Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva fikk du til jul? Hva syns du?


Hundepsyk

Recommended Posts

Det hunderelaterte blir kjøpt inn iløpet av året, men litt godis blei det på henne.

Det jeg håvet inn var ganske tilfredstillende:

Et svært håndkle med ei ku som stuper

3 dvd

En nydelig julekule i glass som det kan være telys i

To par ullsokker

En sølvskje i bestikket jeg samler på

En vanntett pose til kamera og mobil når jeg er på jobb

Et smykke

Vanter og lue med lynet mccuin på :cool: (Ja jeg er 23 men det er så kul film)

og 500 kr

Så klager ikke på årets fangst :o

Ey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Jeg fikk:

- Gavekort på 1500kr hos mamma og pappa (men det er til meg og sambo ilag, tror vi kjøper playstation 3 for det!)

- En tynn genser, to truser og en tykkere college-genser med noe trykk på fra "nissen" samt en mascara, sminkefjerner og to truser (les: mamma og pappa)

- En varm og ikke så veldig pen blå strikkegenser hos lillesøstrene mine

- Et rødt fleecepledd hos noen onkler og tanter som kommer til å bli gjort om til hundeleker når jeg gidder

- En hjemmestrikket Alpacca-genser (stiiilig!), en fluffy badekåpe og fluffy tøfler hos sambo (pluss at han kjøpte meg et objektiv før jul)

- En melkesjokoladeplate hos onkel og tante med en 500-lapp festet til papiret med binders

- Et julekort hos bestemor med 300kr inni

- Stor gavepakning med masse sånne kroppsting, bodylotion, showergel osv

- Sengetøy

- Noen juleduker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre om både frieri og valpekjøp! :cool:

Her har vi hatt en veldig fin jul og helt ufortjent så var det jeg som fikk flest og dyrest gaver i år. Det ble mye finsk design (som vårt besøk fra Finland sa: når du er designstudent så er det ingen som tør å gi deg noe annet) fra Marimekko (med mønster laget av en av mine favorittdesignere) og Iittala. I tillegg ble det Fjällräven sekk, litt bøker, første sesong av Mad Men, litt musikk og annet kos. Kan virkelig ikke klage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med julegavene jeg fikk! Ikke så skrekkelig mange, men de traff veldig godt. Rent hunderealatert så var vel den beste at jeg fikk 7000 kr til kastrering av Kahlo! Det lettet en stor økonomisk byrde på den biten. :cool: Ellers fikk jeg hodelykt, digital fotoramme, noe snacks til K, en ball til K, en papegøye til K som hun syns var litt skummel, og ullsokker og ullstilongs. Samt noe bodyshoppgreier. Og fleeceteppe og stratos da. Og "førstehjelspskrin" med masse rart i. ;)

Ingenting skal byttes og jeg er kjempeglad for alt. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, koster det så mye å kastrere?? Er jo en valp med utstillingsfeil det :cool:

På halden dyreklinikk sa dem rundt 5000 da. Er kastrering av tispe, mye billigere å gjøre det på hanhund da. Mer omfattende operasjon. Hvor mamma og stefar fikk 7000 fra, det vet jeg ikke - men jeg klager virkelig ikke - da dekker det smertestillende og transport opp og ned og sånt også. *lykkelig* Så skal ringe og bestille time til det rett på nyåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrt uansett da... 5000 er ikke til å kimse av det heller. Men er jo større operasjon enn på hanne ja, det tenkte jeg ikke på. Bra du får dekt det da, snille foreldre du har ;)(selv om det er litt dumt at det ikke blir et Riesen/Basenji-kull her på sonen da) :cool:

Ja, er kjempedyrt! Så ønsket meg penger til det til jul, men hadde ikke i min villeste fantasi trodd jeg skulle få så mye. :P

;) Å herregud, tenke seg kombinasjon av gal PanserBærte og sæææær basenji... Tror ikke verden er klar for en sånn mix. Tipper oppdretterne til Kahlo og valp hadde blitt skrekkelig imponert da, gitt. :o (føler til å legge til at hun ikke kastreres fordi jeg får hanhund, er pga store hormonproblemer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veeldig fornøyd med årets fangst ;) Jeg har gått å planlagt valp i snart ett år, og har det siste halve året pratet mye om valpekjøp for å overbevise de som bestemmer i huset. Og gjett hva jeg fikk!? Full støtte til valpekjøp og de betaler alt! Neida, jeg er ikke i lykkeland.. Og mamma la ved en valpeleke og ett valpehalsbånd :cool:

I tillegg fikk jeg videokamera til å filme treninger med. Ellers litt dill, strikka ullsokker (:o), godteri, luer, en bok og noe mer jeg ikke kommer på i farten. Altså en veldig god fangst..!

