Gå til innhold
Hundesonen.no

Tråden for tegning


Mirai
 Share

Recommended Posts

VELDIG bra IA! Helt utrolig bra! Liker veeeldig at det ser mykt ut som IW sier. Veldig maleriaktig. Pent! :D Du må bare prøve deg på Mana også altså! :D

Tusen, tusen takk! :D

Nå har jeg endelig tegnebrett jeg kan bruke, så nå er jeg jo supergira. Skal ikke se bort ifra at vakre Mana blir brukt som modell, nei :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Denne tråden har jeg ikke sett før! Jeg liker også å tegne!!  Nå er det riktignok en liten stund siden sist, nærmer seg vel snart året for siste tegningen.. Tidsklemma. Men skal snart sette igang igje

Tegnegleden er for meg utrolig givende. Ekstra mye når andre gleder seg over tegnearbeidet mitt. Jeg er så heldig å få tegne mange forskjellige motiv på bestilling, men det jeg liker absolutt best å t

Denne tråden er jo dau! Her er en tegning jeg tegna til broshan, som drømmer om vorsteh Referansebilde fra vom og hundemat:

Posted Images

Man kan vel ta imot opptil 50 tusen skattefritt i året, for hobby?

Jeg har et spørsmål til dere som gjør tegneoppdrag med penger: Har dere opprettet et firma for å kunne gjøre betalingene?

Har styra lenge med dette tegneoppdraget fra et annet firma, dvs tegningen er ferdig for godt 2 måneder siden, men utsettelsen med betalingen sliter vi litt med. De mener jeg må opprette et firma for å kunne ta betalingen (er på noen tusenlapper), mens jeg ikke helt ser på meg så seriøs at jeg faktisk gidder å lage et "firma" ut av det...?? :P

Det var svar til denne posten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel ta imot opptil 50 tusen skattefritt i året, for hobby?

Men man kan likevel ikke ta imot penger uten å føre det opp? Altså ha enten ansettelse eller eget firma. Man trenger ikke skatte så lenge det er under 50 000, men man kan likevel ikke ta det svart, siden det da er mulig å spore om man faktisk har tjent mer eller mindre enn de 50 000. Sånn forstår ihvertfall jeg reglene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På det svarthvitt-portrettet, hvordan fikk du til alle detaljene så bra med kun mus, Ia? Eks. tennene, håret og øret.

Ja, lot paint hjelpe meg, iallefall på tennene.

Jeg syne enda det er myyye lettere å tegne med mus enn med brett, men det er sikkert bare fordi jeg ikke er fant til det :lol:

WOW Ia. Wow.

:icon_redface::ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man kan likevel ikke ta imot penger uten å føre det opp? Altså ha enten ansettelse eller eget firma. Man trenger ikke skatte så lenge det er under 50 000, men man kan likevel ikke ta det svart, siden det da er mulig å spore om man faktisk har tjent mer eller mindre enn de 50 000. Sånn forstår ihvertfall jeg reglene...

hmm, må vel føre det opp, men tror ikke du behøver å lage eget firma. Men er som sagt ikke helt sikker, så det er godt mulig at du har rett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tegnet denne etter ett bilde, men har ikke lagt over (vet det kan være vanskelig å se). Brukte et par timer, mye detaljeslit. Men synes det var verdt det altså.Føler jeg fikk fanget personligheten veldig bra, og det er selvsagt viktig.

i122565208_61808_5.jpg

Orginalen

hahaha-024.gif

*liker*

Enten har vi ekstremt mange veldig kunstneriske folk på sonen, eller så er disse tegneprogrammene litt juks... Jeg (som ikke kan disse programmene) synes iallefall at det er mye lettere å se talent på de håndtegna bildene her inne. Så mye flott altså!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lot paint hjelpe meg, iallefall på tennene.

Jeg syne enda det er myyye lettere å tegne med mus enn med brett, men det er sikkert bare fordi jeg ikke er fant til det :lol:

Det er en overgang fra mus til brett, det er sikkert, men bare stå på så blir det som å ha blyant på papir! :)

Hvordan hjelper Paint deg? Ikke familiær med programmet, så jeg aner virkelig ikke mulighetene der.

*liker*

Enten har vi ekstremt mange veldig kunstneriske folk på sonen, eller så er disse tegneprogrammene litt juks... Jeg (som ikke kan disse programmene) synes iallefall at det er mye lettere å se talent på de håndtegna bildene her inne. Så mye flott altså!

