Gå til innhold
Hundesonen.no

Samlemani


Djervekvinnen

Recommended Posts

Jeg har en million vesker.

Jeg og. Har sikkert (uten og overdrive) 40-50 vesker som ALDRI har blitt brukt. I tilegg har jeg to orginale Lois Vitton, og to orginale Prada vesker :lol: SOm jeg aldri har brukt... de blir bare kjøpt og lagt i et skap *flau*

Kanskje jeg kunne solgt dem :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

.. Skal jeg finne på noe fornuftig.. Sette på en maskin med tøy og finne på noe med jentene, tenker jeg.. Det tar litt tid å komme i gang i dag.. hehe

Du kunne egentlig slappet av du,som kom hit på sykkel inatt...med en nedklippet Nora.Bare du som ikke så at hun var en ridgeback.

Tror jeg slenger meg på de andre med "bokmani". Jeg kan ikke gå inn i en bokhandel/nettbutikk uten å komme ut igjen med en til mange bøker. :lol: Ønsker meg et eget bibliotek jeg, med peis, godstol og bøker på alle vegger. :)

Deler den drømmen,er på god tur her, - peisen da... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samler på frosker i forskjellige former =)

Det gjør jeg også :)

Eller...nå er det blitt så himla mange at jeg har måttet stoppe opp litt. Så det er kun de veldig spesielle eller "bruks"-frosker som kjøpes inn nå...

Har mange forskjellige varianter og noen av de fineste er fx fontene-frosken, den som skal stå i rundkjøringen etter den lange allèen opp til godset mitt, og kran-frosken som man kan skru på fontene-frosken med. På trappen sitter selveste Kong Frosk, stor og grønn, med hendene foldet på sin store froske-mage og ønsker velkommen. Og når man kommer inn får man drikke kaldt av froske-glass og varmt av froske-kopper og spise tapas med froske-coctailpinner, det er seff dekket på med froske-spiseunderlag. Froske-lysene er tent og skinner vakkert i selskap med små froske-ringler som henger overalt, og blomstene står i froske-vaser. Vertinnen svinser rundt med froske-kjede/ørepynt/nåler og ringer iført en av sine froske T-shirt og froske-tøfler. Til og med de barna jeg ikke har får egne froske-babysko og froske-smokk.

God frosk :lol::P

P.S. Nevnte jeg fargen på bilen min? Froskegrønn seff, og den heter Frog-mobilen :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig at denne tråden skulle akkurat nå - jeg holdt nemlig på å pakke ned samlingen min i dag og vurderte hva som skulle overleve og legges opp på loftet, og hva som i grunnen gjør seg bedre i søppelkassen eller på Fretex. Men nå måtte jeg jo finne fram alt igjen og ta bilde - i flere år har jeg nemlig samlet på kyr! Det startet vel da jeg var ca. ti, og i ca. fem år etterpå fikk jeg stadig vekk kyr fra mamma og mormor... :icon_redface: I tillegg til dette har jeg en rekke kopphåndklær og grytekluter.

Det som overlever og får bli med videre, er forøvrig den fargerike kua (den ble laget i forbindelse med The Cow Parade), den lille holderen som står bak den fargerike kua, kukortet (det er fra min søster) og den rosa kua (den er så stygg at den er søt). Og kanskje sparegrisen, selv om den kommer til å være sulten (det må være fælt forresten, å ikke ha én, men FIRE tomme mager!). Resten tror jeg nok jeg kvitter meg med nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange har du? Når vet man forresten når de er fra?

Hilsen ei som har en haug my little ponys på loftet.

Jeg er litt usikker på hvor mange, kanskje litt over 100. Jeg er ikke en av de hardbanka samlerne, jeg samler på de gruppene jeg liker best. Noen av ponniene i enkelte grupper er vanskelig å finne, og koster MYE penger. Er ikke SÅ gira på å bruke flere tusen på en ponny liksom..

Det står dato under hoven på ponnien. Også hvilket land de kommer ifra. Og så finnes der register på hvilke ponnier som ble utgitt det året.

