Gå til innhold
Hundesonen.no

en følelsesladet dag..


Cathrine og Killja

Recommended Posts

  • Svar 143
  • Created
  • Siste svar

Noe sier meg at du ønsker å kontakte henne - og om du gjør det, så håper jeg det blir en lykkelig start på et varig og godt forhold.

Hun driver med hunder og dere har en felles venn på facebook, det høres jo lovende ut - da har dere iallefall noe å snakke om som begge har kjennskap til.

Jeg mener ikke å skremme deg, eller anbefale deg å ikke ta kontakt, men jeg foreslår at du har en avtale med en du stoler på nokså rett etter at du ev tar kontakt. En som skjønner at man ikke altid har noe å si, men at det kan være godt å ha noen som bryr seg rundt seg.

I bestefall kan dere feire sammen, i værstefall er du iallefall ikke alene.

Du har tenkt på dette lenge, og det har nok moren din også - men det er ikke sikkert at hun er i en livsfase hvor hun akkurat nå er forberedt på at du "plutselig" dukker opp. Mennesker reagerer så ulikt - og mange trenger litt "tenketid", før de er klar for å forholde seg til "nye situasjoner". Det jeg prøver å skrive er at dersom du tar kontakt, og resultatet ikke blir slik du ønsker - så gi henne tid. Ikke for hennes skyld, men for din !

LYKKE TIL !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er fryktelig rart å se bilder av henne,og se det hun har skrevet på fb og hjemmesiden sin... merkelig å tenke på at det er mamman min :lol:

Ja, dette skjønner jeg godt... Spesielt!

Men, denne felles vennen deres på facebook... er dette en person du kan snakke med om damen? Få vite litt sånn indirekte ting liksom? Uten å kanskje "brake the news" til denne da.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette skjønner jeg godt... Spesielt!

Men, denne felles vennen deres på facebook... er dette en person du kan snakke med om damen? Få vite litt sånn indirekte ting liksom? Uten å kanskje "brake the news" til denne da.... :P

tenkte jeg skulle forsøke :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende :wub: Håper du får et positivt svar, finnes det en flottere julegave? Om du ikke får det så har du i hvert fall prøvd, og da vet du hvor landet ligger. Er veldig spent på hvordan det går, så kan ikke forestille meg hvordan det må være for deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende :P Håper du får et positivt svar, finnes det en flottere julegave? Om du ikke får det så har du i hvert fall prøvd, og da vet du hvor landet ligger. Er veldig spent på hvordan det går, så kan ikke forestille meg hvordan det må være for deg..

er veldig spent ja... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft gjort! :wub:

Husk at det har tatt litt tid før du tok avgjørelsen at du skulle sende mld til henne så kan godt være hun også trenger litt tid på å summe seg før hun svarer! Og så må du forberede deg, som folk har sagt før, på at du kan bli skuffet! Men håper virkelig at dette blir en god opplevelse som dere begge kommer til å være lykkelige for etterpå! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
    • Takk for svar. Da tenker jeg hvertfall riktig med å hjelpe den «voksne» hunden med å gå imellom den og valpen. Så jeg fortsetter uansett med det, og gir dem også pauser fra hverandre. 
    • Personlig så synes jeg ikke at det skal være den eldste sin jobb å sette valpen på plass, selv om det er veldig fint innimellom at en tydelig og rettferdig voksen hund kan gå inn og korrigere valper/ungjunder. Det er gjerne mer effektivt enn om vi som mennesker gjør det. Den eldste skal allikevel være trygg på at du setter grenser for valpen og skjermer den ved behov. Husk at en 2 år gammel hund er ikke nødvendigvis voksen i hode.  Så mitt eneste tips er å ta den voksne på alvor når den ber om hjelp! 
    • Hei Jeg har en hund på snart 2 år og en valp på 10 uker. Valpen er selvfølgelig veldig leken og er som valper flest. Valpen synes det er veldig gøy å leke med den eldre hunden ved å gå etter bein og hale, også normalt, men hunden min på snart 2 år sier aldri ifra når hun har fått nok. Ser på hele kroppsspråket hennes at hun synes det er slitsomt, men hun sier aldri noe, bare prøver å løpe unna. Da blir det jeg som må steppe inn å «redde» henne og få valpen unna. Når den 2 år gamle hunden var valp og var voldsom mot eldre hunder ble hun satt på plass på en fin måte og dette skapte fine læringsøyeblikk. Har dere noen tips?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...