Dine gaver ønsket jeg meg, men bare i min villeste fantasi. Gratulerer og lykke til med valpisen du plukker deg ut etter hvert. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest hunderelaterte jeg fikk var to hodelykter av typen h7, som visstnok skal være veldig bra. Skal testes ut på kveldslufting av hundene idag, tenker jeg. Og det var litt bra at jeg fikk akkurat samme typen av både hundene (les: TJ) og av småbrødrene mine. Da har jeg og TJ en hver på tur. :o

Og så fikk jeg et Pentax 50 mm f1:4 objektiv av TJ. Det ser veldig bra ut så langt, gleder meg til å teste det skikkelig ut.

Ellers var det noen håndklær, duker, flaxlodd, gavekort på Skeidar på over 3000 til sammen (sparer til ny sofa), litt pynt, masse godis, to vinduspendler og en bordlampe i lampeserien vi har, masse sokker, og ehm ja. Tror det var det. Har dog enda 5 pakker som ligger å venter på meg nordafor, det ene vet jeg er en tegning av to eller alle 3 hundene i ramme i a2 størrelse. Da får vi endelig litt mer av veggene dekt. :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veeldig fornøyd med årets fangst :P Jeg har gått å planlagt valp i snart ett år, og har det siste halve året pratet mye om valpekjøp for å overbevise de som bestemmer i huset. Og gjett hva jeg fikk!? Full støtte til valpekjøp og de betaler alt! Neida, jeg er ikke i lykkeland.. Og mamma la ved en valpeleke og ett valpehalsbånd :cool:

I tillegg fikk jeg videokamera til å filme treninger med. Ellers litt dill, strikka ullsokker (;)), godteri, luer, en bok og noe mer jeg ikke kommer på i farten. Altså en veldig god fangst..!

Må være verdens beste gave ;)

Fikk masse kremer og shampo/balsam, badeoljer, klær, diverse skjerf og lue, 1300 av bestemor, parfyme, hodelykt og forskjellige bøker (bla Verten av Stephenie Meyer) som jeg fikk av Frøken :o Hihi. Og hjemmelagd lykt som jeg fikk av datteren til kusina mi. Liker sånne gaver :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også blevet til en del ting, dog ingen hunderelaterede, da samboer og svigerfamilie helst selv vil overlade det til mig selv :cool:

Jeg fik et smykkeskrin i skind, 2 sæt satin sengetøj, 2 lagner, frityrkoker, et par koreanske træmasker, 2 parfymer, penger, en juledug, og lidt flere penger, siden min familie i danmark bare overfører til mig så jeg selv kan kjøpe gaver for dem.

Hundene fik i gave et par griseører af svigermor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slakkline er kjempegøy! Uansett hvor dårlig man får det til, så prøver man igjen og igjen ;)

:cool:

Hva er det snakk om her?

Jeg er kjempefornøyd med julegavene jeg fikk! Ikke så skrekkelig mange, men de traff veldig godt. Rent hunderealatert så var vel den beste at jeg fikk 7000 kr til kastrering av Kahlo! Det lettet en stor økonomisk byrde på den biten. :P Ellers fikk jeg hodelykt, digital fotoramme, noe snacks til K, en ball til K, en papegøye til K som hun syns var litt skummel, og ullsokker og ullstilongs. Samt noe bodyshoppgreier. Og fleeceteppe og stratos da. Og "førstehjelspskrin" med masse rart i. :P

Ingenting skal byttes og jeg er kjempeglad for alt. :P

Å så bra! Tror dette er det som skal til jeg.