Det er definitivt måter å bruke enkelte program for å få vanlige bilder til å se ut som malerier. Mange filtere man kan legge over osv, så det er fult mulig. (Feks photoshop har mange metoder her)

MEN: Det er akkurat like vanskelig å tegne på dataen som å tegne i skisseboka om man gjør det ordentlig. Man kan "jukse" med vanlige blyant og papir også, altså, om man feks bruker matpapir. Juksere finner alltid metoder uavhengig av media. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drevet med begge deler, både papir og photoshop, og det er uendelig mye større friheter med photoshop framfor et papir. ETT klikk og du har den korrekte fargen, det er kjempe enkelt å legge over slik at proporsjonene blir perfekte osv osv. Skal man "jukse" på samme måte med papir, krever det enormt mye mer arbeid, gjerne så mye at man ikke gidder.

Hvordan man velger å jobbe via tegneprogrammer er helt avgjørende for hvor mye man "får gratis". Man kan gjøre det like basic som om det var på papir.

Men at man kan bli flinkere og bli helt RÅ i photoshop, selv med "juksen", det er det ikke noen tvil om. Det er en egen teknikk som krever trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drevet med begge deler, både papir og photoshop, og det er uendelig mye større friheter med photoshop framfor et papir. ETT klikk og du har den korrekte fargen, det er kjempe enkelt å legge over slik at proporsjonene blir perfekte osv osv. Skal man "jukse" på samme måte med papir, krever det enormt mye mer arbeid, gjerne så mye at man ikke gidder.

Hvordan man velger å jobbe via tegneprogrammer er helt avgjørende for hvor mye man "får gratis". Man kan gjøre det like basic som om det var på papir.

Men at man kan bli flinkere og bli helt RÅ i photoshop, selv med "juksen", det er det ikke noen tvil om. Det er en egen teknikk som krever trening.

Ja, det er klart det er friheter. Nå må det sies at jeg aldri har syntes det er så veldig mye enklere å velge farger i Painter enn det er når jeg holder på med ordentlig maling, men det er kanskje bare meg? Man skal fotsatt ha ett godt fargespekter, ting skal stemme overens og se realistisk ut, osv. Det er større arbeid å finne ut hva slags farge som faktisk er riktig enn å blande den/finne den på fargekartet.

Billigere er det også, som er hovedgrunnen til at jeg har lagt maling på hylla og stort sett bruker Painter. Oljemaling blir dyrt over tid.

Det fine er da at om du driver seriøst med tegning og maling så ser folk ganske fort om du er typen som bare legger på funkye filter på ett allerede eksisterende bilde, evt bruker blender oppå ett fotografi for å gi det ett maleri-look eller om du faktisk KAN tegne det øyeblikket det kreves at du gjør noe mer enn å 100% gjengi fotografiet.

edit: med folk mener jeg arbeidsgivere, altså. :)

Endret av Aymee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en overgang fra mus til brett, det er sikkert, men bare stå på så blir det som å ha blyant på papir! :)

Hvordan hjelper Paint deg? Ikke familiær med programmet, så jeg aner virkelig ikke mulighetene der.

Jeg koser meg veldig med det! Tegner skisser og tegneseriefigurer, leker med proposjoner og jeg har begynt å tegne tingistedenfor bilder. Trykksensitiviteten er jo genial! :)

Paint er jo bare helt utrolig enkelt. Det jeg bruker er "blyanten", hvor jeg rett og slett tegner en og en pixel. Uten de "flytende" overgangene man får automatisk i photoshop er det mye lettere for meg å gjøre det heelt nøyaktig slik jeg vil ha det på sånne små detaljer :)

Iaaa du är så duktig, vill se meeer målerier från dig :D

Och jag säger som pippin, du får gärna låna Casper som modell alltså :innocent::D

Åå! :D

Jeg blir så glad! Nå som jeg sitter inne så mye og friskgjør meg, gjør jeg ikke annet enn å tegne, så jeg tør ikke å legge ut alt her i frykt for å drukne dere :lol:

Her er noe av det jeg har gjort på frihånd, da. I begynnelsen la jeg stort sett over for å tegne de første strekene, for å få proposjonene riktig, men jeg har funnet ut at det er mye morsommere når jeg ikke gjør det. Fant også ut at det er gøy å tegne andre ting enn bare hunder :) Begynte også å navngi bildene mine. Teit, jeg vet, men ja.. Er liksom en grunn til at jeg tegner det jeg tegner, og da får jeg gjerne en "tittel" opp i hodet :red:

done2.jpg

"Only you."

Sånn som det ovenfor.