Her er de første som ble utgitt :icon_redface:

ponny7.jpg

Fine twinkle eyes :lol:

ponny6.jpg

Her er de fineste ponniene som ble laget syns jeg. Hele serien til windy wings og summer wings :) de er så søte! ( har ikke greid og ordnet disse på bildet)

ponny.jpg

Så fine ponnier fortjener ikke å ligge på loftet! De bør stå på en hylle og bli gredd og ordnet! hihi. Hvis noen har noen liggende, bare ta kontakt, jeg tar godt vare på dem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på hvor mange, kanskje litt over 100. Jeg er ikke en av de hardbanka samlerne, jeg samler på de gruppene jeg liker best. Noen av ponniene i enkelte grupper er vanskelig å finne, og koster MYE penger. Er ikke SÅ gira på å bruke flere tusen på en ponny liksom..

Det står dato under hoven på ponnien. Også hvilket land de kommer ifra. Og så finnes der register på hvilke ponnier som ble utgitt det året.

Her er de første som ble utgitt :icon_redface:

ponny7.jpg

Fine twinkle eyes :lol:

ponny6.jpg

Her er de fineste ponniene som ble laget syns jeg. Hele serien til windy wings og summer wings :) de er så søte! ( har ikke greid og ordnet disse på bildet)

ponny.jpg

Så fine ponnier fortjener ikke å ligge på loftet! De bør stå på en hylle og bli gredd og ordnet! hihi. Hvis noen har noen liggende, bare ta kontakt, jeg tar godt vare på dem :P

Visste ikke at datoen sto på de, men da skal jeg sjekke mine en dag. Kanskje prøve å få tatt bilde av dem også :)

Edit: Sjekket to jeg hadde nede i en skuff. Og sto 84 og 85. Ble skikkelig nysgjerrig på de andre nå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djervekvinnen: Wow! Jeg visste ikke at det fantes så mange engang! Hva ligger prisen på de forskjellige?

Jeg samler på mummikopper fra finske Arabia. De har vel blitt produsert siden 90-tallet en gang og er veldig ettertraktede i Finland. Vet at noen av de eldste kan lett gå for over 5 000 kr. Jeg begynte å samle på dem for en 5 år siden ca og har nå rundt 25 stk. De er artig nok veldig populære blant besøkende; da blir det nesten «krangel» om hvem som skal ha hvilken figur! Hvorfor mummikopper? Med finsk mor har jeg vokst opp med Tove Jansson og har blitt veldig glad i både bøkene (både Mummi og voksenlitteraturen) og illustrasjonene hennes. Favorittkoppen er definitvt den blå med Tootikki! :lol:

Samler også på Catrineholms Lotusserie (Grete Prytz Kittelsen). Min far (!) kjøpte en bolle da han var på min alder og den bruker vi fortsatt ukentlig. Fortsatt i veldig god stand og jeg er så glad i fargene og det enkle grafiske mønsteret. Dessverre synes jeg disse begynner å bli vanskeligere å få tak i. De har jo blitt veldig populære og da har også prisen steget veldig og det er vanskelig å finne noe som ikke er altfor slitt til en ok pris. Man er ikke akkurat stinn av gryn som student! :)

mummi+catrine.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janson:

Nå vet ikke jeg hvor du bor, men på Nordy har de en butikk der de selger mumikopper, og der har de 1sortering og andre sortering(er det det det heter?) så der går de nok billigere..

Noen jeg kjenner får også det når de gir blod :lol:

Synnøve: Så smart du er som samler på noe fornuftig ;>)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg også :lol:

Eller...nå er det blitt så himla mange at jeg har måttet stoppe opp litt. Så det er kun de veldig spesielle eller "bruks"-frosker som kjøpes inn nå...

Har mange forskjellige varianter og noen av de fineste er fx fontene-frosken, den som skal stå i rundkjøringen etter den lange allèen opp til godset mitt, og kran-frosken som man kan skru på fontene-frosken med. På trappen sitter selveste Kong Frosk, stor og grønn, med hendene foldet på sin store froske-mage og ønsker velkommen. Og når man kommer inn får man drikke kaldt av froske-glass og varmt av froske-kopper og spise tapas med froske-coctailpinner, det er seff dekket på med froske-spiseunderlag. Froske-lysene er tent og skinner vakkert i selskap med små froske-ringler som henger overalt, og blomstene står i froske-vaser. Vertinnen svinser rundt med froske-kjede/ørepynt/nåler og ringer iført en av sine froske T-shirt og froske-tøfler. Til og med de barna jeg ikke har får egne froske-babysko og froske-smokk.