Selv fikk jeg Pink floyd lommebok (humre), badeender (samler på dem), sokker (ønsket meg masse sokker som vanlig her), Shine On DVD (Pink Floyd), Nemi 5, The Host, ekstern harddisk på 1,5 tb, penger, en gave til Leger uten Grenser, CheeseBalls (yeeey!), kombinert leiebånd og hanefot, et par små stekepanner, to kjeler osv osv.

Må bytte en kjele, en stekepanne, en bok og noen sokker i feil størrelse. Ellers er eg veldig fornøyd med det meste, kanskje bortsett fra leger uten grenser saken... jaja, jojo og sånn. Men jeg er nå engang så egoist at jeg vil ha gavene mine selv jeg da. Derimot litt mer moro at søskenbarnet mitt, som mistet lappen for fyllekjøring her for 1 år siden, sin gave gikk til Juventus, OIGT og Forut :o (eller hva de heter)

Ellers fikk gubben AC/DC dvd som går for fullt her nå. Tror han mente det var hans tur idag, da jeg kastet meg over spillern med Shine On i går kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fineste gaven jeg fikk i år, var fra meg selv! Det var Emilie Autumn sin bok, med CD, t-skjorte og veske importert fra USA :cool: Ellers fikk jeg stekepanne, tegneserier (From Hell), Inglourious basterds-DVD :o , en annen DVD som jeg ikke husker hva heter, Dracula-filmsamling, flexibånd til hunden, matskål til katten, og kattemat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest hunderelaterte herfra blir Baggen X2-belte og skikkelig godt ullundertøy - jeg er superhappy for begge deler, jeg har ønsket meg det (blant annet *knis*) :cool:

Ellers har jeg fått masse nye klær og gavekort på klær (veldig nødvendig det og, jeg kjøper jo aldri klær til meg selv som ikke er til hundebruk...), penger, bøker, diverse spill og filmer og litt annet småstæsj.

I tillegg fikk broren min og jeg "forskuddsjulegave" i november, da fikk vi vite at vi får en langhelg til New York i januar :o

Jeg er veldig fornøyd og takknemlig for alt jeg har fått! Samtidig var det en like stor glede å gi bort gaver og å se reaksjonen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bag, klær, hundefigur i glass, strikkasokker,nike joggesko, hodelykt fra Turbo og Bajaz, og ikke minst penger til tatoveringen som skal taes 14 januar ;)

Pengene, klærne og bag'en var vel det jeg var mest glad for, men hodelykten og strikkasokkene var utrolig deilig å få de også :o Hundefiguren var veldig søt og var hyggelig å få en liten gave av onkel som vi ikke har feira jul med på mange år :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største gaven er jo Grand Danoisen, Aimee, som jeg og samboern skal kjøpe sammen på nyåret...:cool:

Ellers fikk jeg 2 gensere, 2 par deilige sokker, strikkavotter og sokker, fondue gryte (NAM!!), vinglass, støvsuger, parfyme x2, godis, duk, pysj, nisse flaskeskjuler, penger..Ja, det var vel det jegkommer på i farta...Er utrilig fornøyd med kvelden!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine gaver ønsket jeg meg, men bare i min villeste fantasi. Gratulerer og lykke til med valpisen du plukker deg ut etter hvert. :P

Må være verdens beste gave ;)

Tusen takk! Gjett om jeg gleder meg!? Og gruer meg. Alt en kan gjøre feil og alt som kan gå galt, viktig å tenke på ;) Men gleden overstyrer nok redselen. Heldigvis :o

Høres ut som om de fleste har fått en god fangst i år :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joo også fikk jeg et skrapelodd og vant 25000 ;) ... trodde jeg... men det var bare 25 kroner... de sekundene jeg virkelig trodde jeg hadde vunnet så mye var helt rare, jeg begynte nesten å gråte av glede, og familen trodde faktisk på meg da jeg sa det... også spurte pappa om det var nuller bak, og det var det jo ikke... men i mitt hode betød 25 25000 hahaha

fangsten.jpg?w=510&h=510

HAHAHAHAHHAAH :P

Syns jeg ser det for meg :P

Jeg har også fått skrape lodd, som jeg ikke har skrapt enda ;) Katten var veldig interessert i den pakken hvor det lå, kanskje det betyr lykke? Ingen har sagt noe om hva en sort katt som snuser på et flaks lådd betyr :cool:

Jeg har fått:

2 nattkjoler - kjempe fine begge to så det blir vanskelig å velge hvilken jeg skal beholde

2 morgenkåper - den ene hører til den ene nattkjolen, så vi får se

kåpe - veldig fin, men en litt uvanlig farge. Lurer på om den skal byttes

klær

smykker

penger

gavekort

sjokolade

skrubb - dette hadde jeg ønsket meg, men jeg har nettopp testet ut å skrubbe seg med kaffe gruff og det funket utrolig bra! Nesten litt trist at noen nå har brukt penger på noe slikt til meg.

et merkelig lys som jeg kan bruke til å lage effekter på bilder

en vår jakke - dette har jeg faktisk ønsket meg, men ikke sagt til noen! Så det var rart. Tenkte at det ble vanskelig å få tak i nå på vinteren. Men den er 1 nr for stort da.

Ingen hunderelaterte ting for meg i år :P Fikk masse treningsklær til bursdagen min i November da :P

Det beste med dagen å den beste gaven var en LAAAAAANG tur helt alene med Mike etter en mislykka dag...

Huff, så dumt :o Jeg hadde en mislykket jul i fjor, og det er ikke kjekt :/ Det ødelegger liksom så mye mer når det er i julen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På halden dyreklinikk sa dem rundt 5000 da. Er kastrering av tispe, mye billigere å gjøre det på hanhund da. Mer omfattende operasjon. Hvor mamma og stefar fikk 7000 fra, det vet jeg ikke - men jeg klager virkelig ikke - da dekker det smertestillende og transport opp og ned og sånt også. *lykkelig* Så skal ringe og bestille time til det rett på nyåret.

Det er da det er greit å bo her jeg bor, der det koster rundt 2000 å sterilisere en tispe :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mye fint, men for å nevne noen bra ting:

Hundens språk og adferd-en illustrerende håndbok! YEEEY! ønsket meg den, så det var flott.

En knall hodelykt! Mamut heter den. Utrooolig skarpt lys som kan lyse langt inni granskauen!

En luftrenser! JIppi! :cool:

og masse penger! ;)

ja og så glemte jeg å si at jeg fikk en 12 pakning eggekartong med kinderegg! ;):o hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med årets fangst. Merker at jeg blir eldre på pakkene da, men det er i grunnen helt ok :cool:

Jeg fikk Penger av Mamma og Willy.

Björn Borg Stilongs

Sokker

Helene syntes synd på meg, på tross av at jeg ikke klaget, så hun hadde kjøpt gaver fra ALLE 14 hundene til meg, så da fikk jeg masse stasj (såper og lignende, jeg elsker ting som lukter gooodt!) fra hundene.

Også fikk jeg kamerabegg av Helene med plass til andre ting en bare kameraet ;)

Den beste gaven i år var at jeg fikk feire jul sammen med Helene når Mamma og de feirte i Italia :o Det var veldig veldig snillt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dumdidum.. Hva fikk jeg til jul? :-)

En haug med cd'er (in flames, moonspell, children of bodom ect.) sammen med et headset. Fikk også en lilla ( :cool: ) armybuksen. Jo, og jeg fikk serien Dexter, den er genial! jeg og bror har sett oss igjennom 7 episoder idag! Og Boken 'La den rette komme inn' skal visst være en knall bok. Noe mer jeg fikk er vell det vanlige; lue, votter, parfyme, såpe, shampo ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
    • Haha, jeg skjønner ikke at folk takler det. Hadde en venninne som bodde i 5. etg med valp, uten heis. Hvordan går det an, liksom? Vi bodde i leilighet med én trapp ned/ut da vi fikk Odin, med Kovu hadde vi hus og hage så døren stod stort sett åpen ut. Og uten mulighet for inngjerding hadde jeg ikke vurdert en gang. Selv om man kommer langt med langline da. Men å kunne ha hagedøra åpen og bare la hundene gå inn og ut som de vil er så deilig.
    • Jo takk. Flytter i løpet av sommeren, håper jeg har nogenlunde renslig valp innen den tid.  Det som er dumt at jeg får ikke lov til å gjerde inn tomta, det er dritt. Er så vant til inngjerdet hage, det blir nok ny vane jeg må tillegge meg. Håper naboene er greie.  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...