Dette er kanskje det bildet jeg har kost meg mest med å lage. Lagde det til "ære" for en kompis av meg. Vi har en drøm sammen om å en dag reise til Bora Bora, så jeg sendte han dette:

borabora1.jpg

Var gøy å bare leke seg med fargene uten å måtte tenke så mye på "fasiten".

Jeg har kalt bildet "Gone", etter sangen av Jack Johnson (har en sammenheng med kompisen og drømmen og det der.)

Hvis noen ønsker seg at jeg prøver å tegne hundene deres, blir jeg kjempeglad! Er fantastisk god trening, og tilbakemeldinger fra noen som kjenner "motivet" godt er veldig godt å få. Bare å sende meg bilder av dyrene deres til ia.stavestrand@gmail.com. Jo større størrelsen er, jo lettere er det for meg å lage det i god kvalitet. Tror jeg, ser iallefall for meg det :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er ganske "enkelt" å se om ting er gjort fra bunnen av eller om det er lagt inn litt juks her og der når det kommer til digitale verk, etter å ha holdt på med det selv i en to-tre år nå.

Det går rett og slett ikke an å pøse ut fire-fem tegninger om dagen om man gjør alt selv, da det er ekstremt med nyanser og kanter i et hvilket som helst bilde.

Syns forøvrig det er litt synd og kjedelig at digitalt arbeide er mindre anerkjent enn tradisjonelt. Bare spør aymee, hvor mange ganger sitter vi ikke på Skype og chatter mens vi tegner og river oss i håret fordi det kan ta flere timer bare å fikse et bestemt område av f. eks pelsen til en hund! Så tror folk at det er laget sånn pga. man får endeløst med drahjelp fra programmet man bruker?

Det er LETT å jukse om man vil det, helt klart. Men vær så snill og ikke tro at alle gjør det :) .

Kan jo bare snakke for meg selv, men selv "jukser" jeg hvis jeg prøver å finne ut av nye måter å gjøre ting på, fordi da må man litt ut av boksen man oppholder seg i til vanlig. Men det gjør jeg ikke om det er noe jeg får betalt for å gjøre, og jeg pleier heller ikke legge ut tegninger jeg har laget for gøy uten å skrive f. eks "her er linjetegningen lagt oppå" eller lignende.

Jeg kan tegne med blyant også, men jeg har mindre trening der og syns rett og slett digitalt er veldig morsomt (og jeg liker å sitte på pcen uansett). Har mindre erfaring med blyant og det er jo alltids kjedelig å hoppe over til noe man føler man er mindre flink til :P Gjør det av og til om jeg føler meg voldsomt inspirert!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen ønsker seg at jeg prøver å tegne hundene deres, blir jeg kjempeglad! Er fantastisk god trening, og tilbakemeldinger fra noen som kjenner "motivet" godt er veldig godt å få. Bare å sende meg bilder av dyrene deres til ia.stavestrand@gmail.com. Jo større størrelsen er, jo lettere er det for meg å lage det i god kvalitet. Tror jeg, ser iallefall for meg det :)

Som sagt så gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt tegnebrett i mange år, men aldri giddet å vende meg til det siden jeg allerede hadde vendt meg til datamusa, men nå blei jeg litt inspirert her så jeg prøvde meg litt igjen allikevel :) Første ordentlige bildet jeg har tegna med tegnebrett, langt ifra ferdig, men vet ikke helt hvor jeg skal gå herfra :S Tips?? :D

Og dere får unnskylde, amatørstuff det her altså :icon_redface:

sketch.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Evigheter siden jeg har lagt ut noe her... Har ikke tegna så mye i det siste.. Gjort så mye annet rart :P

Her er et jeg snart er ferdig med.. Mangler detaljer, men det skal se maleriaktig ut. Minnesportrett <3

smulen_wip2.jpg

En tegning som står på vent :P

denali-1.jpg

Jeg har fått et nytt oppdrag! STORT maleri av en husky, så da var det bare å dra frem penslene igjen. Det tror jeg blir gøy! Gleder meg til å begynne. Er det noen her som vet hvor store lerret som selges her i byen? Vil ha VELDIG stort, type A2-A1 om mulig... Hadde vært fint å slippe å lage det selv.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tegner også på et oppdrag om dagen;

Bildet jeg tegner etter, kjørt igjennom noen photoshop filtre for å "forenkle" pels etc. for å gjøre det enklere for meg å tegne etter, og stilt kontraster/lys/farger for å gi et mer maleriaktig utgangspunkt;

7716344102_ef98db490b_z.jpg

Og min tegning;

7716347590_c1562bf9cd_z.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...