God frosk ;);)

P.S. Nevnte jeg fargen på bilen min? Froskegrønn seff, og den heter Frog-mobilen ;)

Jeg så endel frosker i stua di når jeg kom inn til deg her om dagen. Så gikk jeg på do og der var det flere frosker.

Da så jeg meg litt mer rundt om kring og det var jo frosker overalt. I alle mulige varianter.

La tilogmed merke til at du hadde froskesokker ;)

Skikkelig koselig med så masse frosker altså :)

Jeg har begynt å samle på en serie med all verdens dyr som kjøpes i velassorterte lekebutikker. Har så langt bare kommet til de normale ville norske dyrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djervekvinnen: Wow! Jeg visste ikke at det fantes så mange engang! Hva ligger prisen på de forskjellige?

Det finnes flere hundre. Jeg er litt usiker på eksakt tall på første generasjon (mente jeg har lest over 400 for første generasjon), men det er flere hundre. Ulike land produserte sine varianter, så det blir endel. Og så kommer generasjon 2 og generasjon 3 som selges i lekebutikkene idag. Det blir fort ganske mange. Og mange samlere samler på alle tre generasjoner. (kan fort fylle opp et helt rom!)

Prisen varierer veldig fra hvilket land de er fra, om de er i bra stand, sjeldenhet og tilbehør. Og noen er fortsatt uåpnet i eskene, og koster mer. En vanlig ponni i bra stand, koster fra 20 kr til 50 ca, og så har du de som koster over 5000 kr. Det varierer veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janson:

Nå vet ikke jeg hvor du bor, men på Nordy har de en butikk der de selger mumikopper, og der har de 1sortering og andre sortering(er det det det heter?) så der går de nok billigere..

Noen jeg kjenner får også det når de gir blod ;)

Holder til litt utenfor Oslo og på Gjøvik. Hvor ligger Nordy? Så i dag at Traktøren tar 199 kr for en kopp! I Finland er de fortsatt litt billigere og så har jeg heldigvis også snille slektninger som kjøper dem til meg til jul og bursdag ;)

Tøfflus: Ryddet nettopp gjennom lekeesken til gamlehunden (1,5 år etter at han ble avlivet, litt trege her i huset :lol:) og fant en pipelekefrosk. Har hundene dine fått noe slikt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så endel frosker i stua di når jeg kom inn til deg her om dagen. Så gikk jeg på do og der var det flere frosker.

Da så jeg meg litt mer rundt om kring og det var jo frosker overalt. I alle mulige varianter.

La tilogmed merke til at du hadde froskesokker ;)

Skikkelig koselig med så masse frosker altså ;)

Ja, du mumlet noe om atte det var litt froskete hos meg ;)

Tøfflus: Ryddet nettopp gjennom lekeesken til gamlehunden (1,5 år etter at han ble avlivet, litt trege her i huset :lol:) og fant en pipelekefrosk. Har hundene dine fått noe slikt? ;)

Hva tar du meg for! Seff har de det :);) Senest for et par dager siden lekte Demi til LeneG med en hundefrosk, riktig nok pep den ikke, men det var en lyd inni som var fryktelig morsom og Demi drepte den riktig så ettertrykkelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samler på armbånd for hvert land eg har vært i. Begynte for en stund siden så nå har eg Tyrkia, Kroatsia, Bosnia og Italia. Bruker kun krotsia og bosnia nå.

