottie:

6ukerDottie.jpg

6ukerDottieHode.jpg

(Beklager fargene på hodebildet, sola gikk ned.)

Dottie er den roligste av tispene, og hun gjør ikke så mye av seg. Hun kommer gjerne og sitter ved beina mine når de er ute i hagen, men hun er også den som gjerne er først frempå for å undersøke nye ting og tråkke på ting vi legger ut. Hun har begynt å logre endel, og virker som en veldig trivelig hund. 4kg.

Buddy:

6ukerBuddy.jpg

6ukerBuddyHode.jpg

Buddy - som faktisk lyder navnet sitt - er tidenes godgutt! Makan til trivelig liten tass skal man lete lenge etter! Han var den første som begynte å logre, og det har han fortsatt med hele tiden; halen går konstant, og den går ekstra fort når han hører, ser eller lukter mennesker - han er vannvittig glad i folk, og legger seg helst til å sove ved beina til noen; samme hvem sine det er. Han foretrekker å ligge nært folk, fremfor å ligge med resten av sine søsken. Som hannhund er han veldig myk. Han er allerede en spontan-apportør, så det er bestemt at han skal til noen som vil bruke han til jakt, og dermed venter vi fremdeles på at riktig kjøper skal dukke opp og si ja takk. Han er en hund som nesten bare må oppleves - han er virkelig helt unik og skiller seg ut blant alle sine søsken! 3,8kg.

Mini-Tulla:

6ukerMini-Tulla.jpg

6ukerMini-TullaHode.jpg

Mini-Tulla er en liten Pippi Langstrømpe.. hun er uredd og modig, men i forhold til sist uke hvor hun var "totalt rabiat" så har hun nå roet seg kraftig ned. Hun er ikke like vill som hun var, men hun krever fremdeles endel oppmerksomhet. Hun er relativt selvstendig, men hennes største fordel er at hun takler nye ting med stoisk ro. 3,7kg.

Spesiell:

6ukerSpesiell.jpg

6ukerSpesiellHode.jpg

Spesiell har "våknet til liv" den siste uken; hun er blitt temmelig energisk av seg, og løper og herjer endel med M. De to er egentlig ganske like i mye og mangt, men M er nok hakket "mer" på det meste. Spesiell har utviklet seg fint eksteriørt den siste uken syns vi, og er i grunnen blitt ganske fin, og slett ikke så anonym som hun var for en uke eller så siden. Hun har også blitt ganske så tøff; hun er overhodet ingen pyse som lar seg knøvle i bakken av noen! Hun kommer gjerne hoppende innom meg når de er ute i hagen, og da begynner halen å gå også. 3,7kg.

Masse, masse flere bilder i valpebloggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med bildeoppdatering, og også høre hvor mye de utvikler seg fra uke til uke. De er en herlig gjeng, og det er litt rart at de har blitt så store. Synes ikke det er lenge siden de første bildene ble lagt ut, og de var små nøster uten øyne. Blir litt vemodig når de skal til sine nye hjem, og vi ikke får følge med på de mer... :ahappy: Siden du er så flink til å observere de, og se ulikhetene mellom de er jeg helt sikker på at de vil komme til gode hjem som passer nettopp den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreminhatt så fort det går! De var da bittesmå fiskeboller i forgårs? Utrolig gøy å lese om personlighetene. Dette virker som et kanonkull, flotte vofser både mht personlighet og eksteriørt. Sannelig fikk du betalt for den strabasiøse parringsturen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest janson

Sier meg enig med flere andre her - du gjør en kjempejobb! Mye herlige bilder i bloggen og det er virkelig interessant å lese hvordan du har testet valpene og beskriver dem. Lykke til med å velge ut valpekjøpere! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel svare dere jeg har glemt å svare tidligere:

Så artig å lese hvordan de reagerte, og hvor forskjellig de reagerte ikke minst! :) Er helt sikker på at uansett om det ikke var hundre prosent like forhold (trøtt-ikketrøtt, Tulla i bakgrunnen eller ikke, tissetrengt eller ikke, sulten eller ikke...) så sier dette en del om hvordan de er likevel! Spennende! :P

Må virkelig si jeg er imponert over hvor mye du gjør med valpene (og hvor mye tanke det ligger bak også). Er helt overbevist om at om dette hadde blitt gjort med Buffy da hun var valp så hadde jeg ikke slitt med vippa (og andre ting som beveger seg uten hennes kontroll) i dag! Dette må jo bare bli et fantastisk kull! :) Heldige er de som skal ha en Tullababy! :D

Så koselig å høre! Vi prøver virkelig å gjøre vårt beste, og det var veldig spennende å observere de under testen. Nå driver vi og pønsker på neste test, om det skal være standardtesten eller om vi skal lage vår egen igjen.. :P

Enig med Carma, tror det har mye å si i positiv forstand :P

Bare det å få prøve å være litt alene allerede uten mor og søsken osv, har jeg hørt kan være med på å forebygge seperasjonsangst. Flinke er dere :P

Ikke minst var det herlige bilder med tekst til i bloggen :P

Takker! :D Det var jo kjempesmart å tenke på dette i forhold til sep-angst; det kan vi jo være litt mer bevisst på. :P

Jeg er kjempe imponert! Dere er veldig flinke, så jeg signerer Marie og Carma :P

Det var gøy å lese, fikk meg en god latter når jeg forestilte meg lille "Tullingen" prøve å dra med seg den store bamsen!

