Gå til innhold
Hundesonen.no

Samlemani


Djervekvinnen

Recommended Posts

Jaa dere må sjekke ut loftet. ;) Er jo såå morsomt å ta de frem å få minner tilbake :lol: har selv noen jeg lekte med selv, og noen har jeg kastet fordi det var tusjstrek på dem eller noe. ;) Det var før jeg begynte å samle, angrer litt. + en stall som jeg kasta. huff.

De med lang hale som kan dras ut er fra 87-88 :) Og de med rulleskøyter er fra 1992 og det var 3 ulike ponnier med rulleskøyter ;)

har også 5 my little pony kopper/krus.

Tror jeg har en skolebygning og et bakeri/kjøkken eller noe sånt også. Alt mitt har jo blitt lekt mye med, for jeg elsket å leke med barbier, hester og my little pony ;) Men en dag jeg kjeder meg skal jeg opp å finne de (tror ikke det egner seg med mer "rot" her akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Jaa dere må sjekke ut loftet. ;) Er jo såå morsomt å ta de frem å få minner tilbake ;) har selv noen jeg lekte med selv, og noen har jeg kastet fordi det var tusjstrek på dem eller noe. ;) Det var før jeg begynte å samle, angrer litt. + en stall som jeg kasta. huff.

De med lang hale som kan dras ut er fra 87-88 :) Og de med rulleskøyter er fra 1992 og det var 3 ulike ponnier med rulleskøyter ;)

har også 6 my little pony kopper/krus.

Jeg har My LittlePony slottet på loftet hos mamma og pappa... Også den kule lille Lilla Dragen, hva heter den igjen? Spike? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har My LittlePony slottet på loftet hos mamma og pappa... Også den kule lille Lilla Dragen, hva heter den igjen? Spike? :lol:

Har du den søte dragen? Du må legge ut bilde av den. Den har jeg faktisk ikke sett annet enn på filmene :) (ja, for jeg hadde flere filmer også, og ble sååå lei meg når broren til ei venninne la den i vaskebøtta så den ble ødelagt. Og det jeg fikk igjen var en black beauty i tegnefilm = skuffa).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samler på Schleich-Elefanter og diverse andre typer elefanter, og mummikopper. :) Jeg har alle elefantene Schleich har gitt ut. ;) Også samlet jeg på kosedyr og steiner før. Har noen søppelsekker med kosedyr, og de fleste steinene ble kastet ut når vi flyttet. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samler på ting med hodeskaller på, jeg... Samlingen begynner å bli ganske stor. :wub: Jeg finner nye ting jeg har lyst på hele tiden, men siden jeg ikke er i slekt med Onkel Skrue må jeg jo begrense meg litt. Men jeg har blant annet klær, vesker, lommebøker, kortholder, drikkeglass, krydderbøsser, sparegriser, lysestaker, klistremerker, bokbind, smykker, armbånd... Og gardinet og gulvteppet på rommet mitt har selvfølgelig hodeskaller på seg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du den søte dragen? Du må legge ut bilde av den. Den har jeg faktisk ikke sett annet enn på filmene :P (ja, for jeg hadde flere filmer også, og ble sååå lei meg når broren til ei venninne la den i vaskebøtta så den ble ødelagt. Og det jeg fikk igjen var en black beauty i tegnefilm = skuffa).

hehe, skal ta en tur på loftet neste gang jeg er hjemme hos mamma og pappa jeg. (eller, kanskje ikke i morra :D)

Jeg samler på ting med hodeskaller på, jeg... Samlingen begynner å bli ganske stor. :wub: Jeg finner nye ting jeg har lyst på hele tiden, men siden jeg ikke er i slekt med Onkel Skrue må jeg jo begrense meg litt. Men jeg har blant annet klær, vesker, lommebøker, kortholder, drikkeglass, krydderbøsser, sparegriser, lysestaker, klistremerker, bokbind, smykker, armbånd... Og gardinet og gulvteppet på rommet mitt har selvfølgelig hodeskaller på seg. :P

Jeg regner med du har bæsjeposene med hodeskaller også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samler på armbånd for hvert land eg har vært i. Begynte for en stund siden så nå har eg Tyrkia, Kroatsia, Bosnia og Italia. Bruker kun krotsia og bosnia nå.

Ellers har eg en greie for tigere. Har feks en drit tøff duk med en tiger på. Og en liten tattis.

Få se...

Her er mine 2, begge er originale av meg, den uten farger er i original i A3 og eldste stesønnen har hatt det på rommet sitt i mange år :P

Arm:

DSCF0112.jpg

Skulder:

DSCF0115.jpg

(ser jeg har fått noen føflekker siden de ble tattoed... :wub: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på hvor mange, kanskje litt over 100. Jeg er ikke en av de hardbanka samlerne, jeg samler på de gruppene jeg liker best. Noen av ponniene i enkelte grupper er vanskelig å finne, og koster MYE penger. Er ikke SÅ gira på å bruke flere tusen på en ponny liksom..

Det står dato under hoven på ponnien. Også hvilket land de kommer ifra. Og så finnes der register på hvilke ponnier som ble utgitt det året.

Her er de første som ble utgitt :lol:

ponny7.jpg

Fine twinkle eyes :D

ponny6.jpg

Her er de fineste ponniene som ble laget syns jeg. Hele serien til windy wings og summer wings :) de er så søte! ( har ikke greid og ordnet disse på bildet)

ponny.jpg

Så fine ponnier fortjener ikke å ligge på loftet! De bør stå på en hylle og bli gredd og ordnet! hihi. Hvis noen har noen liggende, bare ta kontakt, jeg tar godt vare på dem :)

Åååå de første hadde jeg også mange av også de store med vinger og noen av de små *mimre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en greie med stamtavler på schäferhunder. Det har jeg holdt på med siden jeg var 14 år, og driver enda med det. :)

Det har gått fra enkle lister med bare fødselstato, foreldre og kullbokstav, via mindre lapper med navn på valpene i tillegg og helse status, deretter A5 ark med stamtavler i 3 ledd og en del resultater på valpene, til Excellark med 5 leddet stamtavle og ganske mye informasjon om hver hund. Nå bruker jeg et stamtavleprogram da, som gir mye større muligheter.

Nå er jo internett den store "kilden" til informasjon (NKK og SKK databaser gir meg ikke samme gleden som programmet mitt. :P ), men før var det jo "Schäferhunden", kataloger og klisterhjerne på navn som var kilden før. Alltid en oppdretter som visste hvem foreldrene til en hund var. ;)

Nå ligger det over 40 000 hunder i programmet mitt, med bilder på rundt 6000 av de. Og dere kan gjette hva jeg svarte da noen spurte om å FÅ filene mine... :P Her snakker vi om flere år med intens leting etter foreldrene til en eller annen vom ditt eller von der datt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på hvor mange, kanskje litt over 100. Jeg er ikke en av de hardbanka samlerne, jeg samler på de gruppene jeg liker best. Noen av ponniene i enkelte grupper er vanskelig å finne, og koster MYE penger. Er ikke SÅ gira på å bruke flere tusen på en ponny liksom..

Det står dato under hoven på ponnien. Også hvilket land de kommer ifra. Og så finnes der register på hvilke ponnier som ble utgitt det året.

*klippe bilder*

Har du link til registeret? Eller andre nyttige sider med info? Google søk ga meg så utrolig mange treff at jeg ikke orker se gjennom dem. Jeg har også noen på loftet, en stall og om jeg ikke husker feil. Kunne vært artig å finne info om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...