Ellers har eg en greie for tigere. Har feks en drit tøff duk med en tiger på. Og en liten tattis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samler på kosebamser... i alle str og fasonger.. :lol:

Har holdt på siden jeg var liten, og det har liksom bare hengt igjen.. Har ingen bilder, men telte over da jeg flytta (måtte stue mange bort i kottet) ;) Og hadde vel rundt 200-300stk.. :)

Djervekvinnen: Jeg har også en del My little ponies! vet ikke hvor alle er nå, men vet i hvertfall jeg har en med rulleskøyter, og en enhjørning med en hale man kan trekke utu, såp blir den kjeeeempelang;P De er dog ikke klare for bilder tror jeg, for de er temmelig "utlekt" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samler på kosebamser... i alle str og fasonger.. ;)

Har holdt på siden jeg var liten, og det har liksom bare hengt igjen.. Har ingen bilder, men telte over da jeg flytta (måtte stue mange bort i kottet) :) Og hadde vel rundt 200-300stk.. :lol:

Djervekvinnen: Jeg har også en del My little ponies! vet ikke hvor alle er nå, men vet i hvertfall jeg har en med rulleskøyter, og en enhjørning med en hale man kan trekke utu, såp blir den kjeeeempelang;P De er dog ikke klare for bilder tror jeg, for de er temmelig "utlekt" ;)

Jeg har også en med rulleskøyter vet jeg ;) Tror ponyen er gul med ganske mørk knæsj rosa man og hale. Æsj, nå får jeg bare mer lyst til å gå opp og hente de på lofte ;) Mine også har blitt lekt mye med ;) Den ene har til og med mistet halen, men den har blitt erstattet med gulltråder eller noe (lurer på om det ikke var noe vi fant i fluebindingssakene til pappa ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en med rulleskøyter vet jeg :lol: Tror ponyen er gul med ganske mørk knæsj rosa man og hale. Æsj, nå får jeg bare mer lyst til å gå opp og hente de på lofte :) Mine også har blitt lekt mye med ;) Den ene har til og med mistet halen, men den har blitt erstattet med gulltråder eller noe (lurer på om det ikke var noe vi fant i fluebindingssakene til pappa ;) )

Hihi.. min er knæsj rosa med blå og gul man og hale:P

huff.. mine også er både klippet og frisert på mine yngre dager, og det er slett ikke alle som er like pene ennå.. desverre..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg også ;)

Eller...nå er det blitt så himla mange at jeg har måttet stoppe opp litt. Så det er kun de veldig spesielle eller "bruks"-frosker som kjøpes inn nå...

Har mange forskjellige varianter og noen av de fineste er fx fontene-frosken, den som skal stå i rundkjøringen etter den lange allèen opp til godset mitt, og kran-frosken som man kan skru på fontene-frosken med. På trappen sitter selveste Kong Frosk, stor og grønn, med hendene foldet på sin store froske-mage og ønsker velkommen. Og når man kommer inn får man drikke kaldt av froske-glass og varmt av froske-kopper og spise tapas med froske-coctailpinner, det er seff dekket på med froske-spiseunderlag. Froske-lysene er tent og skinner vakkert i selskap med små froske-ringler som henger overalt, og blomstene står i froske-vaser. Vertinnen svinser rundt med froske-kjede/ørepynt/nåler og ringer iført en av sine froske T-shirt og froske-tøfler. Til og med de barna jeg ikke har får egne froske-babysko og froske-smokk.

God frosk :);)

P.S. Nevnte jeg fargen på bilen min? Froskegrønn seff, og den heter Frog-mobilen :lol:

Jeg tror jeg elsker deg ;)

Jeg har ikke så mange enda, og ønsker meg bruksfrosker, for jeg har bare pyntefrosker. Min favorittfrosk er en KJEMPETUNG kosedyraktig frosk som jeg kjøpte på Tenerife, og som må være fylt med myk sement, for den var nesten for tung til å kunne være med i bagasjen min hjem igjen. Fiiine frosken! Og så har jeg en frosk jeg har gravd ut av en såpe, den er fiiin for den lukter så godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa dere må sjekke ut loftet. ;) Er jo såå morsomt å ta de frem å få minner tilbake :lol: har selv noen jeg lekte med selv, og noen har jeg kastet fordi det var tusjstrek på dem eller noe. ;) Det var før jeg begynte å samle, angrer litt. + en stall som jeg kasta. huff.

De med lang hale som kan dras ut er fra 87-88 :) Og de med rulleskøyter er fra 1992 og det var 3 ulike ponnier med rulleskøyter ;)

har også 6 my little pony kopper/krus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...