Hehe, ja det var litt av et syn! :D

Jeg henger meg på de andre, jeg. Dere gjør jo så utrolig mye bra med valpene og er så nøye når dere planlegger kullet! :D

:)

Gøy med bildeoppdatering, og også høre hvor mye de utvikler seg fra uke til uke. De er en herlig gjeng, og det er litt rart at de har blitt så store. Synes ikke det er lenge siden de første bildene ble lagt ut, og de var små nøster uten øyne. Blir litt vemodig når de skal til sine nye hjem, og vi ikke får følge med på de mer... :( Siden du er så flink til å observere de, og se ulikhetene mellom de er jeg helt sikker på at de vil komme til gode hjem som passer nettopp den.

Det er veldig stor forskjell på de fra sist uke og til nå! Og vi blir også litt triste når vi tenker på at de snart skal dra! Mindre enn to uker til, så begynner de første å forlate oss! :ahappy: De er ikke slitsomme i det hele tatt (i allefall nesten :P ), og de er så søte og til å spise opp hele gjengen, at nå vurderer vi neeeesten å beholde alle sammen selv. :)

Herreminhatt så fort det går! De var da bittesmå fiskeboller i forgårs? Utrolig gøy å lese om personlighetene. Dette virker som et kanonkull, flotte vofser både mht personlighet og eksteriørt. Sannelig fikk du betalt for den strabasiøse parringsturen!

Hihi - fiskebollene har blitt store! :P Håper de fortsetter å utvikle seg så fint som de har gjort til nå, da tror jeg flere av de kan bli skikkelig bra hunder! Jeg har spesielt stor tro på Frakken rent bruksmessig (minus jakt foreløpig), og slik det ser ut nå er det bare han vi ikke har en "god nok" kjøper til, for å være helt ærlig, hadde også ønsket noen som ville stilt han litt..

Sier meg enig med flere andre her - du gjør en kjempejobb! Mye herlige bilder i bloggen og det er virkelig interessant å lese hvordan du har testet valpene og beskriver dem. Lykke til med å velge ut valpekjøpere! :P

Takker! :P Synes jeg har vært ganske heldig med valpekjøperne hittil i alle fall, men det verste er å få kabalen til å gå opp! Alle egenskapene og eksteriøret og kjønnet skal stemme - dèt er litt av et mysterium å få til! :P

Så gøy å lese om hvordan de er :P

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesiell:

6ukerSpesiell.jpg

6ukerSpesiellHode.jpg

Spesiell har "våknet til liv" den siste uken; hun er blitt temmelig energisk av seg, og løper og herjer endel med M. De to er egentlig ganske like i mye og mangt, men M er nok hakket "mer" på det meste. Spesiell har utviklet seg fint eksteriørt den siste uken syns vi, og er i grunnen blitt ganske fin, og slett ikke så anonym som hun var for en uke eller så siden. Hun har også blitt ganske så tøff; hun er overhodet ingen pyse som lar seg knøvle i bakken av noen! Hun kommer gjerne hoppende innom meg når de er ute i hagen, og da begynner halen å gå også. 3,7kg.

Masse, masse flere bilder i valpebloggen.

Pøh, anonym du liksom! :) Fineste! :ahappy:

Også liker jeg fortsatt Buddy og. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh, anonym du liksom! :) Fineste! :P

:P Neida, nå har hun virkelig blitt en liten stjerne, en du legger merke til, men sånn i oppførsel ellers tidligere var hun litt .. tam? Men som sagt - nå er hun blitt så skjønn atte! :)

Også liker jeg fortsatt Buddy og. :P

Buddy er en kjernekar! :P Jeg synes han ser noe merkelig ut eksteriørt foreløpig, virker som om ting vokser litt i hytt og gevær og i alle fall ikke i samme tempo, så spør du meg så minner han meg om en liten jrt! :P Akkurat dèt vises ikke på bildet da heldigvis.. :ahappy: Men grunnen til at jeg liker Buddy, er personligheten hans; han er direkte vakker inni seg han! :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Fineste Tulla-bebisene det :ahappy:

Vi får ikke til å komme en tur til :) Hun som bruker å passe ungene litt innimellom døde jo rett før påske. Men jeg håper jeg får møte flere av de senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine fine fine babyene! :)

Føler liksom at jeg kjenner dem og tror jeg kommer til å bli litt lei meg når de drar til sine nye hjem.... :ahappy: Ingen som blir sonenvofs da??

Jo, minstemann skal ha ei tispe, ligger tråd på valpeforumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Åh, ja, stemmer jo det! Har jo egentlig fått med meg det! :ahappy: Veldig bra, da "beholder" vi iallefall en! :)

Blir i alle fall 2 sonen-hunder derfra, Huldra skal jo beholde en selv også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fineste Tulla-bebisene det :P

Vi får ikke til å komme en tur til :P Hun som bruker å passe ungene litt innimellom døde jo rett før påske. Men jeg håper jeg får møte flere av de senere :)

Uff, så trist.. :P Men vi møter nok på dere etterhvert ellers tenker jeg! :)

Så nydelige dem alle er! :D:) men skulle jeg valgt en favoritt utifra bilder måtte det jo bli Tullingen! :P

Tullingen har utstråling ja - en skikkelig godklump! :)

Fine fine fine babyene! :P

Føler liksom at jeg kjenner dem og tror jeg kommer til å bli litt lei meg når de drar til sine nye hjem.... :) Ingen som blir sonenvofs da??

Jeg blir også trist kjenner jeg.. :P Men joda, det blir i alle fall to som blir sonenvofser; den vi skal beholde og minstemann sin tispe altså.

Virker kjempe herlige hele gjengen, men min favoritt er nok Buddy :P

Buddy er herlig - ikke rart han er manges favoritt! Men det er rart med det, det er ingen som har sagt at Prikken eller Frakken er favorittene deres, lurer litt på om det har med de asymmetriske blissene å gjøre? At de kanskje ser litt strenge ut? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...